eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi £obezWykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Wydzia³u Geodezji Starostwa Powiatowego w £obzie przy ul. G³owackiego 4



Og³oszenie z dnia 2021-06-16


Powi±zane og³oszenia:
Og³oszenie nr 2021/BZP 00084097 z dnia 2021-06-16

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Wydzia³u Geodezji Starostwa Powiatowego w £obzie przy ul. G³owackiego 4

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: POWIAT £OBESKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 812690536

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Konopnickiej 41

1.5.2.) Miejscowo¶æ: £obez

1.5.3.) Kod pocztowy: 73-150

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki

1.5.7.) Numer telefonu: 91 81 71 403

1.5.8.) Numer faksu: 91 81 71 403 wew. 02

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@powiatlobeski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://www.powiatlobeski.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Wydzia³u Geodezji Starostwa Powiatowego w £obzie przy ul. G³owackiego 4

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-174f3694-cda4-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00084097

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2021-06-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00001527/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.2 Wykonanie klimatyzacji w budynku przy ul. G³owackiego w £obzie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://powiatlobeski.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://powiatlobeski.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym sk³adanie ofert, wniosków
o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie
dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc±, z uwzglêdnieniem wyj±tków
okre¶lonych w ustawie p.z.p., odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Przez ¶rodki
komunikacji elektronicznej rozumie siê ¶rodki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia
18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (Dz. U. z 2019 r. poz. 123 i 730). 2. Ofertê,
o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwa,
zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w ogólnie
dostêpnych formatach danych, w szczególno¶ci w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertê, a
tak¿e o¶wiadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w
formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym. 3. Zawiadomienia, o¶wiadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazuj±:1) drog±
elektroniczn±: rzukowski@powiatlobeski.pl2) poprzez Platformê, dostêpn± pod
adresem:https://powiatlobeski.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html4. Szczegó³owe instrukcje
obs³ugi platformy w zakresie logowania; zadawania pytañ do postêpowania; z³o¿enia, wycofania,
zmiany oferty; przesy³ania dokumentów; wysy³ania korespondencji; wymagañ sprzêtowych dostêpne
s± pod adresem https://powiatlobeski.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html5. Rejestracja i
korzystanie z Platformy W celu zarejestrowania konta na Platformie przetargowej pod adresem:
https://powiatlobeski.logintrade.net/rejestracja/. Pola oznaczone symbolem * (gwiazdki) s± kluczowe w
procesie rejestracji i ich uzupe³nienie jest obowi±zkowe. Po zarejestrowaniu siê na wskazany podczas
rejestracji adres mailowy zostan± wys³ane dane do logowania. Zarejestrowanie konta na Platformie
przetargowej nie wi±¿e siê z op³atami.6. Zgodnie z 67 ustawy p.z.p., Zamawiaj±cy podaje wymagania
techniczne zwi±zane z korzystaniem z Platformy:1) dopuszczalne przegl±darki internetowe:a) Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,b) Google Chrome 31,c)
Mozilla Firefox 26,d) Opera 18,2) dostêp do sieci Internet, zalecana szybko¶æ ³±cza internetowego
powy¿ej 500 KB/s;3) obs³uga przez przegl±darkê protoko³u XMLHttpRequest – ajax;4) w³±czona
obs³uga JavaScript;5) zainstalowany Acrobat Reader;6) zainstalowane ¶rodowisko uruchomieniowe
Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy;7) O¶wiadczenia lub dokumenty
przekazywane za po¶rednictwem ¶rodka komunikacji elektronicznej przesy³a siê w formatach danych
okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie §2 ust. 1 i 2 Rozporz±dzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz
wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w
postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452).
Równocze¶nie Zamawiaj±cy rekomenduje na format danych przesy³anych plików: .pdf.7. Osob±
uprawnion± do porozumiewania siê z Wykonawcami jest:1) w zakresie proceduralnym:Rafa³ ¯ukowski,
tel. 515 360 985; email: rzukowski@powiatlobeski.pl2) w zakresie merytorycznym:Ma³gorzata Busz-Ciemnoczo³owska, tel. 515 359 833; email: mbusz@powiatlobeski.pl8. W korespondencji kierowanej
do Zamawiaj±cego Wykonawcy powinni pos³ugiwaæ siê numerem przedmiotowego postêpowania. 9.
Wykonawca mo¿e zwróciæ siê do zamawiaj±cego z wnioskiem o wyja¶nienie tre¶ci SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej "RODO") informujemy, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiat £obeski z siedzib±
w Starostwie Powiatowym w £obzie przy ul. Konopnickiej 41;
2) administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem e-mail: iod@powiatlobeski.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych mo¿na siê kontaktowaæ w sprawach dotycz±cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi±zanych z przetwarzaniem danych;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 i art. 74 ustawy P.Z.P.
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisanych ustawy P.Z.P., zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SZP.272.5.2021.R¯

