eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szklarska PorębaBudowa instalacji fotowoltaicznej o mocy przyłączeniowej 49,60kWp dla przedszkola samorządowego nr 2 w Szklarskiej Porębie" w ramach projektu EFRR "Budowa (w tym zakup niezbędnych urządzeń) (...)".



Ogłoszenie z dnia 2022-03-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy przyłączeniowej 49,60kWp dla przedszkola samorządowego nr 2 w Szklarskiej Porębie” w ramach projektu EFRR „Budowa (w tym zakup niezbędnych urządzeń) (...)".

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO SZKLARSKA PORĘBA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821641

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Granitowa 2

1.5.2.) Miejscowość: Szklarska Poręba

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-580

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 75 754 77 08

1.5.8.) Numer faksu: 75 754 77 08

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@szklarskaporeba.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.szklarskaporeba.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

http://www.szklarskaporeba.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy przyłączeniowej 49,60kWp dla przedszkola samorządowego nr 2 w Szklarskiej Porębie” w ramach projektu EFRR „Budowa (w tym zakup niezbędnych urządzeń) (...)".

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ede9b002-84fd-11ec-beb3-a2bfa38226ab

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00087261

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00043621/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy przyłączeniowej 49,6 kWp dla przedszkola samorządowego nr 2 w Szklarskiej Porębie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00047739/03

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej wraz
z przyłączeniem jej do istniejącej instalacji elektrycznej. Instalacja fotowoltaiczna o mocy 49,6 kWp będzie stanowiło źródło energii elektrycznej na własne potrzeby budynku Przedszkola Samorządowego nr 2 w Szklarskiej Porębie. W skład danej instalacji będzie wchodzić 124 szt. paneli fotowoltaicznych o mocy 400 Wp każdy oraz 1 szt. Inwertera. Zamawiający dopuszcza zmniejszenie ilości paneli fotowoltaicznych jednocześnie zachowując moc instalacji

4.5.3.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09330000-1 - Energia słoneczna

45000000-7 - Roboty budowlane

45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający w udostępnionej dokumentacji projektowej przedmiotu zamówienia, stanowiącej równocześnie opis przedmiotu zamówienia zastosował nazwy własne i parametry konkretnych elementów zamówienia wprowadzając jednocześnie rozwiązania równoważne.
Ustawodawca w art. 99 ust. 1 ustawy Pzp wymaga nie tylko opisania przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, lecz także uwzględnienia wszystkich wymagań i okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty,
a więc także zakresu lub wielkości zamówienia. Opis przedmiotu zamówienia powinien być zatem dokonany w taki sposób, aby wykonawcy nie mieli wątpliwości, jakie dostawy należy wykonać i jaki będzie ich zakres lub rozmiar zgodnie z wymaganiami zamawiającego, a jednocześnie aby mogli oni w sposób prawidłowy dokonać wyceny złożonych ofert. Samo wskazanie przez zamawiającego na konkretny znak towarowy, patent lub pochodzenie przedmiotu wraz z dodaniem wyrazów „lub równoważne” jest niewystarczające. Jeżeli przedmiot zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, zamawiający wskazuje w opisie przedmiotu zamówienia kryteria stosowane w celu oceny równoważności (art. 99 ust. 6 ustawy Pzp). Kryteria stosowane w celu oceny równoważności to opis rozwiązania równoważnego opisanemu. Brak kryteriów stosowanych w celu oceny równoważności, w przypadku, gdy zamawiający przedmiot zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, uniemożliwia badanie ofert. Kryteria równoważności produktów powinny być określone poprzez sformułowanie katalogu zamkniętego. Wymogi co do kryteriów stosowanych w celu oceny równoważności powinny być podane w sposób przejrzysty i jasny, tak, aby z jednej strony zamawiający mógł w sposób jednoznaczny przesądzić kwestię równoważności zaoferowanych produktów, z drugiej zaś strony, aby wykonawcy mieli jasność co do oczekiwań zamawiającego w zakresie właściwości istotnych cech charakteryzujących przedmiot zamówienia, który został opisany przez wskazanie znaków towarowych. Precyzyjne określenie kryteriów stosowanych w celu oceny równoważności pozwala zatem prawidłowo ocenić i porównać złożone oferty. Zamawiający w treści SWZ, rozdz. IV ust. 2 Kryteria stosowane w celu oceny równoważności nie wskazał kryteriów stosowanych w celu oceny równoważności.

Uzasadnienie prawne:

Zgodnie z art. 255 pkt 6) Pzp zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Nie budzi wątpliwości, iż niesformułowanie właściwych zasad równoważności, które uniemożliwia zbadanie złożonych ofert oraz ich porównanie, ma charakter takiego naruszenia przepisu ustawy, które może mieć wpływ na wynik postępowania.

W świetle powyższego, wobec popełnienia przez Zamawiającego błędu w opisie przedmiotu zamówienia polegającego na nieprawidłowym zastosowaniu art. 99 ust. 6 Pzp zasadne jest unieważnienie przedmiotowego postępowania na podstawie art. art. 260 w związku z art. 255 pkt. 6) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.).

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 220160,75 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 236534,23 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.