eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wo³ów › Przeprowadzenie robót budowlanych (adaptacji) w ZSZ w Brzegu Dolnym, CKZiU w Wo³owie i ZSSiPO w Wo³owie

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych




Og³oszenie z dnia 2021-06-11


Powi±zane og³oszenia:
Og³oszenie nr 2021/BZP 00081100 z dnia 2021-06-11

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przeprowadzenie robót budowlanych (adaptacji) w ZSZ w Brzegu Dolnym, CKZiU w Wo³owie i ZSSiPO w Wo³owie

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Powiat Wo³owski

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931934800

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Pl. Piastowski 2

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Wo³ów

1.5.3.) Kod pocztowy: 56-100

1.5.4.) Województwo: dolno¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wroc³awski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiatwolowski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.powiatwolowski.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przeprowadzenie robót budowlanych (adaptacji) w ZSZ w Brzegu Dolnym, CKZiU w Wo³owie i ZSSiPO w Wo³owie

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-38d3357f-cab1-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00081100

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2021-06-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00005025/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.8 Przeprowadzenie robót budowlanych (adaptacji) w ramach projektu "Modernizacja infrastruktury kszta³cenia zawodowego w powiecie wo³owskim"

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Projekt pn. „Modernizacja infrastruktury kszta³cenia zawodowego w Powiecie Wo³owskim” dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolno¶l±skiego 2014-2020

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/powiatwolowski

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/powiatwolowski
2) W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje siê, aby komunikacja miê-dzy zamawiaj±cym a wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane s± w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazaku-powa.pl i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
Za datê przekazania (wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem platformazakupowa.pl poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego” po których pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do zamawiaj±cego.
3) W sytuacjach awaryjnych z wyj±tkiem sk³adania ofert zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê elektroniczn± poprzez e-mail: zamowienia@powiatwolowski.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1) Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ wykonawcom informacje w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, bêdzie przekazywana w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
2) Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowi±zek sprawdzania komunikatów i wiadomo¶ci bezpo¶rednio na platformazakupowa.pl przes³anych przez zamawiaj±cego, gdy¿ system powiadomieñ mo¿e ulec awarii lub powiadomienie mo¿e trafiæ do folderu SPAM.
3) Zamawiaj±cy, zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r.
w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj.:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, proce-sor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Win-dows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer mi-nimalnie wersja 10.0,
d) w³±czona obs³uga JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
4) Wykonawca, przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl okre¶lone w Regulaminie za-mieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zak³adce „Regulamin" oraz uzna-je go za wi±¿±cy,
b) zapozna³ i stosuje siê do Instrukcji sk³adania ofert/wniosków dostêpnej pod linkiem: https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view. Szczegó³y dotycz±ce wymagañ technicznych i organizacyjnych zawarte zosta³y w rozdziale 13 SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:1)Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Wo³owski, z siedzib± w: 56 – 100 Wo³ów, Pl. Piastowski 2, tel.: +48 71 380 59 01.2)Informujemy, ¿e wyznaczyli¶my Inspektora Ochrony Danych. Mo¿e Pani/Pan skontaktowaæ siê z nim poprzez wiadomo¶æ wys³an± na adres e-mail: iod@powiatwolowski.pl lub listownie na adres: Starostwo Powiatowe w Wo³owie, 56 – 100 Wo³ów, Pl. Piastowski 2.3)Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie:
-art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówieñ publicznych, dalej „ustawa Pzp’’, w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
W przypadku z³o¿enia najkorzystniejszej oferty Administrator bêdzie przetwarza³ dane osobowe w celu zawarcia i realizacji umowy (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO), jak równie¿ do dochodzenia potencjalnych roszczeñ zwi±zanych z zawart± umow± (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO) oraz w celach archiwalnych (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO); dodatkowo, przepisy prawa wymagaj± od administratora danych przetwarzania danych dla celów podatkowych i rachunkowych.4)Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd±:
-podmioty upowa¿nione na podstawie przepisów prawa,
-osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja niniejszego postêpowania zgodnie z art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp,
-podmioty wykonuj±ce zadania zlecone przez Administratora, w szczególno¶ci: dostawcy us³ug IT, podmioty prowadz±ce dzia³alno¶æ pocztow± lub kuriersk±, podmioty ¶wiadcz±ce us³ugi prawnicze, przy czym takie podmioty bêd± przetwarzaæ dane na podstawie umowy i wy³±cznie zgodnie z jego poleceniami.5)Okres przechowywania danych:a)w odniesieniu do podmiotów, których oferta nie zosta³a wybrana - przez okres 5 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego,b)w przypadku zawarcia umowy - do momentu obowi±zywania umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postêpowania, a tak¿e po jej zakoñczeniu, tj.:
-przez okres 5 lat od dnia zakoñczenia niniejszego postêpowania,
-dane zawarte na umowie – do czasu przedawnienia lub wyga¶niêcia na innej podstawie ewentualnych roszczeñ wynikaj±cych z umowy,
-w celach wynikaj±cych z przepisów prawa, w szczególno¶ci obowi±zku przechowywania dokumentów ksiêgowych, wystawienia faktur itp.,6)Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w po-stêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp.7)Pani/Pana dane osobowe nie bêd± przekazywane do pañstw trzecich, nie bêd± przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie bêd± poddawane profilowaniu.8)Posiada Pani/Pan:a)na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych,b)na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ,c)na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODOd)prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pa-ni/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO9)Nie przys³uguje Pani/Panu:a)w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowychb)prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,c)na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IZD.272.12.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 3

