eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żory › Dostawa Okularów VR PREMIUM wraz ze szkoleniami z ich obsługi do trzech placówek oświatowych w ramach projektu pn. "Szkoły z jakością - rozwój kształcenia ogólnego na terenie miasta Żory"



Ogłoszenie z dnia 2023-02-22


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa Okularów VR PREMIUM wraz ze szkoleniami z ich obsługi do trzech placówek oświatowych w ramach projektu pn. „Szkoły z jakością - rozwój kształcenia ogólnego na terenie miasta Żory”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIEJSKA ŻORY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255542

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Aleja Wojska Polskiego 25

1.5.2.) Miejscowość: Żory

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-240

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@um.zory.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zory.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zory.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa Okularów VR PREMIUM wraz ze szkoleniami z ich obsługi do trzech placówek oświatowych w ramach projektu pn. „Szkoły z jakością - rozwój kształcenia ogólnego na terenie miasta Żory”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c2f793aa-a3b0-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00104887

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00047732/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.5 Dostawa Okularów VR wraz ze szkoleniami z ich obsługi

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Europejski Fundusz Społ. oraz z budżet państwa i realizow. w ramach RPO Woj. Śląskiego na lata 2014-2020, oś priorytetowa XI. Wzmocnienie potencjału edukac., dział. 11.1. Ogranicz. przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości edukacji elementarnej, kształcenia podstawowego i średniego, poddział. 11.1.4 Poprawa efektyw. kształcenia ogólnego – konkurs.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00082944

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.4.2.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 111242,12 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa Okularów VR PREMIUM wraz ze szkoleniami z ich obsługi w ramach ww. projektu.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39162100-6 - Pomoce dydaktyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

30230000-0 - Sprzęt związany z komputerami

48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne

72000000-5 - Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia

80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione zgodnie z przepisem art. 255 pkt 6 ustawy pzp, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zgodnie z aktualizacją opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 3 do SWZ) okulary powinny być dostarczone z licencją, która powinna umożliwiać minimum dwuletni dostęp do portalu dla nauczycieli do prowadzenia wirtualnych lekcji. Z kolei zgodnie z punktem 17 SWZ jednym z kryteriów oceny ofert był okres trwania licencji. Za udzielenie licencji wynoszącej 12 miesięcy – 0 punktów, a za udzielenie licencji wynoszącej od 13 miesięcy i więcej - 20 punktów. Dwóch z Wykonawców zaoferowało 13 miesięcy licencji co przełożyło się na 20 punktów w tym kryterium. W wyniku sprzeczności pomiędzy brzmieniem opisu przedmiotu zamówienia i kryterium oceny ofert doszło do sytuacji, że oferta otrzymała dodatkowe punkty w kryterium jakościowym, natomiast jednocześnie jest ona niezgodna z SWZ i podlega odrzuceniu jako niezgodna z warunkami zamówienia, ponieważ zakłada krótszy niż wymagany dwuletni okres licencji. Takie zapisy w SWZ powodują wadliwość postępowania w stopniu uniemożliwiającym zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zamawiający w ten sposób doprowadził w postępowaniu do sytuacji, w której oferty są nieporównywalne oraz powodują, że oferty które zakładają okres licencji krótszy niż 24 miesiące podlegają odrzuceniu, pomimo, że Zamawiający jednocześnie w kryterium oceny ofert przyznał dodatkowe punkty za taką licencję. Tym samym Zamawiający dopuścił się naruszenia zasady równego traktowania wykonawców oraz uczciwej konkurencji, ponieważ wprowadził takimi zapisami Wykonawców w błąd, przez co ich oferty nie mogą być brane pod uwagę. Z uwagi na fakt, że wada ujawniła się Zamawiającemu po otwarciu ofert, a przed wyborem najkorzystniejszej oferty, nie jest możliwe usunięcie tej wady. Zgodnie z art. 459 ust. 1 pkt 2 ustawy pzp Prezes UZP może wystąpić do sądu o unieważnienie umowy w sytuacjach, o których mowa w art. 457 ust. 1 ustawy pzp. Zgodnie z przepisem art. 457 ust. 1 pkt 1 umowa podlega unieważnieniu, jeżeli Zamawiający z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia. Celem postępowania jest zawarcie wyłącznie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego, wobec powyższego należy postępowanie niezwłocznie unieważnić. W związku z powyższym postępowanie zostało unieważnione zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy pzp, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.