eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wronki › Przebudowa dróg gminnych o nawierzchni asfaltowej i nawierzchni z kostki brukowej

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-02-01


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa dróg gminnych o nawierzchni asfaltowej i nawierzchni z kostki brukowej

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WRONKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791460

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Ratuszowa 5

1.5.2.) Miejscowość: Wronki

1.5.3.) Kod pocztowy: 64-510

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wronki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wronki.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/718724

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa dróg gminnych o nawierzchni asfaltowej i nawierzchni z kostki brukowej

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a4403900-9b04-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00075575

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00033953/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.10 Przebudowa drogi gminnej – ul. Cienista

1.1.11 Przebudowa drogi gminnej w m. Piła w ramach zadania pn. „Przebudowa gminnych dróg gruntowych”

1.1.12 Przebudowa drogi gminnej w m. Dąbrowa w ramach zadania pn. „Przebudowa gminnych dróg gruntowych”

1.1.13 Przebudowa drogi gminnej w m. Samołęż w ramach zadania pn. „Przebudowa gminnych dróg gruntowych”

1.1.14 Przebudowa drogi wewnętrznej wraz z terenem na dz. nr 2021/2 w m. Wronki

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00051374

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: NIiPP.271.4.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 2137415,09 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr I pn. Przebudowa drogi gminnej w m. Piła w ramach zadania pn. „Przebudowa gminnych dróg gruntowych”.
Inwestycja obejmuje przebudowę drogi gminnej w m. Piła polegającą na wykonaniu nawierzchni asfaltowej na istniejącej podbudowie z kruszywa, wyprofilowaniu, zagęszczeniu i umocnieniu poboczy oraz wykonaniu zjazdów i dojść do posesji z kostki betonowej. Długość jezdni: ok 492 mb; Szerokość drogi: 4,0 mb; Szerokość obustronnych poboczy: 0,75 m; Kategoria ruchu KR2. Szczegółowy zakres zamówienia zawarty został w załącznikach: kosztorysie ofertowym, projekcie budowlano-wykonawczym, projekcie architektoniczno-budowlanym, projekcie technicznym, raporcie technicznym, Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Inwestycja została zgłoszona i posiada brak sprzeciwu Starostwa Powiatowego w Szamotułach z dnia 8 grudnia 2021 roku w zakresie zamiaru wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę (AB.6743.1018.2021).

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112730-1 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

4.5.5.) Wartość części: 396237,01 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr II pn. Przebudowa drogi gminnej w m. Dąbrowa w ramach zadania pn. „Przebudowa gminnych dróg gruntowych”.
Inwestycja obejmuje przebudowę drogi gminnej w m. Dąbrowa polegającą na wykonaniu nawierzchni asfaltowej na istniejącej podbudowie z kruszywa, wyprofilowaniu , zagęszczeniu i umocnieniu poboczy oraz wykonaniu zjazdów do posesji z kostki betonowej.
Długość jezdni: ok 530 mb; Szerokość drogi: 4,0 mb; Szerokość obustronnych poboczy: 0,75m; Kategoria ruchu KR2.
Szczegółowy zakres zamówienia zawarty został w załącznikach: kosztorysie ofertowym, projekcie budowlano-wykonawczym, projekcie architektoniczno-budowlanym, projekcie technicznym, raporcie technicznym, Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Inwestycja została zgłoszona i posiada brak sprzeciwu Starostwa Powiatowego w Szamotułach z dnia 8 grudnia 2021 roku w zakresie zamiaru wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę (AB.6743.1017.2021).

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112730-1 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

