Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00125203/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-04-19
- 2022/BZP 00136420/01 - Modyfikacja z dnia 2022-04-27
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja wybranych obiektów oczyszczalni ścieków w Obornikach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Obornikach Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 630218518
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Staszica 41A
1.5.2.) Miejscowość: Oborniki
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-600
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pwik-oborniki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.pwik-oborniki.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl/ http://www.pwik-oborniki.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - gospodarka wodna
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja wybranych obiektów oczyszczalni ścieków w Obornikach2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-428fdfd7-bc85-11ec-aa46-6a814e8de928
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00166092
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Niniejsze zamówienie współfinansowane jest przez Unię Europejską – Fundusz Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00125203/02
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: TP.18.2022.JRP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Nazwa przedmiotu zamówienia: Modernizacja wybranych obiektów oczyszczalni ścieków w Obornikach.
Zakres rzeczowy modernizacji dotyczy następujących obiektów:
1. Główna przepompownia ścieków (PG).
W ramach modernizacji planuje się wymianę wszystkich 5 pomp wraz z niezbędnymi instalacjami technologicznymi (mocowania, prowadnice, orurowanie). Wymianie podlegać będzie armatura w komorach A i B zlokalizowanych bezpośrednio przy pompowni. W ramach modernizacji należy wyczyścić przepompownię i wykonać powłoki zabezpieczające beton przed ściekami z polimocznika (natryskowo) w części gdzie napływają ścieków komunalne. Zaprojektowane pompy będą o większej mocy i wydajnościach co pozwoli na zwiększenie wydajności pompowni o co najmniej 60%. Pompy w pompowni głównej wyposażone zostaną w przetwornice częstotliwości oraz podwójny system pomiaru ciągłego poziomu. W ramach modernizacji przewiduje się wymianę rozdzielnicy z uwzględnieniem zaprojektowanych systemów sterowania. Rozdzielnica wyposażona zostanie w nowy sterownik, panel lokalny oraz pomiar zużycia energii.
2. Rozdzielnia główna (RG).
W ramach modernizacji wymieniona zostanie istniejąca rozdzielnica główna oczyszczalni RG, która z uwagi na wzrost mocy przyłączeniowej całego obiektu (do 350 kW) oraz wymianę urządzeń o większych mocach znamionowych jest konstrukcją przestarzałą i nie spełniającą podstawowych warunków technicznych związanych z maksymalnym prądem obciążeniowym i zwarciowym. Wymianie podlegając istniejące aparaty elektryczne, zabezpieczenia nadprądowe, mosty szynowe, pola odpływowe i układy elektryczne. Z uwagi na usytuowanie stacji dmuchaw nowe dmuchawy zostaną zasilone bezpośrednio z RG.
3. Stacja dmuchaw (SD).
W ramach modernizacji planuje się wymianę dwóch istniejących dmuchaw o mocy 35 kW na dwie dmuchawy śrubowe o mocy znamionowej 75kW (większe, wydajniejsze, większa sprawność energetyczna), które zapewnią dostawę powietrza - tlenu do bioreaktorów. Pozostałe dwie dmuchawy istniejące o mocy 55 kW będą funkcjonować jako rezerwowe w przypadku awarii lub prowadzenia prac serwisowych. Z uwagi na większe zainstalowane moce dmuchaw modernizacja obejmuje układu zasilania elektrycznego, sterowania i automatyki sterującej w zakresie kontroli procesów technologicznych (natlenianie bioreaktorów). Na potrzeby stacji dmuchaw nową szafę automatyki do obsługi docelowej 4 dmuchaw w celu ich integracji z systemem nadrzędnym sterowania i wizualizacji.
