eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jaworze › Jaworze Zdrój - rewitalizacja odwiertu geotermalnych wód solankowych w celu uruchomienia zakładu górniczego i odzyskania praw uzdrowiskowych.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-05-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Jaworze Zdrój - rewitalizacja odwiertu geotermalnych wód solankowych w celu uruchomienia zakładu górniczego i odzyskania praw uzdrowiskowych.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Jaworze

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182261

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Zdrojowa 82

1.5.2.) Miejscowość: Jaworze

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-384

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.7.) Numer telefonu: 33 828 66 43

1.5.8.) Numer faksu: 33 828 66 01

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.pub@jaworze.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.jaworze.bip.info.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Jaworze Zdrój - rewitalizacja odwiertu geotermalnych wód solankowych w celu uruchomienia zakładu górniczego i odzyskania praw uzdrowiskowych.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ae994ee9-d297-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00159204

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00016292/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.4 Rewitalizacja odwiertu wód solankowych

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://portal.smartpzp.pl/gminajaworze

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) Z zastrzeżeniem art. 61 ust.2 ustawy Pzp, w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego RI.271.0006.2022 komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zapewnionych przez system zapewniający obsługę procesu udzielenia zamówień publicznych za pośrednictwem komunikacji elektronicznej, zwany dalej „platformą”.
2) Platforma do elektronicznej obsługi zamówień dostępna jest pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/gminajaworze

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
2) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zapewnionych przez system zapewniający obsługę procesu udzielenia zamówień publicznych za pośrednictwem komunikacji elektronicznej, zwany dalej „platformą”.
3) Platforma do elektronicznej obsługi zamówień dostępna jest pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/gminajaworze
4) Za pośrednictwem posiadanego na platformie konta Użytkownika Zewnętrznego – tj. użytkownika Wykonawcy odbywa się komunikacja Wykonawcy z Zamawiającym w postępowaniu, w szczególności: przekazywanie dokumentów, oświadczeń, informacji, pytań, wniosków w ramach postępowania.
5) Zadawanie pytań (wniosków o wyjaśnienie treści SWZ) odbywa się w zakładce „Pytania do postępowania”.
6) Po otwarciu ofert komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są elektronicznie za pośrednictwem platformy, w zakładce „Korespondencja”, która dla Wykonawcy jest widoczna w zakładce „Oferty”, po zaznaczeniu numeru złożonej oferty.
7) Do pełnego i prawidłowego korzystania z platformy przez Użytkowników Zewnętrznych konieczne jest posiadanie przez co najmniej jednego uprawnionego Użytkownika Zewnętrznego Wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego służącego do autentykacji i podpisu.
8) Korzystanie z platformy możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez sprzęt, z którego korzystają Użytkownicy Wykonawcy następujących minimalnych wymagań technicznych i specyfiki połączenia:
a) posiadanie komputera o parametrach umożliwiających zainstalowanie następującego oprogramowania:
- komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 3 GB RAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z systemów
operacyjnych Linux Kernel 4.0, Windows 7, MacOS 10.12 – lub ich nowsze wersje;
- przeglądarka internetowa Mozilla Firefox ver. 65 i późniejsze, Google Chrome ver. 66 i późniejsze, Opera ver. 58 i późniejsze,
Microsoft Edge ver. 18 i późniejsze, Internet Explorer 11;
- lista zalecanych przeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera – zalecane jest używanie najnowszych wersji
przeglądarek;
b) w zakresie składania podpisu kwalifikowanego (za pośrednictwem platformy smartPZP):
- zainstalowane środowisko Java w wersji min. 1.8 (jre);
- w przypadku przeglądarek Opera, Chrome i Firefox należy doinstalować dodatek do przeglądarki Szafir SDK Web;
- oprogramowanie SzafirHost w systemie operacyjnym.
9) Ofertę należy złożyć w języku polskim, sporządzoną pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (czyli opatrzoną podpisem
kwalifikowanym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
10) Oferta musi być podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. Po prawidłowym przekazaniu plików oferty wyświetlana jest informacja o pozytywnym przyjęciu oferty przez platformę.
11) W celu złożenia oferty przedstawiciel wykonawcy zobowiązany jest założyć na platformie smartPzp konto użytkownika, jednocześnie wprowadzając do systemu swój podmiot. Ten użytkownik będzie pełnić rolę administratora podmiotu wykonawcy. Rejestracja na platformie dostępna jest po kliknięciu przycisku „Załóż konto”. Szczegółowa instrukcja dotycząca tworzenia konta wykonawcy oraz złożenia oferty dostępna jest na platformie w zakładce E-learning -https://portal.smartpzp.pl/gminajaworze/elearning
Uwaga: ze względu na ograniczoną ilość znaków formularza ogłoszenia o zamówieniu, szczegółowe wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej określone są w SWZ dla postępowania RI.271.0006.2022.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str.1), dalej "RODO", informujemy, że:
1) Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Jaworze z siedzibą 43-384 Jaworze, ul. Zdrojowa 82;
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym możliwy jest kontakt w sprawach związanych z ochroną danych osobowych w następujący sposób: - pod adresem poczty elektronicznej: murbas@jaworze.pl - pod numerem telefon: (+48) 33 828 66 13- pisemnie na adres: Urząd Gminy Jaworze, ul. Zdrojowa 82, 43- 384 Jaworze;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust.1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego - znak postępowania RI.271.0006.2022.
4) Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o
art. 18 oraz 74 ust. 1 ustawy Pzp oraz zamawiający, który prowadzi postępowanie oraz obsługę finansowo-księgową;
5) Dane osobowe będą przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej;
6) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany i dane nie będą profilowane.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str.1), dalej "RODO", informujemy, że: 1) Posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w
celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony
praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących
narusza przepisy RODO. 2) Nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych
osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.0006.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 4571923 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa realizacja – w trybie „zaprojektuj i wybuduj” zadania pod nazwą „Jaworze Zdrój – rewitalizacja odwiertu geotermalnych wód solankowych w celu uruchomienia zakładu górniczego i odzyskania praw uzdrowiskowych”.
Zadanie dofinansowane jest z Rządowego Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Wstępna promesa dotycząca dofinansowania inwestycji z „Polskiego Ładu” stanowi załącznik nr 9 do SWZ obowiązującej w postępowaniu RI.271.0006.2022.

