eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świerklany › Przewóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Świerklany do szkół i placówek oświatowych na terenie Rybnika, Żor i Wodzisławia Śląskiego

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2021-06-15


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00083372 z dnia 2021-06-15

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przewóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Świerklany do szkół i placówek oświatowych na terenie Rybnika, Żor i Wodzisławia Śląskiego

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Świerklany

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276259008

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kościelna 85

1.5.2.) Miejscowość: Świerklany

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-266

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@swierklany.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://swierklany.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przewóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Świerklany do szkół i placówek oświatowych na terenie Rybnika, Żor i Wodzisławia Śląskiego

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1c8be1eb-cda1-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00083372

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000203/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Orgaznizacja dowozu dzieci i uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych w roku szkolnym 2021/2022

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

http://bip.swierklany.pl/wiadomosci/14667/wiadomosc/574116/przewoz_dzieci_niepelnosprawnych_z_terenu_gminy_swierklany_do_sz

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą
elektroniczną przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPuhttps://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej
przetargi@swierklany.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 15.2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
15.3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal Regulamin korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP) Warunki korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP)
15.4. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz zobowiązuje się przestrzegać postanowień tego regulaminu.
15.5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
15.6. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Przedmiotowe postępowanie można wyszukać również na stronie głównej miniPortalu, w zakładce „Postępowania”.
15.7. Wykonawca składa ofertę pod rygorem nieważności za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla Wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania.
W Formularzu Oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP.
15.8. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
15.9. Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert):
15.9.1. w celu skrócenia czasu udzielania odpowiedzi na pytania, przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji sugeruje się, aby Wykonawcy kierowali korespondencję do Zamawiającego na adres przetargi@swierklany.pl
15.9.2. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom wezwania, zawiadomienia i informacje na adres e-mail Wykonawcy, wskazany przez niego w Formularzu Oferty.
Uwaga:
Wykonawca, jako podmiot profesjonalny, ma obowiązek sprawdzania poczty elektronicznej wskazanej przez niego w Formularzu Oferty, gdyż korespondencja od Zamawiającego może trafić do folderu SPAM.
15.9.3. w postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Wykonawcami a Zamawiającym odbywać się może również za pośrednictwem dedykowanego formularza: Formularz do komunikacji, dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal,
15.9.4. dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki.
15.10. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w:
15.10.1. rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U.2020.2452),
15.10.2. rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U.2020.2415).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): klauzula informacyjna została zawarta w pkt. 28.13 SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): klauzula informacyjna została zawarta w pkt. 28.13 SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RIZ.271.3.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie transportu i opieki podczas przewozu niepełnosprawnych dzieci zamieszkałych na terenie Gminy Świerklany do szkół i placówek oświatowych w Rybniku i z powrotem.
Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części:
część I (pierwsza trasa): Świerklany – Rybnik
a) wymagany pojazd o ilości miejsc:
 osoby na wózkach inwalidzkich 3
 osoby niepełnosprawne 10
 opiekun
 kierowca
b) pojazd musi być wyposażony w podnośnik hydrauliczny lub rampę najazdową

