Ogłoszenie z dnia 2022-03-11
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00068755/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-02-25
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Organizacja i realizacja zajęć pozaszkolnych z edukacji ekologicznej i z przedmiotów przyrodniczych (eksperyment) dla uczniów i uczennic szkół podstawowych i ponadpodstawowych - 2 zadania.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
1.3.) Oddział zamawiającego: Centrum Kształcenia Zawodowego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931911784
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Strzegomska 49A
1.5.2.) Miejscowość: Wrocław
1.5.3.) Kod pocztowy: 53-611
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kwolicka@ckz.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ckz.edu.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Organizacja i realizacja zajęć pozaszkolnych z edukacji ekologicznej i z przedmiotów przyrodniczych (eksperyment) dla uczniów i uczennic szkół podstawowych i ponadpodstawowych - 2 zadania.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0e78e5dc-9635-11ec-9bc1-c2db95d08897
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00082559
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00010204/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Organizacja zajęć pozaszkolnych w projekcie "Klucz do przyszłości"
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
„Klucz do przyszłości – program rozwoju kompetencji kluczowych w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych Gminy Wrocław i Gminy Czernica”2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00068755/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 3/TP/CKZ/2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 417012,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na organizacji i przeprowadzeniu zajęć pozaszkolnych z edukacji ekologicznej dla maksymalnie 708 uczniów, w tym dla:1) maksymalnie 480 uczniów i uczennic szkół podstawowych (w tym około 200 z klas I-III);
2) maksymalnie 228 uczniów i uczennic szkół ponadpodstawowych.
4.5.3.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
80310000-0 - Usługi edukacji młodzieży
4.5.5.) Wartość części: 240720,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na organizacji i realizacji zajęć pozaszkolnych z przedmiotów przyrodniczych (nauka poprzez eksperyment) dla maksymalnie 708 uczniów i uczennic, w tym dla:1) maksymalnie 480 uczniów i uczennic szkół podstawowych (w tym około 200 z klas I-III)
2) maksymalnie 228 uczniów i uczennic szkół ponadpodstawowych.
4.5.3.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
80310000-0 - Usługi edukacji młodzieży
4.5.5.) Wartość części: 176292,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt 6 ustawy Pzp postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się jeżeli jest ono obarczone wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający, wskutek błędnego wskazania w dokumentach zamówienia, iż usługa stanowiąca przedmiot zamówienia jest zwolniona z podatku VAT, doprowadził do naruszenia przepisów ustawy regulujących zamówienie.
Zamawiający, w rozdz. XVII ust. 1 specyfikacji warunków zamówienia z dnia 25.02.2022r. wskazał błędnie, iż usługa będąca przedmiotem zamówienia podlega zwolnieniu z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług (t. j. Dz.U.2020 poz. 106).
W ślad za tym, Zamawiający w Formularzu ofertowym (w miejscu, w którym należało wpisać wynagrodzenie za realizację zamówienia), narzucił Wykonawcom błędnie przyjęty podatek VAT wskazując, iż usługa ta jest z niego zwolniona. Tym samym ograniczył krąg potencjalnych Wykonawców wyłącznie do jednostek objętych systemem oświaty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, w zakresie kształcenia i wychowania, co nie było jego zamiarem i celem.
Charakter wskazanej usługi nie daje podstaw do tego by - w związku z sytuacjami zdefiniowanymi w art. 43 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług – dokonać zwolnienia z podatku VAT.
A zatem Zamawiający, wskazując takie zwolnienie, postąpił niezgodnie z przepisami prawa. Wady tej nie można usunąć na tym etapie postępowania (już po złożeniu i otwarciu ofert), bowiem doszło do takiego uchybienia proceduralnego, które nie może być skorygowane przez zamawiającego w toku postępowania poprzez unieważnienie lub powtórzenie nieprawidłowej czynności. Wobec czego jej zaistnienie może mieć zarówno potencjalny i rzeczywisty wpływ na wynik postępowania.
Wprowadzając wskazany zapis do swz, Zamawiający potencjalnie ograniczył krąg Wykonawców, którzy mogliby wziąć udział w przedmiotowym zamówieniu, co mogło mieć wpływ na ostateczny wynik postępowania.
