eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Włoszczowa › Część 1 - Zorganizowanie jednodniowej wycieczki autokarowej do miejscowości Kraków dla uczestników projektu pn. ,,ŚWIĘTOKRZYSKIE DLA UKRAINY" Część 2 - Zorganizowanie jednodniowej w..................



Ogłoszenie z dnia 2023-04-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Część 1 – Zorganizowanie jednodniowej wycieczki autokarowej do miejscowości Kraków dla uczestników projektu pn. ,,ŚWIĘTOKRZYSKIE DLA UKRAINY” Część 2 – Zorganizowanie jednodniowej w..................

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291099620

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Wiśniowa 10

1.5.2.) Miejscowość: Włoszczowa

1.5.3.) Kod pocztowy: 29-100

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pcpr_wloszczowa@o2.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: pcprwloszczowa.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający

Jednostka organizacyjna administracji publicznej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Pozostała pomoc społeczna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Część 1 – Zorganizowanie jednodniowej wycieczki autokarowej do miejscowości Kraków dla uczestników projektu pn. ,,ŚWIĘTOKRZYSKIE DLA UKRAINY” Część 2 – Zorganizowanie jednodniowej w..................

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c06ca491-e590-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00197854

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00029043/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Zorganizowanie 2 wycieczek integracyjno-krajoznawczych oraz 10 - dniowego wyjazdu szkoleniowo-wspierającego

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 9. Włączenie społeczne i walka z ubóstwem, Działanie 9.1 Aktywna integracja zwiększająca szanse na zatrudnienie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_wloszczowa

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy
zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_wloszczowa , Zamawiający dopuszcza a
komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej: pcpr_wloszczowa@o2.pl
Szczegółowa instrukcja dla Wykonawców dotycząca złożenia, zmiany i wycofania oferty znajduje się
na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu w tym
składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z
uwzględnieniem wyjątków
określonych w ustawie pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej
rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia
18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019 r. poz. 123 i 730).
2.Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 pzp., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie
podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci
elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, doc, .docx, .odt. Ofertę, a także
oświadczenie, o jakim mowa w Rozdziale 5 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym.
3.W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy
zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_wloszczowa ,
Zamawiający dopuszcza komunikację przy użyciu poczty elektronicznej pcpr_wloszczowa@o2.pl (z zastrzeżeniem, że oferta musi
zostać złożona zgodnie z zasadami określonymi w rozdziale 8 SWZ).
4.Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. z
2017 r. poz. 1320), określa
niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.: 1) stały dostęp do sieci Internet o
gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux,
lub ich nowsze wersje, 3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja
10 0., 4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
stanowi załącznik nr 5 do SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: PCPR-RPO-3601/2/23