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, przedmiarem robót, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz wymaganiami Zamawiaj±cego:
CZÊ¦Æ 1 – Przeprowadzenie robót budowlanych (adaptacji) w ZSZ w Brzegu Dolnym
2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawieraj± za³±czniki:
1) opis przedmiotu zamówienia – za³±cznik nr 7 do Specyfikacji Warunków Zamówienia,
2) przedmiar robót (pomocniczo) – za³±cznik nr 8 do Specyfikacji Warunków Zamówienia,
3) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – za³±cznik nr 9 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3. Miejsce wykonania robót:
CZÊ¦Æ 1 – Zespó³ Szkó³ Zawodowych w Brzegu Dolnym, ul. 1 – go Maja 1A, 56 – 120 Brzeg Dolny

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45410000-4 - Tynkowanie

45430000-0 - Pokrywanie pod³óg i ¶cian

45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ poni¿szym kryterium oceny:
l.p. Kryterium Opis Waga – udzia³ w ocenie
1 Cena Cena oferty (z podatkiem VAT) za realizacjê przed-miotu zamówienia, na któr± powinny sk³adaæ siê wszelkie koszty ponoszone przez wykonawcê 60% = 60 pkt
2 Gwarancja Okres gwarancji zaoferowany przez Wykonawcê na formularzu oferty. 40% = 40 pkt

2. W kryterium ceny ocenie poddana zostanie cena oferty brutto obliczona przez wykonawcê zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa, zasadami okre¶lonymi w Rozdziale 16 SWZ i podana w „Formularzu ofertowym” (wg wzoru za³. nr 1 do SWZ).
Przyznawanie ilo¶ci punktów poszczególnym ofertom odbywaæ siê bêdzie wg nastêpuj±cej zasady:

Cena brutto najni¿szej zaproponowanej oferty
Liczba punktów = …............................................................................... x 60
Cena brutto oferty badanej

3. W kryterium okres gwarancji ocenie zostanie poddany okres gwarancji.
Wykonawca zobowi±zany jest do podania w „Formularzu ofertowym” okresu gwarancji.
Oferty Wykonawców, którzy zaoferuj± okres gwarancji krótszy ni¿ wskazany w SWZ przez Zamawiaj±cego zostan± odrzucone jako niezgodne z zapisami SWZ. Liczba punktów, któr± mo¿na uzyskaæ w tym kryterium zostanie obliczona wg wzoru:

Okres gwarancji oferty badanej
Liczba punktów = ................................................................ x 40
Okres gwarancji najwy¿szy

Wykonawca udzieli minimum 36 miesiêcy gwarancji, maksymalnie 60 miesiêcy gwarancji na prace objête umow± licz±c od daty dokonania odbioru koñcowego przedmiotu zamówienia przez Zamawiaj±cego.

Je¿eli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji d³u¿szy ni¿ 60 miesiêcy, Zamawiaj±cy do oceny ofert przyjmie okres 60 miesiêcy, a w przypadku wyboru oferty Wykonawcy, do umowy zostanie przyjêty okres gwarancji zgodnie ze z³o¿on± ofert±.

W przypadku, gdy Wykonawca nie poda (nie wpisze) w formularzu oferty okresu gwarancji, Zamawiaj±cy przyjmie do oceny minimalny (wymagany) 36-miesiêczny okres gwarancji, a w przypadku wyboru oferty Wykonawcy okres ten zostanie uwzglêdniony w umowie.

