eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowy Sącz › Odbudowa muru oporowego przy Muzeum Nikifora w Krynicy - Zdrój

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-03-15

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Odbudowa muru oporowego przy Muzeum Nikifora w Krynicy - Zdrój

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Okręgowe w Nowym Sączu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000282122

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Jagiellońska 56

1.5.2.) Miejscowość: Nowy Sącz

1.5.3.) Kod pocztowy: 33-300

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki

1.5.7.) Numer telefonu: 184437708

1.5.8.) Numer faksu: 1844437708 w.100

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@muzeum.sacz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.sacz.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Odbudowa muru oporowego przy Muzeum Nikifora w Krynicy - Zdrój

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4313698a-c30d-11ed-8261-62cbbe4d0ca4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00136417

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00032906/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Odbudowa muru oporowego przy Muzeum Nikifora w Krynicy Zdrój

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-4313698a-c30d-11ed-8261-62cbbe4d0ca4

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe
odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1233 ) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań
i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego
zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny). Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia
określa Regulamin Platformy e-Zamówienia. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres
e-mail: sekretariat.@muzeum.sacz.pl (nie dotyczy składania ofert/wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Muzeum Okręgowe w Nowym Sączu w Nowym Sączu z siedzibą przy ul. Jagiellońskiej 56 33-300 Nowy Sącz (dalej „Muzeum Okręgowym w Nowym Sączu”) przetwarza dane zawarte w ofertach albo wnioskach o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w wymaganych dokumentach, oświadczeniach, dane znajdujące się w publicznie dostępnych rejestrach (Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej RP, Krajowy Rejestr Karny) w celu prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień Publicznych (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.). Administratorem Danych (dalej: „Administrator”) jest Muzeum Okręgowe w Nowym Sączu z siedzibą przy ul. Jagiellońskiej 56, 33-300Nowy Sącz, NIP 7341138068 REGON 000282122.W sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, kontakt pisemny za pomocą poczty tradycyjnej na adres Administratora, e-mail: rogoz@list.pl .
Pana/Pani dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust.1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełniania obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze. Cel przetwarzania danych osobowych jest związany z prowadzeniem postępowania i realizacją umowy zawieranej w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, na: „Odbudowa muru oporowego przy Muzeum Nikifora w Krynicy - Zdrój” znak postępowania: P/1/2023 .Jeżeli chce Pani/Pan skorzystać z któregokolwiek z tych uprawnień prosimy o kontakt z Inspektorem Danych Osobowych, wskazanym w ust. 2 pkt. 2) lub pisemnie na adres korespondencyjny, wskazany w ust.2 pkt. 1). Zgodnie z RODO, każdej osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, jak i nie będą podlegały profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp. W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania. Muzeum Okręgowe w Nowym Sączu dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami. Nie przysługuje Pani/Panu:w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art.6 ust.1 lit.c RODO. Zamawiający zobowiązuje się przetwarzać powierzone mu dane osobowe na warunkach i w zgodzie z aktualnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Zamawiający oświadcza, iż znane mu są zasady przetwarzania danych osobowych wynikające z przepisów RODO oraz z ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (tj.Dz.U. z 2019r. poz. 1781) dalej: „UODO”.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Zamawiającego znajduje się na stronie Internetowej Zamawiającego pod adresem https://muzeum.sacz.pl/ochrona-danych-osobowych/. Prosimy oferentów o zapoznanie się z ww. informacją.
Oferent w treści oferty oświadcza, iż:
a) przetwarza dane osobowe zawarte w ofercie oraz wskazane w uzupełnieniach i wyjaśnieniach do oferty, zgodnie z art. 6 lub 9 RODO,
b) wypełnił obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 i/lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskano w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu,
c) poinformowano osoby, których dane dotyczą o przekazaniu ich danych Zamawiającemu, o celu przekazania oraz o innych informacjach dotyczących Zamawiającego wynikających z przepisów prawa, w szczególności art. 13 i/lub 14 RODO,
d) poinformowano wszystkie osoby, których dane są zawarte w ofercie oraz zostaną poinformowane wszystkie osoby wskazane w uzupełnieniach i wyjaśnieniach do oferty, iż protokół wraz z załącznikami jest co do zasady jawny, a załącznikiem do protokołu są m.in. oferty i inne dokumenty i informacje składane przez oferentów,
e) jest wstanie wykazać prawdziwość oświadczeń, o których mowa w lit. od a) do d).

