eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Augustów › Dostawa materiałów opatrunkowych na potrzeby Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-04-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa materiałów opatrunkowych na potrzeby Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Augustowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790317038

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Szpitalna 12

1.5.2.) Miejscowość: Augustów

1.5.3.) Kod pocztowy: 16-300

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski

1.5.7.) Numer telefonu: 876444284

1.5.8.) Numer faksu: 876433419

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: anna.liszewska@spzoz.augustow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzoz.augustow

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8ff7e158-c73e-11ed-9355-06954b8c6cb9

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa materiałów opatrunkowych na potrzeby Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8ff7e158-c73e-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00168696

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00144310

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 6/ZP/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów opatrunkowych na potrzeby Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
w Augustowie.
2. Podane w formularzu asortymentowo - cenowym ilości poszczególnych produktów są jedynie wielkościami szacunkowymi. Zamawiający zastrzega, że ilość dostaw
w poszczególnych pakietach może ulec zmianie ± 30%.
3. Ostateczna ilość artykułów będzie wynikała z faktycznych potrzeb Zamawiającego
w okresie realizacji zamówienia.
4. Zamawiający zobowiązuje się do zakupu min. 60% wielkości przedmiotu zamówienia.
5. Dostawca zobowiązuje się dostarczać przedmiot umowy sukcesywnie w postaci dostaw częściowych.
10. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 2 do SWZ- formularz asortymentowo – cenowy oraz Załącznik nr 5 do SWZ – Projekt umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33140000-3 - Materiały medyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33141110-4 - Opatrunki

33690000-3 - Różne produkty lecznicze

4.5.5.) Wartość części: 181630,20 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów opatrunkowych na potrzeby Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
w Augustowie.
2. Podane w formularzu asortymentowo - cenowym ilości poszczególnych produktów są jedynie wielkościami szacunkowymi. Zamawiający zastrzega, że ilość dostaw
w poszczególnych pakietach może ulec zmianie ± 30%.
3. Ostateczna ilość artykułów będzie wynikała z faktycznych potrzeb Zamawiającego
w okresie realizacji zamówienia.
4. Zamawiający zobowiązuje się do zakupu min. 60% wielkości przedmiotu zamówienia.
5. Dostawca zobowiązuje się dostarczać przedmiot umowy sukcesywnie w postaci dostaw częściowych.
10. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 2 do SWZ- formularz asortymentowo – cenowy oraz Załącznik nr 5 do SWZ – Projekt umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33140000-3 - Materiały medyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33141110-4 - Opatrunki

33690000-3 - Różne produkty lecznicze

4.5.5.) Wartość części: 17396,40 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów opatrunkowych na potrzeby Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
w Augustowie.
2. Podane w formularzu asortymentowo - cenowym ilości poszczególnych produktów są jedynie wielkościami szacunkowymi. Zamawiający zastrzega, że ilość dostaw
w poszczególnych pakietach może ulec zmianie ± 30%.
3. Ostateczna ilość artykułów będzie wynikała z faktycznych potrzeb Zamawiającego
w okresie realizacji zamówienia.
4. Zamawiający zobowiązuje się do zakupu min. 60% wielkości przedmiotu zamówienia.
5. Dostawca zobowiązuje się dostarczać przedmiot umowy sukcesywnie w postaci dostaw częściowych.
10. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 2 do SWZ- formularz asortymentowo – cenowy oraz Załącznik nr 5 do SWZ – Projekt umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33140000-3 - Materiały medyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33141110-4 - Opatrunki

33690000-3 - Różne produkty lecznicze

4.5.5.) Wartość części: 75920,40 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów opatrunkowych na potrzeby Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
w Augustowie.
2. Podane w formularzu asortymentowo - cenowym ilości poszczególnych produktów są jedynie wielkościami szacunkowymi. Zamawiający zastrzega, że ilość dostaw
w poszczególnych pakietach może ulec zmianie ± 30%.
3. Ostateczna ilość artykułów będzie wynikała z faktycznych potrzeb Zamawiającego
w okresie realizacji zamówienia.
4. Zamawiający zobowiązuje się do zakupu min. 60% wielkości przedmiotu zamówienia.
5. Dostawca zobowiązuje się dostarczać przedmiot umowy sukcesywnie w postaci dostaw częściowych.
10. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 2 do SWZ- formularz asortymentowo – cenowy oraz Załącznik nr 5 do SWZ – Projekt umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33140000-3 - Materiały medyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33141110-4 - Opatrunki

33690000-3 - Różne produkty lecznicze

4.5.5.) Wartość części: 5727,60 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów opatrunkowych na potrzeby Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
w Augustowie.
2. Podane w formularzu asortymentowo - cenowym ilości poszczególnych produktów są jedynie wielkościami szacunkowymi. Zamawiający zastrzega, że ilość dostaw
w poszczególnych pakietach może ulec zmianie ± 30%.
3. Ostateczna ilość artykułów będzie wynikała z faktycznych potrzeb Zamawiającego
w okresie realizacji zamówienia.
4. Zamawiający zobowiązuje się do zakupu min. 60% wielkości przedmiotu zamówienia.
5. Dostawca zobowiązuje się dostarczać przedmiot umowy sukcesywnie w postaci dostaw częściowych.
10. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 2 do SWZ- formularz asortymentowo – cenowy oraz Załącznik nr 5 do SWZ – Projekt umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33140000-3 - Materiały medyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33141110-4 - Opatrunki