£¡CZNA LICZBA PUNKTÓW = KRYTERIUM CENA + KRYTERIUM OKRES GWARANCJI

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, przedmiarem robót, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz wymaganiami Zamawiaj±cego:
CZÊ¦Æ 2 – Przeprowadzenie robót budowlanych (adaptacji) w CKZiU w Wo³owie
2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawieraj± za³±czniki:
1) opis przedmiotu zamówienia – za³±cznik nr 7 do Specyfikacji Warunków Zamówienia,
2) przedmiar robót (pomocniczo) – za³±cznik nr 8 do Specyfikacji Warunków Zamówienia,
3) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – za³±cznik nr 9 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3. Miejsce wykonania robót:
CZÊ¦Æ 2 – Centrum Kszta³cenia Zawodowego i Ustawicznego w Wo³owie,
ul. T. Ko¶ciuszki 27, 56 – 100 Wo³ów

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45314000-1 - Instalowanie urz±dzeñ telekomunikacyjnych

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ poni¿szym kryterium oceny:
l.p. Kryterium Opis Waga – udzia³ w ocenie
1 Cena Cena oferty (z podatkiem VAT) za realizacjê przed-miotu zamówienia, na któr± powinny sk³adaæ siê wszelkie koszty ponoszone przez wykonawcê 60% = 60 pkt
2 Gwarancja Okres gwarancji zaoferowany przez Wykonawcê na formularzu oferty. 40% = 40 pkt

2. W kryterium ceny ocenie poddana zostanie cena oferty brutto obliczona przez wykonawcê zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa, zasadami okre¶lonymi w Rozdziale 16 SWZ i podana w „Formularzu ofertowym” (wg wzoru za³. nr 1 do SWZ).
Przyznawanie ilo¶ci punktów poszczególnym ofertom odbywaæ siê bêdzie wg nastêpuj±cej zasady:

Cena brutto najni¿szej zaproponowanej oferty
Liczba punktów = …............................................................................... x 60
Cena brutto oferty badanej

3. W kryterium okres gwarancji ocenie zostanie poddany okres gwarancji.
Wykonawca zobowi±zany jest do podania w „Formularzu ofertowym” okresu gwarancji.
Oferty Wykonawców, którzy zaoferuj± okres gwarancji krótszy ni¿ wskazany w SWZ przez Zamawiaj±cego zostan± odrzucone jako niezgodne z zapisami SWZ. Liczba punktów, któr± mo¿na uzyskaæ w tym kryterium zostanie obliczona wg wzoru:

Okres gwarancji oferty badanej
Liczba punktów = ................................................................ x 40
Okres gwarancji najwy¿szy

Wykonawca udzieli minimum 36 miesiêcy gwarancji, maksymalnie 60 miesiêcy gwarancji na prace objête umow± licz±c od daty dokonania odbioru koñcowego przedmiotu zamówienia przez Zamawiaj±cego.

Je¿eli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji d³u¿szy ni¿ 60 miesiêcy, Zamawiaj±cy do oceny ofert przyjmie okres 60 miesiêcy, a w przypadku wyboru oferty Wykonawcy, do umowy zostanie przyjêty okres gwarancji zgodnie ze z³o¿on± ofert±.

W przypadku, gdy Wykonawca nie poda (nie wpisze) w formularzu oferty okresu gwarancji, Zamawiaj±cy przyjmie do oceny minimalny (wymagany) 36-miesiêczny okres gwarancji, a w przypadku wyboru oferty Wykonawcy okres ten zostanie uwzglêdniony w umowie.

£¡CZNA LICZBA PUNKTÓW = KRYTERIUM CENA + KRYTERIUM OKRES GWARANCJI

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, przedmiarem robót, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz wymaga-niami Zamawiaj±cego:
CZÊ¦Æ 3 – Przeprowadzenie robót budowlanych (adaptacji) w ZSSiPO w Wo³owie
2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawieraj± za³±czniki:
1) opis przedmiotu zamówienia – za³±cznik nr 7 do Specyfikacji Warunków Zamówienia,
2) przedmiar robót (pomocniczo) – za³±cznik nr 8 do Specyfikacji Warunków Zamówienia,
3) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – za³±cznik nr 9 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3. Miejsce wykonania robót:
CZÊ¦Æ 3 – Zespó³ Szkó³ Specjalnych i Placówek O¶wiatowych w Wo³owie,
ul. Inwalidów Wojennych 10, 56-100 Wo³ów

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ poni¿szym kryterium oceny:
l.p. Kryterium Opis Waga – udzia³ w ocenie
1 Cena Cena oferty (z podatkiem VAT) za realizacjê przed-miotu zamówienia, na któr± powinny sk³adaæ siê wszelkie koszty ponoszone przez wykonawcê 60% = 60 pkt
2 Gwarancja Okres gwarancji zaoferowany przez Wykonawcê na formularzu oferty. 40% = 40 pkt