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zamówienie realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj” na roboty zwi±zane z dostaw± i monta¿em urz±dzeñ klimatyzacji oraz robotami towarzysz±cymi w budynku Wydzia³u Geodezji Starostwa Powiatowego w £obzie, przy ul. G³owackiego 4. Przedmiotem zamówienia jest: a) wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej (projekt techniczny/wykonawczy) instalacji klimatyzacji w budynku Wydzia³u Geodezji Starostwa Powiatowego w £obzie wraz z przebudow± uk³adu zasilania i dostosowaniem go do potrzeb zasilania nowoprojektowanej instalacji klimatyzacji,b) sporz±dzenie oceny technicznej dotycz±cej mo¿liwo¶ci zamontowania
jednostek zewnêtrznych na dachu budynku,c) wykonanie kompletnej instalacji klimatyzacji we wskazanych pomieszczeniach biurowych w budynku Wydzia³u Geodezji w Starostwie Powiatowy w £obzie wraz z przebudow± uk³adu zasilania i dostosowaniem go do potrzeb zasilania nowoprojektowanej instalacji klimatyzacji, d) wykonanie wszelkich prac budowlanych zwi±zanych z wykonaniem zadania, w tym przebiæ obudów, malowania, sposób odprowadzenia
skroplin itd., e) uruchomienie i rozruch instalacji, przeprowadzenie prób, pomiarów oraz szkolenie personelu w niezbêdnym zakresie, a tak¿e zapewnienie przegl±dów serwisowych i us³ugi konserwacji zamontowanej instalacji klimatyzacji.System klimatyzacji zostanie wykonany w 14 pomieszczeniach usytuowanych na parterze (4 pomieszczenia), na piêtrze (6 pomieszczeñ), na poddaszu (4 pomieszczenia) i obejmuje nastêpuj±ce pomieszczenia:1) Parter
budynku – pomieszczenia biurowe oznaczone na rzucie nastêpuj±cymi nr 7, 10, 11, 12;2) Piêtro
budynku – pomieszczenia biurowe oznaczone na rzucie nastêpuj±cymi nr 106, 107, 108, 109,
110, 111;3) Poddasze budynku – pomieszczenia biurowe oznaczone na rzucie nastêpuj±cymi nr 206, 207, 210, 208.Szczegó³owy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Program
Funkcjonalno-U¿ytkowy, stanowi±cy Za³±cznik nr 9 do SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45331000-6 - Instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45331220-4 - Instalowanie urz±dzeñ klimatyzacyjnych