33690000-3 - Różne produkty lecznicze

4.5.5.) Wartość części: 5100,00 PLN

Część 6

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów opatrunkowych na potrzeby Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
w Augustowie.
2. Podane w formularzu asortymentowo - cenowym ilości poszczególnych produktów są jedynie wielkościami szacunkowymi. Zamawiający zastrzega, że ilość dostaw
w poszczególnych pakietach może ulec zmianie ± 30%.
3. Ostateczna ilość artykułów będzie wynikała z faktycznych potrzeb Zamawiającego
w okresie realizacji zamówienia.
4. Zamawiający zobowiązuje się do zakupu min. 60% wielkości przedmiotu zamówienia.
5. Dostawca zobowiązuje się dostarczać przedmiot umowy sukcesywnie w postaci dostaw częściowych.
10. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 2 do SWZ- formularz asortymentowo – cenowy oraz Załącznik nr 5 do SWZ – Projekt umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33140000-3 - Materiały medyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33141110-4 - Opatrunki

33690000-3 - Różne produkty lecznicze

4.5.5.) Wartość części: 1045,50 PLN

Część 7

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów opatrunkowych na potrzeby Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
w Augustowie.
2. Podane w formularzu asortymentowo - cenowym ilości poszczególnych produktów są jedynie wielkościami szacunkowymi. Zamawiający zastrzega, że ilość dostaw
w poszczególnych pakietach może ulec zmianie ± 30%.
3. Ostateczna ilość artykułów będzie wynikała z faktycznych potrzeb Zamawiającego
w okresie realizacji zamówienia.
4. Zamawiający zobowiązuje się do zakupu min. 60% wielkości przedmiotu zamówienia.
5. Dostawca zobowiązuje się dostarczać przedmiot umowy sukcesywnie w postaci dostaw częściowych.
10. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 2 do SWZ- formularz asortymentowo – cenowy oraz Załącznik nr 5 do SWZ – Projekt umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33140000-3 - Materiały medyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33141110-4 - Opatrunki

33690000-3 - Różne produkty lecznicze

4.5.5.) Wartość części: 29520,00 PLN

Część 8

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów opatrunkowych na potrzeby Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
w Augustowie.
2. Podane w formularzu asortymentowo - cenowym ilości poszczególnych produktów są jedynie wielkościami szacunkowymi. Zamawiający zastrzega, że ilość dostaw
w poszczególnych pakietach może ulec zmianie ± 30%.
3. Ostateczna ilość artykułów będzie wynikała z faktycznych potrzeb Zamawiającego
w okresie realizacji zamówienia.
4. Zamawiający zobowiązuje się do zakupu min. 60% wielkości przedmiotu zamówienia.
5. Dostawca zobowiązuje się dostarczać przedmiot umowy sukcesywnie w postaci dostaw częściowych.
10. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 2 do SWZ- formularz asortymentowo – cenowy oraz Załącznik nr 5 do SWZ – Projekt umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33140000-3 - Materiały medyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33141110-4 - Opatrunki

33690000-3 - Różne produkty lecznicze

4.5.5.) Wartość części: 17000,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r.
poz. 1710 ze zm.) dalej zwaną „ustawą Pzp”.
Do przedmiotowego postępowania wypłynęło sześć ofert, których cena przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferty z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 317824,38 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 355473,36 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r.
poz. 1710 ze zm.) dalej zwaną „ustawą Pzp”.
Do przedmiotowego postępowania wypłynęło sześć ofert, których cena przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferty z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 59372,19 PLN

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r.
poz. 1710 ze zm.) dalej zwaną „ustawą Pzp”.
Do przedmiotowego postępowania wypłynęło sześć ofert, których cena przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferty z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 93165,34

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r.
poz. 1710 ze zm.) dalej zwaną „ustawą Pzp”.
Do przedmiotowego postępowania wypłynęło sześć ofert, których cena przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferty z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 10962

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r.
poz. 1710 ze zm.) dalej zwaną „ustawą Pzp”.
Do przedmiotowego postępowania wypłynęło sześć ofert, których cena przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferty z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 11610,00

Część 6

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r.
poz. 1710 ze zm.) dalej zwaną „ustawą Pzp”.
Do przedmiotowego postępowania wypłynęło sześć ofert, których cena przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferty z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 6)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1788,48

Część 7

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 7)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Do części nr 7 postępowania nie wpłynęła żadna oferta.

Część 8

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 8)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Do części nr 8 postępowania nie wpłynęła żadna oferta.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.