eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wartkowice › "ZAKUP LEKKIEGO SAMOCHODU RATOWNICZO-GAŚNICZEGO WRAZ Z WYPOSAŻENIEM DO JEDNOSTKI OCHOTNICZEJ STRAŻY POŻARNEJ W BIERNACICACH"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-05-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„ZAKUP LEKKIEGO SAMOCHODU RATOWNICZO-GAŚNICZEGO
WRAZ Z WYPOSAŻENIEM DO JEDNOSTKI OCHOTNICZEJ STRAŻY POŻARNEJ
W BIERNACICACH”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Ochotnicza Straż Pożarna w Biernacicach

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730936498

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Biernacice

1.5.2.) Miejscowość: Wartkowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 99-220

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.8.) Numer faksu: 436785105

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ospbiernacice@wartkowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wartkowice.biuletyn.net/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Stowarzyszenie

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„ZAKUP LEKKIEGO SAMOCHODU RATOWNICZO-GAŚNICZEGO
WRAZ Z WYPOSAŻENIEM DO JEDNOSTKI OCHOTNICZEJ STRAŻY POŻARNEJ
W BIERNACICACH”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cabce60f-d5ca-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00173436

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00123340/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 „ZAKUP LEKKIEGO SAMOCHODU RATOWNICZO-GAŚNICZEGO WRAZ Z WYPOSAŻENIEM DO JEDNOSTKI OCHOTNICZEJ STRAŻY POŻARNEJ W BIERNACICACH”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OSP.01.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 321837,39 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa fabrycznie nowego lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego
wyprodukowanego w roku 2022 wraz z wyposażeniem do jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Biernacicach.
2. Opis minimalnych wymaganych parametrów techniczno-użytkowych samochodu i wyposażenia, stanowi szczegółowy
opis przedmiotu zamówienia - Załącznik nr 9 do niniejszej SWZ.
3. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia we własnym zakresie tj. własnym transportem, na własny koszt i na własne
ryzyko na adres Biernacice 66, 99-220 Wartkowice.
4. Wykonawca udzieli Zamawiającemu na przedmiot zamówienia następujących okresów gwarancji jakości:
1) na lakier – 36 miesięcy,
2) na perforację podwozia – 72 miesiące,
3) na silnik, podzespoły, zabudowę pożarniczą i wyposażenie zamontowane na stałe wskazane
w pkt 2 (tabela - kolumna 3 ) w „Karcie oferowanego samochodu”- Załącznik nr 1A do SWZ - minimum 24-miesięcznej
gwarancji jakości - element oceny na etapie wyboru najkorzystniejszej oferty – vide kryteria oceny ofert – Rozdział XVIII
SWZ.
Ostateczny okres gwarancji jakości zależeć będzie od oferty wybranego Wykonawcy.
4) na wyposażenie niezamontowane na stałe w samochodzie: zestaw PSP-1 z wyposażeniem, wentylator odymiający,
radiotelefonu nasobne, latarki LED typu survival, drabina teleskopowa dielektryczna na dachu – min. 12 miesięcy.
5. Wykonawca zapewni bezpłatny serwis samochodu i wyposażania zamontowanego na stałe
w okresie 24-miesięcznej gwarancji, zgodnie z warunkami zawartymi w dokumentach gwarancyjnych, przeglądy w
autoryzowanym serwisie, konserwacje, zakup i wymianę materiałów eksploatacyjnych w tym podobnych czynności
gwarantujących prawidłową eksploatację samochodu, a także wymaganych przez producentów wyposażenia
zamontowanego na stałe. Okres gwarancji jakości liczony jest od daty podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego bez
zastrzeżeń.
6. Wykonawca zapewni Zamawiającemu dokonywanie serwisu gwarancyjnego w autoryzowanym serwisie.
7. Wykonawca dołączy do samochodu niezbędne do jego zarejestrowania dokumenty zgodnie
z zapisami umowy.
8. W okresie udzielonej gwarancji naprawa samochodu oraz wyposażenia wykonywane będą bezpłatnie przez serwis
Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego. Naprawy będą wykonywane
w terminie do 72 godzin od daty zgłoszenia awarii /usterki. Do czasu, o którym mowa wyżej nie wlicza się dni ustawowo
wolnych od pracy.
9. W przypadku braku możliwości naprawy samochodu i/lub wyposażenia w siedzibie Zamawiającego dopuszcza się
naprawy gwarancyjne u Wykonawcy na warunkach określonych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, w takim przypadku
koszty i ryzyko dostarczenia samochodu i/lub wyposażenia do i od miejsca naprawy obciążają Wykonawcę.
10. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z postanowieniami niniejszej SWZ, zapisami
złożonej oferty, wymaganiami wynikającymi z obowiązujących przepisów prawa, standardów i norm oraz etyką zawodową i
ustalonymi zwyczajami, siłami własnymi.
11. Zaleca się szczegółowe zapoznanie się z treścią Specyfikacji Warunków Zamówienia, zdobycie wszelkich informacji
niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych
błędach i przeoczeniach.