Zadanie składa się z następujących części:
1. Projektowej
a) Wykonanie projektu robót geologicznych na rozpoznanie złoża wód podziemnych – solanek z utworów miocenu (warstw dębowieckich) i dewonu w miejscowości Jaworze, w obrębie istniejącego ujęcia wód w otworze Jaworze IGH-1 oraz zatwierdzenie tego projektu w stosownym organie administracji geologicznej do tego uprawnionym.
Uwaga do punktu 1a).: Projekt winien zostać sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących projektów robót geologicznych, w tym robót, których wykonanie wymaga uzyskania koncesji (Dz.U. z 2011 r. nr 288 poz. 1696), a także innymi obowiązującymi w tym zakresie aktami prawnymi oraz Programem Funkcjonalno-Użytkowym, stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.
2. Wykonawczej
a) Przeprowadzenie robót geologicznych zgodnie z projektem robót geologicznych, o którym mowa w punkcie 1a), wraz z wykonaniem badań hydrogeologicznych.
b) Przeprowadzenie badań niezbędnych do uzyskania świadectwa potwierdzającego właściwości lecznicze wody wraz z uzyskaniem tego świadectwa. Zakres wymaganych przez Zamawiającego analiz wody złożowej winien być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 13 kwietnia 2006 r. w sprawie zakresu badań niezbędnych do ustalenia właściwości leczniczych naturalnych surowców leczniczych i właściwości leczniczych klimatu, kryteriów ich oceny oraz wzoru świadectwa potwierdzającego te właściwości (Dz. U. z 2018 r. poz. 605), a także Ustawą z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz gminach uzdrowiskowych (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r. poz. 1301).
c) Przeprowadzenie badań niezbędnych do uzyskania świadectwa potwierdzającego właściwości lecznicze klimatu wraz z uzyskaniem tego świadectwa. Zakres wymaganych przez Zamawiającego analiz klimatu winien być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 13 kwietnia 2006 r. w sprawie zakresu badań niezbędnych do ustalenia właściwości leczniczych naturalnych surowców leczniczych i właściwości leczniczych klimatu, kryteriów ich oceny oraz wzoru świadectwa potwierdzającego te właściwości (Dz. U. z 2018 r. poz. 605), a także Ustawą z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz gminach uzdrowiskowych (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r. poz. 1301).
d) Przygotowanie i procedowanie, na podstawie stosownych pełnomocnictw udzielonych przez Zamawiającego, wniosku o wydanie koncesji na eksploatację kopaliny – wody leczniczej – zgodnie z Ustawą z dnia 9 czerwca 2011 roku Prawo geologiczne i górnicze (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r. poz. 1420 ze zm.), a następnie uzyskanie na tej podstawie koncesji – wymagane prawem powołanie zakładu górniczego.