2. W kryterium ceny ocenie poddana zostanie cena oferty brutto obliczona przez wykonawcê zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa, zasadami okre¶lonymi w Rozdziale 16 SWZ i podana w „Formularzu ofertowym” (wg wzoru za³. nr 1 do SWZ).
Przyznawanie ilo¶ci punktów poszczególnym ofertom odbywaæ siê bêdzie wg nastêpuj±cej zasady:

Cena brutto najni¿szej zaproponowanej oferty
Liczba punktów = …............................................................................... x 60
Cena brutto oferty badanej

3. W kryterium okres gwarancji ocenie zostanie poddany okres gwarancji.
Wykonawca zobowi±zany jest do podania w „Formularzu ofertowym” okresu gwarancji.
Oferty Wykonawców, którzy zaoferuj± okres gwarancji krótszy ni¿ wskazany w SWZ przez Zamawiaj±cego zostan± odrzucone jako niezgodne z zapisami SWZ. Liczba punktów, któr± mo¿na uzyskaæ w tym kryterium zostanie obliczona wg wzoru:

Okres gwarancji oferty badanej
Liczba punktów = ................................................................ x 40
Okres gwarancji najwy¿szy

Wykonawca udzieli minimum 36 miesiêcy gwarancji, maksymalnie 60 miesiêcy gwarancji na prace objête umow± licz±c od daty dokonania odbioru koñcowego przedmiotu zamówienia przez Zamawiaj±cego.

Je¿eli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji d³u¿szy ni¿ 60 miesiêcy, Zamawiaj±cy do oceny ofert przyjmie okres 60 miesiêcy, a w przypadku wyboru oferty Wykonawcy, do umowy zostanie przyjêty okres gwarancji zgodnie ze z³o¿on± ofert±.

W przypadku, gdy Wykonawca nie poda (nie wpisze) w formularzu oferty okresu gwarancji, Zamawiaj±cy przyjmie do oceny minimalny (wymagany) 36-miesiêczny okres gwarancji, a w przypadku wyboru oferty Wykonawcy okres ten zostanie uwzglêdniony w umowie.

£¡CZNA LICZBA PUNKTÓW = KRYTERIUM CENA + KRYTERIUM OKRES GWARANCJI

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów :
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ nale¿ycie co najmniej dwie roboty budowlane polegaj±ce na wykonaniu robót ogólnobudowlanych wykoñczeniowych i elektrycznych o ³±cznej warto¶ci co najmniej 60 000,00 z³ brutto – dotyczy czê¶ci 1;
b) Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ nale¿ycie co najmniej dwie roboty budowlane polegaj±ce na wykonaniu robót ogólnobudowlanych wykoñczeniowych i elektrycznych o ³±cznej warto¶ci co najmniej 200 000,00 z³ brutto – dotyczy czê¶ci 2;
c) Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ nale¿ycie co najmniej dwie roboty budowlane polegaj±ce na wykonaniu robót ogólnobudowlanych wykoñczeniowych i elektrycznych o ³±cznej warto¶ci co najmniej 300 000,00 z³ brutto – dotyczy czê¶ci 3.
Uwaga: w przypadku sk³adania oferty na wiêcej ni¿ jedn± czê¶æ nale¿y wykazaæ odpowiedni± liczbê i warto¶æ wykonanych robót, przy czym nie mo¿na wykazaæ tych samych robót w ró¿nych czê¶ciach.
Wykonawca musi byæ w stanie wykazaæ i udowodniæ zrealizowanie wskazanych w warunku robót na wezwanie Zamawiaj±cego.
d) Zamawiaj±cy wymaga, aby wykonawca przy realizacji zamówienia zapewni³ udzia³ elektryka posiadaj±cego uprawnienia elektryczne eksploatacyjne i dozorowe, który posiada co najmniej 3 letnie do¶wiadczenie – dotyczy czê¶ci 1, 2, 3.
Wykonawca przedstawi wykaz osób na wezwanie Zamawiaj±cego.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania – zgodnie z Za³±cznikiem nr 2 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie, o¶wiadczenie to sk³ada odrêbnie ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru, sporz±dzona nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) wykaz robót budowlanych odpowiadaj±cych opisowi warunku okre¶lonemu w Rozdziale 5 ust. 2 pkt 4 lit. a, b, c wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane nale¿ycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 3 do SWZ (dotyczy czê¶ci 1, 2 i 3);
2) Wykaz osób odpowiadaj±cych opisowi warunku okre¶lonemu w Rozdziale 5 ust. 2 pkt 4 litera d wraz z informacjami na temat ich uprawnieñ i do¶wiadczenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ (dotyczy czê¶ci 1, 2 i 3);

