eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Polanica-Zdrój › Rewitalizacja i rewaloryzacja Parku Zdrojowego oraz infrastruktury uzdrowiskowo- turystycznej oraz rewaloryzacja zabytkowego Parku Zdrojowego z uwzględnieniem zielono-niebieskiej infrastruktury

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-03-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rewitalizacja i rewaloryzacja Parku Zdrojowego oraz infrastruktury uzdrowiskowo- turystycznej oraz rewaloryzacja zabytkowego Parku Zdrojowego z uwzględnieniem zielono-niebieskiej infrastruktury

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA POLANICA-ZDRÓJ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890717941

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Jarosława Dąbrowskiego 3

1.5.2.) Miejscowość: Polanica-Zdrój

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-320

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kancelariadskp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.polanica.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rewitalizacja i rewaloryzacja Parku Zdrojowego oraz infrastruktury uzdrowiskowo- turystycznej oraz rewaloryzacja zabytkowego Parku Zdrojowego z uwzględnieniem zielono-niebieskiej infrastruktury

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-90b66a91-bce5-11ed-9236-36fed59ea7dd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00124654

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00039044/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.32 Wymiana oświetlenia parkowego, odbudowa fontanny z rzeźbą niedźwiedzia polanickiego oraz rewaloryzacja i rewitalizacja Parku Zdrojowego

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://polanica.logintrade.net

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://polanica.logintrade.net

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pomocą środka komunikacji elektronicznej, tj. platformy do elektronicznej obsługi zamówień publicznych Zamawiającego dostępnej pod adresem: https://polanica.logintrade.net.
2. Wykonawca zobowiązany jest składać wszystkie dokumenty (oferty oraz oświadczenia) pod rygorem nieważności opatrzone
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3. Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu oferty przez Wykonawcę, jest jego prawidłowe złożenie na Platformie
dostępnej pod adresem https://polanica.logintrade.net w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym
postępowaniem. Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na platformie. Wykonawca posiadający konto na Platformie zakupowej https://polanica.logintrade.net ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany,
wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
5. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu,
opisane zostały w Instrukcji korzystania z Platformy na: https://polanica.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html.
6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być
zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 października 2018 r. w sprawie użycia
środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania
dokumentów elektronicznych oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
7. Regulamin korzystania z Platformy zakupowej znajduje się pod adresem:
https://polanica.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html.
8. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, wskazanych w SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z Zał. 4 do swz

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z Zał. 4 do swz

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: CRZP/9/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Rewitalizacja i rewaloryzacja Parku Zdrojowego oraz infrastruktury uzdrowiskowo- turystycznej oraz rewaloryzacja zabytkowego Parku Zdrojowego w Polanicy-Zdroju z uwzględnieniem zielono-niebieskiej infrastruktury”

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45212300-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy artystycznych i kulturalnych obiektów budowlanych

45212320-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów wystawiania sztuki

71222000-0 - Usługi architektoniczne w zakresie przestrzeni

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-04-19

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w
kryterium „Cena brutto” – C; „Gwarancja dla robót budowlanych” – G;

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: GWARANCJA DLA ROBÓT BUDOWLANYCH