Uwaga do punktu 2d): Koncesję, o której mowa powyżej, należy uzyskać na „Uzdrowisko Jaworze Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością”, ul. Zdrojowa 85, 43-384 Jaworze (NIP: 9372673013, REGON: 360809582, KRS: 0000544122). Jest to spółka komunalna, w której wszystkie udziały posiada Gmina Jaworze.
e) Przygotowanie operatu uzdrowiskowego – zgodnie z Ustawą z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r. poz. 1301).
2.2. Szczegółowy zakres zadań Wykonawcy zamówienia opisany został w SWZ oraz jej załącznikach, w tym w szczególności:
2.2.1. załącznik nr 8 do SWZ – Program Funkcjonalno-Użytkowy;
2.2.2. załącznik nr 3 do SWZ – wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45255500-4 - Roboty wiertnicze i górnicze

71300000-1 - Usługi inżynieryjne

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71351220-1 - Geologiczne usługi doradcze

71351900-2 - Usługi geologiczne, oceanograficzne i hydrologiczne

71351910-5 - Usługi geologiczne

71355200-3 - Wykonywanie badań

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Szczegółowy opis sposobu oceny ofert zawarty jest w rozdziale 18 Specyfikacji Warunków Zamówienia obowiązującej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego RI.271.0006.2022

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady na wykonaną dokumentację projektową oraz roboty geologiczne

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Kierownika Ruchu Zakładu wykonującego roboty geologiczne