4.5.5.) Wartość części: 434221,75 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr III pn. Przebudowa drogi gminnej w m. Samołęż w ramach zadania pn. „Przebudowa gminnych dróg gruntowych”.
Inwestycja obejmuje przebudowę drogi gminnej w m. Samołęż polegającą na wykonaniu nawierzchni asfaltowej na istniejącej podbudowie z kruszywa, wyprofilowaniu, zagęszczeniu i umocnieniu poboczy oraz przebudowę istniejącego odwodnienia polegającego na profilowaniu istniejących rowów przydrożnych wraz z obsianiem trawą i wykonaniu przebudowy przepustu betonowego oraz budowie nowych przepustów pod zjazdami indywidualnymi, wykonaniu zjazdów do posesji z kostki betonowej.
Długość jezdni: ok 860 mb; Szerokość drogi: 4,0 mb; Szerokość obustronnych poboczy: 0,75 m; Kategoria ruchu KR2; Przepusty Ø 400 mm PEHD GRP o łącznej długości 91 mb. Szczegółowy zakres zamówienia zawarty został w załącznikach: kosztorysie ofertowym, operacie wodnoprawnym, projekcie architektoniczno – budowlanym, projekcie wykonawczym, raporcie technicznym, Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Inwestycja została zgłoszona i posiada brak sprzeciwu Starostwa Powiatowego w Szamotułach z dnia 31 października 2022 roku w zakresie zamiaru wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę (AB.6743.864.2022).

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112730-1 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe

4.5.5.) Wartość części: 938620,54 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr IV pn. „Przebudowa drogi gminnej – ul. Cienista”.
Inwestycja obejmuje rozbiórkę płyt betonowych oraz przebudowę fragmentu ulicy Cienistej o nawierzchni z kostki betonowej, która będzie pełnić funkcję pieszo-jezdni, przestawienie 1 lampy. Oznakowanie pionowe, poziome i urządzenia bezpieczeństwa ruchu. Długość pieszo-jezdni: ok. 216 mb; Szerokość pieszo-jezdni: 3,5 – 4,0 mb; Szerokość obustronnych poboczy: 0,5 -0,75 m; Kategoria ruchu KR1. Szczegółowy zakres zamówienia zawarty został w załącznikach: kosztorysie ofertowym, przedmiarze robót, projekcie wykonawczym, opinii geotechnicznej, Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, projekcie stałej organizacji ruchu. Inwestycja została zgłoszona i posiada brak sprzeciwu Starostwa Powiatowego w Szamotułach z dnia 10 grudnia 2019 roku w zakresie zamiaru wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę (BR.6743.782.2019).

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112730-1 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45233150-5 - Roboty w zakresie regulacji ruchu

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

4.5.5.) Wartość części: 234314,18 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr V pn. „Przebudowa drogi wewnętrznej wraz z terenem na dz. nr 2021/2 w m. Wronki”. Inwestycja obejmuje rozbiórkę nawierzchni drogi i terenu z trylinki oraz przebudowę drogi wewnętrznej i terenu z kostki brukowej i kostki brukowej typu eko, które będą stanowić ciąg pieszo-jezdny, Wykonanie studni rewizyjnej na przyłączach kanalizacyjnych w miejscu istniejącego osadnika. Likwidacja istniejącego szamba. Zamawiający zapewni prowadzenie badań archeologicznych w czasie robót. Oznakowanie pionowe, poziome i urządzenia bezpieczeństwa ruchu. Szerokość drogi: szerokość zmienna, w najwęższym miejscu 3,5 m z czego 1 m stanowi szerokość ciągu pieszego. Szczegółowy zakres zamówienia zawarty został w załącznikach: kosztorysie ofertowym, projekcie budowlano-wykonawczym, Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Inwestycja została zgłoszona i posiada brak sprzeciwu Starostwa Powiatowego w Szamotułach z dnia 28 kwietnia 2020 roku w zakresie zamiaru wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę (BR.6743.200.2020).

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112730-1 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45233150-5 - Roboty w zakresie regulacji ruchu