45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e

71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê
kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami oceny ofert:1) Cena (C) - waga kryterium 60%;2) Okres gwarancji
(G) - waga kryterium 10%;3) Do¶wiadczenie kierownika budowy (D) - waga kryterium 30%.2. Zasady
oceny ofert w poszczególnych kryteriach:1) Cena (C) - waga 60%W tym kryterium Wykonawca bêdzie
móg³ uzyskaæ maksymalnie 60 punktów.Wykonawcy otrzymaj± punkty wyliczone wg wzoru:C = cena
najni¿sza brutto*/cena oferty ocenianej brutto x 100 pkt x 60% * spo¶ród wszystkich z³o¿onych ofert
niepodlegaj±cych odrzuceniugdzie: C – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Cena”;a) Podstaw±
przyznania punktów w kryterium "cena" bêdzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcê w
Formularzu Ofertowym.b) Cena ofertowa brutto musi uwzglêdniaæ wszelkie koszty jakie Wykonawca
poniesie w zwi±zku z realizacj± przedmiotu zamówienia.2) Okres gwarancji (G) - waga 10%To
kryterium bêdzie rozpatrywane na podstawie okresu gwarancji, podanego przez Wykonawcê w
Formularzu ofertowym, który stanowi za³±cznik nr 1 do niniejszej SWZ. Najkrótszy mo¿liwy okres
gwarancji i rêkojmi to 36 miesiêcy.Najd³u¿szy mo¿liwy okres gwarancji i rêkojmi to 60 miesiêcy.Je¿eli
Wykonawca zaproponuje okres gwarancji d³u¿szy ni¿ ww. okresy do oceny ofert zostanie przyjêty
okres maksymalny akceptowalny okres. W tym kryterium Wykonawca bêdzie móg³ uzyskaæ
maksymalnie 10 punktów.Wykonawcy otrzymaj± punkty wyliczone wg wzoru:G = (Go - Gmin) / (Gmax -
Gmin) x 100 pkt x 10%gdzie: G – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Okres gwarancji”;Go – okres
gwarancji okre¶lony w ofercie ocenianej (ilo¶æ miesiêcy);Gmax – najd³u¿szy mo¿liwy okres gwarancji
do zaoferowania przez wykonawców (60 miesiêcy);Gmin – najkrótszy mo¿liwy ¶redni okres gwarancji
do zaoferowania przez wykonawców (36 miesiêcy).3) Do¶wiadczenie kierownika budowy (D) - waga
30%W tym kryterium Wykonawca bêdzie móg³ uzyskaæ maksymalnie 30 punktów.Ocenie zostanie
poddana liczba robót budowlanych (inwestycji) wykonanych przez osobê wskazan± na stanowisko
Kierownika Budowy w okresie ostatnich 10 lat jako: Kierownik Kontraktu/Kierownika Budowy lub
Przedstawiciel Wykonawcy nad robotami budowlanymi.Wykonawcy otrzymaj± punkty wyliczone wg
wzoru:D = D o / D max x 100 pkt x 30%gdzie :D – liczba punktów uzyskanych w kryterium
„Do¶wiadczenie Kierownika Budowy”;D max – najwiêksza ilo¶æ inwestycji w zakresie nadzoru nad
robotami budowlanymi z za³±cznika nr 7 ze wszystkich ofert;D o - ilo¶æ inwestycji w zakresie nadzoru
nad robotami budowlanymi z za³±cznika nr 7 badanej oferty.Do oferty nale¿y do³±czyæ zestawienie
inwestycji, danych adresowych Inwestora, warto¶æ inwestycji, termin realizacji – zgodnie z za³±cznikiem
nr 7 do SWZ pn. Informacja o zrealizowanych kontraktach/zadaniach/budowach w celu ustalenia
punktacji w kryterium oceny ofert pn. „Do¶wiadczenie kierownika budowy”, do punktacji nie wliczaj± siê
inwestycje wykazane w o¶wiadczeniu w³asnym w celu spe³nienia warunku okre¶lonego w rozdziale VIII
ust. 2 pkt 4) lit. a)3. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert bêdzie
liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.4. W toku
badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawcy wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onej
oferty, w tym zaoferowanej ceny.5. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta
zostanie uznana za najkorzystniejsz±. Je¿eli zamawiaj±cy nie bêdzie prowadzi³ negocjacji, dokona
wyboru najkorzystniejszej oferty spo¶ród niepodlegaj±cych odrzuceniu ofert. 6. Koñcow± ocenê oferty
stanowiæ bêdzie suma punktów P uzyskanych za poszczególne kryteria oceny oferty wg wzoru: P = C +
G + D,gdzie: P – liczba punktów uzyskanych przez ofertê, C – liczba punktów uzyskanych w kryterium
„Cena”, G – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Okres gwarancji”, D – liczba punktów uzyskanych
w kryterium „Do¶wiadczenie kierownika budowy”

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i do¶wiadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Do¶wiadczenie kierownika budowy

