eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ChełmżaUsługa cateringowa dla uczestników Dziennego Domu Pomocy pn. "Przystań Pluskowęsy" w Pluskowęsach w Gminie Chełmża



Ogłoszenie z dnia 2025-04-18


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa cateringowa dla uczestników Dziennego Domu Pomocy pn. „Przystań Pluskowęsy” w Pluskowęsach w Gminie Chełmża

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 340546796

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Paderewskiego 11

1.5.2.) Miejscowość: Chełmża

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-140

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.7.) Numer telefonu: 56 675 60 19

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gops@gminachelmza.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminachelmza.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2916d9f5-98f8-4ee1-8a81-dcbd9324d6dd

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa cateringowa dla uczestników Dziennego Domu Pomocy pn. „Przystań Pluskowęsy” w Pluskowęsach w Gminie Chełmża

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2916d9f5-98f8-4ee1-8a81-dcbd9324d6dd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00198901

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00045870/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Dostarczanie ciepłych posiłków do Dziennego Domu Pomocy

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Usługa cateringowa dla uczestników Dziennego Domu Pomocy pn. „Przystań Pluskowęsy” w Pluskowęsach w Gminie Chełmża, jest zadaniem współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego. Działanie 8.24 Usługi społeczne i zdrowotne.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00114286

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GOPS.271.2.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 528260,83 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa przygotowania i dostawy wyżywienia dla uczestników Dziennego Domu Pomocy w Pluskowęsach.
1) Miejsce realizacji usługi: Dzienny Dom Pomocy, Pluskowęsy 71, 87-140 Chełmża.
2) Realizacja przedmiotu zamówienia obejmuje:
a) przygotowanie i dostarczanie gotowych dwudaniowych obiadów dla 30 uczestników Dziennego Dom Pomocy w Pluskowęsach w Gminie Chełmża;
b) przygotowanie i dostarczanie dwudaniowych obiadów dla uczestników projektu w pojemnikach zapewniających zachowanie temperatury wymaganej przez Zamawiającego oraz zachowanie odpowiednich warunków sanitarno – higienicznych obowiązujących w zbiorowym żywieniu,
c) dowiezienie posiłków wymienionych w pkt. a) i b) nie wcześniej niż 15 minut przed planową porą podania, czyli: obiad godz. 12:45; czas podania posiłku godz.13:00 (dotyczy posiłków z pkt. a)). Na Wykonawcy ciąży obowiązek takiej organizacji pracy, aby wydawanie posiłków odbyło się o ustalonych porach. W wyjątkowych sytuacjach, po wcześniejszym uzgodnieniu, dowóz może się odbywać w innych godzinach, np. ze względu na uroczystości organizowane w Dziennym Domu Pomocy wycieczki itp. O wszelkich zmianach Wykonawca będzie informowany z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem.
d) realizacja zadań ujętych w pkt. a) – c) dotyczy dni roboczych tj. od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy, w toku trwania umowy).
3) maksymalna ilość posiłków (porcji) w ciągu trwania umowy wynosi: 22.830 posiłków
5) Zamawiający będzie informował o ilości zamówionych obiadów do godz. 8.00 w dniu realizacji zamówienia.
6) Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania ilości zamówionych posiłków zgodnie z informacją uzyskaną od Zamawiającego
7) Zgodnie z art. 433 pkt 4 ustawy Pzp Zamawiający określa minimalną wartość świadczenia usługi na poziomie 70%

10) Wykonawca jest zobowiązany przygotować posiłki w zakładzie posiadającym wpis do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej i dostarczy je do Dziennego Domu Pobytu w stanie gotowym do spożycia.
11) Wykonawca zobowiązany jest dostarczać posiłki na własny koszt i ryzyko, własnym transportem przystosowanym do przewozu żywności spełniającym warunki sanitarne w specjalistycznych termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych posiłków – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
12) Wykonawca będzie dbał o właściwy stan dostarczanych posiłków tj. w odpowiedniej temperaturze: zupa min. 75°C, drugie danie min. 65°C, sałatki i surówki maksymalnie 8°C.
13) Odbiór dostarczonych posiłków potwierdzony będzie każdorazowo przez upoważnionego pracownika Zamawiającego oraz Wykonawcy z wyszczególnieniem ilości dostarczonych posiłków.

15) Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu jadłospis do akceptacji. Wykonawca zobowiązuje się przygotowywać posiłki wg zróżnicowanych jadłospisów. Posiłki muszą być urozmaicone, nie mogą powtarzać się częściej niż co 7 dni (następujących po sobie).
16) W celu potwierdzenia, że oferowane wyroby odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia przykładowego jadłospisu w układzie 2-tygodniowym.
16) Wykonawca jest zobowiązany przygotowywać i dostarczać posiłki o najwyższym standardzie, na bazie produktów najwyższej jakości i bezpieczeństwa zgodnie z normami HACCP a także ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2024 roku, poz. 1448 ze zm.) łącznie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy oraz normami żywieniowymi wg Instytutu Żywienia i Żywności, jak również przepisami prawa w zakresie higieny żywienia norm HACCP. Posiłek powinien być przygotowany w dniu jego wydania według zasad racjonalnego żywienia.
17) Specyfikacja usługi cateringowej:
obiad – dwudaniowy gorący posiłek w skład którego wchodzi:
- codziennie: zupa różnego rodzaju na wywarze mięsnym lub warzywnym/zupa krem min. 350 ml/osobę + min. 80 g/osobę dodatku skrobiowego/pieczywo min. 50g/osobę,
- codziennie drugie danie, w skład którego wchodzi: dodatek skrobiowy min. 200g/osobę – codziennie, danie główne (potrawy z mięsa, ryb, zwierząt rzeźnych, drobiu), w tym: dania mączne – 1 raz w tygodniu min. 300g/osobę, dania półmięsne lub warzywne – 1 raz w tygodniu min. 300g/osobę, danie mięsne/danie mięsne w sosie – 3 razy w tygodniu, min. 100g/osobę, dodatek warzywny: surówka, sałatka, warzywa gotowane – codziennie 80 – 100g/osobę oraz napój: kompot lub sok min. 250ml/osobę – codziennie,
18) Gramatura dostarczonych posiłków nie może być mniejsza niż gramatura wskazana przez Zamawiającego.
19) Posiłki powinny być przygotowane tylko i wyłącznie ze świeżych (sezonowych i nieprzeterminowanych) produktów/komponentów z uwzględnieniem prawidłowych wartości odżywczych i kalorycznych. Wykonawca zobowiązuje się do przygotowywania posiłków z surowców najwyższej jakości, naturalnych, zawsze świeżych posiadających aktualne terminy ważności, nabytych w źródłach działających zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi i higienicznymi, z ograniczoną ilością substancji dodatkowych (konserwujących, zagęszczających, barwiących, sztucznie aromatyzowanych).
z zasadami racjonalnego żywienia, muszą być zróżnicowane, sporządzone z pełnowartościowych produktów z uwzględnieniem sezonowości ich występowania, tygodniowy jadłospis powinien zawierać 2 posiłki mięsne duszone, 2 mięsne pieczone i 1 posiłek mączny/jarski, bez mięsa. Zabrania się dostarczania gotowych wyrobów garmażeryjnych oraz wyklucza się stosowania półproduktów, sosów i zup typu instant, gotowych produktów (np. mrożone pierogi, klopsy, gołąbki itp.).
22) Posiłki muszą spełniać następujące warunki jakościowe:
a) potrawy powinny być lekkostrawne, przygotowane z surowców wysokiej jakości, świeżych, naturalnych, mało przetworzonych, z ograniczoną ilością substancji dodatkowych tj. konserwantów, zagęszczaczy, sztucznych barwników lub sztucznych aromatów,
b) wyklucza się posiłki typu Fast Food oraz z mięsem MOM,
c) do przygotowania posiłków zalecane jest stosowanie tłuszczów roślinnych (ograniczone stosowanie tłuszczów zwierzęcych), stosowanie dużej ilości warzyw i owoców, w tym także nasion roślin strączkowych, różnego rodzaju kasz, umiarkowane stosowanie jaj, cukru i soli,
d) w posiłkach należy unikać dodawania cukru i syropów owocowych na bazie cukru, jak np. syrop glukozowo – fruktozowy,
e) zupy muszą być przygotowane na wywarze warzywno – mięsnym,
f) bezwzględnie należy przestrzegać norm na składniki pokarmowe określone przez Instytut Żywienia i Żywności. Receptury i gramatury posiłków powinny być dostosowane do wieku uczestników (osoby starsze i niepełnosprawne) i spełniać wymogi żywienia zalecane przez Instytut Żywienia i Żywności.
23) Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi wykaz stosowanych do przygotowania posiłków produktów i surowców wraz z nazwami producentów.
24) Ciepłe posiłki powinny być przewożone w termosach gastronomicznych zapewniających utrzymanie temperatury spożywania potraw oraz posiadających odpowiednie atesty Państwowego Zakładu Higieny, Zakładu Badania Żywności i Przedmiotów Użytku lub innego podmiotu uprawnionego.
24) Mycie i dezynfekcja naczyń transportowych (m.in. termosów), w których dostarczana będzie żywność należy do Wykonawcy. Wykonawca jest wytwórcą odpadów powstałych przy realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego i ponosi tym samym pełną odpowiedzialność za gospodarowanie tymi odpadami oraz koszty z tym związane zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. 2023 roku, poz. 1587 z późn. zm.). Wykonawca zapewni we własnym zakresie ich mycie i dezynfekcję we własnych pomieszczeniach zgodnie z zasadami i przepisami sanitarnymi i mikrobiologicznymi oraz normami HACCP.
25) Zamawiający zwróci Wykonawcy naczynia, o których mowa powyżej z obiadu najpóźniej w dniu następnym po dostarczeniu śniadania.
26) Transport posiłków musi odbywać się środkami transportu przystosowanymi do przewozu żywności spełniającymi wymogi sanitarno- epidemiologiczne.
27) Wykonawca jest odpowiedzialny wobec Zamawiającego za przestrzeganie przez osoby wykonujące w jego imieniu zamówienie w pełnym zakresie obowiązujących przepisów BHP, p.poż. i higieniczno-sanitarnych. Odpowiada on za ich działania, za działania własne oraz ponosi odpowiedzialność prawną i materialną wobec osób trzecich za naruszenia ww. przepisów oraz w zakresie wykonywanej usługi, tj. jakości produktów i przygotowania posiłków, ich zgodności z obowiązującymi normami oraz wymaganiami higieniczno - sanitarnymi i porządkowymi.
28) Wykonawca jest zobowiązany posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
29) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
30) Rozliczenie za realizację zamówienia odbywać się będzie raz w miesiącu na podstawie faktycznej liczby zamówionych i dostarczonych posiłków. Z tytułu wykorzystania mniejszej ilości posiłków, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia, z uwzględnieniem pkt. 8). Faktura VAT zostanie wystawiona na podstawie przedstawionych po zakończeniu każdego miesiąca wykazów dostarczonych posiłków, tj. w terminie do 5 dni roboczych po upływie danego miesiąca.
31) Przez cały okres trwania umowy obowiązuje cena jednostkowa brutto za obiad (dwudaniowy) (zgodnie ze złożoną ofertą). Możliwości zmiany wynagrodzenia zostały opisane we wzorze Umowy.
32) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność materialną za szkody powstałe na skutek niewłaściwego wykonania umowy.
32) Przedmiot zamówienia obejmuje również wszystkie obowiązki Wykonawcy wymienione w projektowanych postanowieniach umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 55300000-3 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków

55521200-0 - Usługi dowożenia posiłków

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 502250,87 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 890342,60 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 502250,87 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: FIRMA CATERINGOWA „KUCHNIA DOMOWA” JOANNA KUREK

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871689903

7.3.3) Ulica: PADEREWSKIEGO 15/1A

7.3.4) Miejscowość: Chełmża

7.3.5) Kod pocztowy: 87-140

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-03-19

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 502250,87 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2028-03-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.