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

4.5.5.) Wartość części: 134021,61 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Inwestycja będzie zrealizowana z dofinansowaniem w ramach programu Polski Ład na podstawie jednej promesy wstępnej. Regulamin oraz promesa wstępna programu Polski Ład wymagają, aby całe zadanie zrealizować w ramach jednego postępowania o zamówienie.
Zamawiający podzielił zamówienie na pięć części, jednak po dokonaniu ponownej analizy wytycznych programu Polski Ład stwierdził, że istnieje wysokie ryzyko niezłożenia ofert przez Wykonawców na wszystkie części zamówienia, a co za tym idzie niepodpisania w jednym czasie umów na wszystkie części zamówienia.
W przypadku konieczności powtórzenia postępowania z uwagi na wybór Wykonawców tylko niektórych części zamówienia, wybrani Wykonawcy w ramach aktualnego postępowania będą zmuszeni czekać na podpisanie umowy do czasu rozstrzygnięcia ostatniej procedury. Rodzi to ryzyko, że któryś z oczekujących Wykonawców zrezygnuje z realizacji zamówienia, co może oznaczać utratę dofinansowania.
Zgodnie z promesą wstępną programu Polski Ład zapłata wynagrodzenia Wykonawcy w całości nastąpi po realizacji inwestycji w terminie nie dłuższym niż 35 dni od dnia odbioru prac przez beneficjenta. Przedmiotowe zamówienie zostało podzielone na części, a wskazane terminy realizacji poszczególnych zadań nie są takie same z uwagi na inny zakres prac do wykonania. Wykonawcy, którzy wcześniej zrealizują swoje części, będą zmuszeni oczekiwać na gotowość odbioru przez ostatniego z Wykonawców. Skutkiem będzie niemożność wypłaty należnego im wynagrodzenia. Wypłata zależy bowiem od wykonania innej części zamówienia przez innego Wykonawcę. Tym samym część Wykonawców oczekiwałaby na należną im wypłatę. Ograniczy to z pewnością krąg podmiotów zainteresowanych udziałem
w postępowaniu. Nie można wykluczyć również innych sytuacji, a mianowicie gdy jeden z Wykonawców w ogóle nie wykona swojej części zamówienia. Skutkować to będzie koniecznością oczekiwania na odbiór końcowy przez pozostałych Wykonawców, którzy swoje części zamówienia wykonali w sposób należyty
i terminowy.
Podsumowując, z uwagi na fakt, że przedmiotowe zamówienie realizowane jest na podstawie jednej promesy wstępnej i biorąc pod uwagę wszystkie wytyczne programu Polski Ład, wskazane jest aby Zamawiający nie dokonywał podziału zamówienia na części.
W związku z powyższym postępowanie zostało unieważnione.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Inwestycja będzie zrealizowana z dofinansowaniem w ramach programu Polski Ład na podstawie jednej promesy wstępnej. Regulamin oraz promesa wstępna programu Polski Ład wymagają, aby całe zadanie zrealizować w ramach jednego postępowania o zamówienie.
Zamawiający podzielił zamówienie na pięć części, jednak po dokonaniu ponownej analizy wytycznych programu Polski Ład stwierdził, że istnieje wysokie ryzyko niezłożenia ofert przez Wykonawców na wszystkie części zamówienia, a co za tym idzie niepodpisania w jednym czasie umów na wszystkie części zamówienia.
W przypadku konieczności powtórzenia postępowania z uwagi na wybór Wykonawców tylko niektórych części zamówienia, wybrani Wykonawcy w ramach aktualnego postępowania będą zmuszeni czekać na podpisanie umowy do czasu rozstrzygnięcia ostatniej procedury. Rodzi to ryzyko, że któryś z oczekujących Wykonawców zrezygnuje z realizacji zamówienia, co może oznaczać utratę dofinansowania.
Zgodnie z promesą wstępną programu Polski Ład zapłata wynagrodzenia Wykonawcy w całości nastąpi po realizacji inwestycji w terminie nie dłuższym niż 35 dni od dnia odbioru prac przez beneficjenta. Przedmiotowe zamówienie zostało podzielone na części, a wskazane terminy realizacji poszczególnych zadań nie są takie same z uwagi na inny zakres prac do wykonania. Wykonawcy, którzy wcześniej zrealizują swoje części, będą zmuszeni oczekiwać na gotowość odbioru przez ostatniego z Wykonawców. Skutkiem będzie niemożność wypłaty należnego im wynagrodzenia. Wypłata zależy bowiem od wykonania innej części zamówienia przez innego Wykonawcę. Tym samym część Wykonawców oczekiwałaby na należną im wypłatę. Ograniczy to z pewnością krąg podmiotów zainteresowanych udziałem
w postępowaniu. Nie można wykluczyć również innych sytuacji, a mianowicie gdy jeden z Wykonawców w ogóle nie wykona swojej części zamówienia. Skutkować to będzie koniecznością oczekiwania na odbiór końcowy przez pozostałych Wykonawców, którzy swoje części zamówienia wykonali w sposób należyty
i terminowy.
Podsumowując, z uwagi na fakt, że przedmiotowe zamówienie realizowane jest na podstawie jednej promesy wstępnej i biorąc pod uwagę wszystkie wytyczne programu Polski Ład, wskazane jest aby Zamawiający nie dokonywał podziału zamówienia na części.
W związku z powyższym postępowanie zostało unieważnione.