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: P/1/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 512294,28 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na odbudowie muru oporowego w miejscu starego istniejącego muru oporowego podlegającego w ramach zadania rozbiórce. Należy rozebrać i wykonać nowy żelbetowy mur oporowy, wykonany w technologii monolitycznej.
2. Obszar na którym będą prowadzone roboty budowlane jest wpisany do rejestru zabytków jako obszar historycznego układu urbanistycznego miasta Krynica Zdrój – numer rejestru Ks. A -278/M. Na prowadzenie prac w zakresie odbudowy muru oporowego Zamawiający uzyskał prawomocne Pozwolenie Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków – Pozwolenie Nr 318/2021 z dnia 31.12.2021 r. Wykonawca musi podjąć wszelkie konieczne działania w celu zapewnienia ochrony i zabezpieczenia budynku Muzeum Nikifora w Krynicy Zdrój znajdującego się w bezpośrednim sąsiedztwie odbudowywanego muru oporowego przed uszkodzeniem lub zniszczeniem.
3. Zamawiający dysponuje prawomocnym pozwoleniem na roboty budowlane wydanym przez Starostę Nowosądeckiego – Decyzja nr 1007/2022 z dnia 27.07.2022r. pozwalającym na prowadzenie robót objętych zamówieniem na działce nr 572 położonej w obrębie ewidencyjnym Krynica Zdrój, jednostka ewidencyjna Krynica Zdrój oraz pozwoleniem wodno-prawnym wydanym przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Dyrektora Zarządu Zlewni w Nowym Sączu – Decyzja nr KR.ZUZ.3.4210.969.2021.JD z dnia 17.02.2022r.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa, na którą składają się:
- Dokumentacja Geologiczno – Inżynierska określająca warunki geologiczno – inżynierskie dla potrzeb przebudowy muru oporowego przy budynku Muzeum Nikifora na działce 572 obr. 001 w Krynicy Zdrój - stanowiący załącznik nr 1a do niniejszej SWZ
- Projekt Zagospodarowania Terenu – Muzeum Nikifora – odbudowa muru oporowego (rozbiórka istn. i budowa nowego) Kat VIII na działce 572 obr. 001 w Krynicy Zdrój (121007 4) – powiat nowosądecki - stanowiący załącznik nr 1b do niniejszej SWZ
- Projekt Techniczno – Wykonawczy– Muzeum Nikifora – odbudowa muru oporowego (Kat VIII na działce 572 obr. 001 w Krynicy Zdrój (121007 4) – powiat nowosądecki - stanowiący załącznik nr 1c do niniejszej SWZ
obejmuje całość prac związanych z odbudową muru oporowego (rozbiórka istn. i budowa nowego) znajdującego się w Krynicy Zdrój przy ul. Bulwary Dietla 19. Niniejsze postępowanie obejmuje pełen zakres robót objętych dokumentacją projektową. Szczegółowy opis robót oraz sposób ich wykonania został przedstawiony w wyżej wymienionych dokumentacjach, a w szczególności w projekcie techniczno - wykonawczym, w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót (STWiORB) - stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej SWZ i przedmiarze robót – stanowiący załącznik nr 3 do niniejszej SWZ. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich czynności i robót budowlanych wynikających z ww. dokumentów.
5. Zakres robót objętych dokumentacją:
Zakres robót obejmuje rozbiórkę i odbudowę kamiennego muru oporowego przy budynku Muzeum Nikifora w Krynicy Zdrój.
Stan istniejący:
Istniejący mur oporowy wykonany jest w całości z piaskowca w technologii bez spoinowej, został on wykonany na początku XX wieku. Mur okalający teren Muzeum Nikifora z dwóch stron – zachodniej i północnej. Naroże muru uformowane w formie łuku. Na fragmencie północnym mur powiązany z dwoma nie użytkowymi piwniczkami. Mur ze zmienną wysokością, opadająca w kierunku zachodnim.
Dane charakterystyczne:
- Łączna długość muru ~56,00 [m]
- Średnia grubość muru ~1,00 [m]
- Wysokość muru w najwyższym punkcie ~4,00 [m]
- Wysokość muru w najniższym punkcie ~1,68 [m]
