eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Wykonanie przebudowy i adaptacja pomieszczeń 42-47 na Laboratorium Technologii Materiałowych i Sensorycznych w Gmachu Chemii Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej w Warszawie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2021-07-02


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00103378 z dnia 2021-07-02

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie przebudowy i adaptacja pomieszczeń 42-47 na Laboratorium Technologii Materiałowych i Sensorycznych w Gmachu Chemii Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej w Warszawie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POLITECHNIKA WARSZAWSKA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001554

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: PLAC POLITECHNIKI 1

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-661

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.7.) Numer telefonu: +48 22 234 71 01

1.5.8.) Numer faksu: +48 22 628 27 41

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: Elzbieta.Okninska@pw.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.pw.edu.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie przebudowy i adaptacja pomieszczeń 42-47 na Laboratorium Technologii Materiałowych i Sensorycznych w Gmachu Chemii Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej w Warszawie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c3b5bc35-db17-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00103378

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00099646/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.48 Wykonanie przebudowy i adaptacja pomieszczeń 42-47 na Laboratorium Technologii Materiałowych i Sensorycznych w Gmachu Chemii Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej w Warszawie, przy ul. No...

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://miniportal.uzp.gov.pl/,https://www.zamowienia.pw.edu.pl/wykaz

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl, https://epuap.gov.pl/wps/portal, e-mail:Elzbieta.Okninska@pw.edu.pl, Krzysztof.Strusinski@pw.edu.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: opisano w pkt X SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna z art. 13 RODO w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego została zamieszczona w pkt XXI SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WChZP/02/21

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających wykonaniu przebudowy i adaptacji pomieszczeń 42-47 na Laboratorium Technologii Materiałowych i Sensorycznych w Gmachu Chemii Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej, zlokalizowanym przy ul. Noakowskiego 3 w Warszawie, na podstawie dokumentacji projektowej oraz robót i usług towarzyszących.
Przedmiotem zamówienia jest także wykonanie wymiany instalacji centralnego ogrzewania w obrębie pomieszczeń parteru oraz pomieszczeń i korytarzy podpiwniczenia, w których będą wykonywane roboty budowlane związane z przebudową pomieszczeń 42-47 na potrzeby przedmiotowego laboratorium, zgodnie z opisem w projektach wykonawczych. Realizacja odbędzie się na podstawie odrębnego opracowania projektowego.
Zakres zamówienia obejmuje także wykonanie robot i prac towarzyszących tzn.:
1) wykonywanie robót przygotowawczych:
a) organizację terenu budowy i ruchu osób w kolejnych etapach budowy,
b) zabezpieczenia przed zabrudzeniami (budowy ścianek zabezpieczających, przesłon, przejść) na każdym etapie budowy, umożliwiające bieżące funkcjonowanie obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem,
c) usuniecie z terenu budowy składowanych tam destruktów meblowych i starych, z użytych materiałów budowalnych – wywiezienie i utylizacja – na koszt Wykonawcy – załadowanie i wywóz 5 kontenerów na opady o pojemności 7 m3 każdy;
2) prace porządkowe w trakcie realizacji zadania oraz po ich zakończeniu gwarantujące czystość w użytkowanych częściach obiektu;
3) wykonywanie robót tymczasowych, w tym przygotowywanie obwodów instalacyjnych wszystkich branż zapewniających ciągłość funkcjonowania obiektu oraz umożliwiających prowadzenie robót przez Wykonawcę;
4) wykonanie aktualizacji inwentaryzacji architektonicznej parteru Gmachu Chemii po realizacji robót, w tym aktualizacja rzutów i przekrojów gmachu w formacie DWG oraz wydruków w 3 egzemplarzach w formacie 1:100.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45214410-7 - Roboty budowlane w zakresie politechnik

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45223821-7 - Elementy gotowe

