eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Przedmiotem postêpowania jest wy³onienie Wykonawcy w zakresie wykonania remontu sieni, holu i klatki schodowej w budynku kamienicy przy ul. S³owackiego 15 w Krakowie



Og³oszenie z dnia 2022-04-05


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przedmiotem postêpowania jest wy³onienie Wykonawcy w zakresie wykonania remontu sieni, holu i klatki schodowej w budynku kamienicy przy ul. S³owackiego 15 w Krakowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: UNIWERSYTET JAGIELLOÑSKI

1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Dzia³ Zamówieñ Publicznych UJ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001270

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Go³êbia 24

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 31-007

1.5.4.) Województwo: ma³opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.7.) Numer telefonu: +48 12 663 39 42

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: artur.wyrwa@uj.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.uj.edu.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przedmiotem postêpowania jest wy³onienie Wykonawcy w zakresie wykonania remontu sieni, holu i klatki schodowej w budynku kamienicy przy ul. S³owackiego 15 w Krakowie

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-c649a9ba-b412-11ec-97c7-b646b0ba23df

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00110001

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-04-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://przetargi.uj.edu.pl/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/uj_edu

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Szczegó³owe okre¶lenie wymagañ
technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej zawarto w rozdziale IX SWZ, tj. Informacja o sposobie
porozumiewania siê Zamawiaj±cego z Wykonawcami oraz przekazywania o¶wiadczeñ i dokumentów, a tak¿e wskazanie osób
uprawnionych do porozumiewania siê z Wykonawcami.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Szczegó³owe okre¶lenie zasad zwi±zanych z obowi±zkiem informacyjnym RODO zawarto
w rozdziale XXII SWZ, tj. Informacja o przetwarzaniu danych

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegó³owe okre¶lenie zasad zwi±zanych z obowi±zkiem informacyjnym RODO zawarto
w rozdziale XXII SWZ, tj. Informacja o przetwarzaniu danych

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 80.272.147.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem postêpowania jest wy³onienie Wykonawcy w zakresie wykonania remontu sieni, holu i klatki schodowej w budynku kamienicy przy ul. S³owackiego 15 w Krakowie, realizowanego na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowê nr 1301/6740.2/2019 z dnia 16 grudnia 2019 roku znak AU-01-2.6740.2.1011.2019.MAM, wydanej przez Prezydenta Miasta Krakowa dla zamierzenia budowlanego pod nazw±: „Remont sieni, holu i klatki schodowej wraz z modernizacj± uk³adu zasilania budynku polegaj±c± na wyniesieniu uk³adów pomiarowo-rozliczeniowych poza lokale mieszkalne, wymianê istniej±cych wewnêtrznych linii zasilaj±cych tablic piêtrowych wraz z przebudow± o¶wietlenia czê¶ci wspólnych (o¶wietlenie awaryjne i ewakuacyjne, wymiana o¶wietlenia podstawowego
i obwodów zasilaj±cych windê osobow±), instalacji elektrotechnicznych w budynku kamienicy przy ul. S³owackiego 15, dz.nr1, obr.116 ¦ródmie¶cie-Kraków”

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45262710-1 - Konserwacja fresków

45410000-4 - Tynkowanie

45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie

45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 119 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielenia zamówienia polegaj±cego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 80,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: wyd³u¿enie gwarancji

