eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wielgomłyny › Modernizacja stacji wodociągowej Wielgomłyny i Zagórze.



Ogłoszenie z dnia 2023-02-01


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja stacji wodociągowej Wielgomłyny i Zagórze.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wielgomłyny

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648161

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 1

1.5.2.) Miejscowość: Wielgomłyny

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-525

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 44 7871087

1.5.8.) Numer faksu: 44 7871082

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@wielgomlyny.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wielgomlyny.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja stacji wodociągowej Wielgomłyny i Zagórze.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5305094b-a1fd-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00074484

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00044947/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Modernizacja stacji wodociągowej Wielgomłyny i Zagórze

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://wielgomlyny.ezamawiajacy.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://wielgomlyny.ezamawiajacy.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Oferta wraz z załącznikami musi zostać sporządzona w języku polskim, złożona w postaci elektronicznej oraz podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym pod rygorem nieważności. Złożenie oferty wymaga od Wykonawcy zarejestrowania się i zalogowania na Platformie zakupowej zamawiającego dostępnej pod adresem https://wielgomlyny.ezamawiajacy.pl/
2. Zasady rejestracji na Platformie, przygotowania i złożenia oferty za pośrednictwem Platformy Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy zakupowej dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu znajdują się pod adresem platformy https://wielgomlyny.ezamawiajacy.pl/ w zakładce „Baza Wiedzy/Plany zamówień publicznych” – Instrukcja dla Wykonawcy dla postępowań opublikowanych od 01.01.2021 roku.
3. Zalecenia:
1) Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na pdf
2) W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: − zip − 7Z
3) Wśród formatów powszechnych a NIE występujących w rozporządzeniu występują: rar; gif; bmp; numbers; pages;
4) Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
4. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z platformy zakupowej określone na platformie –https://wielgomlyny.ezamawiajacy.pl/ w zakładce „Baza Wiedzy/Plany zamówień publicznych” – Instrukcja dla Wykonawcy dla postępowań opublikowanych od 01.01.2021 roku oraz uznaje go za wiążący.
5. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie przez Wykonawcę oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformy zakupowej.
6. Celem prawidłowego złożenia oferty należy zapoznać się z Instrukcją składania oferty dla Wykonawcy - znajdującej się pod adresem platformy https://wielgomlyny.ezamawiajacy.pl/ w zakładce „Baza Wiedzy/Plany zamówień publicznych” – Instrukcja dla Wykonawcy dla postępowań opublikowanych od 01.01.2021 roku.
7. Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez Wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać wymogi określone w “Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”.
8. W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnętrzny. Zamawiający wymaga dołączenia odpowiedniej ilości plików, podpisywanych plików z danymi oraz plików XAdES.
9. Wykonawca, za pośrednictwem platformy zakupowej może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę. Sposób dokonywania zmiany lub wycofania oferty zamieszczono w instrukcji zamieszczonej na stronie internetowej pod adresem: https://wielgomlyny.ezamawiajacy.pl/ w zakładce „Baza Wiedzy/Plany zamówień publicznych” – Instrukcja dla Wykonawcy dla postępowań opublikowanych od 01.01.2021 roku.
Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Oferty Wykonawcy, który przedłoży więcej niż jedną ofertę, zostaną odrzucone.
10. Wykonawca składa ofertę wraz z wymaganymi oświadczeniami i dokumentami, wskazanymi w rozdziale II podrozdziale 7 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
11. Do upływu terminu składania ofert Wykonawca może wycofać ofertę. Sposób postępowania w przypadku oferty w systemie został opisany w Instrukcji korzystania z Platformy zakupowej.

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://wielgomlyny.ezamawiajacy.pl/

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez Wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi. Dane osobowe Wykonawcy będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. „c” RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Modernizacja stacji wodociągowej Wielgomłyny i Zagórze w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
2) Zamawiający informuje, że:
a) Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO (dane osobowe dotyczące wyroków skazujących i czynów zabronionych) w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy - Prawo zamówień publicznych, do upływu terminu na ich wniesienie.
b) Udostępnianie protokołu i załączników do protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby), zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
c) W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez Zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO (związanych z prawem Wykonawcy do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące, prawem Wykonawcy do bycia poinformowanym o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w art. 46 RODO, związanych z przekazaniem jego danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz prawem otrzymania przez Wykonawcę od administratora kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu), Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
d) Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia, o którym mowa w art. 16 RODO (z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych), nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.
e) W przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.
Do spraw nieuregulowanych w SWZ mają zastosowanie przepisy ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.).