Dopuszcza się składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na 1, 2 lub 3 części. Nie dopuszcza się możliwości łączenia tras. Szczegółowy wykaz tras dowozów oraz placówek oświatowych, do których będą dowożeni uczniowie wraz z podanymi długościami tras zawierają Załączniki nr 9-11 do SWZ.
4.3. Wykonawca zamówienia musi realizować przewozy zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym oraz ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
4.4. Wymaga się by przewóz dzieci był realizowany przez Wykonawcę, który posiada licencję na wykonywanie krajowego lub międzynarodowego transportu drogowego osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu osób, wydane na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym. W przypadku gdy ofertę złożą podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia, uprawniony powinien być podmiot, który będzie realizował tę część zamówienia, z którą wiąże się obowiązek posiadania uprawnień.
4.5. Realizacja usługi musi odbywać się pojazdami, które powinny być zadbane, dopuszczone do ruchu drogowego, odpowiednio oznakowane zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
4.6. Przed zawarciem Umowy Wykonawca poda Zamawiającemu dane osobowe kierowców przewidzianych do realizacji przewozów objętych zamówieniem w zakresie niezbędnym do weryfikacji kierowców w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym prowadzonym przez Ministra Sprawiedliwości.
4.7. Dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego mają być dowożone zgodnie z planem zajęć we wszystkie dni nauki szkolnej (szkoły) i dni pobytu wychowanków w przedszkolu w roku szkolnym 2021/2022 trasą: punkt przystankowy – szkoła/przedszkole – punkt przystankowy, zgodnie z załącznikami numer 9-11 do SWZ.
4.8. Przed zawarciem umowy Wykonawca ustali optymalny rozkład jazdy ze szkołami i przedszkolami oraz poinformuje rodziców/opiekunów prawnych o godzinie odjazdu i przyjazdu dzieci z punktów przystankowych z uwzględnieniem następujących założeń:
4.8.1. dzieci powinny być dowiezione do szkoły/przedszkola, w takim czasie, aby mogły punktualnie rozpocząć zajęcia lekcyjne zgodnie z obowiązującym je szkolnym planem lekcji/zajęciami w przedszkolu,
4.8.2. szczegółowe godziny kursów Wykonawca ustali z dyrektorem placówki.
Przedstawiony przez Wykonawcę harmonogram stanowić będzie załącznik nr 1 do Umowy.
4.9. Wymaga się by przewóz dzieci był realizowany pod opieką opiekuna, który nie może być jednocześnie kierowcą.
Wymagania wobec opiekuna zatrudnionego w dowozie przez Wykonawcę: opiekunem winna być osoba dorosła, sprawna fizycznie, przeszkolona z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, nie figurująca w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym prowadzonym przez Ministra Sprawiedliwości oraz dająca rękojmię bezpiecznego i komfortowego dojazdu dzieci do szkół i przedszkoli.
Wykonawca musi dysponować tyloma różnymi opiekunami, na ile części składa ofertę.
Obowiązki opiekuna:
 opiekun jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo uczniów i wychowanków w trakcie wsiadania i wysiadania ze środka transportu oraz w trakcie przejazdu,
 w trakcie wykonywania czynności ściśle współpracuje z kierowcą pojazdu,
 w trakcie wsiadania/wysiadania uczniów i wychowanków, po zatrzymaniu pojazdu, otwiera drzwi i wychodzi na zewnątrz i sprawdza, czy w miejscu wsiadania nie występują jakiekolwiek zagrożenia, jeśli nie występują zagrożenia zezwala na wejście/wyjście z pojazdu,
 w trakcie przewozu opiekun na bieżąco kontroluje ład i bezpieczeństwo w pojeździe, podejmując skuteczną interwencję w razie jego naruszenia (bez użycia siły fizycznej i przemocy psychicznej). W przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej dzieciom nakazuje się natychmiastowe poinformowanie o tym fakcie Zamawiającego i Wykonawcę,
 opiekun jest zobowiązany do odprowadzenia podopiecznych do drzwi budynku placówki oświatowej podczas przywozu, a podczas odbioru do odebrania spod drzwi budynku placówki oświatowej.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-02 do 2022-06-24

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 23.1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie podlegają odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 Pzp.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie transportu i opieki podczas przewozu niepełnosprawnych dzieci zamieszkałych na terenie Gminy Świerklany do szkół i placówek oświatowych w Żorach, i z powrotem.
Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części:

część II (druga trasa): Świerklany – Żory
c) wymagany pojazd o ilości miejsc:
 osoby na wózkach inwalidzkich 1
 osoby niepełnosprawne 4
 opiekun
 kierowca
d) pojazd musi być wyposażony w podnośnik hydrauliczny lub rampę najazdową


Dopuszcza się składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na 1, 2 lub 3 części. Nie dopuszcza się możliwości łączenia tras. Szczegółowy wykaz tras dowozów oraz placówek oświatowych, do których będą dowożeni uczniowie wraz z podanymi długościami tras zawierają Załączniki nr 9-11 do SWZ.
4.3. Wykonawca zamówienia musi realizować przewozy zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym oraz ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.