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia określonego w niniejszej SWZ mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają
następujące warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego, dotyczące:
1.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym tzn.
a) Są wpisani do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym
mają siedzibę lub miejsce zamieszkania, co w przypadku wykonawców mających siedzibę na terenie
Rzeczypospolitej Polskiej (RP) oznacza, że są wpisani do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
1.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z
odrębnych przepisów tzn.
a) ZAMAWIAJĄCY NIE STAWIA WARUNKU W TYM ZAKRESIE
1.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej tzn.
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
 jest UBEZPIECZONY OD ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną, co najmniej 2 000 000,00 PLN
(słownie: dwa miliony zł)
 posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 1.000.000,00. PLN
(słownie: jeden milion zł) w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert
1.4. Zdolności technicznej lub zawodowej tzn.
a) Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej, jeżeli wykaże:
 Wykonanie (zakończenie) w okresie ostatnich pięciu lat przed rozpoczęciem postępowania o
udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co
najmniej:
 1 zamówienie polegające na zrealizowaniu robót budowlanych obejmujących swym
zakresem budowę, rozbudowę, przebudowę obiektów drogowych (chodniki, ścieżki, nawierzchnie drogowe) o wartości zamówień na kwotę minimum 3.000.000 zł brutto
(trzy miliony zł) oraz
 2 zamówienia polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie, remoncie obiektów
małej architektury, w tym co najmniej 1 (jednej) kamiennej fontanny zewnętrznej o
łącznej wartości co najmniej 500.000 zł (pięćset tysięcy zł).
 1 zamówienie polegające na wykonaniu odlewu rzeźby z metalu o łącznej wartości co najmniej 500.000 zł (pięćset tysięcy zł)
Zamówienia powinny być potwierdzone dokumentami (przez inwestora), że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i prawidłowo ukończone.
W przypadku oferty wspólnej wykonawców warunek musi spełniać przynajmniej jeden z wykonawców. Warunek ten będzie spełniony, jeśli dany wykonawca wykonywał wszystkie roboty
tego samego rodzaju . Oznacza to, że w przypadku powoływania się wykonawcy na zasoby innego podmiotu lub też działanie w konsorcjum, ten podmiot musi wykazać wykonanie wszystkich robót tego samego rodzaju (dotyczy to zamówień z małej architektury). Jeżeli wykonawca wykaże, że
wykonał 1 robotę, a drugi podmiot wykaże także 1 lub 2 roboty, to warunek nie będzie spełniony.
Zastrzeżenie powyższe nie dotyczy wymogów odnoszących się do pozostałych robót /projektowania.
Zamówienia powinny być potwierdzone dokumentami podpisanymi przez inwestora, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami techniki budowlanej i prawidłowo ukończone.
- Wykonanie co najmniej 1 dokumentacji projektowej na budowę, rozbudowę, przebudowę obiektów drogowych (chodniki, ścieżki, nawierzchnie drogowe) o wartości co najmniej 150.000 zł (sto pięćdziesiąt tysięcy zł) brutto lub 2 dokumentacji projektowych na budowę, rozbudowę, przebudowę obiektów drogowych (chodniki, ścieżki, nawierzchnie drogowe) o wartości min. 100.000 zł brutto (sto tysięcy zł) każda.
b) Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności zawodowej, jeżeli ustanowi do kierowania pracami:
 KIEROWNIKA BUDOWY, posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia
budowlane, posiadającym min. 5 letnie doświadczenie, jako kierownik budowy w ww. specjalności; dodatkowo musi być osobą posiadającą kwalifikacje zgodnie z art. 37a i 37c ustawy
z dnia 23 lipca 2003 r. o zabytkach i opiece nad zabytkami – dla zadania 1
 KIEROWNIKA BUDOWY, posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności architektonicznej bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, posiadającym min. 5 letnie doświadczenie, jako kierownik budowy w ww.
specjalności; dodatkowo musi być osobą posiadającą kwalifikacje zgodnie z art. 37a i 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o zabytkach i opiece nad zabytkami – dla zadania 2
 KIEROWNIKA ROBÓT posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych bez ograniczeń, posiadającym min. 2 letnie doświadczenie jako kierownik robót w ww. specjalności (dla zadania 1 i 2);
 KIEROWNIKA ROBÓT posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych bez
ograniczeń, posiadającym min. 2 letnie doświadczenie jako kierownik robót w ww. specjalności (dla zadania 2).
 Kierownik budowy i kierownik robót muszą być członkami okręgowej izby inżynierów budownictwa (i mieć aktualne zaświadczenie z tej izby). Muszą posiadać ww. uprawnienia lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.
 W przypadku oferty wspólnej wykonawców warunek można spełnić łącznie.
c) Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu w zakresie zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że sam posiada i/lub dysponuje w razie potrzeby następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi, zgodnie z ustawą Prawo budowlane, uprawnienia do projektowania w specjalności:
 architektonicznej bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia (min. 1 osoba) – minimalny staż projektowy 36 miesięcy; posiadającą
kwalifikacje zgodnie z art. 37a i 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o zabytkach i opiece nad zabytkami (dla zadania 2)
 drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów niezbędne do realizacji
przedmiotu zamówienia (min. 1 osoba) – minimalny staż projektowy 36 miesięcy; posiadającą
kwalifikacje zgodnie z art. 37a i 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o zabytkach i opiece nad zabytkami (dla zadania 1)
 instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia – minimalny staż projektowy 36 miesięcy (1 osoba) (dla zadania 1 i 2);
 instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia
– minimalny staż projektowy 36 miesięcy (1 osoba) (dla zadania 2);

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych (Krajowy Rejestr Sądowy lub Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej), prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem;
2) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy
czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane (inwestor), a jeżeli wykonawca z
przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, zgodnie z warunkiem określonym w pkt. VIII.1.4 SWZ;
3) Wykaz usług projektowych wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz
załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane (inwestor), a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów –oświadczenie wykonawcy, zgodnie z warunkiem określonym w pkt. VIII.1.4 SWZ;
4) Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej wykonawcy, w okresie nie
wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem, zgodnie z warunkiem określonym w pkt. VIII.1.3 SWZ;
5) Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną
określoną przez Zamawiającego w pkt. VIII.1.3. SWZ;
6) WYKAZ OSÓB, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami.;
7) Oświadczenia na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr 3 do SWZ