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1 – Zorganizowanie jednodniowej wycieczki autokarowej do miejscowości Kraków dla uczestników projektu pn. ,,ŚWIĘTOKRZYSKIE DLA UKRAINY”
Zadania Wykonawcy z zakresu zorganizowania wyjazdu
1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie jednodniowej wycieczki autokarowej do Krakowa dla obywateli Ukrainy w ramach projektu pn. ,,ŚWIĘTOKRZYSKIE DLA UKRAINY” Oś Priorytetowa 9 - Włączenie społeczne i walka z ubóstwem, Działanie 9.1 -Aktywna integracja zwiększająca szanse na zatrudnienie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.
2. Liczba uczestników wyjazdu: maksymalnie 40 osób
3. Termin realizacji zamówienia: 10 lub 11 czerwca 2023 r., godzina wyjazdu z Włoszczowy 7.30, powrót do Włoszczowy do godz. 19.00
4. Miejsce: Kraków
5. W ramach realizacji usługi Wykonawca zobowiązany jest do:
• zapewnienia środka/ów transportu (wraz z kierowcą/ami) z klimatyzacją/ ogrzewaniem (spełniającego/ych wymogi wynikające z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia) do dowozu zorganizowanej grupy z miejscowości Włoszczowa (miejsce zbiórki wskazany parking) do Krakowa oraz z Krakowa do Włoszczowy (miejsce wskazany parking); pojazd/y muszą łącznie posiadać co najmniej 43 miejsca siedzące oraz aktualne badania techniczne, musi/szą być wyposażony/e w apteczkę doraźnej pomocy, nagłośnienie z mikrofonem; W przypadku awarii pojazdu/ów zapewnienie pojazdu/ów zastępczego/ych na koszt wykonawcy.
• pokrycia wszystkich wymaganych opłat drogowych i parkingowych;
• zapewnienia opieki pilota/kierownika na całej trasie wycieczki i opieki miejscowego przewodnika (posługującego się językiem ukraińskim bądź zapewnienie tłumacza) w trakcie zwiedzania obiektów i miejsc, zgodnie z programem wycieczki;
• pokrycia opłat wszystkich ujętych w programie biletów wstępu/wejść do zwiedzanych obiektów;
• zapewnienia dla uczestników oraz kadry, o której mowa w pkt. 7 wyżywienia w postaci dwudaniowego obiadu w restauracji - zupa, drugie danie mięsne/ wegetarińskie – zgodnie z preferencjami (informacja zostanie podana na minimum 5 dni przed terminem wyjazdu), deser
• ubezpieczenie uczestników wycieczki.
6. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania co najmniej następującego programu wycieczki:
• wizyta w Barbakanie i wejście na Mury Miejskie;
• przejście ulicą Floriańską na Rynek Główny;
• spacer po Rynku Głównym z kościołem Mariackim (z zewnątrz)
i Sukiennicami;
• przejście ulicą Kanoniczą w kierunku Wawelu;
• spacer po Wzgórzu Wawelskim, wizyta na dziedzińcu Zamku Królewskiego, wejście do Katedry Wawelskiej i Dzwonu Zygmunta;
• przywitanie się ze Smokiem Wawelskim (zejście do smoczej jamy).
7. Nad pobytem uczestników na wyjeździe czuwać będzie przez cały okres zapewniona przez Zamawiającego kadra w liczbie 2 osób.
8. Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia ilości osób z przyczyn niezależnych od Zamawiającego o maksymalnie 4 osoby. Wykonawcy z tego tytułu nie będą przysługiwały żadne roszczenia.
9. Do kalkulacji ceny jednostkowej za uczestnika wyjazdu Wykonawca ma obowiązek wliczyć wszystkie koszty za wyżej opisane usługi, w tym koszt wyjazdu dwóch osób z kadry.