4.4. Wymaga się by przewóz dzieci był realizowany przez Wykonawcę, który posiada licencję na wykonywanie krajowego lub międzynarodowego transportu drogowego osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu osób, wydane na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym. W przypadku gdy ofertę złożą podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia, uprawniony powinien być podmiot, który będzie realizował tę część zamówienia, z którą wiąże się obowiązek posiadania uprawnień.
4.5. Realizacja usługi musi odbywać się pojazdami, które powinny być zadbane, dopuszczone do ruchu drogowego, odpowiednio oznakowane zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
4.6. Przed zawarciem Umowy Wykonawca poda Zamawiającemu dane osobowe kierowców przewidzianych do realizacji przewozów objętych zamówieniem w zakresie niezbędnym do weryfikacji kierowców w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym prowadzonym przez Ministra Sprawiedliwości.
4.7. Dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego mają być dowożone zgodnie z planem zajęć we wszystkie dni nauki szkolnej (szkoły) i dni pobytu wychowanków w przedszkolu w roku szkolnym 2021/2022 trasą: punkt przystankowy – szkoła/przedszkole – punkt przystankowy, zgodnie z załącznikami numer 9-11 do SWZ.
4.8. Przed zawarciem umowy Wykonawca ustali optymalny rozkład jazdy ze szkołami i przedszkolami oraz poinformuje rodziców/opiekunów prawnych o godzinie odjazdu i przyjazdu dzieci z punktów przystankowych z uwzględnieniem następujących założeń:
4.8.1. dzieci powinny być dowiezione do szkoły/przedszkola, w takim czasie, aby mogły punktualnie rozpocząć zajęcia lekcyjne zgodnie z obowiązującym je szkolnym planem lekcji/zajęciami w przedszkolu,
4.8.2. szczegółowe godziny kursów Wykonawca ustali z dyrektorem placówki.
Przedstawiony przez Wykonawcę harmonogram stanowić będzie załącznik nr 1 do Umowy.

4.9. Wymaga się by przewóz dzieci był realizowany pod opieką opiekuna, który nie może być jednocześnie kierowcą.
Wymagania wobec opiekuna zatrudnionego w dowozie przez Wykonawcę: opiekunem winna być osoba dorosła, sprawna fizycznie, przeszkolona z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, nie figurująca w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym prowadzonym przez Ministra Sprawiedliwości oraz dająca rękojmię bezpiecznego i komfortowego dojazdu dzieci do szkół i przedszkoli.
Wykonawca musi dysponować tyloma różnymi opiekunami, na ile części składa ofertę.
Obowiązki opiekuna:
 opiekun jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo uczniów i wychowanków w trakcie wsiadania i wysiadania ze środka transportu oraz w trakcie przejazdu,
 w trakcie wykonywania czynności ściśle współpracuje z kierowcą pojazdu,
 w trakcie wsiadania/wysiadania uczniów i wychowanków, po zatrzymaniu pojazdu, otwiera drzwi i wychodzi na zewnątrz i sprawdza, czy w miejscu wsiadania nie występują jakiekolwiek zagrożenia, jeśli nie występują zagrożenia zezwala na wejście/wyjście z pojazdu,
 w trakcie przewozu opiekun na bieżąco kontroluje ład i bezpieczeństwo w pojeździe, podejmując skuteczną interwencję w razie jego naruszenia (bez użycia siły fizycznej i przemocy psychicznej). W przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej dzieciom nakazuje się natychmiastowe poinformowanie o tym fakcie Zamawiającego i Wykonawcę,
 opiekun jest zobowiązany do odprowadzenia podopiecznych do drzwi budynku placówki oświatowej podczas przywozu, a podczas odbioru do odebrania spod drzwi budynku placówki oświatowej.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-02 do 2022-06-24

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie transportu i opieki podczas przewozu niepełnosprawnych dzieci zamieszkałych na terenie Gminy Świerklany do szkół i placówek oświatowych w Wodzisławiu Śląskim, i z powrotem.
Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części:
część III (trzecia trasa): Świerklany – Wodzisław Śląski
e) wymagany pojazd o ilości miejsc:
 osoby niepełnosprawne 1
 opiekun
 kierowca
Dopuszcza się składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na 1, 2 lub 3 części. Nie dopuszcza się możliwości łączenia tras. Szczegółowy wykaz tras dowozów oraz placówek oświatowych, do których będą dowożeni uczniowie wraz z podanymi długościami tras zawierają Załączniki nr 9-11 do SWZ.
4.3. Wykonawca zamówienia musi realizować przewozy zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym oraz ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.