Zgodnie z ekspertyzą stanu technicznego jego stan jest mierny. Wszystkie stwierdzone w trakcie oględzin uszkodzenia i usterki w obecnym stanie zagrażają bezpieczeństwu konstrukcji muru oporowego. Oderwanie się dużych fragmentów kamieni od pierwotnej konstrukcji świadczy o niedostatecznej nośności na siły parcia gruntu. Ponadto wykonane badania geotechniczne wykazują, że istniejący mur posadowiony jest na głębokiej warstwie nasypu niebudowlanego (gruz, cegły, gliny) na całej jego długości. Jest to warstwa, która nie nadaje się do posadowienia. Posadowienie omawianego muru na nasypie ma istotny wpływ na postępującą deformacje muru. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na szybsza degradacje muru jest brak zabezpieczenia przed działaniem wody opadowej i gruntowej. Nie bez znaczenia pozostaje także technologia wykonawstwa, czyli bez spoinowego układania nieobrabianego kamienia. Znacząco pogarsza to współprace konstrukcji jako całości, gdyż miejscowe osłabienie/naruszenie muru powoduje efekt tzw. domina.
Zalecenia wykonawcze:
Warunkiem dalszego prawidłowego funkcjonowania muru jest wykonanie kompletnej odbudowy na całej jego długości. W tym celu należy wykonać rozebranie istniejącego muru i wykonać nową żelbetową konstrukcję posadowioną na nośnej warstwie gruntu za pomocą fundamentów pośrednich. Z uwagi na charakter i znaczenie historyczne, należy pokryć zewnętrzne lico muru odzyskanym z rozbiórki muru, kamieniem – piaskowcem.
Podstawowe wytyczne wykonawcze:
• Należy dokonać kompletnej odbudowy muru, poprzez wykonanie nowej żelbetowej konstrukcji nośnej
• Nową konstrukcję muru należy posadowić na warstwie gruntu nośnego za pomocą fundamentów pośrednich np. pali lub studni fundamentowych
• Z uwagi na oddziaływanie okresowych wód gruntowych, konstrukcje żelbetowa zabezpieczyć przeciwwilgociowo i zapewnić odprowadzenie wód od strony zbocza za pomocą drenażu
• Odbudowę muru należy wykonać w taki sposób, aby zachować jego pierwotny kształt. W tym celu zaleca się obłożyć zewnętrzne lico muru odzyskanym kamieniem – piaskowcem
• Prace realizować odcinkami, w suchej porze roku, ponadto nie dopuszczać do pozostawiania otwartych wykopów na działanie czynników atmosferycznych tj. deszcz, mróz
• Prace należy prowadzić przez osoby wykwalifikowane pod nadzorem technicznym osób uprawnionych, zgodnie z zasadami BHP i sztuką budowlaną
• Zaleca się posadowienie muru oporowego w obrębie III warstwy tj. zwietrzeliny gliniastej piaskowca i łupka.
Należy też wykonać drenaż na poziomie posadowienia projektowanego muru oporowego od strony zbocza. Wykopy pod mur realizować odcinkami, w suchej porze roku, ponadto zabrania się pozostawiania otwartych wykopów na działanie czynników atmosferycznych tj. deszcz, mróz.
Podstawowe dane techniczne (konstrukcyjno – materiałowe) odbudowywanego muru oporowego:
Należy wykonać żelbetowy mur oporowy, wykonany w technologii monolitycznej. Lico muru od strony nieobsypanej ze spadkiem 5%, obłożone piaskowcem z głębokim spoinowaniem. Ściana muru gr. 30 cm z powiązana dołem z poziomą żelbetowa belka o zmiennym przekroju 70x70 cm oraz 60x70 cm. Podstawę muru stanowi żelbetowa ława w formie odsadzki gr 50 cm wysunięta po za ścianę na długość 100 i 150 cm. Odsadzka zagłębiona 1,20 m ppt. i układana na wyrównawczej warstwie chudego betonu gr. min. 10 cm. Mur oporowy zaizolowany masą bitumiczną powłokową.
Projektuje się posadowienie pośrednie muru za pomocą betonowych kręgów tj. studni wypełnionych betonem i zbrojeniem powiązanym z konstrukcją muru oporowego. Studnie układane aż do warstwy nośnej gruntu na wyrównawczej warstwie chudego betonu gr. min. 10 cm.
Materiały konstrukcyjne:
- beton C25/30 (B30) W8 – konstrukcja żelbetowa
- beton C8/10 (B10) – podkład wyrównawczy
- kręgi betonowe z betonu klasy C35/45 (B45) W8
- stal A-IIIN (B500SP) – zbrojenie

