eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Polanica-Zdrój › Budowa przedszkola miejskiego z oddziałem żłobka w Polanicy -Zdroju wraz z ekoogrodem.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-02-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa przedszkola miejskiego z oddziałem żłobka w Polanicy –Zdroju wraz z ekoogrodem.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA POLANICA-ZDRÓJ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890717941

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Jarosława Dąbrowskiego 3

1.5.2.) Miejscowość: Polanica-Zdrój

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-320

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kancelariadskp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.polanica.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa przedszkola miejskiego z oddziałem żłobka w Polanicy –Zdroju wraz z ekoogrodem.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d94ac32d-9033-11ec-94c8-de8df8ed9da1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00061139

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00036619/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.10 Budowa miejskiego przedszkola z oddziałem żłobka w Polanicy-Zdroju wraz z ekoogrodem

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://polanica.logintrade.net

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://polanica.logintrade.net

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pomocą środka komunikacji elektronicznej, tj. platformy do elektronicznej obsługi zamówień
publicznych Zamawiającego dostępnej pod adresem: https://polanica.logintrade.net.
2. Wykonawca zobowiązany jest składać wszystkie dokumenty (oferty oraz oświadczenia) pod rygorem nieważności opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym.
3. Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu oferty przez Wykonawcę, jest jego prawidłowe złożenie na Platformie dostępnej pod adresem https://polanica.logintrade.net w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem. Korzystanie z
Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na platformie. Wykonawca posiadający konto na Platformie zakupowej https://polanica.logintrade.net ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także
funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania
korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Instrukcji korzystania z Platformy na: https://polanica.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html.
6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 października 2018 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
7.Regulamin korzystania z Platformy zakupowej znajduje się pod adresem: https://polanica.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html.
8. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://polanica.logintrade.net

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: CRZP/5/2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Budowa przedszkola miejskiego z oddziałem żłobka w Polanicy –Zdroju wraz z ekoogrodem - 1
zadanie

4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45112711-2 - Roboty w zakresie kształtowania parków

45112712-9 - Roboty w zakresie kształtowania ogrodów

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45262000-1 - Specjalne roboty budowlane inne niż dachowe

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45432111-5 - Kładzenie wykładzin elastycznych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium:
1) CENA – 60 %
2) OKRES Gwarancji – 20 %
3) TERMIN REALIZACJI 20%
Punkty uzyskane przez ofertę za poszczególne kryteria wyboru zostaną zsumowane. Wybrana
zostanie oferta, która otrzymała największą liczbę punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin gwarancji

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia określonego w niniejszej SWZ mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego, dotyczące:
1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym tzn.
a) są wpisani do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym mają siedzibę lub miejsce zamieszkania, co w przypadku wykonawców mających siedzibę na terenie Rzeczypospolitej Polskiej (RP) oznacza, że są wpisani do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów tzn.
ZAMAWIAJĄCY NIE STAWIA WARUNKU W TYM ZAKRESIE
1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej tzn.
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
 posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 2 000.000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych 00/100) w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
 jest UBEZPIECZONY OD ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną, co najmniej 5.000 000,00 PLN (słownie: pięć milionów złotych zł 00/100)
1.4 zdolności technicznej lub zawodowej
a) Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał OSOBIŚCIE w sposób należyty co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie przedszkola albo żłobka, lub przedszkola ze żłobkiem,lub innego obiektu oświatowego, które to roboty wykonane przez Wykonawcę miały kubaturę co najmniej 3.500 m3 (trzy tysiące pięćset m3) każda i na kwotę łączną nie niższą niż 1.500.000 PLN (jeden milion pięćset tysięcy złotych).
b) Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile Wykonawca wykaże, iż dysponuje następującymi osobami, które będą skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego:
• 1 (jedna) osoba, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno – budowlanej lub opowiadające im uprawnienia równoważne, oraz doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy/ inspektora nadzoru inwestorskiego branży konstrukcyjno – budowlanej na co najmniej jednym zadaniu, obejmującym budowę lub przebudowę przedszkola lub żłobka lub przedszkola ze żłobkiem, lub innego obiektu oświatowego o kubaturze 3.500m3
• 1 (jedna) osoba, która będzie pełniła funkcję kierownika robót, posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych i wentylacyjnych
• 1 (jedna) osoba, która będzie pełniła funkcję kierownika robót, posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Za uprawnienia równoważne Zamawiający uzna uprawnienia budowlane zdobyte na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz uznane na zasadach określonych w ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65), których zakres uprawnia do pełnienia wskazanej funkcji przy realizacji przedmiotu zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr 3 do SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych t.j.:.
1) Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych (Krajowy Rejestr Sądowy lub Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej), prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem;
2) Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
3) Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego w pkt. VIII.1.3 SWZ;
4) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane - wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SWZ wraz z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane (INWESTOR), a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty,
5) wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
6) Oświadczenia na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych Wykonawcy lub kadry kierowniczej Wykonawcy