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1) Warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- za minimalny poziom zdolności uznane zostanie wykazanie przez wykonawcę, że dysponuje on środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości 2 500 000,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych i 00/100).
2) Warunek zdolności technicznej lub zawodowej:
- za minimalny poziom zdolności uznane zostanie wykazanie przez wykonawcę, że:
a) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał, zgodnie z przepisami Prawa geologicznego i górniczego co najmniej jeden projekt robót geologicznych na rozpoznanie złoża wód podziemnych zaliczonych do solanek, wód leczniczych i termalnych poprzez wykonanie lub rekonstrukcję otworu o głębokości co najmniej 1000 metrów;
b) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty, zgodnie z przepisami Prawa geologicznego i górniczego oraz prawidłowo ukończył co najmniej 1 zamówienie na roboty geologiczne polegające na rozpoznaniu złoża wód podziemnych zaliczonych do solanek, wód leczniczych i termalnych poprzez wykonanie lub rekonstrukcję otworu o głębokości co najmniej 1000 metrów.
UWAGI do punktu 2 a-b):
- Zamawiający zastrzega, iż w celu spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie posiadania zdolności technicznej lub zawodowej (określonego powyżej ), Wykonawca może wykazać się również realizacją, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), jednego zamówienia, realizowanego w ramach jednego kontraktu (umowy)
w formule „zaprojektuj i wybuduj”, polegającego na sporządzeniu projektu robót geologicznych, a następnie wykonaniu lub rekonstrukcji otworu o głębokości co najmniej 1000 metrów z solankami, wodami termalnymi lub leczniczymi. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą spełnić ten warunek w taki sposób, że co najmniej jeden z tych Wykonawców musi spełnić ten warunek.
- W przypadku, gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełniania warunku doświadczenia, zobowiązany jest wykazać, że podmioty te zrealizują usługi lub roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3) dysponuje lub będzie dysponował przy prowadzeniu robót geologicznych jedną osobą pełniącą obowiązki Kierownika Ruchu Zakładu wykonującego roboty geologiczne.
Osoba ta winna spełniać następujące warunki:
- posiadać odpowiednie uprawnienia zgodnie z ustawą Prawo Geologiczne i Górnicze (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r. poz. 1420 ze zm.);
- posiadać co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu obowiązków Kierownika Ruchu Zakładu z zakresu wykonywania lub rekonstrukcji otworu o głębokości co najmniej 1000 metrów z solankami, wodami termalnymi lub leczniczymi.
Uwaga do punktu 3):
- przez doświadczenie zawodowe Kierownika Ruchu Zakładu należy rozumieć okres pełnienia tych obowiązków (w formacie „od-do” – tj. dzień/miesiąc/rok – dzień/miesiąc/rok). Zamawiający wymaga podania informacji dotyczących doświadczenia Kierownika Ruchu Zakładu w formacie dat dziennych wraz ze wskazaniem charakteru doświadczenia zgodnego z warunkiem określonym w punkcie 3). Jeżeli Wykonawca wskaże okres doświadczenia zawodowego bez podania dat dziennych (wyłącznie „miesiąc - rok”), Zamawiający pominie przy obliczeniu wymaganego okresu doświadczenia skrajne miesiące z danego okresu – z uwagi na brak możliwości ustalenia faktycznego okresu doświadczenia w tych miesiącach. Ta sama zasada obowiązywać będzie w przypadku wskazania przez Wykonawcę okresu doświadczenia zawodowego bez dat miesięcznych (wyłącznie „rok – rok”), wówczas Zamawiający pominie skrajne lata;
- wskazany przez Wykonawcę Kierownik Ruchu Zakładu musi posługiwać się językiem polskim lub w przypadku braku znajomości języka polskiego, Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt do zapewnienia tłumacza języka polskiego w celu stałego tłumaczenia w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a personelem Wykonawcy.
4) dysponuje lub będzie dysponował przy prowadzeniu robót urządzeniem wiertniczym o udźwigu minimum 80 ton.
UWAGA: Ze względu na ograniczoną ilość znaków w formularzu ogłoszenia o zamówieniu, powyższe informacje dotyczące warunków udziału w postępowaniu, są podane w formie skróconej. Pełna informacja dotycząca warunków udziału w postępowaniu zawarta jest w Specyfikacji Warunków Zamówienia, która obowiązuje w postępowaniu RI.271.0006.2022.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
a) Wykaz robót geologicznych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy roboty te zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty geologiczne były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wykaz robót należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4a do SWZ.
b) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione
w okresie ostatnich 3 miesięcy. Wykaz usług należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4b do SWZ.
Uwaga do punktu a-b):
Jeżeli w celu spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie posiadania zdolności technicznej lub zawodowej (określonego powyżej), Wykonawca wykazuje się wykonaniem jednego zamówienia, realizowanego w ramach jednego kontraktu (umowy) w formule „zaprojektuj i wybuduj”, to w takiej sytuacji składa wykaz robót zrealizowanych w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Wykaz ten należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4c do SWZ.
c) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami geologicznymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędnych do wykonywania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.
d) Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego. Wykaz należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
e) Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Nie dotyczy.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Oferta oraz dokumenty składane wraz z ofertą:
14.12.1. Ofertę stanowi:
1) Formularz ofertowy wypełniony przez Wykonawcę – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