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1) Pe³nomocnictwo (w przypadku sk³adania oferty wspólnej lub gdy osoba upowa¿niona do re-prezentowania Wykonawcy dzia³a na podstawie pe³nomocnictwa);
2) zobowi±zanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wzór zobowi±zania stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ (je¿eli dotyczy).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przyjmuje siê, ¿e pe³nomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pe³nomocnictwo do po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em wszystkich dokumentów. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale 7 ust. 1 SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdza-j± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy. W tym celu Zamawiaj±cy przygotowa³ stosown± sekcjê formularza ofertowego.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ istotnych zmian Umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z wymienionych w niniejszym ustêpie okoliczno¶ci oraz okre¶la warunki tych zmian:
1) W przypadku zmian obowi±zuj±cych przepisów prawa, wchodz±cych w ¿ycie po zawarciu umowy, powoduj±cych konieczno¶æ zmiany umowy, wraz z okre¶leniem skutków wprowadzenia zmiany;
2) Zmiany terminu realizacji zadania w przypadku:
a) przypadki losowe (kataklizmy lub inne czynniki zewnêtrzne, niemo¿liwe do przewidzenia wydarzenia, którym nie mo¿na zapobiec), które bêd± mia³y wp³yw na tre¶æ zawartej umowy i termin realizacji us³ugi;
b) zmiana przepisów powoduj±cych konieczno¶æ innych rozwi±zañ ni¿ zak³adano w opisie przedmiotu zamówienia;
c) zmiany harmonogramu realizacji przedmiotowego projektu;
d) wyst±pienia okoliczno¶ci niezale¿nych od Wykonawcy i Zamawiaj±cego skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± dotrzymania terminu realizacji przedmiotu umowy;
3) Pozosta³e zmiany:
a) w ka¿dym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiaj±cego;
b) w przypadku zmiany wysoko¶ci obowi±zuj±cej stawki podatku VAT, w sytuacji, gdy w trakcie realizacji przedmiotu umowy, nast±pi zmiana stawki VAT dla us³ug objêtych przedmiotem umowy. W takim przypadku Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany cen jednostkowych brutto przedmiotu zamówienia i wysoko¶ci wynagrodzenia okre¶lonego w niniejszej umowie, o kwotê równ± ró¿nicy w kwocie podatku, jednak¿e wy³±cznie co do czê¶ci wynagrodzenia za us³ugi, których do dnia zmiany podatku VAT jeszcze nie wykonano/rozliczono.
c) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz Wykonawcy (np. terminu p³atno¶ci faktury, zmiana okresu rozliczeniowego);
d) przypadki losowe (kataklizmy lub inne czynniki zewnêtrzne, niemo¿liwe do przewidzenia wydarzenia, nieprzewidziane zdarzenia wp³ywaj±ce istotnie na stan zdrowia), które bêd± mia³y wp³yw na tre¶æ zawartej umowy i termin realizacji;
e) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê, przy czym wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o warto¶æ wzrostu ca³kowitego kosztu Wykonawcy wynikaj±c± ze zwiêkszenia wynagrodzeñ osób bezpo¶rednio wykonuj±cych zamówienie do wysoko¶ci aktualnie obowi±zuj±cego minimalnego wynagrodzenia, z uwzglêdnieniem wszystkich obci±¿eñ publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia, co zostanie przez Wykonawcê uzasadnione w sposób nie budz±cy w±tpliwo¶ci,
4) na podstawie art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwi±zaniach zwi±zanych z zapobieganiem, przeciwdzia³aniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zaka¼nych oraz wywo³anych nimi sytuacji kryzysowych, przewiduje siê dokonanie zmian w umowie po spe³nieniu przes³anek, o których mowa w art. 15r ustawy.
5) *uzasadnionej okoliczno¶ciami konieczno¶ci zmiany dotychczasowych podwykonawców lub dalszych podwykonawców, czy te¿ ujawnienia siê nowych podwykonawców lub dalszych podwykonawców w trakcie realizacji umowy;
6) Wyst±pienia omy³ek pisarskich i rachunkowych;
7) Zmiany osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy.
8) Zmiany formy organizacyjnej/prawnej Wykonawcy (przekszta³cenie itp.).

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-06-28 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê, za po¶rednictwem Formularza sk³adania oferty dostêpnego na https://platformazakupowa.pl/pn/powiatwolowski w konkretnym postêpowaniu w sprawie udzielenia zamówienia publicznego.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-06-28 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2021-07-27

2021-06-11 Biuletyn Zamówieñ PublicznychOg³oszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.