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
2) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
3) Kosztorys ofertowy
4) Oświadczenie Wykonawcy - Załącznik nr 3 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
1. Wniesienie wadium
1) Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 75 000,00 PLN (słownie: siedemdziesiąt pięć tysięcy zł 00/100) przed upływem terminu składania ofert.
2) Wadium może być wniesione w:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
3) Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w : Banku PKO SA nr rachunku : 34 1240 3464 1111 0010 3997 8269, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr CRZP/5/2022 na : Budowę przedszkola miejskiego z oddziałem żłobka w Polanicy –Zdroju wraz z ekoogrodem.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie, o którym mowa w rozdz. IX.1 niniejszej SWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje
spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia.5. Przed podpisaniem umowy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (w przypadku wyboru ich oferty, jako najkorzystniejszej) przedstawią Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych
Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamaw. dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy:1)w przyp. stwierdzenia przez Zamaw. z przyczyn techn. o obiektywnym charakterze braku konieczności wykonania części RB stanowiących Przedmiot zamówienia – wówczas zmiana dotyczyć będzie zmniejszenia zakresu Przedmiotu zamówienia oraz obniżenia wysokości należnego Wykonawcy wynagrodzenia, o wartość tej części Przedm. zamówienia ustaloną na podst. kosztorysu ofert.; Wykonawcy z tego tytułu nie przysługują żadne roszczenia; w tym prawo do odszkodowania - zmiana następuje poprzez jednostronne oświadczenie woli Zamaw. złożone wykonawcy w formie pisemnej.2)w zakresie dotycz. zmiany sposobu spełnienia świadczenia w przypadku stwierdzenia konieczności:
a) zmiany materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń oraz technologii wykonania robót w sytuacji gdy wykorzystanie materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji techn. wykonania i odbioru robót stanie się niemożliwe, bądź w przypadku pojawienia się na rynku materiałów, sprzętu, urządzeń lub technologii nowszej generacji pozwalających na zmniejszenie kosztów eksploatacji wykonanego przedm. zamówienia,b)zrealizowania Przedm. zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań techn./technolog. niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach techn. wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedm. zamówienia lub w przypadkach będących następstwem usunięcia wad lub konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
3) w zakresie dotyczącym zmiany osoby pełniącej obow. Kierownika Budowy lub Kierownika Robót - wówczas Wykonawca jest obow. wykazać Zamaw., iż proponowana osoba spełnia wymagania w stopniu nie mniejszym niż wymagania stawiane odpow. kierownikowi budowy lub kierownikowi robót (...),4)w zakresie dot. zmiany terminu wykonania Przedm. zamówienia - zmiana spowodowana może być okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie Zamaw. lub okolicznościami niezależnymi zarówno od Zamaw. jak i od Wykonawcy skutkującymi koniecznością przedłużenia terminu wykonania w przypadku:a) wstrzymania realizacji Umowy z przyczyn zależnych od Zamaw. b)konieczności usunięcia wady lub wprowadzenia zmiany w dokumentacji projekt., jeżeli konieczność usunięcia wady lub wprowadzenia zmiany w dokumentacji projekt. ma wpływ na termin wykonania,c) wystąpienia zwłoki Zamaw. w przekazaniu Terenu Budowy,d)opóźnienia w dokonaniu odbioru z przyczyn leżących po stronie Zamaw.,e)nadzw. warunków atmosf. uniemożliwiających wykonywanie RB lub przeprowadz. prób i sprawdzeń (np. bardzo silny wiatr, mróz, ulewy z podtopieniami),
f) z powodu siły wyższej określ.w § 20 ust. 8, której wystąpienie zostało potwierdzone wpisem do Dziennika Budowy przez Inspektora nadzoru inwestorskiego i zostało zaakceptowane przez Zamaw.g)odmiennych od przyjętych w dokumentacji projekt. warunków geolog., terenowych, archeolog., wodnych itp., w szczególn.: istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych; wykopaliska archeolog., jeżeli mają te okoliczności wpływ na termin wykonania Umowy,h) wstrzymanie budowy przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę np. odkrycie niewypałów i niewybuchów, zagrożenie wybuchem;i)będącym następstwem opóźnienia w działaniach organów admin., z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę w szczególności: przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydania przez org. admin. map, uzgodnień, opinii, decyzji, zezwoleń, itp.;j)zlecenia wykonania dodatkowych Robót budowlanych, których wykonanie ma wpływ na termin realizacji robót objętych niniejszą Umową.W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych wyżej termin wykonania Umowy może być przedłużony o czas trwania tych okoliczności. 5)w zakresie dot. zmiany wynagrodzenia w przypadku:a) ustawowej zmiany stawki podatku VAT