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WodWZ-01/23

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” na podstawie programów funkcjonalno - użytkowych, inwestycji obejmującej w szczególności wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych, na zadaniu pn.: Modernizacja stacji wodociągowej Wielgomłyny i Zagórze.
Modernizacja stacji wodociągowej w Wielgomłynach polega na:
a) opracowaniu kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem w imieniu Zamawiającego pozwolenia na budowę/zgłoszenia wykonania robót nie wymagających pozwolenia na budowę na wybudowanie studni głębinowej, wybudowaniu drugiego zbiornika wyrównawczego, wymiany zestawu hydroforowego, wydzielenia pomieszczenia budynku stacji, wykonania infrastruktury technicznej, towarzyszącej, uzbrojenia podziemnego oraz armatury.
Modernizacja stacji wodociągowej w Zagórzu polega na:
b) opracowaniu kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem w imieniu Zamawiającego pozwolenia na budowę/zgłoszenia wykonania robót nie wymagających pozwolenia na budowę na wybudowanie studni głębinowej, wymianę zestawu hydroforowego, wymianę infrastruktury towarzyszącej, uzbrojenia podziemnego oraz armatury.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

71300000-1 - Usługi inżynieryjne

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej

45232420-2 - Roboty w zakresie ścieków

45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych

45232460-4 - Roboty sanitarne

45252200-0 - Wyposażenie oczyszczalni ścieków

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-03-01 do 2024-11-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy - Prawo zamówień publicznych polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, których wartość nie przekroczy 10% wartości zamówienia podstawowego na warunkach z umowy dla zamówienia podstawowego z zastrzeżeniem zmian terminów realizacji.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
1. Kryterium „Cena” (C) - waga 60 % :
Kryterium „Cena” będzie rozpatrywana na podstawie ceny brutto za wykonanie
przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę na Formularzu Oferty.
Ilość punktów w tym kryterium zostanie obliczona na podstawie poniższego wzoru:
C = C min x 60 pkt
C o
gdzie: C – liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium
„Cena”
C min – cena brutto oferty najtańszej
C o – cena brutto oferty ocenianej
2. Kryterium „Okres gwarancji i rękojmi” – (GiR) – 10%:
Zamawiający w ramach tego kryterium będzie przyznawał dodatkowe punkty za wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi na cały przedmiot zamówienia ponad wymagany przez Zamawiającego okres 3 lat, liczony od daty końcowego odbioru przedmiotu umowy.
Sposób przyznania punktów w kryterium „Okres gwarancji i rękojmi”:
 Wykonawca oferujący okres gwarancji i rękojmi na 3 lata – nie otrzyma punktów w tym kryterium,
 Wykonawca, oferujący przedłużenie okresu rękojmi i gwarancji o 1 rok (tj. na 4 lata) - otrzyma 5 pkt w tym kryterium – GiR – 5 pkt,
 Wykonawca, oferujący przedłużenie okresu rękojmi i gwarancji o 2 lata (tj. na 5 lat) - otrzyma 10 pkt w tym kryterium – GiR – 10 pkt.
3. Kryterium „Doświadczenie projektantów” – (DP = DPSUW + DPUW) – (10%+5%) = 15%:
Sposób przyznania punktów w kryterium „Doświadczenie projektantów”:
A/ Projektant Stacji Uzdatniania Wody (DPSUW)
Projektant SUW (DPSUW) który projektował co najmniej jedną robotę ponad wymaganą
polegającą na budowie/rozbudowie/przebudowie stacji uzdatniania wody o wydajności maksymalnej godzinowej co najmniej Qmaxh = 30 m3 (razem 2 roboty) – 5 pkt.
Projektant SUW (DPSUW) który projektował co najmniej dwie roboty ponad wymaganą,
polegającą na budowie/rozbudowie/przebudowie stacji uzdatniania wody o wydajności maksymalnej godzinowej co najmniej Qmaxh = 30 m3 ( razem 3 roboty ) – 10 pkt.
B/ Projektant Ujęcia Wody - Studni (DPUW)
Projektant Ujęcia Wody - Studni (DPUW) projektował/a co najmniej jedną robotę ponad wymaganą polegające na budowie/rozbudowie/przebudowie ujęcia wody – studni o wydajności maksymalnej godzinowej co najmniej Qmaxh = 30 m3 - 5 pkt.
4. Kryterium „Doświadczenie Kierownika Budowy” – (DKB = DKBSUW + DKBUW) – (10% + 5%) = 15%.
Sposób przyznania punktów w kryterium „Doświadczenie kierownika budowy”:
A/ Kierownik Budowy Stacji Uzdatniania Wody (DKBSUW)
Doświadczenie kierownika budowy SUW (DKBSUW) który realizował co najmniej jedną robotę ponad wymaganą polegającą na budowie/rozbudowie/przebudowie stacji uzdatniania wody o wydajności maksymalnej godzinowej co najmniej Qmaxh = 30 m3, ( razem 2 roboty) – 5 pkt,
Doświadczenie kierownika budowy SUW (DKBSUW) który realizował co najmniej dwie roboty ponad wymaganą polegającą na budowie/rozbudowie/przebudowie stacji uzdatniania wody o wydajności maksymalnej godzinowej co najmniej Qmaxh=30 m3, ( razem 3 roboty) – 10 pkt.
B/ Kierownik Budowy ( robót ) Ujęcia Wody - Studni (DKBUW)
Doświadczenie Kierownika Budowy (kierownika robót) Ujęcia Wody - Studni (DKBUW) realizował co najmniej jedną robotę ponad wymaganą polegające na budowie/rozbudowie/przebudowie ujęcia wody – studni o wydajności maksymalnej godzinowej co najmniej Qmaxh = 30 m3 - 5 pkt.
5. Punkty przyznane Wykonawcy w zakresie każdego z kryteriów zostaną zsumowane. Suma uzyskanych punktów stanowić będzie końcową ocenę danej oferty. Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans przyznanych punktów zostanie uznana jako najkorzystniejsza.
6. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
7. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doswiadczenie projektantów