4.2.6.) Główny kod CPV: 63500000-4 - Usługi biur podróży, podmiotów turystycznych i pomocy turystycznej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 1 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone na
podstawie kryteriów oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2 – Zorganizowanie jednodniowej wycieczki autokarowej do miejscowości Sandomierz dla uczestników projektu pn. ,,ŚWIĘTOKRZYSKIE DLA UKRAINY”
Zadania Wykonawcy z zakresu zorganizowania wyjazdu
1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie jednodniowej wycieczki autokarowej do Sandomierza dla obywateli Ukrainy w ramach projektu pn. ,,ŚWIĘTOKRZYSKIE DLA UKRAINY” Oś Priorytetowa 9 - Włączenie społeczne i walka z ubóstwem, Działanie 9.1 -Aktywna integracja zwiększająca szanse na zatrudnienie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.
2. Liczba uczestników wyjazdu: maksymalnie 40 osób
3. Termin realizacji zamówienia: 12 lub 13 sierpnia 2023 r. godzina wyjazdu z Włoszczowy 7.30, powrót do Włoszczowy do godz. 19.00
4. Miejsce: Sandomierz
5. W ramach realizacji usługi Wykonawca zobowiązany jest do:
• zapewnienia środka/ów transportu (wraz z kierowcą/ami) z klimatyzacją/ ogrzewaniem (spełniającego/ych wymogi wynikające z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia) do dowozu zorganizowanej grupy z miejscowości Włoszczowa (miejsce zbiórki wskazany parking) do Krakowa oraz z Krakowa do Włoszczowy (miejsce wskazany parking); pojazd/y muszą łącznie posiadać co najmniej 43 miejsca siedzące oraz aktualne badania techniczne, musi/szą być wyposażony/e w apteczkę doraźnej pomocy, nagłośnienie z mikrofonem; W przypadku awarii pojazdu/ów zapewnienie pojazdu/ów zastępczego/ych na koszt wykonawcy.
• pokrycia wszystkich wymaganych opłat drogowych i parkingowych;
• zapewnienia opieki pilota/kierownika na całej trasie wycieczki i opieki miejscowego przewodnika (posługującego się językiem ukraińskim bądź zapewnienie tłumacza) w trakcie zwiedzania obiektów i miejsc, zgodnie z programem wycieczki;
• pokrycia opłat wszystkich ujętych w programie biletów wstępu/wejść do zwiedzanych obiektów; w tym rejsu statkiem
• zapewnienia dla uczestników oraz kadry, o której mowa w pkt. 7 wyżywienia w postaci dwudaniowego obiadu w restauracji - zupa, drugie danie mięsne/ wegetarińskie – zgodnie z prewencjami (informacja zostanie podana na minimum 5 dni przed terminem wyjazdu), deser.
• ubezpieczenie uczestników wycieczki.
6. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania co najmniej następującego programu wycieczki:
• Brama Opatowska (wejście na taras widokowy, oglądanie panoramy miasta)
• Podziemna Trasa Turystyczna – sandomierskie lochy
• Bazylika Katedralna
• Sandomierskie wąwozy leśne
• Kościół świętego Jakuba
• Ucho Igielne
• Rejs statkiem po Wiśle w Sandomierzu.
7. Nad pobytem uczestników na wyjeździe czuwać będzie przez cały okres zapewniona przez Zamawiającego kadra w liczbie 2 osób.
8. Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia ilości osób z przyczyn niezależnych od Zamawiającego o maksymalnie 4 osoby. Wykonawcy z tego tytułu nie będą przysługiwały żadne roszczenia.
9. Do kalkulacji ceny jednostkowej za uczestnika wyjazdu Wykonawca ma obowiązek wliczyć wszystkie koszty za wyżej opisane usługi, w tym koszt wyjazdu dwóch osób z kadry.

4.2.6.) Główny kod CPV: 63500000-4 - Usługi biur podróży, podmiotów turystycznych i pomocy turystycznej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 1 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone na
podstawie kryteriów oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 3 - Zorganizowanie 10-dniowego pobytu wspierająco - szkoleniowego dla uczestników projektu pn. ,,ŚWIĘTOKRZYSKIE DLA UKRAINY” w miejscowości położonej na terenie Polski, nad morzem, atrakcyjnej turystycznie.