4.4. Wymaga się by przewóz dzieci był realizowany przez Wykonawcę, który posiada licencję na wykonywanie krajowego lub międzynarodowego transportu drogowego osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu osób, wydane na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym. W przypadku gdy ofertę złożą podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia, uprawniony powinien być podmiot, który będzie realizował tę część zamówienia, z którą wiąże się obowiązek posiadania uprawnień.
4.5. Realizacja usługi musi odbywać się pojazdami, które powinny być zadbane, dopuszczone do ruchu drogowego, odpowiednio oznakowane zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
4.6. Przed zawarciem Umowy Wykonawca poda Zamawiającemu dane osobowe kierowców przewidzianych do realizacji przewozów objętych zamówieniem w zakresie niezbędnym do weryfikacji kierowców w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym prowadzonym przez Ministra Sprawiedliwości.
4.7. Dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego mają być dowożone zgodnie z planem zajęć we wszystkie dni nauki szkolnej (szkoły) i dni pobytu wychowanków w przedszkolu w roku szkolnym 2021/2022 trasą: punkt przystankowy – szkoła/przedszkole – punkt przystankowy, zgodnie z załącznikami numer 9-11 do SWZ.
4.8. Przed zawarciem umowy Wykonawca ustali optymalny rozkład jazdy ze szkołami i przedszkolami oraz poinformuje rodziców/opiekunów prawnych o godzinie odjazdu i przyjazdu dzieci z punktów przystankowych z uwzględnieniem następujących założeń:
4.8.1. dzieci powinny być dowiezione do szkoły/przedszkola, w takim czasie, aby mogły punktualnie rozpocząć zajęcia lekcyjne zgodnie z obowiązującym je szkolnym planem lekcji/zajęciami w przedszkolu,
4.8.2. szczegółowe godziny kursów Wykonawca ustali z dyrektorem placówki.
Przedstawiony przez Wykonawcę harmonogram stanowić będzie załącznik nr 1 do Umowy.

4.9. Wymaga się by przewóz dzieci był realizowany pod opieką opiekuna, który nie może być jednocześnie kierowcą.
Wymagania wobec opiekuna zatrudnionego w dowozie przez Wykonawcę: opiekunem winna być osoba dorosła, sprawna fizycznie, przeszkolona z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, nie figurująca w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym prowadzonym przez Ministra Sprawiedliwości oraz dająca rękojmię bezpiecznego i komfortowego dojazdu dzieci do szkół i przedszkoli.
Wykonawca musi dysponować tyloma różnymi opiekunami, na ile części składa ofertę.
Obowiązki opiekuna:
 opiekun jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo uczniów i wychowanków w trakcie wsiadania i wysiadania ze środka transportu oraz w trakcie przejazdu,
 w trakcie wykonywania czynności ściśle współpracuje z kierowcą pojazdu,
 w trakcie wsiadania/wysiadania uczniów i wychowanków, po zatrzymaniu pojazdu, otwiera drzwi i wychodzi na zewnątrz i sprawdza, czy w miejscu wsiadania nie występują jakiekolwiek zagrożenia, jeśli nie występują zagrożenia zezwala na wejście/wyjście z pojazdu,
 w trakcie przewozu opiekun na bieżąco kontroluje ład i bezpieczeństwo w pojeździe, podejmując skuteczną interwencję w razie jego naruszenia (bez użycia siły fizycznej i przemocy psychicznej). W przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej dzieciom nakazuje się natychmiastowe poinformowanie o tym fakcie Zamawiającego i Wykonawcę,
 opiekun jest zobowiązany do odprowadzenia podopiecznych do drzwi budynku placówki oświatowej podczas przywozu, a podczas odbioru do odebrania spod drzwi budynku placówki oświatowej.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-02 do 2022-06-24

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 23.1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie podlegają odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 Pzp.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

6.1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy w dniu składania ofert oraz przez czasokres do dnia zawarcia umowy:
6.1.1. nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w pkt. 7 SWZ,
6.1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej.
Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, że Wykonawca posiada licencję na wykonywanie krajowego lub międzynarodowego transportu drogowego osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu osób, wydane na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
b) zdolności technicznej.
Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, że Wykonawca:
 dysponuje osobą przeszkoloną z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
Uwaga:
1) Wykonawca musi dysponować tyloma różnymi osobami, na ile części składa ofertę.
2) Zamawiający wymaga podania danych osobowych opiekuna w zakresie umożliwiającym jego weryfikację w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym prowadzonym przez Ministra Sprawiedliwości.
3) Potwierdzenie powyższego nastąpi w Wykazie osób (opiekunów) skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego (Załączniku nr 6 do SWZ) w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu.
 dysponuje pojazdem:
1) dla części I (pierwsza trasa): Świerklany – Rybnik
a) wymagany pojazd o ilości miejsc:
 osoby na wózkach inwalidzkich 3
 osoby niepełnosprawne 10
 opiekun
 kierowca
b) pojazd musi być wyposażony w podnośnik hydrauliczny lub rampę najazdową

2) dla części II (druga trasa): Świerklany – Żory
c) wymagany pojazd o ilości miejsc:
 osoby na wózkach inwalidzkich 1
 osoby niepełnosprawne 4
 opiekun
 kierowca
d) pojazd musi być wyposażony w podnośnik hydrauliczny lub rampę najazdową