4. System zasilania rezerwowego – agregat prądotwórczy.
W ramach modernizacji systemu zasilania rezerwowego oczyszczalni planuje się dostawę i montaż nowego agregata prądotwórczego o mocy ok. 550kVA (440kW). Agregat winien zapewnić zasilanie wszystkich urządzeń elektrycznych zainstalowanych na oczyszczalni. Agregat zaprojektowano w obudowie zewnętrznej wyciszonej w celu eliminacji nieprzyjemnego źródła hałasu. Montaż nowej jednostki zaprojektowano bezpośrednio przy słupowej stacji transformatorowej na terenie oczyszczalni. Pozwoli to w przypadku braku zasilania podstawowego z sieci ENEA Operator na szybkie załączenie układu zasilania rezerwowego i dalszą bezprzerwową poprawną pracę oczyszczalni. Przełączanie na system pracy z agregatu prądotwórczego będzie następować automatycznie poprzez układ samoczynnego załączania rezerwy (SZR) sprzęgnięty ze sterownikiem agregatu i wyłącznikami mocy zasilania obiektu. Modernizacja obejmuje wykonanie nowych obwodów zasilania dla potrzeb własnych agregatu oraz obwody sterownicze w celu odczytu stanów agregatu (sieci elektrycznych międzyobiektowych). Agregat winien być wyposażony w przemysłowy i otwarty protokół komunikacyjny umożliwiający zdalny przekaz statusu urządzenia do systemu nadrzędnego (wizualizacji i sterowania) takich jak (m.in. stan paliwa, ilość przepracowanych godzin, ilość załączeń, położenie przełącznika wyboru pracy zespołu, stany awarii, wartości błędów, napięcie akumulatora, stan ładowania itp.).
5. System przemysłowej wizualizacji i sterowania.
W celu wizualizacji wszystkich parametrów pracy zainstalowanych urządzeń zaprojektowano nowy systemu automatyki nadzorczej (systemu nadrzędnego) w oparciu o środowisko SCADA i sterowniki swobodnie programowalne. Pozwoli to na wizualizację, archiwizację oraz monitoring wszystkich parametrów znamionowych pracy poszczególnych urządzeń, stanu ich pracy, komunikatów o awariach, sterowania zdalnego urządzeniami, zadawania zdalnego i zmiany parametrów i punktów pracy. Wszystkie parametry winny być dostępne na wizualizacji wielkoformatowej w centrum obsługi oczyszczalni. Modernizacji podlegać będzie baza sprzętowa (serwery, komputery operatorskie). Wynika to z potrzeby uporządkowania i unifikacji do jednego systemu, który zapewni użytkownikowi większe bezpieczeństwo danych (system redundantny oparty na 2 serwerach) oraz większe cyberbezpieczeństwo w zakresie dostępu i kontroli do poszczególnych warstw systemu. Nowy system ma zapewnić lepszą kontrolą na przebiegiem procesu z różnych miejsc i umożliwiać rozbudowę obiektów w trybie on-linie bez przestojów czy zatrzymywania innych procesów oraz silników programowych. System winien posiadać otwartość oraz elastyczność w zakresie integracji różnych systemów w tym IT, MES, bazodanowych itp. a także umożliwiać komunikacyjne z większością czołowych producentów sterowników PLC, PAC, iPC. W tym celu zaprojektowano nowe szafy automatyki na obiekcie i rozdzielnie elektryczne.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45232152-2 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp tj. oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.Uzasadnienie: zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia kwotę 3.420.721,91 zł brutto. W postępowaniu złożono trzy oferty, z których najniższą cenę zaoferował wykonawca P.P.H.U. SADEKO Mirosław Nowak, Piotrów 5A, 99-200 Poddębice w kwocie 3.980.280,00 zł brutto.
Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Zamawiający nie podjął decyzji o zwiększeniu kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W tym stanie rzeczy wystąpiły przesłanki do unieważnienia postępowania.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3980280,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 6140160,00 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- WYBÓR WYKONAWCY REMONTU ELEWACJI Z ROBOTAMI TOWARZYSZĄCYMI W BUDYNKU O FUNKCJI EDUKACYJNEJ NA TERENIE LOTNICZYCH ZAKŁADÓW NAUKOWYCH WE WROCŁAWIU
- Modernizacja - przebudowa ul. Kaliskiej w Sulmierzycach - Przetarg II
- "Rozwój gospodarki wodno-ściekowej na terenie Gminy Komarówka Podlaska"
- Budowa garaży na potrzeby Urzędu Gminy Wąsosz i jednostek OSP z terenu gminy Wąsosz
- Budowa oświetlenia drogowego w Bytowie ul. Wybickiego oraz w miejscowości Gostkowo
- Remont klatek schodowych, remont elewacji, remont wejść do budynku wraz z wymianą domofonów i robotami towarzyszącymi w Giżycku przy ul. Wojska Polskiego 7A.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.