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu

45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego

45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych

45320000-6 - Roboty izolacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-08-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe Kierownika budowy w branży konstrukcyjno-budowlanej w realizacji usług dla robót budowlanych w obiektach zabytkowych

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, na zasadach określonych w Rozdziale VII SWZ, oraz spełniają, niżej określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, w zakresie:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie ustanawia warunku w tym zakresie.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów– Zamawiający nie ustanawia warunku w tym zakresie.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej –Zamawiający nie ustanawia warunku w tym zakresie
4) Zdolności technicznej lub zawodowej – w celu spełnienia warunku, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca:

a) posiadał niezbędną wiedzę i doświadczenie, tj.:
Należycie wykonał, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - co najmniej jedna robotę budowlaną, za kwotę nie mniejszą niż 50.000,00zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych), której przedmiotem była budowa, remont lub przebudowa obiektu budowlanego lub budowli w zakresie uwzględniającym roboty betonowe, roboty zbrojeniowe oraz roboty kamieniarskie.

Uwaga:
W przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówienia Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówienia Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.

b) osoby zdolne do realizacji zamówienia tj., aby Wykonawca dysponował na czas realizacji zamówienia osobami, zgodnie z poniższym wyszczególnieniem:
 jedna osoba do pełnienia funkcji kierownika budowy, posiadająca wyższe wykształcenie, uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, która w dniu podpisania umowy będzie członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z ustawą Prawo budowlane(tj. Dz.U.2021 r. poz. 2351 ze zm. ) oraz ustawą o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa, tj. Dz.U. z 2019r. poz. 1117 ze zm. )oraz która posiada doświadczenie polegające na pełnieniu w ciągu ostatnich 5 lat funkcji Kierownika Budowy / Kierownika robót w rozumieniu ustawy Prawo budowlane, z czego, przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub ewidencji lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury .

Pojęcie budowy, przebudowy, remontu należy definiować zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7.07.1994 r. Prawo budowlane.

Przez uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wskazane w opisie warunku, należy rozumieć uprawnienia budowlane, o których mowa w rozdziale 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r.Prawo budowlane oraz rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019r., poz. 831). Zamawiający określając wymogi w zakresie uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia równoważne tzn. uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2021 r. poz. 1646 ze zm.), które uprawniają do pełnienia funkcji kierownika robót we wskazanej specjalności przy realizacji przedmiotu zamówienia.

W złożonym przez Wykonawcę wykazie osób (załącznik nr 5 do SWZ), które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia należy w szczególności podać: zakres uprawnień tych osób, numer uprawnień, datę ich wydania, nazwę organu, który je wydał, zakres wykonywanych czynności wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia (opisanych w warunku) oraz informacje o podstawie dysponowania osobami.

Zamawiający uzna okres od uzyskania ww. uprawień do dnia składania ofert, jako okres dokumentujący doświadczenie ww. osób.

2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek udziału określony w niniejszym rozdziale SWZ pkt. 1 ppkt 4) powinien spełniać, co najmniej jeden z tych Wykonawców albo mogą spełnić wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie - łącznie.
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. W takim przypadku Wykonawca postępuje zgodnie z zapisami w rozdziale VII i VIII SWZ.
4. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia” w oparciu o podmiotowe środki dowodowe określone w rozdziale VIII niniejszej SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający żąda złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie:

1) braku podstaw wykluczenia;
2) spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji (jeśli dotyczy), w formie określonej w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U.z 2020 r. poz. 2415).
2. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, z przesłanek z art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4, 5i 7 ustawy PZP - wskazanych przez Zamawiającego w rozdziale VII ust. 1 i 2 SWZ, Wykonawca załącza do oferty, aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy Pzp, sporządzone na podstawie załącznika nr 6 do SWZ.
3. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych, chyba, że Zamawiający jest w posiadaniu lub ma dostęp do tych podmiotowych środków dowodowych:

3.A. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

1) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 275 ze zm.) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej –załącznik nr 7 do SWZ.

2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4) ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – o ile Wykonawca nie wskazał w złożonym wraz z ofertą oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, danych umożliwiających dostęp do tych środków.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania składane na podstawie artykułu 125 ust.1 ustawy z dnia 11.09.2019

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego:

1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz, których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
Wzór wykazu stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
Uwaga:
Jeżeli Wykonawca powołuje się na własne doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, w wykazie robót uwzględnia takie roboty budowlane realizowane wspólnie, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SWZ.

3) oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, złożonym wraz z ofertą na podstawie art.125 ust.1 ustawy z dnia 11.09.2019 r. Pzp, Wzór wykazu stanowi załącznik nr 11 do SWZ.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek udziału określony w niniejszym rozdziale SWZ pkt. 1 ppkt 4) powinien spełniać, co najmniej jeden z tych Wykonawców albo mogą spełnić wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie - łącznie.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. W takim przypadku Wykonawca postępuje zgodnie z zapisami w rozdziale VII i VIII SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wybrany Wykonawca będzie zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych załączniku nr 4 do SWZ – Projektowane postanowienia umowy.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz w zakresie opisanym w § 18 Projektowanych postanowień umowy, których treść stanowi Załącznik nr 4 do niniejszej SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
5. Zmiana umowy podlega unieważnieniu, jeżeli została dokonana z naruszeniem art. 454 i art. 455 ustawy Pzp.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-03-31 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-03-31 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-04-29

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.