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 6

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
a) Wykonawca spe³ni warunek udzia³u w postêpowaniu dotycz±cy sytuacji ekonomicznej lub finansowej, je¿eli wyka¿e, ¿e: w ostatnim roku obrotowym osi±gn±³ nastêpuj±ce warto¶ci wymienionych wska¼ników: dodatnia rentowno¶æ sprzeda¿y netto (wynik netto) / (przychody netto ze sprzeda¿y),
b) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci w wysoko¶ci: co najmniej 100.000,00 z³ brutto – na potwierdzenie sytuacji ekonomicznej.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spe³ni warunek dotycz±cy zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) wykona³ zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczy³ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, w tym okresie, co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na:
- zaprojektowaniu i instalacji systemu klimatyzacji o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 100.000,00 z³ brutto.
b) dysponuje nastêpuj±cymi osobami skierowanymi przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnymi za ¶wiadczenie robót budowlanych, które nale¿y wpisaæ do o¶wiadczenia w³asnego.
Warunek zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca za³±czy do oferty wymagany wykaz osób i wyka¿e, ¿e bêdzie dysponowa³ jedn± osob± na stanowisko Kierownika Budowy, która posiada:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ zgodnie z art.12, art.12a i art.14 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. 2020 poz. 1333 z pó¼n. zm.) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów.
3. Zamawiaj±cy, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej - dopuszcza ³±czne spe³nianie warunku przez Wykonawców.
4. Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe ¶rodki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmuj±: 1) O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej - za³±cznik nr 4 do SWZ;
2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowi±cymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - Za³±cznik nr 5 do SWZ;
3) wykaz personelu skierowanego przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnego za ¶wiadczenie robót budowlanych – Za³±cznik nr 6 do SWZ;
4) o¶wiadczenie wykonawcy o rocznym przychodzie wykonawcy, za ostatni rok obrotowy, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - za ten okres;
5) dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia;
6) o¶wiadczenie Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz niepodleganiu wykluczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp - Za³±cznik nr 13 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysoko¶ci: 3000,00 z³ (s³ownie: dwana¶cie tysiêcy 00/100 z³otych);
2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto nr 65 1020 2847 0000 1202 0009 6669 PKO BP Oddzia³ 1 w Drawsku Pomorskim z dopiskiem „Wadium znak sprawy SZP.272.5.2021.R¯”
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania rachunku Zamawiaj±cego.
5. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej i spe³niaæ co najmniej poni¿sze wymagania:
1) musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w ustawie p.z.p.
2) z jej tre¶ci powinno jednoznacznej wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium;
3) powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie;
4) termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert);
5) w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa oraz numer przedmiotowego postêpowania;
6) beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest: Powiat £obeski, ul. Konopnickiej 41, 73-150 £obez;
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiaj±cy wymaga aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci± (tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczno¶ci zatrzymania wadium okre¶la art. 98 p.z.p.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy przewiduje zmiany postanowieñ umowy w przypadku zaistnienia okoliczno¶ci,
których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy, w szczególno¶ci: 1) Zmiana
terminu realizacji przedmiotu umowy: a) w wyniku wyst±pienia okoliczno¶ci lub zdarzeñ takich
jak si³a wy¿sza – rozumiana jako zdarzenie nag³e, zewnêtrzne, niezale¿ne od woli stron umowy,
uniemo¿liwiaj±ce terminowe wykonanie umowy, b) je¿eli Wykonawca z³o¿y wniosek o skrócenie
terminu wykonania umowy, a zmiana jest korzystna dla Zamawiaj±cego, c) wyst±pienia