4.5.3.) Główny kod CPV: 34144210-3 - Wozy strażackie

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

35110000-8 - Sprzęt gaśniczy, ratowniczy i bezpieczeństwa

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty,
Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne:
Działając na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy Pzp wy, Zamawiający udostępnił przed otwarciem ofert tj. w dniu 05 maja 2022r. na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia w wysokości: 380000,00PLN (słownie: trzysta osiemdziesiąt tysięcy złotych, zero groszy).
Złożona oferta przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty.
Mając na uwadze powyższe, zachodzi przesłanka do unieważnienia przedmiotowego postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp.
Ponadto Zamawiający podczas badania oferty stwierdził, iż w opisie przedmiotu zamówienia omyłkowo w SWZ - Załącznik Nr 9 do SWZ nr OSP.01.2022 - SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA – w punkcie 1.5 podał parametr mocy minimalnej urządzenia akustycznego o wysokości 1580W tj. zapisał: „Pojazd wyposażony w urządzenia sygnalizacyjno-ostrzegawcze akustyczne i świetlne: - urządzenie akustyczne (o mocy min. 1580W, min. 3 modulowane tony) umożliwiające podawanie komunikatów słownych; pilot połączony spiralnym przewodem, wyposażony w przełączniki do obsługi urządzenia,”, a powinien podać „o mocy min. 150W”.
Adekwatnie w/w błąd znajdował się w SWZ - Załącznik Nr 1A do SWZ nr OSP.01.2022 - KARTA OFEROWANEGO SAMOCHODU w punkcie 1.5, która była dokumentem przedmiotowym składanym przez Wykonawcę wraz z ofertą.
Parametru o tej wysokości nie stosuje się i nie jest możliwy do osiągnięcia. Parametr został przez Zamawiającego omyłkowo zapisany i przeoczony na etapie do terminu otwarcia ofert. Błąd w opisie wystąpił prawdopodobnie w wyniku przypadkowego naciśnięcia klawisza z cyfrą „8”, która w klawiaturze numerycznej znajduje się nad cyfrą „5”.
Do terminu składania ofert Wykonawcy ani Zamawiający nie zauważyli omyłki stanowiącej jednocześnie błąd w opisie zamówienia. Wskazując w opisie przedmiotu zamówienia wymagania, które z przyczyn obiektywnych, takich jak brak na rynku odpowiadającego im produktu, powodują, że opis przedmiotu zamówienia jest wadliwy – niezgodny z przepisami ustawy Pzp. Na aktualnym etapie postępowania nie ma już możliwości poprawienia dokumentów postępowania w zakresie opisu przedmiotu. Przewidziane w ustawie Pzp mechanizmy wyjaśniania i poprawiania treści ofert także nie będą mogły zostać wykorzystane, ponieważ stanowiłyby niedozwoloną ingerencję w treść oferty oraz miało charakter negocjacji dotyczących złożonej oferty pomiędzy zamawiającym a wykonawcami co jest wprost zakazane na podstawie art. 223 ust. 1 ustawy Pzp.
Stwierdzona w postępowaniu wada jest na tyle istotna, że Zamawiający nie powinien obawiać się uznania jej za nazbyt błahą do unieważnienia procedury.
Mając na uwadze powyższe, zachodzi przesłanka do unieważnienia przedmiotowego postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. - pełna treść uzasadnienia dostępna do pobrania na http://www.wartkowice.biuletyn.net/?bip=2&cid=1040&id=3174

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 395700 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 395700 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.