eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › Odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów medycznych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-03-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów medycznych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: WIELOSPECJALISTYCZNY SZPITAL MIEJSKI IM.DR EMILA WARMIŃSKIEGO - SPZOZ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092354746

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Szpitalna 19

1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz

1.5.3.) Kod pocztowy: 85-826

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.7.) Numer telefonu: 3709124

1.5.8.) Numer faksu: 3709125

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@szpital.bydgoszcz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.szpital.bydgoszcz.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://www.szpital.bydgoszcz.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów medycznych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dcfe018d-a0a7-11ed-9236-36fed59ea7dd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00141778

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00069855

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DZP-270-10-2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 930594 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych powstających w Wielospecjalistycznym Szpitalu Miejskim im. dr. Emila Warmińskiego SPZOZ w Bydgoszczy przy ul. Szpitalnej 19, w okresie 24 miesięcy,
o następujących kodach: 18 01 01, 18 01 02*, 18 01 03*, 18 01 04, 18 01 06*, 18 01 07, 18 01 08* i 18 01 09.

2. Świadczenie usługi ma odbywać się zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w tym szczególności:
" Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz.U.2022.0.699 t.j.),
" Ustawą z dnia 27 kwietnia Prawo ochrony środowiska (Dz.U.2022.0.2556 t.j.),
" Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 roku o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz.U.2022.0.2147 t.j.),
" Ustawą z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (Dz.U.2022.0.2201 t.j.),
" Rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. 2020 poz. 10),
" Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016 roku w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz.U. 2016 poz. 1742),
" Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 listopada 2021 r. w sprawie unieszkodliwiania oraz magazynowania odpadów medycznych i odpadów weterynaryjnych (Dz.U. 2021 poz. 2245).

3. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru, załadunku, wywozu i unieszkodliwiania odpadów medycznych. Szacunkowa ilość odpadów w okresie 24 miesięcy wynosi 221 570 kg. Ilość odpadów jest uzależniona od ilości pacjentów oraz ilości i rodzajów wykonywanych zabiegów.

Kod odpadu Szacunkowe ilości odpadów w kg
18 01 01 10
18 01 02* 5 000
18 01 03* 200 000
18 01 04 12 500
18 01 06* 4 000
18 01 07 10
18 01 08* 10
18 01 09 40


4. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie winien udostępnić Zamawiającemu niezbędną ilość szczelnych pojemników kołowych z pokrywami - typu MGB lub pojemników podobnego typu, niezbędnych do zbiórki i czasowego magazynowania odpadów w wyznaczonym pomieszczeniu magazynowym. Wymagana ilość pojemników:
- 19 szt. o pojemności min. 600 l, maksymalna szerokość 80 cm ,
- 2 szt. o pojemności 240 l.
Pojemniki muszą być sprawne techniczne, czyste, i dezynfekowane. Wykonawca dostarczy je nie później niż na 24 godziny przed rozpoczęciem realizacji umowy, po wcześniejszym uzgodnieniu daty dostawy z Zamawiającym.

5. Wykonawca dokonując odbioru pojemników z odpadami przywiezie każdorazowo taką samą ilość czystych pojemników na wymianę. Pojemniki stanowią własność Wykonawcy i są przekazane Zamawiającemu w użytkowanie. Użytkowanie pojemników przez okres trwania umowy ujęte jest w cenie ofertowej i nie może rodzić żadnych dodatkowych kosztów dla Zamawiającego. Wykonawca jest odpowiedzialny za bezpłatną dezynfekcję pojemników przeznaczonych na gromadzenie odpadów. Dezynfekcja powinna odbywać się po każdym odbiorze odpadów z pomieszczenia. Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu raz w miesiącu potwierdzenie dezynfekcji dostarczanych pojemników.