4.3.6.) Waga: 20,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. Zdolno¶æ do wystêpowania w obrocie gospodarczym – Zamawiaj±cy nie wyznacza warunku w tym zakresie.
2. Uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów – Zamawiaj±cy nie wyznacza warunku w tym zakresie.
3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa – o udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy wyka¿±, ¿e:
1) s± ubezpieczeni od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej zwi±zanej z przedmiotem zamówienia, przy czym kwota ubezpieczenia jest nie mniejsza ni¿ 150 000 PLN (s³ownie: sto piêædziesi±t tysiêcy z³otych).
4. Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa – o udzielenie zamówienia mog± siê ubiegaæ Wykonawcy, którzy wyka¿±, ¿e:
1) skieruj± do realizacji zamówienia osoby zdolne do realizacji zamówienia tj.
a) kierownika budowy posiadaj±cego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej
i do¶wiadczenie w kierowaniu co najmniej dwoma robotami budowlanymi
w zakresie odpowiadaj±cym posiadanym uprawnieniom oraz spe³niaj±cym wymagania, o których mowa w art.37.c ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
b) kierownika robót konserwatorskich posiadaj±cego stosowne uprawnienia lub odpowiedni± praktykê zgodnie z art. 37a Ustawy dnia 23 lipca 2003
o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. 2018 r., poz. 2067
z pó¼n. zm.) i do¶wiadczenie w kierowaniu co najmniej dwoma robotami konserwatorskimi w zakresie odpowiadaj±cym posiadanym uprawnieniom,
2) posiadaj± niezbêdn± wiedzê i do¶wiadczenie, tzn.: w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert o udzielenie zamówienia, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie – wykonali:
a) wykonali co najmniej dwie roboty budowlane (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2020 poz. 1333 z pó¼n. zm.), zwanej dalej „p.b.”) stanowi±ce dwa odrêbne kontrakty w zakresie remontu obiektów budowlanych wpisanych do rejestru zabytków, czynnych w trakcie prowadzenia robót, o ³±cznej warto¶ci nie mniejszej ni¿ 150 000,00 z³ brutto (s³ownie: sto piêædziesi±t tysiêcy z³otych), wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone,
Zamawiaj±cy za zrealizowanie robót budowlanych w czynnym obiekcie uzna roboty budowlane, które by³y prowadzone w obiektach budowlanych, które by³y u¿ytkowane podczas prowadzenia robót budowlanych.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 4. Dokumenty i o¶wiadczenia, które Wykonawca bêdzie zobowi±zany z³o¿yæ na wezwanie Zamawiaj±cego - dotyczy Wykonawcy, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona:
1) Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
a) dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± co najmniej w wysoko¶ci 150 000,00 PLN (s³ownie: sto piêædziesi±t tysiêcy z³otych),
b) wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia zawieraj±cy informacje pozwalaj±ce na potwierdzenie spe³nienia warunków udzia³u opisanych w Rozdziale VI SWZ, w szczególno¶ci nazwê i rodzaj posiadanych uprawnieñ, wykaz inwestycji potwierdzaj±cych posiadane do¶wiadczenie,
c) wykaz robót budowlanych zawieraj±cy informacje pozwalaj±ce na potwierdzenie spe³nienia warunków udzia³u opisanych w Rozdziale VI SWZ, w szczególno¶ci nazwy inwestycji, rodzaj realizowanych prac, warto¶æ, termin realizacji, nazwê Zamawiaj±cego,
d) dowody okre¶laj±ce czy roboty budowlane zamieszczone w „Wykazie robót budowlanych” zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone. Dowodami s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty,
e) Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganych przez Zamawiaj±cego dokumentów, o których mowa w lit. a) Wykonawca mo¿e z³o¿yæ inny dokument, który w wystarczaj±cy sposób potwierdza spe³nianie opisanego przez Zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wykonawca, najpó¼niej w dniu sk³adania ofert a przed up³ywem terminu sk³adania ofert, winien wnie¶æ wadium w wysoko¶ci wynosz±cej kwotê 2 500,00 z³ (s³ownie: dwa tysi±ce piêæset z³otych) i utrzymaæ go nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±,
z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w ust. 5 pkt 2 lub 3 lub w ust. 6.
2. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
3. Wadium wniesione w pieni±dzu nale¿y z³o¿yæ przelewem bankowym na konto Zamawiaj±cego IBAN: PL nr 98 1240 2294 1111 0010 3561 9764, SWIFT: PKO PP LPW. Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej uznaje siê datê uznania ¶rodków na koncie Zamawiaj±cego (dzieñ, godzina).
4. W przypadku z³o¿enia wadium w innej formie ni¿ pieniê¿na, Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
5. Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia wyst±pienia jednej z okoliczno¶ci:
1) up³ywu terminu zwi±zania ofert±;
2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
3) uniewa¿nienia postêpowania o udzielenie zamówienia, z wyj±tkiem sytuacji gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.
6. Zamawiaj±cy, niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia z³o¿enia wniosku zwraca wadium wykonawcy:
1) który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert;
2) którego oferta zosta³a odrzucona;
3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza;
4) po uniewa¿nieniu postêpowania, w przypadku gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.
7. Z³o¿enie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w ust. 6, powoduje rozwi±zanie stosunku prawnego z wykonawc± wraz z utrat± przez niego prawa do korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w rozdziale XVIII SWZ.
8. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w pieni±dzu wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcê.
9. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu poprzez z³o¿enie gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium.
10. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub porêczenia, wystêpuje odpowiednio do gwaranta lub porêczyciela z ¿±daniem zap³aty wadium, w okoliczno¶ciach wskazanych w art. 96 ust. 6 ustawy PZP.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Okre¶lone w rozdziale XII - Opis sposobu przygotowywania ofert

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zmiany umowy reguluj± projektowane postanowienia umowy

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-04-22 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Postêpowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest przy u¿yciu narzêdzia komercyjnego https://platformazakupowa.pl – adres profilu nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/uj_edu. Sk³adanie i otwarcie ofert odbywa siê w formie elektronicznej za po¶rednictwem ww. platformy zakupowej, na zasadach okre¶lonych w SWZ

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-22 11:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.