4.3.6.) Waga: 15

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierowników budowy

4.3.6.) Waga: 15

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Na podstawie art. 112 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający żąda wyłącznie od Wykonawców prowadzących działalność gospodarczą lub zawodową, wpisu do odpowiedniego rejestru.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga aby Wykonawca:
a) przedłożył informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w wysokości co najmniej 1 000 000 złotych (jeden milion złotych) w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
b) był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę w wysokości minimum 1 000 000 złotych (słownie: jeden milion złotych).
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający nie dopuszcza możliwości sumowania zdolności kredytowej jednego Wykonawcy potwierdzonych przez różne instytucje (banki).
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) w zakresie zdolności technicznej:
• dla dokumentacji projektowo-kosztorysowej:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonał w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - co najmniej:
- w zakresie Stacji Uzdatniania Wody - jedną usługę projektową, obejmującą projekt budowlany budowy/rozbudowy/przebudowy stacji uzdatniania wody o wydajności maksymalnej godzinowej co najmniej Qmaxh = 30 m3/h
- w zakresie Ujęcia Wody ( studnia ) – jedną usługę projektową wraz z decyzją pozwolenie wodnoprawne na pobór wód, obejmującą projekt budowlany, oraz pozwolenie wodnoprawne budowy/rozbudowy/przebudowy ujęcia wody o wydajności co najmniej (studnia) Qmaxh = 30 m3/h
• dla robót budowlanych:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonał w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - co najmniej dwie roboty budowlane.
Za pierwszą robotę budowlaną Zamawiający uzna prace polegające na:
budowie/rozbudowie/przebudowie stacji uzdatniania wody o wydajności maksymalnej godzinowej co najmniej Qmaxh = 30 m3,
Za drugą robotę budowlaną Zamawiający uzna prace polegające na:
budowie/rozbudowie/przebudowie ujęcia wody (studnia) o wydajności co najmniej Qmaxh
= 30 m3/h.
Zamawiający dopuszcza również spełnienie powyższego warunku w jednej robocie budowlanej, zawierającej wskazane powyżej elementy.
Wykazane roboty winny być uwierzytelnione stosownymi dowodami określającymi, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie.