I. Zadania Wykonawcy z zakresu zorganizowania wyjazdu

1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie 10 - dniowego pobytu wspierająco-szkoleniowego dla obywateli Ukrainy w ramach projektu pn.:,,ŚWIETOKRZYSKIE DLA UKRAINY” Oś Priorytetowa 9 - Włączenie społeczne i walka z ubóstwem, Działanie 9.1 -Aktywna integracja zwiększająca szanse na zatrudnienie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020, w miejscowości położonej na terenie Polski, nad morzem, atrakcyjnej turystycznie, w odległości do 650 km od Włoszczowy
2. Liczba uczestników wyjazdu: maksymalnie 50 osób w tym:
• maksymalnie 21 osób dorosłych
• maksymalnie 29 dzieci w tym: maksymalnie 10 w wieku 0-6 lat, maksymalnie 13 w wieku 7-11, maksymalnie 6 w wieku 12-17.
3. Nad pobytem uczestników na wyjeździe czuwać będzie przez cały okres zapewniona przez Zamawiającego kadra w liczbie 2 osób.
4. Termin realizacji zamówienia:10 dni w okresie od 24.06.2023 r. do 15.07.2023 r.
5. Usługę transportową zapewni Wykonawca. W ramach przedmiotowej usługi Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia środka/ów transportu (wraz z kierowcą/ami) z klimatyzacją/ ogrzewaniem (spełniającego/ych wymogi wynikające z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia) do dowozu zorganizowanej grupy z miejscowości Włoszczowa (miejsce zbiórki wskazany parking) do Krakowa oraz z Krakowa do Włoszczowy (miejsce wskazany parking); pojazd/y muszą łącznie posiadać co najmniej 53 miejsca siedzące oraz aktualne badania techniczne, musi/szą być wyposażony/e w apteczkę doraźnej pomocy, nagłośnienie z mikrofonem; W przypadku awarii pojazdu/ów zapewnienie pojazdu/ów zastępczego/ych na koszt wykonawcy.
6. Wykonawca zobowiązany jest do pokrycia wszystkich wymaganych opłat drogowych
i parkingowych;
7. Realizacja zadania w miejscowości atrakcyjnej turystycznie, zlokalizowanej bezpośrednio nad polskim morzem. Hotel lub kompleks hotelowy spełniający standardy minimum 3 gwiazdkowego hotelu, na terenie którego znajduje się co najmniej jeden basen kryty lub zapewnienie możliwości bezpłatnego korzystania z kompleksu basenowego.
8. Wykonawca zapewni zakwaterowanie uczestników pobytu w hotelu lub kompleksie hotelowym położonym nie dalej niż 500 m od plaży morskiej. Odległość będzie sprawdzana przez Google Maps.
9. Wykonawca zakwateruje uczestników w 15 pokojach dwuosobowych, 4 pokojach trzyosobowych, 2 pokojach czteroosobowych. Dodatkowo Wykonawca zapewni jeden dwuosobowy pokój dla kadry Zamawiającego.
Pokoje z pełnym węzłem sanitarnym, winne być wyposażone w jednoosobowe łóżka
z pościelą, ręcznikami, szafy ubraniowe, szafki przy łóżkach (wyklucza się łóżka piętrowe oraz dostawki do łóżek), TV, czajnik, opcjonalnie lodówka.
10. Wykonawca zapewni pełne wyżywienie obejmujące w każdym dniu śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem i podwieczorkiem oraz kolację w jadalni mieszczącej się
w obrębie hotelu lub kompleksu hotelowego, gdzie będą zakwaterowani uczestnicy wyjazdu.
11. Wykonawca zapewni uczestnikom suchy prowiant w dniu wyjazdu na drogę powrotną.
12. Wykonawca zapewni uczestnikom podczas pobytu możliwość codziennego korzystania na terenie hotelu lub kompleksu hotelowego z bezpłatnych zajęć o charakterze sportowo-rekreacyjnym (sala zabaw dla dzieci, wyposażona w np.: bilard, piłkarzyki, basen z kulkami)
i rozrywkowym (ogniska i/lub grillowanie i/lub dyskoteki, zabawy z muzyką wraz z poczęstunkiem odpowiednim do typu imprezy) oraz do nieodpłatnego korzystania ze sprzętu plażowego będącego na wyposażeniu hotelu.
13. Wykonawca zobowiązany jest do organizacji dla uczestników wyjazdu jednego rejsu statkiem oraz jednej wycieczki autokarowej mającej na celu zwiedzenie atrakcji turystycznych w pobliżu miejsca zakwaterowania (np. latarnie morskie, muzea, oceanaria, fokaria). W przypadku wycieczki całodniowej wykonawca zapewni uczestnikom obiad, natomiast podczas wycieczki
3-4 godzinnej każdy uczestnik otrzyma tzw. lunch box (woda, owoc, kanapka, baton/wafelek).
14. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia uczestnikom w dniu przyjazdu harmonogramu planowanych zajęć na cały okres pobytu w tym programu rekreacyjnego.
15. Opłacenie przez Wykonawcę taksy klimatycznej za wszystkich uczestników wyjazdu.
16. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia uczestników wyjazdu.
17. Wykonawca zapewni opiekę pilota/kierownika dla uczestników przez cały 10 dniowy pobyt.
18. Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia ilości osób z przyczyn niezależnych od Zamawiającego o maksymalnie 5 osób. Wykonawcy z tego tytułu nie będą przysługiwały żadne roszczenia
II. Zadania Wykonawcy z zakresu zorganizowania szkolenia

1. Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania podczas pobytu na wyjeździe szkolenia
/ treningów dla 21 osób dorosłych w tematyce opieki i wychowania oraz radzenia sobie
w sytuacjach trudnych i kryzysowych.
2. Usługa szkoleniowa ma odbyć się w sali szkoleniowej (pomieszczenie klimatyzowane) wyposażonej w sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkoleń (flipchart/laptop/rzutnik multimedialny). Sala szkoleniowa powinna spełniać warunki zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy i znajdować się na terenie hotelu.
3. Szkolenia / treningi mają być zrealizowane w wymiarze 10 godzin zegarowych
(60 min) np. 2 dni x 5 godzin. Podczas szkolenia Wykonawca zapewni tłumacza posługującego się językiem ukraińskim.
4. Szkolenia / treningi przeprowadzi trener/psycholog/pedagog/terapeuta, którego zapewni Wykonawca zamówienia. Koszty wynagrodzenia tej osoby pokrywa Wykonawca zamówienia.
5. Wykonawca przeprowadzi zajęcia według własnego pomysłu i koncepcji programowej z wykorzystaniem szerokiej gamy technik szkoleniowych, takich jak: prezentacja, inscenizacja, studium przypadku, praca w grupach i wiele innych. Ponadto Wykonawca prowadził będzie szkolenia z przewagą formy warsztatowej nad wykładową, angażując tym samym wszystkich uczestników szkolenia. Wykładowca/trener opracowując program szkolenia uwzględni czas na zadawanie pytań przez uczestników.
6. Szkolenia / treningi mają na celu podniesienie kompetencji w zakresie opieki
i wychowania oraz radzenia sobie w sytuacjach trudnych i kryzysowych.
7. Wykonawca będzie prowadził dokumentację zajęć opatrzoną Logo (zgodnie ze wzorem wskazanym przez Zamawiającego), tj. listy obecności, listy potwierdzające odbiór certyfikatów.
8. Po zakończonych szkoleniach Wykonawca zobowiązuje się do wystawienia certyfikatów potwierdzających uczestnictwo w w/w szkoleniach opatrzonych Logo (zgodnie ze wzorem wskazanym przez Zamawiającego) oraz kserokopii certyfikatów dla Zamawiającego.
9. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia materiałów i pomocy dydaktycznych oraz multimedialnych i wizualnych oraz poczęstunku dla uczestników (kawa, herbata, ciastka, ciasto, soki, woda mineralna 0,5 l na osobę)
10. W czasie trwania szkolenia / treningów dla osób dorosłych Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania dla 29 dzieci (w zależności od wieku) zajęć rozwijających umiejętności manualne i psychoruchowe pod okiem wykwalifikowanej kadry (np. pedagodzy, animatorzy).
Na co najmniej 7 dni przed planowanym terminem realizacji umowy, Wykonawca przedłoży dane osób, które w trakcie szkolenia / treningów dla osób dorosłych będą sprawowały opiekę nad dziećmi.
III. Do kalkulacji ceny jednostkowej za uczestnika wyjazdu Wykonawca ma obowiązek wliczyć wszystkie koszty za wyżej opisane usługi, w tym koszt wyjazdu dwóch osób z kadry, koszty przeprowadzenia szkolenia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 63500000-4 - Usługi biur podróży, podmiotów turystycznych i pomocy turystycznej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone na
podstawie kryteriów oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