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Inwestycja będzie zrealizowana z dofinansowaniem w ramach programu Polski Ład na podstawie jednej promesy wstępnej. Regulamin oraz promesa wstępna programu Polski Ład wymagają, aby całe zadanie zrealizować w ramach jednego postępowania o zamówienie.
Zamawiający podzielił zamówienie na pięć części, jednak po dokonaniu ponownej analizy wytycznych programu Polski Ład stwierdził, że istnieje wysokie ryzyko niezłożenia ofert przez Wykonawców na wszystkie części zamówienia, a co za tym idzie niepodpisania w jednym czasie umów na wszystkie części zamówienia.
W przypadku konieczności powtórzenia postępowania z uwagi na wybór Wykonawców tylko niektórych części zamówienia, wybrani Wykonawcy w ramach aktualnego postępowania będą zmuszeni czekać na podpisanie umowy do czasu rozstrzygnięcia ostatniej procedury. Rodzi to ryzyko, że któryś z oczekujących Wykonawców zrezygnuje z realizacji zamówienia, co może oznaczać utratę dofinansowania.
Zgodnie z promesą wstępną programu Polski Ład zapłata wynagrodzenia Wykonawcy w całości nastąpi po realizacji inwestycji w terminie nie dłuższym niż 35 dni od dnia odbioru prac przez beneficjenta. Przedmiotowe zamówienie zostało podzielone na części, a wskazane terminy realizacji poszczególnych zadań nie są takie same z uwagi na inny zakres prac do wykonania. Wykonawcy, którzy wcześniej zrealizują swoje części, będą zmuszeni oczekiwać na gotowość odbioru przez ostatniego z Wykonawców. Skutkiem będzie niemożność wypłaty należnego im wynagrodzenia. Wypłata zależy bowiem od wykonania innej części zamówienia przez innego Wykonawcę. Tym samym część Wykonawców oczekiwałaby na należną im wypłatę. Ograniczy to z pewnością krąg podmiotów zainteresowanych udziałem
w postępowaniu. Nie można wykluczyć również innych sytuacji, a mianowicie gdy jeden z Wykonawców w ogóle nie wykona swojej części zamówienia. Skutkować to będzie koniecznością oczekiwania na odbiór końcowy przez pozostałych Wykonawców, którzy swoje części zamówienia wykonali w sposób należyty
i terminowy.
Podsumowując, z uwagi na fakt, że przedmiotowe zamówienie realizowane jest na podstawie jednej promesy wstępnej i biorąc pod uwagę wszystkie wytyczne programu Polski Ład, wskazane jest aby Zamawiający nie dokonywał podziału zamówienia na części.
W związku z powyższym postępowanie zostało unieważnione.