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45410000-4 - Tynkowanie

45421152-4 - Instalowanie ścianek działowych

45421153-1 - Instalowanie zabudowanych mebli

45421160-3 - Instalowanie wyrobów metalowych

45432100-5 - Kładzenie i wykładanie podłóg

45442100-8 - Roboty malarskie

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Zamawiający przewiduje realizację w ramach prawa opcji następujących zadań:
1) Przebudowa stacji trafo Tr1 i Tr2 z rozdzielnicą R1-0 przy Gmachu Fizyki, zlokalizowanej przy ul. Koszykowej 75 w Warszawie wraz z budową wlz 0,4kV do rozdzielnicy R11-3 w Gmachu Chemii, zlokalizowanym przy ul. Noakowskiego 3 w Warszawie;
2) Wykonanie robót nawierzchniowych, ziemnych oraz nasadzeń w zakresie zagospodarowania terenu dziedzińców wewnętrznych Gmachu Chemii Politechniki Warszawskiej, zlokalizowanego przy ul. Noakowskiego 3 w Warszawie;
W zakresie przedmiotu zamówienia objętego prawem opcji, o którym mowa w pkt 2, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wywołania opcji odrębnie dla każdego z dwóch dziedzińców wewnętrznych, określonych jako Dziedziniec I i Dziedziniec II w dokumentacji projektowej.
Realizacja robót objętych prawem opcji odbędzie się na podstawie odrębnych opracowań projektowych.
Wykonanie ww. robót może zostać wywołane w terminach i okolicznościach określonych w umowie, której wzór stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.
Maksymalna wartość robót objętych prawem opcji, o którym mowa w pkt 1 wynosi 1 742 725,05 zł.
Maksymalna wartość robót objętych prawem opcji, o którym mowa w pkt 2 wynosi 662 334,46 zł.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia będzie wykonanie robót budowlanych w zakresie przebudowy i adaptacji pomieszczenia 41 na laboratorium aparaturowe w Gmachu Chemii Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej w Warszawie, przy ul. Noakowskiego 3 na podstawie odrębnego opracowania projektowego. Warunkiem udzielenia zamówienia jest pojawienie się środków finansowych, które będzie można przeznaczyć na jego realizację.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach kryterium cenowego przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt. Oferta o najniższej cenie uzyska 100 pkt. Pozostałym ofertom przyznane zostaną punkty zgodnie z wzorem określonym w pkt XVI.2 SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
1) dysponuje środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości nie mniejszej niż 1 mln zł;
2) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 3 mln. zł.

2. Warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
1) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej:
a) jedną wielobranżową robotę budowlaną polegającą na remoncie lub przebudowie lub rozbudowie lub odbudowie lub nadbudowie budynku wpisanego do rejestru zabytków, będącego, w trakcie realizacji tych robót, w ciągłym użytkowaniu, zgodnym ze swoim przeznaczeniem, o wartości robót nie mniejszej niż 2,5 mln. zł brutto;
b) jedną wielobranżową robotę budowlaną polegającą na remoncie lub przebudowie lub rozbudowie lub odbudowie lub nadbudowie budynku, będącego, w trakcie realizacji tych robót, w ciągłym użytkowaniu, zgodnym ze swoim przeznaczeniem, obejmującą przystosowania budynku lub pomieszczeń w tym budynku na potrzeby laboratorium naukowo-badawczego chemicznego lub fizykochemicznego lub biologicznego (lub laboratorium o analogicznej/podobnej funkcji użytkowej)obejmującą instalacje wod-kan, elektryczne i gazowe; wartości brutto nie mniejszej niż 2,5 mln. zł.
UWAGA: W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia lub w przypadku korzystania z zasobów innego podmiotu spełnianie obu warunków, o których mowa w pkt 2 ppkt 1 lit. a i b musi wykazać samodzielnie co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub co najmniej jeden podmiot udostępniający zasoby.

2) skieruje do realizacji zamówienia osoby, którym powierzy niżej wymienione funkcje i spełniające niżej wymienione wymagania:
a) kierownika budowy, który:
− w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert pełnił minimum 3-krotnie funkcję kierownika budowy, podczas realizacji inwestycji polegającej na remoncie lub przebudowie lub rozbudowie lub odbudowie budynku, w tym przynajmniej 2-krotnie w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków,
− posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
b) kierownika robót elektrycznych, który:
− w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert pełnił minimum 3-krotnie funkcję kierownika robót elektrycznych podczas realizacji inwestycji polegającej na remoncie lub przebudowie lub rozbudowie lub odbudowie budynku, w tym przynajmniej 2-krotnie w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków,
− posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń,
c) kierownika robot sanitarnych, który:
− w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert pełnił minimum 3-krotnie funkcję kierownika robót sanitarnych podczas realizacji inwestycji polegającej na remoncie lub przebudowie lub rozbudowie lub odbudowie budynku, w tym przynajmniej 2-krotnie w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków,
− posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;
oraz wykaże, że osoby te spełniają wymagania wskazane w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków (Dz.U. z 2021, poz. 710).

Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do niniejszego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych, lub sytuacji finansowej, lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, przedstawiając zobowiązanie podmiotów udostępniających zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wraz z ofertą Wykonawcy składają aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania w zakresie wskazanym na str. 1 - 2 Załącznika nr 3 do SWZ . W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby wykonawca składa również oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu podmiotu udostępniającego zasoby.

Zamawiający, przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia niżej wymienionych podmiotowych środków dowodowych potwierdzających niepodleganie wykluczeniu z postępowania.
1) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp oraz w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. a i b i 3 ustawy Pzp, sporządzona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
2) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;

W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby podmiotowe środki dowodowe, o których mowa wyżej Wykonawca składa się również w odniesieniu do podmiotów udostępniających zasoby.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wraz z ofertą Wykonawcy składają aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym na str. 3 - 4 Załącznika nr 3 do SWZ . W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca wraz z ofertą składa oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby oraz zobowiązanie tego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia o treści zgodnej z treścią formularza zamieszczonego na str. 7 i 8 Załącznika nr 3 do SWZ.

Zamawiający, przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia niżej wymienionych podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
1) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
2) dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia;
3) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty; wykaz robót budowlanych należy sporządzić na formularzu o treści zgodnej z treścią formularza zamieszczonego na str. 9 - 10 Załącznika nr 3 do SWZ;
4) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania przedmiotowego zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; wykaz osób należy sporządzić na formularzu o treści zgodnej z treścią formularza zamieszczonego na str. 11- 12 Załącznika nr 3 do SWZ.

W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe , o których mowa wyżej, dotyczące podmiotu udostępniającego odpowiednio do zakresu udostępnianych zasobów.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