4.1 O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:
4.1.1 nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 r. poz. 835 ze zm.).
4.1.2 spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie określa ww. warunku.
4.1.3 spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie określa ww. warunku.
4.1.4 spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie określa ww. warunku.
4.1.5 spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej.
4.1.5.1 w przypadku składania oferty na Część 1:

Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich trzech lat liczonych od dnia w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał należycie co najmniej jedną usługę, która polegała na zorganizowaniu i przeprowadzeniu całodziennej wycieczki lub wyjazdu dla minimum 20 uczestników
b) skieruje do realizacji zamówienia: pilota/ kierownika posiadającego doświadczenie w kierowaniu jedną całodzienną wycieczką lub wyjazdem.
4.1.5.2 w przypadku składania oferty na Część 2:

Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich trzech lat liczonych od dnia w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał należycie co najmniej jedną usługę, która polegała na zorganizowaniu i przeprowadzeniu całodziennej wycieczki lub wyjazdu dla minimum 20 uczestników
b) skieruje do realizacji zamówienia: pilota/kierownika posiadającego doświadczenie w kierowaniu jedną całodzienną wycieczką lub wyjazdem.
4.1.5.3 w przypadku składania oferty na Część 3:
Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich trzech lat liczonych od dnia w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał należycie co najmniej jedną usługę która polegała na zorganizowaniu i przeprowadzeniu kolonii lub turnusu lub obozu dla minimum 20 uczestników i obejmowała co najmniej zakwaterowanie i wyżywienie.
b) skieruje do realizacji zamówienia:
- pilota/kierownika posiadającego doświadczenie w kierowaniu co najmniej jednym obozem, turnusem lub kolonią.
- trenera, który posiada wykształcenie wyższe (psycholog i/lub pedagog i/lub terapeuta) oraz doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej jednego treningu/warsztatu/szkolenia/kursu z zakresu opieki i wychowania oraz radzenia sobie w sytuacjach trudnych i kryzysowych.
- tłumacza, posiadającego kwalifikacje tłumacza języka ukraińskiego.
Funkcje tłumacza i trenera mogą być łączone.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający przed
udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie
krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1. Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
2. Oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą,
który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową (o ile dotyczy), albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz
z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej (o ile dotyczy) niezależnie od innego
Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
3. Dokumentów dotyczących podmiotu udostępniającego zasoby, wymienionych w pkt 5.2.1 i 5.2.2 SWZ w celu wykazania braku
istnienia wobec nich podstaw wykluczenia – o ile Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innego podmiotu.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym
mowa w pkt 5.2.1 SWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd,
nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju
sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w zdaniu
pierwszym, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy,
ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć,
złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o
oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu
zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy.
Dokumenty i oświadczenia o których mowa w niniejszym punkcie powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich
złożeniem.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W przypadku składania oferty na Część 1 i/ lub 2 i/lub Część 3 - Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie dysponowania tymi osobami. Wykaz należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ. Wykaz należy złożyć wraz z ofertą.
UWAGA: Złożenie wykazów, o których mowa w pkt 5.1.6 i 7.11 lit. e) wynika z art. 126 ust. 2 ustawy. Wykazy są niezbędne do zapewnienia prawidłowego przebiegu postępowania,
z uwagi na zastosowane przez Zamawiającego, jako kryterium oceny ofert doświadczenia osób, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia spełniających warunek udziału
w postępowaniu, którego weryfikacja wymaga oceny obu dokumentów.
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia (odrębnie dla każdej części), wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
Wykazu usług wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów –oświadczenie Wykonawcy.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz ma dotyczyć usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) brak podstaw wykluczenia wskazanych w pkt 4.1.1 SWZ oraz warunek określony w pkt 4.1.2 SWZ musi
wykazać/spełniać każdy Wykonawca z osobna,
2) warunek określony w pkt 4.1.3 SWZ musi spełniać co najmniej jeden Wykonawca – ten, który zrealizuje zamówienie (jego
część) do realizacji którego te zdolności są wymagane,
3) warunki określone w pkt od 4.1.4 do 4.1.5 SWZ musi spełniać co najmniej jeden Wykonawca lub wszyscy Wykonawcy
łącznie.
W przypadku wnoszenia oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, Wykonawcy muszą złożyć: pełnomocnictwo do
reprezentowania Wykonawców występujących wspólnie lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawców występujących
wspólnie oraz podmiotowe środki dowodowe, oświadczenia i dokumenty, o których mowa w niniejszym Rozdziale, z tym, że
wymienione w pkt 5.1.1, 5.2.1, 5.2.2 i 5.3 SWZ należy złożyć odrębnie dla każdego Wykonawcy