2) Ponadto do oferty należy dołączyć:
a) pełnomocnictwa lub inne dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania (jeżeli dotyczy);
b) oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ (Uwaga: w przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument składy każdy z tych wykonawców);
c) oświadczenie podmiotu udostępniającego wykonawcy zasoby o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2a do SWZ (Uwaga: dokument ten należy złożyć tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu udostępniającego zasoby);
d) oświadczenie wykonawcy, składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, wskazujące, które roboty budowlane wykonają poszczególności wykonawcy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ (Uwaga: dokument ten należy złożyć tylko w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wymagania dotyczące wadium
1.1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 60 000 złotych (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych i 00/100).
1.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ.
1.3. Formy wnoszenia wadium: wadium może być wniesione według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
- pieniądzu;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
1.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący rachunek bankowy Urzędu Gminy Jaworze - w Banku Spółdzielczym w Jasienicy:
Numer konta: 87 8117 0003 0012 0261 2000 0030.
Dopisek: „Przetarg RI.271.0006.2022 – Jaworze Zdrój – rewitalizacja odwiertu wód solankowych”.
Uwaga! Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
1.5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć wraz z ofertą poprzez platformę. Należy przekazać oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
Uwaga: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów zamawiającego, co oznacza, że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować wszystkie wskazane w ustawie Pzp przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, tj. działania lub zaniechania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
1.6. Zwrot wadium „z urzędu”: zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności wskazanych w art. 98 ust.1 pkt 1-3 ustawy Pzp.
1.7. Zwrot wadium na wniosek wykonawcy: zamawiający niezwłoczne, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:
1.7.1.który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
1.7.2.którego oferta została odrzucona;
1.7.3.po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;
1.7.4.po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
1.8. Złożenie wniosku o zwrot wadium powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w ustawie Pzp.
1.9. Zatrzymanie wadium: zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie innej niż w pieniądzu, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:
1.9.1. wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust.1 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;
1.9.2. wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
1.9.3. wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
1.9.4. zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana (uznana za najkorzystniejszą), zobowiązany jest przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie.
2. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
3. Zabezpieczenie może być wnoszone, według wyboru wykonawcy, w jednej lub kilku następujących formach:
3.1. pieniądzu;
3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3.3. gwarancjach bankowych;
3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych;
3.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia w formach,
o których mowa w art. 450 ust. 2 ustawy Pzp.
5. W przypadku zabezpieczenia należytego wykonania umowy wnoszonego w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Jaworze w Banku Spółdzielczym w Jasienicy:
numer konta: 87 8117 0003 0012 0261 2000 0030.
Dopisek: „Zabezpieczenie umowy: Jaworze Zdrój – rewitalizacja odwiertu wód solankowych”.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
7. Zamawiający zwróci zabezpieczenie należytego wykonania umowy w terminie i na warunkach określonych w ustawie Pzp oraz w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy (załącznik nr 3 do SWZ).

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które wprowadzone zostaną do treści tej umowy zawiera załącznik nr 3 do SWZ.
1.1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy – tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust.1 pkt 1 ustawy Pzp – w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w załączniku nr 3 do SWZ.
1.2. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
2. Przed zawarciem umowy należy dopełnić formalności, które zostały wskazane w punkcie 20. SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-03 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://portal.smartpzp.pl/gminajaworze

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-03 09:10

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-07-02

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamawiający, zgodnie z art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, w celu przeciwdziałania wspierania agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę, wobec osób i podmiotów wpisanych na listę, o której mowa w art. 2 tejże ustawy, stosuje sankcje polegające m.in. na wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.
Mając na uwadze powyższe – Zamawiający wykluczy z postępowania:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w pkt 1-3.
W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie pkt 1-3, Zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy. Osoba lub podmiot podlegający wykluczeniu na podstawie pkt 1-3, który w okresie tego wykluczenia ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego lub bierze udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlega karze pieniężnej. Karę pieniężną, o której mowa powyżej nakłada Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.