Okres wyrażony w latach liczy się od dnia, w którym upływa termin składania ofert.

b) w zakresie zdolności zawodowej:
• dla dokumentacji projektowo-kosztorysowej:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że osoby które będą przez niego skierowane do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialne za zaprojektowanie robót budowlanych, legitymowały się kwalifikacjami i doświadczeniem zawodowym odpowiednim do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi:
1) co najmniej jedną osobę, która:
a) posiada wymagane uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, zgodnie z art. 12, 13, 14 ustawy z dnia 07.07.1994 r. - Prawo budowlane.
b) posiada co najmniej 5 lat doświadczenia – liczonego od dnia uzyskania uprawnień projektowych,
c) projektowała jedną robotę polegające na budowie/rozbudowie/przebudowie stacji uzdatniania wody o wydajności maksymalnej godzinowej co najmniej Qmaxh = 30 m3,
d) budowie/rozbudowie/przebudowie ujęcia wody (studnia) o wydajności co najmniej Qmaxh = 30 m3/h.

• dla robót budowlanych:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że osoby które będą przez niego skierowane do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi posiadały kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie niezbędne do czynności w zakresie co najmniej:
- do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności: instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, która spełnia następujące wymagania:
1) posiada co najmniej 5 lat doświadczenia jako kierownik budowy w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych (liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych),
2) posiada wymagane ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi,
a) realizował jedną robotę polegające na budowie/rozbudowie/przebudowie stacji uzdatniania wody o wydajności co najmniej o wydajności maksymalnej godzinowej co najmniej Qmaxh = 30 m3,
b) realizował jedną robotę polegające na budowy/rozbudowy/przebudowy ujęcia wody (studnia) o wydajności co najmniej Qmaxh=30 m3/h.
- do pełnienia funkcji kierownika robót w specjalności: instalacyjnej w zakresie, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, która spełnia następujące wymagania:
1) posiada co najmniej 3 lata doświadczenia jako kierownik budowy/robót w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych (liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych),
2) posiada wymagane ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi,
- do pełnienia funkcji kierownika robót w specjalności: konstrukcyjno-budowlanej, która spełnia następujące wymagania:
1) posiada co najmniej 3 lata doświadczenia jako kierownik budowy/robót w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych (liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych),
2) posiada wymagane ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi.
Okres wyrażony w latach liczy się od dnia, w którym upływa termin składania ofert.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, wobec których zachodzą podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
Podstawy fakultatywnego wykluczenia z art. 109 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający wykluczy Wykonawcę:
1) o którym mowa w art. 109 ust. 1 pkt 1) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępo-waniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
2) o którym mowa w art. 109 ust. 1 pkt 4) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta składana jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:
1) Wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
Formularz ofertowy składany jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
2) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale II podrozdziałach 5 i 6 SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2 i załącznik nr 3 do SWZ
Oświadczenie składają odrębnie:
- Wykonawca/każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
- podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby Wykonawcy;
- Podwykonawcy, na których zasobach Wykonawca nie polega przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Podwykonawcy.
3. Do oferty Wykonawca załącza również:
1) Pełnomocnictwo
a) Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy.
b) W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych Wykonawców należy załączyć do oferty.
Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać w szczególności wskazanie:
- postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
- wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
2) Zbiorcze zestawienie kosztów sporządzone w formie uproszczonej oddzielnie na wykonanie modernizacji stacji wodociągowej w Wielgomłynach i oddzielnie na wykonanie modernizacji stacji wodociągowej w Zagórzu, zgodnie z załącznikiem nr 7a i załącznikiem nr 8a.
3) Zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy)
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
- zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
- sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
- czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. W takim wypadku należy wypełnić załącznik nr 11 – zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia zasobów.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Nie dotyczy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku:
a) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
b) oryginał pełnomocnictwa opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia lub kopia potwierdzona notarialnie, opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub osobistym przez notariusza, powinny być załączone do oferty i zawierać w szczególności wskazanie:
- postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczą,
- wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
c) wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
2) Potencjał podmiotu trzeciego
W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca może polegać na potencjale podmiotu trzeciego na zasadach opisanych w art. 118–123 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Podmiot trzeci, na potencjał którego Wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
3) Podwykonawstwo
Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań.
Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. Wówczas Wykonawca jest zobowiązany wskazać w załączniku nr 6 do Specyfikacji Warunków Zamówienia:
– Informacje dotyczące Podwykonawcy, części zamówienia których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podać firmy Podwykonawców, o ile są już znane. Jeżeli Wykonawca nie będzie powierzał prac Podwykonawcom, wówczas nie dołącza do oferty załącznika nr 6 do Specyfikacji Warunków Zamówienia,
Podwykonawca nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