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmiany do zawartej umowy, na podstawie art. 455 ustawy, w sposób i na warunkach szczegółowo opisanych w załączniku nr 2 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-05-12 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć przez Platformę pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_wloszczowa

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-05-12 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-06-10

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków w formularzu służącym do przesyłania ogłoszeń drogą elektroniczną w Sekcji II pkt.
2.3 nie podano pełnej nazwy przedmiotu zamówienia. Pełna nazwa przedmiotu zamówienia:
Część 1 – Zorganizowanie jednodniowej wycieczki autokarowej do miejscowości Kraków dla uczestników projektu pn. ,,ŚWIĘTOKRZYSKIE DLA UKRAINY”
Część 2 – Zorganizowanie jednodniowej wycieczki autokarowej do miejscowości Sandomierz dla uczestników projektu pn. ,,ŚWIĘTOKRZYSKIE DLA UKRAINY”
Część 3 - Zorganizowanie 10-dniowego pobytu wspierająco - szkoleniowego dla uczestników projektu pn. ,,ŚWIĘTOKRZYSKIE DLA UKRAINY” w miejscowości położonej na terenie Polski, nad morzem, atrakcyjnej turystycznie

w ramach projektu pn. „Świętokrzyskie dla Ukrainy” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 9. Włączenie społeczne i walka z ubóstwem, Działanie 9.1 Aktywna integracja zwiększająca szanse na zatrudnienie.

Oferta musi zawierać:
a) Formularz Ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SWZ.
b) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy – o ile dotyczy;
c) oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 5.1 SWZ z zastrzeżeniem, że dokumenty, o których mowa w pkt 5.1.3 – o ile dotyczy;
d) uzasadnienie do zastrzeżenia informacji znajdujących się w ofercie jako tajemnica przedsiębiorstwa – o ile dotyczy.
e) wykaz „Doświadczenie osób” skierowanych do realizacji zamówienia (dla części, na którą składana jest oferta, tj. na część 1 i/lub 2 i/lub 3), zawierający informacje pozwalające na dokonanie oceny zgodnie z kryterium oceny ofert, określonym w pkt 12.4 SWZ. Wykaz należy sporządzić według wzoru, stanowiącego Załącznik Nr 7 do SWZ. UWAGA - wykaz „Doświadczenie osób” które zostaną skierowane do realizacji zamówienia, nie jest dokumentem, o których mowa w art. 126 ust. 1 ustawy, a tym samym nie podlega przepisom art. 128 ust. 1 ustawy i w razie jego niezłożenia, bądź jeżeli wykaz będzie niekompletny, będzie zawierał błędy, Zamawiający nie będzie wzywał wykonawcy ani do złożenia tego dokumentu, ani do jego uzupełnienia

Wykonawca jest zobowiązany wykonać zamówienie:
Część 1- 10 lub 11 czerwca 2023 r
Część 2- 12 lub 13 sierpnia 2023 r
Część 3- 10 dni w okresie od 24.06.2023 r. do 15.07.2023 r.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.