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-07 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://polanica.logintrade.net

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-07 13:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-05

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

b)konieczności wykon.robót zamiennych, o różnicę pomiędzy wartością robót zamiennych a wartością robót, które nie będą wykonywane - podst.obliczenia kosztów zmiany mającej wpływ na wynagrodz. Wykon. stanowić będzie zatwierdz. przez Zamaw. kosztorys ofert. oprac. na podst.cen jednostk. i danych wyjściowych do kosztorysowania przyjętych do kosztor. ofertow. wykonawcy (...) ; w takim przypadku istnieje możliwość wprowadzenia dodatkowej zapłaty częściowej (zmiana sposobu płatności na inne terminy, inne wysokości transz, liczbę transz),6)w zakresie dot. zmiany (zwiększenia lub zmniejszenia) zakresu RB, które Wykon.będzie wykonywał za pomocą Podwyk.,7)w zakresie dot. zmiany Podwyk. lub podmiotu, na którego zasoby Wykon.się powoływał, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu - wówczas Wykonawca jest obow. wykazać Zamaw., iż prop. inny Podwyk., podmiot lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postęp. o udziel. zamów. w wyniku którego została zawarta Umowa,8)w przyp. stwierdzenia, że okol. zw. z wystąpieniem COVID-19, wpływają na należyte wykonanie tej Umowy (... ). 2.Zmiany umowy także :1)w przyp. zmiany wysokości min. wynagrodz. za pracę albo wysokości min. stawki godz. ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,2)w przyp. zmiany zasad podlegania ubezpiecz.społ. lub ubezpiecz. zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społ. lub zdrowot.3)zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych 3.Jeżeli zmiany określ. w ust. 2 pkt 1-3 będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę strona powołująca się na powyższe okoliczn. jest zobowiązana do pisemnego wykazania przyczyn uzasadn. zmianę umowy zawierającego: opis zmiany,uzasadnienie zmiany,koszt zmiany oraz wpływ zmiany na wysokość wynagrodz.,czas wykonania zmiany oraz ewentualny wpływ zmiany na termin zakończenia umowy. 4.Strony dopuszczają także możliwość zmiany wysokości wynagrodz. (wzrostu/obniżenia) należnego Wykonawcy, w przyp. zmiany ceny materiałów związ. z realizacją zamówienia, pod warunkiem, że:1)cena danego materiału budowl. zmieni się nie mniej niż 10 % od wartości wskazanej w kosztorysie przedłożonym przez Wykonawcę do oferty lub w przypadku braku w kosztorysie – w stosunku do ceny wskazanej w cenniku Secocenbud dla woj.doln. obow. w dacie złożenia oferty; 2)wynagrodzenie będzie podlegało waloryzacji począwszy od trzeciego pełnego miesiąca kalendarzowego od złożenia nowego kosztorysu, który Wykonawca przedłoży gdy wartość zmiany cen ww. materiałów przekroczy 10 % w stosunku do stawek przyjętych przez Wykonawcę w pierwotnym kosztorysie i utrzyma się przez okres co najmniej 2 miesięcy;3)Wykonawca będzie uprawniony do waloryzacji wynagrodz. wyłącznie w sytuacji wykazania Zamaw., że na dzień zaistnienia podstaw do waloryzacji, ceny wskazane w pierwotnym kosztorysie ofert.Wykonawcy są niższe niż ceny produkcji budowl.-montaż., publikowane przez Secocenbud dla woj. doln.,4)całkowita wartość umowy w przyp. określonym w pkt 1 może być zmieniona o maks. 8 % w stos. do wartości określonej w § 6 ust. 1. 5)postanowień umownych w zakresie waloryzacji nie stosuje się od chwili osiągnięcia limitu, o którym mowa w pkt 4; 6)zmiana wysokości wynagrodz.następuje w przypadku ziszczenia się wszystkich ww. warunków. 5.Wykonawca, którego wynagrodz. zostało zmienione zgodnie z ust. 4 , zobowiązany jest do zmiany wynagrodz. przysługującego Podwyk., z którym zawarł umowę, w zakresie odpowiad. zmianom cen materiałów lub kosztów dot. zobowiązania Podwyk., jeżeli łącznie spełnione są warunki:1) przedmiotem umowy są RB lub usługi;2) okres obowiąz. umowy przekracza 12 mies.,6.Zamaw. dopuszcza możliwość zmian postanowień Umowy w pozostałych przyp. wymien. w art. 455 p.z.p. pod warunkiem ziszczenia się przesłanek tam wskazanych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.