Rozliczenie między stronami za wykonane roboty będzie następować na podstawie faktury częściowej i faktury końcowej wystawionych przez Wykonawcę, na podstawie protokołów odbioru częściowego oraz odbioru końcowego.
Wykonawca otrzyma wynagrodzenie płatne w II częściach na następujących zasadach:
1) I część płatności (płatność częściowa) zostanie dokonana po upływie 12 miesięcy od daty podpisania umowy i wynosić będzie nie więcej niż 50% wartości umowy z VAT .
2) II część płatności (płatność końcowa) zostanie dokonana po podpisaniu protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy i wyniesie nie mniej niż 50% wartości umowy z VAT .
Podstawą do wystawienia faktur, jest dostarczenie przez Wykonawcę w terminie do 10 dni po upływie 12-tu miesięcy od daty podpisania umowy oraz po dostarczeniu podpisanego protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy, Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego Wniosku o Płatność zawierającego pisemne zestawienie wskazujące szczegółowe sumy, do otrzymania, których Wykonawca uważa się za uprawnionego. Zestawienie zawierać będzie wartość i zakres prac projektowych i/lub robót budowlanych wykonanych i zamontowanych na placu budowy w okresie objętym zestawieniem. Zestawienie będzie sporządzone w takiej formie i zawierać będzie takie informacje, które są niezbędne do zatwierdzenia go przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, a następnie przez Zamawiającego.
W terminie nie dłuższym niż do 10 dni od daty dostarczenia zestawienia, o którym mowa wyżej, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego rozpatrzy Wniosek o Płatność i przedstawi go do zatwierdzenia Zamawiającemu. Po zatwierdzeniu przez Zamawiającego, które powinno nastąpić w terminie do 10 dni, Wykonawca będzie uprawniony do wystawienia faktury, jednak z zastrzeżeniem dokonania wszelkich odliczeń czy potraceń, wymaganych od Zamawiającego przez obowiązujące przepisy prawa.

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający przewiduje, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, możliwość dokonywania zmian postanowień niniejszej umowy, w zakresie:
1) zmiany terminu realizacji, w przypadku działania organów administracji związane z przekroczeniem określonych przez prawo terminów wydawania wymaganych w związku z realizacją przedmiotowego zamówienia, decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.;
2) W zakresie zmiany sposobu wykonania umowy (konieczności wykonania tzw. robót zamiennych) przy uwzględnieniu ewentualnych zmian wynagrodzenia wynikających ze zmian technicznych, technologicznych, materiałowych spowodowanych następującymi okolicznościami:
a) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji przedmiotu umowy,
b) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonania prac, jak również kosztów eksploatacji przedmiotu umowy,
c) konieczność lub możliwość zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych/nowych, rozwiązań technicznych/technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy okażą się korzystniejsze dla Zamawiające lub gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
d) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa,
7) W zakresie innych zmian – spowodowanych następującymi okolicznościami:
a) zmianą obowiązującej stawki VAT, przy czym zmiana stawki VAT dotyczyć będzie ceny w części, jakiej dotyczą te zmiany przepisów,
b) rezygnacją przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy, przy czym zmiany mogą dotyczyć zakresu wykonywanych prac, zmian dokumentacji i zmniejszenia wynagrodzenia o kwoty odpowiadające cenie prac, z których Zamawiający zrezygnuje.
8) Zamawiający przewiduje również możliwość dokonania takich zmian postanowień zawartej umowy, jak:
a) zmiana w harmonogramie prac, bez zmiany ostatecznego terminu wykonania przedmiotu umowy; zmiana taka nie pociąga za sobą zmiany wynagrodzenia Wykonawcy,
b) zmiany kluczowego personelu Wykonawcy i Zamawiającego, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie,
c) zmiany Podwykonawców,
d) przyjęcia Podwykonawców w trakcie realizacji zamówienia,
e) zmiany danych Wykonawcy, np. zmiana adresu, konta bankowego, osób kontaktowych, itp.
9) Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, ale nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody.
10) Zmiany postanowień zawartej umowy mogą nastąpić wyłącznie za zgodą Stron, wyrażoną w formie pisemnego aneksu, pod rygorem nieważności.
2. Zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-02-17 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://wielgomlyny.ezamawiajacy.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-02-17 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-03-18

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.