3) dla części III (trzecia trasa): Świerklany–Wodzisław Śląski
e) wymagany pojazd o ilości miejsc:
 osoby niepełnosprawne 1
 opiekun
 kierowca
Uwaga:
1) Wykonawca musi dysponować tyloma różnymi pojazdami na ile części składa ofertę.
2) Potwierdzenie powyższego nastąpi w Wykazie pojazdów dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego (Załączniku nr 7 do SWZ) w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 9.1. Zgodnie z art. 274 ust. 1 Pzp Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących, aktualnych na dzień ich złożenia, podmiotowych środków dowodowych:
9.1.1. licencji na wykonywanie krajowego lub międzynarodowego transportu drogowego osób lub zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu osób, wydanych na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,
9.1.2. wykazu osób (opiekunów) skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego (Załącznik nr 6 do SWZ),
9.1.3. wykazu pojazdów dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego (załącznik nr 7 do SWZ).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

16.19. Oferta wspólna składana w rozumieniu art. 58 Pzp przez dwóch lub więcej Wykonawców:
16.19.1. Wykonawcy występujący wspólnie zobowiązani są do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia Umowy w sprawie zamówienia publicznego. Powyższe nie dotyczy spółki cywilnej, o ile pełnomocnictwo do występowania w imieniu spółki wynika z dołączonej do oferty Umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
16.19.2. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty i zawierać w szczególności wskazanie:
a) postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
b) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy, z określeniem adresu siedziby,
c) ustanowionego Pełnomocnika,
d) czynności, co do których Pełnomocnik jest upoważniony.
16.19.3. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli, wymienione we właściwym rejestrze.
16.19.4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
16.19.5. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 Pzp (wg załącznika nr 3) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Powyższe oznacza iż:
a) oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
b) oświadczenie w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu składa odpowiednio Wykonawca, który ten warunek spełnia.
16.19.6. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem.
16.19.7. Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający żąda przed zawarciem Umowy w sprawie zamówienia publicznego złożenia kopii Umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
16.19.8. Umowa regulująca współpracę Wykonawców składających wspólnie ofertę powinna określać co najmniej:
a) podmioty składające ofertę wspólną,
b) wskazanie Lidera do reprezentowania partnerów (współwykonawców) przy wykonywaniu zamówienia,
c) oświadczenie, że Lider jest upoważniony do zaciągania zobowiązań, do przyjmowania płatności od Zamawiającego i do przyjmowania instrukcji na rzecz i w imieniu wszystkich partnerów (współwykonawców) razem i każdego z osobna,
d) oświadczenie, że Lider Konsorcjum jest jedynym podmiotem, na którego wystawiane będą faktury podwykonawców. Zamawiający nie będzie honorował rozwiązań polegających na wystawianiu faktur przez podwykonawców na rzecz członka konsorcjum.
e) cel gospodarczy, dla którego została zawarta umowa,
f) oznaczenie czasu trwania Umowy.
16.19.9. Umowa konsorcjum nie może być umowa przedwstępną ani umową zawartą pod warunkiem zawieszającym.
16.19.10. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jako wykonawcy składający ofertę wspólną, i mają do nich zastosowanie zasady określone w pkt. 16.19.1.÷16.19.8.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Strony zobowiązane są zmienić postanowienia zawartej umowy w zakresie wartości umowy, w przypadku:
a) zaistnienia w trakcie roku szkolnego 2021/2022 sytuacji, w której przewóz będzie musiał być rozszerzony o kolejne dziecko/dzieci, w przypadku gdyby trasa przewozu uległa w związku z tym wydłużeniu. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwiększone o kwotę wynikającą z poniższego wzoru:
kwota netto zwiększenia = aktualna cena jednostkowa netto za każdy dzień przewozu/liczbę kilometrów całodziennej trasy przed jej zwiększeniem x liczba kilometrów, o która trasa została wydłużona.
2. W przypadku zaistnienia w trakcie realizacji Umowy konieczności zmiany opiekuna, Wykonawca zobowiązany jest wskazać Zamawiającemu inną osobę przeszkoloną w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz podać Zamawiającemu dane tej osoby w zakresie umożliwiającym jej weryfikacje w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym prowadzonym przez Ministra Sprawiedliwości.
W przypadku sytuacji wynikającej z COVID 19 termin wykonania usługi może ulec zmianie.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-06-23 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-06-23 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-07-22

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:

Część 1 : Tak

Część 2 : Tak

Część 3 : Tak

2021-06-15 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Usługi

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.