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Inwestycja będzie zrealizowana z dofinansowaniem w ramach programu Polski Ład na podstawie jednej promesy wstępnej. Regulamin oraz promesa wstępna programu Polski Ład wymagają, aby całe zadanie zrealizować w ramach jednego postępowania o zamówienie.
Zamawiający podzielił zamówienie na pięć części, jednak po dokonaniu ponownej analizy wytycznych programu Polski Ład stwierdził, że istnieje wysokie ryzyko niezłożenia ofert przez Wykonawców na wszystkie części zamówienia, a co za tym idzie niepodpisania w jednym czasie umów na wszystkie części zamówienia.
W przypadku konieczności powtórzenia postępowania z uwagi na wybór Wykonawców tylko niektórych części zamówienia, wybrani Wykonawcy w ramach aktualnego postępowania będą zmuszeni czekać na podpisanie umowy do czasu rozstrzygnięcia ostatniej procedury. Rodzi to ryzyko, że któryś z oczekujących Wykonawców zrezygnuje z realizacji zamówienia, co może oznaczać utratę dofinansowania.
Zgodnie z promesą wstępną programu Polski Ład zapłata wynagrodzenia Wykonawcy w całości nastąpi po realizacji inwestycji w terminie nie dłuższym niż 35 dni od dnia odbioru prac przez beneficjenta. Przedmiotowe zamówienie zostało podzielone na części, a wskazane terminy realizacji poszczególnych zadań nie są takie same z uwagi na inny zakres prac do wykonania. Wykonawcy, którzy wcześniej zrealizują swoje części, będą zmuszeni oczekiwać na gotowość odbioru przez ostatniego z Wykonawców. Skutkiem będzie niemożność wypłaty należnego im wynagrodzenia. Wypłata zależy bowiem od wykonania innej części zamówienia przez innego Wykonawcę. Tym samym część Wykonawców oczekiwałaby na należną im wypłatę. Ograniczy to z pewnością krąg podmiotów zainteresowanych udziałem
w postępowaniu. Nie można wykluczyć również innych sytuacji, a mianowicie gdy jeden z Wykonawców w ogóle nie wykona swojej części zamówienia. Skutkować to będzie koniecznością oczekiwania na odbiór końcowy przez pozostałych Wykonawców, którzy swoje części zamówienia wykonali w sposób należyty
i terminowy.
Podsumowując, z uwagi na fakt, że przedmiotowe zamówienie realizowane jest na podstawie jednej promesy wstępnej i biorąc pod uwagę wszystkie wytyczne programu Polski Ład, wskazane jest aby Zamawiający nie dokonywał podziału zamówienia na części.
W związku z powyższym postępowanie zostało unieważnione.

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Inwestycja będzie zrealizowana z dofinansowaniem w ramach programu Polski Ład na podstawie jednej promesy wstępnej. Regulamin oraz promesa wstępna programu Polski Ład wymagają, aby całe zadanie zrealizować w ramach jednego postępowania o zamówienie.
Zamawiający podzielił zamówienie na pięć części, jednak po dokonaniu ponownej analizy wytycznych programu Polski Ład stwierdził, że istnieje wysokie ryzyko niezłożenia ofert przez Wykonawców na wszystkie części zamówienia, a co za tym idzie niepodpisania w jednym czasie umów na wszystkie części zamówienia.
W przypadku konieczności powtórzenia postępowania z uwagi na wybór Wykonawców tylko niektórych części zamówienia, wybrani Wykonawcy w ramach aktualnego postępowania będą zmuszeni czekać na podpisanie umowy do czasu rozstrzygnięcia ostatniej procedury. Rodzi to ryzyko, że któryś z oczekujących Wykonawców zrezygnuje z realizacji zamówienia, co może oznaczać utratę dofinansowania.
Zgodnie z promesą wstępną programu Polski Ład zapłata wynagrodzenia Wykonawcy w całości nastąpi po realizacji inwestycji w terminie nie dłuższym niż 35 dni od dnia odbioru prac przez beneficjenta. Przedmiotowe zamówienie zostało podzielone na części, a wskazane terminy realizacji poszczególnych zadań nie są takie same z uwagi na inny zakres prac do wykonania. Wykonawcy, którzy wcześniej zrealizują swoje części, będą zmuszeni oczekiwać na gotowość odbioru przez ostatniego z Wykonawców. Skutkiem będzie niemożność wypłaty należnego im wynagrodzenia. Wypłata zależy bowiem od wykonania innej części zamówienia przez innego Wykonawcę. Tym samym część Wykonawców oczekiwałaby na należną im wypłatę. Ograniczy to z pewnością krąg podmiotów zainteresowanych udziałem
w postępowaniu. Nie można wykluczyć również innych sytuacji, a mianowicie gdy jeden z Wykonawców w ogóle nie wykona swojej części zamówienia. Skutkować to będzie koniecznością oczekiwania na odbiór końcowy przez pozostałych Wykonawców, którzy swoje części zamówienia wykonali w sposób należyty
i terminowy.
Podsumowując, z uwagi na fakt, że przedmiotowe zamówienie realizowane jest na podstawie jednej promesy wstępnej i biorąc pod uwagę wszystkie wytyczne programu Polski Ład, wskazane jest aby Zamawiający nie dokonywał podziału zamówienia na części.
W związku z powyższym postępowanie zostało unieważnione.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.