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1) Dokument potwierdzający status prawny wykonawcy, np. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. Oferta nie musi zawierać tych
dokumentów w przypadku wskazania przez wykonawcę, że są one dostępne w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz
danych. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z ww. dokumentów. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z ww. dokumentów, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii
potwierdzonej notarialnie;
2) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
3) Oświadczenie Wykonawcy – Załącznik nr 3 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 47 000,00 zł PLN (słownie: czterdzieści siedem tysięcy zł 00/100) przed upływem terminu składania ofert.
2) Wadium może być wniesione w:
1.1. pieniądzu;
1.2. gwarancjach bankowych;
1.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
1.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Santander Bank Polska S.A. nr
rachunku 24 1090 2835 0000 0001 5254 3550 z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu:
Rewitalizacja i rewaloryzacja Parku Zdrojowego oraz infrastruktury uzdrowiskowo- turystycznej oraz
rewaloryzacja zabytkowego Parku Zdrojowego w Polanicy-Zdroju z uwzględnieniem zielononiebieskiej
infrastruktury” z podziałem na dwa (2) zadania RZP/9/2023”
4) Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na
rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem
dnia i godziny wyznaczonej, jako ostateczny termin składania ofert).
5) Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty;
6) Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
7) Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
8) Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi posiadać ważność, co najmniej do końca terminu
związania wykonawcy złożoną przez niego ofertą.
9) Wadium złożone w formie innej niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 ustawy PZP.
10) Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa powinna być nieodwołalna i bezwarunkowa oraz płatna na pierwsze żądanie.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1) Dokument potwierdzający status prawny wykonawcy, np. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i
informacji o działalności gospodarczej. Oferta nie musi zawierać tych dokumentów w przypadku wskazania przez
wykonawcę, że są one dostępne w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i
bezpłatnych baz danych. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z ww. dokumentów.
Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z ww. dokumentów, to do oferty należy dołączyć stosowne
pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie;
2) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
3) Wyliczony kosztorys ofertowy;
4) Oświadczenie Wykonawcy – Załącznik nr 3 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez
Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy:
1) w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze braku konieczności wykonania części robót budowlanych stanowiących
Przedmiot zamówienia – w takim przypadku zmiana dotyczyć będzie zmniejszenia zakresu Przedmiotu zamówienia oraz obniżenia wysokości należnego Wykonawcy wynagrodzenia, o
wartość tej części Przedmiotu zamówienia ustaloną na podstawie kosztorysu ofertowego;
Wykonawcy z tego tytułu nie przysługują żadne roszczenia; w tym prawo do odszkodowania
- zmiana następuje poprzez jednostronne oświadczenie woli Zamawiającego złożone wykonawcy w formie pisemnej.
2) w zakresie dotyczącym zmiany sposobu spełnienia świadczenia w przypadku stwierdzenia konieczności:
a) zmiany materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń oraz technologii wykonania robót w sytuacji gdy wykorzystanie materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i
odbioru robót stanie się niemożliwe, bądź w przypadku pojawienia się na rynku materiałów, sprzętu, urządzeń lub technologii nowszej generacji pozwalających na zmniejszenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu zamówienia,
b) zrealizowania Przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym
wykonaniem Przedmiotu zamówienia lub w przypadkach będących następstwem usunięcia wad lub konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
3) w zakresie dotyczącym zmiany osoby pełniącej obowiązki Kierownika Budowy - w takim przypadku Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowana osoba
spełnia wymagania w stopniu nie mniejszym niż wymagania stawiane odpowiednio kierownikowi budowy w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia w wyniku którego
została zawarta niniejsza umowa,
4) w zakresie dotyczącym zmiany terminu wykonania Przedmiotu zamówienia, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie
Zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi zarówno od Zamawiającego jak i od Wykonawcy skutkującymi koniecznością przedłużenia terminu wykonania w przypadku:
a) wstrzymania realizacji Umowy z przyczyn zależnych od Zamawiającego,
b) konieczności usunięcia wady lub wprowadzenia zmiany w dokumentacji projektowej, jeżeli konieczność usunięcia wady lub wprowadzenia zmiany w dokumentacji
projektowej ma wpływ na termin wykonania,
c) opóźnienia w dokonaniu odbioru z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego,
d) nadzwyczajnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie Robót budowlanych lub przeprowadzenie prób i sprawdzeń (np. bardzo silny wiatr, mróz,
ulewy z podtopieniami),
e) z powodu siły wyższej zdefiniowanej w § 21 ust. 8, której wystąpienie zostało potwierdzone wpisem do Dziennika Budowy przez Inspektora nadzoru inwestorskiego i zostało zaakceptowane przez Zamawiającego,
f) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, terenowych, archeologicznych, wodnych itp., w szczególności: istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych; wykopaliska archeologiczne,
jeżeli mają te okoliczności wpływ na termin wykonania Umowy,
g) wstrzymanie budowy przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę np. odkrycie niewypałów i niewybuchów, zagrożenie wybuchem;
h) będącym następstwem opóźnienia w działaniach organów administracji, z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę w szczególności: przekroczenie zakreślonych przez
prawo terminów wydania przez organy administracji map, uzgodnień, opinii, decyzji, zezwoleń, itp.;