nie dotyczy

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Zamawiający zaleca sporządzenie oferty na formularzu ofertowym, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do SWZ, przy czym Wykonawca może sporządzić ofertę wg innego wzorca - musi ona wówczas zawierać wszystkie dane wymagane dla oferty określone w SWZ i załącznikach do SWZ
2. Wraz z ofertą należy złożyć
1) potwierdzenie umocowania do działania w imieniu wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby:
a) zamawiający w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, żąda złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru,
b) wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w lit a), jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów,
c) jeżeli w imieniu wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit a), zamawiający żąda od wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy; pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy składa się w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
2) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy), które składa się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W przypadku gdy pełnomocnictwo zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje mocodawca. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania pełnomocnictwa z dokumentem w postaci papierowej może dokonać również notariusz.
3) oświadczenie o wypełnieniu obowiązku informacyjnego z art. 13 lub 14 RODO (jeżeli dotyczy)
3. Wykonawca , na wezwanie Zamawiającego, w terminie nie krótszym niż 3 dni, przed podpisaniem umowy, złoży kosztorysy ofertowe sporządzone przez Wykonawcę metodą kalkulacji szczegółowej, w formie wydruków z komputerowych programów kosztorysowych (lub arkuszy kalkulacyjnych zawierających wszystkie dane szczegółowe, parametry i stawki kalkulacyjne), uwzględniając w nich wszystkie roboty niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia. Kosztorysy ofertowe będą opiewać na kwoty wskazane w Formularzu oferty i stanowić będą załącznik do umowy, jako dokumenty określające podstawę rozliczeń i podstawę wprowadzania zmian w umowie.
4. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Umowa taka powinna spełniać warunki określone w pkt XVII.2 SWZ.
5. Wykonawca przed zawarciem umowy przedłoży Zamawiającemu informację o zakresie robót przewidzianych do wykonania przy udziale podwykonawców, a w przypadku, gdy podwykonawcy ci są mu znani, informację o tych podwykonawcach.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 75.000,00 PLN (słownie: siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert.
2. Wadium może być wniesione w:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Pekao S.A. IV o/Warszawa nr rachunku 81 1240 1053 1111 0000 0500 5664 z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu WChZP/02/21 na Wykonanie LTMiS w Gmachu Chemii PW”.
4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w pkt XI.3, przed upływem terminu składania ofert.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.
6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:
1) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
2) kwotę wadium,
3) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia ....– do dnia .…”,
4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.
7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
8. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Zamawiający żąda by warunki udziału określone w VII.3 ppkt 1 lit. a i b SWZ wykazał samodzielnie co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) każdy z Wykonawców wraz z ofertą składa oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
2) dołączają oni do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy; oświadczenie należy złożyć na formularzu o treści zgodnej z treścią formularza zamieszczonego na str. 5 – 6 Załącznika nr 3 do SWZ;
3) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, przy czym podmiotowe środki dowodowe dotyczące warunków udziału w postępowaniu wskazane w niniejszym ogłoszeniu składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku, a podmiotowe środki dowodowe dotyczące niepodlegania wykluczeniu wskazane w niniejszym ogłoszeniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1) zmiana terminu realizacji umowy spowodowana następstwem działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie umowy w określonym pierwotnie terminie;
Wystąpienie i zakończenie wydarzeń spowodowanych siłą wyższą, zostanie niezwłocznie zakomunikowane stronie drugiej. Za datę zgłoszenia faktu wystąpienia siły wyższej uznaje się datę otrzymania zgłoszenia przez stronę drugą. Wydarzenie uznane za siłę wyższą przez jedną ze stron nie zostanie przyjęte jako takie przez drugą stronę, jeżeli nie wystąpi zawiadomienie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym.
Strona, która powołuje się na siłę wyższą jest zobowiązana udowodnić, że siła wyższa miała decydujący wpływ na realizację jej zobowiązań umownych. Zaistnienie siły wyższej Wykonawca jest zobowiązany udowodnić przez poświadczenie jej zaistnienia przez instytucję właściwą miejscowo dla wystąpienia siły wyższej lub informację podaną przez środki masowego przekazu.
Wystąpienie siły wyższej i poinformowanie o tym strony drugiej, powoduje zawieszenie wykonania zobowiązań umownych o czas trwania siły wyższej. Wykonawca jak i Zamawiający będą czynić starania w kierunku zmniejszenia strat
i szkód, jakie mogą powstać w wyniku zaistnienia siły wyższej.
2) zmiana terminu realizacji umowy spowodowana:
a) koniecznością realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań,
b) przyczynami organizacyjnymi Zamawiającego, w przypadku potrzeby innego niż pierwotnie założony sposobu organizowania zasad funkcjonowania budynku, co spowoduje wstrzymanie przez Zamawiającego prowadzenia robót budowlanych,
c) następstwem okoliczności leżącej po stronie Zamawiającego, w szczególności koniecznością usunięcia błędów w dokumentacji projektowej oraz następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy,
d) innymi przyczynami niezależnymi od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkującymi niemożliwością prowadzenia robót, w szczególności brakiem możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na teren robót spowodowanym awariami, remontami i przebudowami dróg, ciągów komunikacyjnych, ewentualnymi manifestacjami, protestami różnych organizacji i grup społecznych,
Wystąpienie i zakończenie okoliczności określonych w pkt 2 lit. a – d zostanie niezwłocznie zakomunikowane stronie drugiej. Za datę powstania okoliczności, o której mowa wyżej, uznaje się datę otrzymania zgłoszenia przez stronę drugą. Strona, która powołuje się na w/w okoliczności jest zobowiązana udowodnić, że mają one decydujący wpływ na realizację jej zobowiązań umownych.
Wystąpienie ww. okoliczności i poinformowanie o tym strony drugiej, powoduje zawieszenie wykonania zobowiązań umownych. Termin realizacji umowy zostanie przedłużony o czas występowania wyżej określonych okoliczności.
3) zmiana terminu realizacji umowy spowodowana brakiem możliwości wykonywania robót z powodu niedopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w pkt. 3 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas wstrzymania robót.
4) zmiana terminu realizacji umowy w sytuacji określonej w § 3 ust. 7 umowy;
5) zmiany zakresu robót i wynagrodzenia w sytuacjach określonych w § 2 ust. 10-34 umowy;
6) zmiany zakresu robót i wynagrodzenia w sytuacjach określonych w § 2 ust. 10 i 11 umowy zgodnie z zasadami, o których mowa w § 2 ust. 13 -22 umowy;
7) zmiany wynagrodzenia w sytuacji określonej w § 2 ust. 23 umowy i zgodnie z zasadami tam określonymi;
8) zmiany wynagrodzenia w sytuacjach określonych w § 2 ust. 24 umowy zgodnie z zasadami, o których mowa w § 2 ust. 25-33 umowy.

Zmiany, o których mowa w ust. 2 nie mogą powodować wykroczenia poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-07-21 16:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z załącznikami należy złożyć za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-07-22 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-08-19

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Wykonawca może dokonać wizji lokalnej terenu robót nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert, po uprzednim e-mailowym uzgodnieniu tego terminu z Krzysztofem Strusińskim, e-mail: Krzysztof.Strusinski@pw.edu.pl
2021-07-02 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.