konieczno¶ci wykonania robót nie ujêtych w specyfikacji warunków zamówienia, których nie
mo¿na by³o przewidzieæ na etapie z³o¿enia oferty a których wykonanie jest niezbêdne do
prawid³owego zrealizowania przedmiotu umowy, d) zlecenia wykonawcy zamówienia
dodatkowego lub zamiennych, a zakres lub rodzaj uniemo¿liwiaj± dotrzymanie pierwotnego
terminu umownego,e) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ przed³u¿enia terminu zakoñczenia
robót ze wzglêdu na sytuacjê zwi±zana z pandemi± lub niekorzystnymi warunkami
atmosferycznymi,f) wstrzymanie robót przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikaj±cych z
winy Stron umowy,g) niemo¿no¶ci wykonania robót, gdy obowi±zuj±ce przepisy nie dopuszczaj±
do wykonania robót lub nakazuj± wstrzymanie robót z przyczyn niezawinionych przez
Wykonawcê,h) zaistnienia innych okoliczno¶ci prawnych, ekonomicznych lub technicznych,
skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± wykonania lub nale¿ytego wykonania umowy zgodnie z jej
postanowieniami . W przypadku wyst±pienia którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionych w ust. 2
pkt 1 lit. a, c-h termin wykonania umowy mo¿e ulec odpowiedniemu przed³u¿eniu, o czas
niezbêdny do zakoñczenia wykonywania jej przedmiotu w sposób nale¿yty, nie d³u¿ej jednak ni¿
o okres trwania tych okoliczno¶ci.2) Pozosta³e zmiany:a) rezygnacji z czê¶ci prac na skutek
zmiany dokumentacji remontowej (w sytuacji, gdy nie zachodzi konieczno¶æ wykonywania robót
zamiennych) z jednoczesnym obni¿eniem wynagrodzenia proporcjonalnie do zaniechanego
zakresu robót – niewykonane roboty rozliczane bêd± na podstawie cen jednostkowych z
kosztorysu ofertowego Wykonawcy i zestawienia ilo¶ciowo-warto¶ciowego materia³ów, sprzêtu i
robocizny, b) zmiany ustawowej stawki podatku VAT. W takim przypadku obni¿enie lub
podwy¿szenie wynagrodzenia jest mo¿liwe w wysoko¶ci odpowiadaj±cej zmianie podatku,c)
wyd³u¿enie okresu gwarancji lub rêkojmi, o dowolny okres, d) zmiana adresu siedziby
Zamawiaj±cego lub Wykonawcy, e) zmiana osób wystêpuj±cych po stronie Zamawiaj±cego lub
Wykonawcy – z zastrze¿eniem § 6 ust. 4 Wzoru Umowy, f) zmiana bêd±ca skutkiem poprawy
oczywistej omy³ki pisarskiej lub rachunkowej. 3) Zmiana osób realizuj±cych przedmiot
zamówienia pod warunkiem posiadania przez te osoby, co najmniej takich samych uprawnieñ/kwalifikacji/do¶wiadczenia co dana osoba wykazana na etapie sk³adania ofert, pod
rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynno¶ci/pe³nienia funkcji (taka zmiana
nie wymaga aneksu).4) Zmiana podwykonawców, w tym podwykonawców na zasobach, których
wykonawca opiera³ siê wykazuj±c spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, pod
warunkiem, ¿e nowy podwykonawca wyka¿e spe³nianie warunków w zakresie nie mniejszym ni¿ wymagane w SWZ (taka zmiana nie wymaga aneksu).5) Ograniczenia przedmiotu zamówienia
w szczególno¶ci w przypadku wyst±pienia warunków uniemo¿liwiaj±cych lub znacznie
utrudniaj±cych prowadzenie robót oraz w przypadku, kiedy zamawiaj±cy nie móg³ takiej sytuacji
przewidzieæ, taka zmiana powodowaæ bêdzie zmniejszenie wynagrodzenia wykonawcy o
warto¶æ robót wy³±czonych z realizacji. Zamawiaj±cy okre¶la, ¿e ograniczenie robót nie
przekroczy 10% warto¶ci zamówienia.6) Wprowadzenie przez wykonawcê podwykonawcy
pomimo wykazania w ofercie wykonania przedmiotu umowy si³ami w³asnymi, pod warunkiem
uzgodnienia tego podwykonawcy z zamawiaj±cym i tre¶ci umowy z nim zawartej przez wykonawcê (taka zmiana nie wymaga aneksu).

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-06-30 12:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://powiatlobeski.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-06-30 12:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2021-07-29

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do negocjacji: 3

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiaj±cy zamierza stosowaæ w celu ograniczenia liczby wykonawców:

Zamawiaj±cy korzystaj±c z uprawnienia, o jakim stanowi art. 288 ust. 1 p.z.p. zaprosi do negocjacji maksymalnie 3 wykonawców, którzy uzyskali najwy¿sz± ilo¶æ punktów po zsumowaniu wszystkich kryteriów oceny ofert.
2021-06-16 Biuletyn Zamówieñ PublicznychOg³oszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Roboty budowlane

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Najnowsze przetargi

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.