Wada ta jest niemożliwa do usunięcia i ma charakter trwały, wobec czego powoduje niemożliwość zawarcia ważnej umowy.
Mając na uwadze powyższe należy uznać iż zachodzi przesłanka do unieważnienia postępowania dla Zadania 1 i 2 na wskazanej powyżej podstawie prawnej.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt 6 ustawy Pzp postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się jeżeli jest ono obarczone wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający, wskutek błędnego wskazania w dokumentach zamówienia, iż usługa stanowiąca przedmiot zamówienia jest zwolniona z podatku VAT, doprowadził do naruszenia przepisów ustawy regulujących zamówienie.
Zamawiający, w rozdz. XVII ust. 1 specyfikacji warunków zamówienia z dnia 25.02.2022r. wskazał błędnie, iż usługa będąca przedmiotem zamówienia podlega zwolnieniu z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług (t. j. Dz.U.2020 poz. 106).
W ślad za tym, Zamawiający w Formularzu ofertowym (w miejscu, w którym należało wpisać wynagrodzenie za realizację zamówienia), narzucił Wykonawcom błędnie przyjęty podatek VAT wskazując, iż usługa ta jest z niego zwolniona. Tym samym ograniczył krąg potencjalnych Wykonawców wyłącznie do jednostek objętych systemem oświaty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, w zakresie kształcenia i wychowania, co nie było jego zamiarem i celem.
Charakter wskazanej usługi nie daje podstaw do tego by - w związku z sytuacjami zdefiniowanymi w art. 43 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług – dokonać zwolnienia z podatku VAT.
A zatem Zamawiający, wskazując takie zwolnienie, postąpił niezgodnie z przepisami prawa. Wady tej nie można usunąć na tym etapie postępowania (już po złożeniu i otwarciu ofert), bowiem doszło do takiego uchybienia proceduralnego, które nie może być skorygowane przez zamawiającego w toku postępowania poprzez unieważnienie lub powtórzenie nieprawidłowej czynności. Wobec czego jej zaistnienie może mieć zarówno potencjalny i rzeczywisty wpływ na wynik postępowania.
Wprowadzając wskazany zapis do swz, Zamawiający potencjalnie ograniczył krąg Wykonawców, którzy mogliby wziąć udział w przedmiotowym zamówieniu, co mogło mieć wpływ na ostateczny wynik postępowania.
Wada ta jest niemożliwa do usunięcia i ma charakter trwały, wobec czego powoduje niemożliwość zawarcia ważnej umowy.
Mając na uwadze powyższe należy uznać iż zachodzi przesłanka do unieważnienia postępowania dla Zadania 1 i 2 na wskazanej powyżej podstawie prawnej.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- Opracowanie projektu budowlanego wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania pn. "Dostosowanie budynku Sądu Rejonowego w Oleśnicy przy ul. 3 Maja 48/49 do wymagań ochrony przeciwpożarowej ..."
- 131.2025 Świadczenie usług eksperckich związanych z przygotowaniem dokumentacji aplikacyjnej w ramach programu "Inicjatywa Doskonałości - Uczelnia Badawcza" dla Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
- Przygotowanie i dostarczanie gorących posiłków do Dziennego Domu Pomocy "Pogodna Jesień" mieszczącego się przy ul. Litewskiej 20 we Wrocławiu
- dostawa dostawa fabrycznie nowego sprzętu drukującego: urządzenie wielofunkcyjne
- Utrzymanie w stałej sprawności technicznej agregatów wody lodowej
- Dostawa materiałów sanitarnych i wentylacyjnych do USK
więcej: przetargi w Wrocławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- 133.2025 Organizacja i realizacja certyfikowanych szkoleń z zakresu badań klinicznych dla pracowników Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
- Organizacja i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu pn. "SynergyICTHub"
- Organizacja i przeprowadzenie kursów zawodowych wraz z zapewnieniem wyżywienia dla uczestników projektu "Podkarpacka Inicjatywa ALMA - europejskie mobilności młodych" - 2 części.
- "Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i nauczycieli w ramach projektu "Praktyka czyni mistrza w zawodzie - podniesienie jakości kształcenia zawodowego w Zespole Szkół CKZ Bujny"
- Usługi szkoleniowe dla uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół Samorządowych w Witnicy.
- Szkolenia z zakresu Problem Based Learning z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





