eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WrocławOrganizacja i realizacja zajęć pozaszkolnych z edukacji ekologicznej i z przedmiotów przyrodniczych (eksperyment) dla uczniów i uczennic szkół podstawowych i ponadpodstawowych - 2 zadania.



Ogłoszenie z dnia 2022-03-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Organizacja i realizacja zajęć pozaszkolnych z edukacji ekologicznej i z przedmiotów przyrodniczych (eksperyment) dla uczniów i uczennic szkół podstawowych i ponadpodstawowych - 2 zadania.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO

1.3.) Oddział zamawiającego: Centrum Kształcenia Zawodowego

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931911784

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Strzegomska 49A

1.5.2.) Miejscowość: Wrocław

1.5.3.) Kod pocztowy: 53-611

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kwolicka@ckz.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ckz.edu.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Organizacja i realizacja zajęć pozaszkolnych z edukacji ekologicznej i z przedmiotów przyrodniczych (eksperyment) dla uczniów i uczennic szkół podstawowych i ponadpodstawowych - 2 zadania.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0e78e5dc-9635-11ec-9bc1-c2db95d08897

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00082559

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00010204/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Organizacja zajęć pozaszkolnych w projekcie "Klucz do przyszłości"

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

„Klucz do przyszłości – program rozwoju kompetencji kluczowych w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych Gminy Wrocław i Gminy Czernica”

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00068755/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 3/TP/CKZ/2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 417012,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na organizacji i przeprowadzeniu zajęć pozaszkolnych z edukacji ekologicznej dla maksymalnie 708 uczniów, w tym dla:
1) maksymalnie 480 uczniów i uczennic szkół podstawowych (w tym około 200 z klas I-III);
2) maksymalnie 228 uczniów i uczennic szkół ponadpodstawowych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

80310000-0 - Usługi edukacji młodzieży

4.5.5.) Wartość części: 240720,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na organizacji i realizacji zajęć pozaszkolnych z przedmiotów przyrodniczych (nauka poprzez eksperyment) dla maksymalnie 708 uczniów i uczennic, w tym dla:
1) maksymalnie 480 uczniów i uczennic szkół podstawowych (w tym około 200 z klas I-III)
2) maksymalnie 228 uczniów i uczennic szkół ponadpodstawowych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

80310000-0 - Usługi edukacji młodzieży

4.5.5.) Wartość części: 176292,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt 6 ustawy Pzp postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się jeżeli jest ono obarczone wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający, wskutek błędnego wskazania w dokumentach zamówienia, iż usługa stanowiąca przedmiot zamówienia jest zwolniona z podatku VAT, doprowadził do naruszenia przepisów ustawy regulujących zamówienie.
Zamawiający, w rozdz. XVII ust. 1 specyfikacji warunków zamówienia z dnia 25.02.2022r. wskazał błędnie, iż usługa będąca przedmiotem zamówienia podlega zwolnieniu z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług (t. j. Dz.U.2020 poz. 106).
W ślad za tym, Zamawiający w Formularzu ofertowym (w miejscu, w którym należało wpisać wynagrodzenie za realizację zamówienia), narzucił Wykonawcom błędnie przyjęty podatek VAT wskazując, iż usługa ta jest z niego zwolniona. Tym samym ograniczył krąg potencjalnych Wykonawców wyłącznie do jednostek objętych systemem oświaty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, w zakresie kształcenia i wychowania, co nie było jego zamiarem i celem.
Charakter wskazanej usługi nie daje podstaw do tego by - w związku z sytuacjami zdefiniowanymi w art. 43 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług – dokonać zwolnienia z podatku VAT.
A zatem Zamawiający, wskazując takie zwolnienie, postąpił niezgodnie z przepisami prawa. Wady tej nie można usunąć na tym etapie postępowania (już po złożeniu i otwarciu ofert), bowiem doszło do takiego uchybienia proceduralnego, które nie może być skorygowane przez zamawiającego w toku postępowania poprzez unieważnienie lub powtórzenie nieprawidłowej czynności. Wobec czego jej zaistnienie może mieć zarówno potencjalny i rzeczywisty wpływ na wynik postępowania.
Wprowadzając wskazany zapis do swz, Zamawiający potencjalnie ograniczył krąg Wykonawców, którzy mogliby wziąć udział w przedmiotowym zamówieniu, co mogło mieć wpływ na ostateczny wynik postępowania.
Wada ta jest niemożliwa do usunięcia i ma charakter trwały, wobec czego powoduje niemożliwość zawarcia ważnej umowy.
Mając na uwadze powyższe należy uznać iż zachodzi przesłanka do unieważnienia postępowania dla Zadania 1 i 2 na wskazanej powyżej podstawie prawnej.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt 6 ustawy Pzp postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się jeżeli jest ono obarczone wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający, wskutek błędnego wskazania w dokumentach zamówienia, iż usługa stanowiąca przedmiot zamówienia jest zwolniona z podatku VAT, doprowadził do naruszenia przepisów ustawy regulujących zamówienie.
Zamawiający, w rozdz. XVII ust. 1 specyfikacji warunków zamówienia z dnia 25.02.2022r. wskazał błędnie, iż usługa będąca przedmiotem zamówienia podlega zwolnieniu z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług (t. j. Dz.U.2020 poz. 106).
W ślad za tym, Zamawiający w Formularzu ofertowym (w miejscu, w którym należało wpisać wynagrodzenie za realizację zamówienia), narzucił Wykonawcom błędnie przyjęty podatek VAT wskazując, iż usługa ta jest z niego zwolniona. Tym samym ograniczył krąg potencjalnych Wykonawców wyłącznie do jednostek objętych systemem oświaty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, w zakresie kształcenia i wychowania, co nie było jego zamiarem i celem.
Charakter wskazanej usługi nie daje podstaw do tego by - w związku z sytuacjami zdefiniowanymi w art. 43 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług – dokonać zwolnienia z podatku VAT.
A zatem Zamawiający, wskazując takie zwolnienie, postąpił niezgodnie z przepisami prawa. Wady tej nie można usunąć na tym etapie postępowania (już po złożeniu i otwarciu ofert), bowiem doszło do takiego uchybienia proceduralnego, które nie może być skorygowane przez zamawiającego w toku postępowania poprzez unieważnienie lub powtórzenie nieprawidłowej czynności. Wobec czego jej zaistnienie może mieć zarówno potencjalny i rzeczywisty wpływ na wynik postępowania.
Wprowadzając wskazany zapis do swz, Zamawiający potencjalnie ograniczył krąg Wykonawców, którzy mogliby wziąć udział w przedmiotowym zamówieniu, co mogło mieć wpływ na ostateczny wynik postępowania.
Wada ta jest niemożliwa do usunięcia i ma charakter trwały, wobec czego powoduje niemożliwość zawarcia ważnej umowy.
Mając na uwadze powyższe należy uznać iż zachodzi przesłanka do unieważnienia postępowania dla Zadania 1 i 2 na wskazanej powyżej podstawie prawnej.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.