6. Odbiór odpadów odbywać się będzie z pomieszczenia wyznaczonego do czasowego magazynowania odpadów z częstotliwością pięć razy w tygodniu - poniedziałek, wtorek, środa, czwartek i piątek oraz w razie potrzeby na zgłoszenie telefoniczne Zamawiającego w soboty w przypadku odpadów wysoce zakaźnych, w godz. 9.00 -14.00. Zamawiający zastrzega możliwość zmian terminów odbiorów odpadów w zależności od bieżących potrzeb.

7. Ważenie odpadów odbywać się będzie każdorazowo na wadze umiejscowionej w magazynie Zamawiającego w obecności pracownika Wykonawcy i pracownika Zamawiającego.
Dopuszcza się ważenia odpadów za pomocą własnego legalizowanego urządzenia w chwili odbioru odpadów na terenie siedziby Zamawiającego, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli przekazywanej ilości odpadów za pomocą własnego legalizowanego urządzenia.

8. Wykonawca powinien posiadać zezwolenie na odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów medycznych wydane w drodze decyzji przez właściwy organ.

9. Transport musi odbywać się pojazdami przystosowanymi do transportu odpadów niebezpiecznych oraz obsługiwany przez wykwalifikowany personel.

10. Wszystkie odpady przekazywane są na podstawie karty przekazania odpadów wygenerowanej w bazie danych o produktach i opakowaniach oraz
o gospodarce odpadami (BDO) przez Wykonawcę.
11. W przypadku awarii systemu teleinformatycznego, w którym BDO jest prowadzona, uniemożliwiającej sporządzanie kart przekazania odpadów sporządza się te dokumenty w formie papierowej lub elektronicznej poza BDO przez czas trwania awarii. W przypadku zastosowania formy papierowej sporządza się kartę przekazania odpadów w odpowiedniej liczbie egzemplarzy dla każdego z posiadaczy odpadów.
12. Informacje zawarte w karcie przekazania odpadów sporządzonej poza BDO w przypadku trwania awarii BDO, Zamawiający wprowadzi do BDO niezwłocznie po ustaniu awarii.
13. Podstawą do wystawienia faktury VAT po zakończeniu każdego miesiąca będą karty przekazania odpadów potwierdzone przez przedstawicieli obu Stron.

14. Wymagania dotyczące realizacji przedmiotowej usługi:
a) Zasada bliskości: zgodnie art. 20 ust. 3, 4 i 6 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz.U.2022.0.699 t.j.) zakazuje się unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych poza obszarem województwa, na którym zostały wytworzone. Dopuszcza się unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych na obszarze województwa innego niż to, na którym zostały wytworzone, w najbliżej położonej instalacji, w przypadku braku instalacji do unieszkodliwiania tych odpadów na obszarze danego województwa lub gdy istniejące instalacje nie mają wolnych mocy przerobowych.

b) Metoda unieszkodliwiania odpadów: zgodnie art. 95 ust. 1-3 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz.U.2022.0.699 t.j.) posiadacz odpadów medycznych unieszkodliwiający te odpady jest obowiązany do prowadzenia procesów unieszkodliwiania oraz do ich monitoringu, z uwzględnieniem właściwości odpadów i charakteru procesu oraz zgodnie z wymaganiami i sposobami prowadzenia unieszkodliwiania odpadów, określonymi w odrębnych przepisach.
Zakaźne odpady medyczne unieszkodliwia się przez termiczne przekształcanie w spalarniach odpadów niebezpiecznych. Zakazuje się unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych we współspalarniach odpadów.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90520000-8 - Usługi w zakresie odpadów radioaktywnych, toksycznych, medycznych i niebezpiecznych

90524000-6 - Usługi w zakresie odpadów medycznych

90524200-8 - Usługi usuwania odpadów szpitalnych

90524400-0 - Usługi gromadzenia, transportu i wywozu odpadów szpitalnych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 1.005.041, 52 zł ,natomiast najtańsza oferta wynosiła 1.076.830,20 zł

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1076830,20 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1411844,04 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.