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-03-27 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://polanica.logintrade.net

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-03-27 13:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-04-25

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

i) zlecenia wykonania dodatkowych Robót budowlanych, których wykonanie ma wpływna termin realizacji robót objętych niniejszą Umową;
j) przedłużenia terminu rozliczenia dotacji.
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych wyżej termin wykonania Umowy może być przedłużony o czas trwania tych okoliczności.
5) w zakresie dotyczącym zmiany wynagrodzenia w przypadku:
a) ustawowej zmiany stawki podatku VAT; waloryzacja wynagrodzenia brutto nastąpi automatycznie z dniem wprowadzenia zmiany stawki podatku VAT ( wynagrodzenie
netto pozostaje bez zmian),
b) konieczności wykonania robót zamiennych, o różnicę pomiędzy wartością robót zamiennych a wartością robót, które nie będą wykonywane - podstawą obliczenia kosztów zmiany mającej wpływ na wynagrodzenie wykonawcy stanowić będzie
zatwierdzony przez Zamawiającego kosztorys ofertowy opracowany na podstawie cen jednostkowych i danych wyjściowych do kosztorysowania przyjętych do kosztorysu
ofertowego wykonawcy – w przypadku braku właściwych cen wykonawca kalkulując cenę jednostkową przyjmuje ceny materiałów wg cen zakupu i pracy sprzętu wg
faktycznie poniesionych kosztów lecz nie wyższe niż średnie ceny materiałów i pracy sprzętu wg dostępnych na rynku publikacji np.: Secocenbud, Orgbud, Wacetob dla rejonu dolnośląskiego, dla kwartału poprzedzającego kwartał, w którym wykonywane
są roboty; w takim przypadku istnieje możliwość wprowadzenia dodatkowej zapłaty częściowej (zmiana sposobu płatności na inne terminy, inne wysokości transz, liczbę transz),
6) w zakresie dotyczącym zmiany (zwiększenia lub zmniejszenia) zakresu Robót Budowlanych, które Wykonawca będzie wykonywał za pomocą Podwykonawców,
7) w zakresie dotyczącym zmiany Podwykonawcy lub podmiotu, na którego zasoby Wykonawca
się powoływał, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu - w takim przypadku Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca, podmiot lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia w wyniku którego została zawarta niniejsza Umowa,
8) w przypadku stwierdzenia, że okoliczności związane z wystąpieniem siły wyższej, w tym także COVID-19 lub działaniami wojennymi, w tym także przy granicach z Polską, lub też nadzwyczajne okoliczności związane z warunkami atmosferycznymi wpływają na należyte wykonanie tej Umowy (zwłaszcza w zakresie terminu wykonania Umowy).
9) w zakresie dotyczącym płatności, Wykonawca może złożyć wniosek o zmianę sposobu płatności na większą liczbę transz, ale nie więcej niż do 5 faktur przejściowych i 1 końcową (łącznie do 6 faktur), z zastrzeżeniem, że faktury przejściowe nie mogą być wyższe niż 15% wartości umowy, a faktura końcowa nie może być niższa niż 25%; pozostałe warunki płatności zostaną niezmienne.
2. Zmiany umowy są także dopuszczalne:
1) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonego na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
2) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.
3) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U.
z 2020 r. poz. 1342)
3. Jeżeli zmiany określone w ust. 2 pkt 1-3 będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę strona powołująca się na powyższe okoliczności jest zobowiązana do pisemnego wykazania przyczyn uzasadniających zmianę umowy zawierającego:
 opis zmiany,
 uzasadnienie zmiany,
 koszt zmiany oraz wpływ zmiany na wysokość wynagrodzenia,
 czas wykonania zmiany oraz ewentualny wpływ zmiany na termin zakończenia umowy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.