Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00069662/01 - Modyfikacja z dnia 2023-01-30
- 2023/BZP 00078227/01 - Modyfikacja z dnia 2023-02-02
- 2023/BZP 00085291/01 - Modyfikacja z dnia 2023-02-07
- 2023/BZP 00177092/01 - Wynik z dnia 2023-04-14
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przygotowanie oraz produkcja kompleksowej kampanii edukacyjno-informacyjnej w zakresie problematyki zjawiska przemocy w stosunku do osób zależnych, pozostających pod opieką innych osób
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Stołeczne Warszawa
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd m.st. Warszawy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015259640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl. Bankowy 3/5
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-950
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniabzp@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.warszawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przygotowanie oraz produkcja kompleksowej kampanii edukacyjno-informacyjnej w zakresie problematyki zjawiska przemocy w stosunku do osób zależnych, pozostających pod opieką innych osób
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6f209ebb-9b24-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00054499
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00013398/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.96 Przygotowanie oraz produkcja kompleksowej kampanii edukacyjno-informacyjnej w zakresie problematyki zjawiska przemocy w stosunku do osób zależnych, pozostających pod opieką innych osób
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.um.warszawa.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się za pomocą środków
komunikacji elektronicznej. SWZ, zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia związane bezpośrednio z postępowaniem dostępne są pod adresem https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: określone zostały w pkt. 5.5. SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/JK/271/II-4/23
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 705000,00 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 220000,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przygotowaniu oraz produkcji kompleksowej kampanii edukacyjno - informacyjnej w następujących obszarach: media społecznościowe, Internet, spoty filmowe, przestrzeń i komunikacja miejska do wyeksponowania plakatów i spotów filmowych
4.2.6.) Główny kod CPV: 79341400-0 - Usługi prowadzenia kampanii reklamowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79340000-9 - Usługi reklamowe i marketingowe
79822500-7 - Usługi projektów graficznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Zarys koncepcji kampanii wraz ze wstępnymi projektami scenariuszy spotów
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie potencjału kadrowego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweZa spełniającego warunki udziału w postępowaniu Zamawiający uzna Wykonawcę, który wykaże, że:
1. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy, w tym okresie należycie wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje, co najmniej 3 usługi, których przedmiotem było/jest przygotowanie i wyprodukowanie kampanii edukacyjno- informacyjnej o zasięgu co najmniej ogólnomiejskim z których:
a) każda kampania obejmowała stworzenie strategii kampanii i opracowanie koncepcji kreatywnej;
b) co najmniej dwie kampanie obejmowały produkcję spotów reklamowych/ filmowych przeznaczonych do emisji w Internecie za kwotę minimum 100 000,00 zł brutto każda.
W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, nie zakończonych na dzień składania ofert, wykazana przez Wykonawcę usługa, na dzień składania ofert musi spełniać warunki wskazane w pkt. 1. lit. a) b) SWZ.
UWAGA:
W przypadku, gdy w ramach realizacji wskazanej przez Wykonawcę usługi, poza zakresem wymaganym przez Zamawiającego, były wykonywane również inne świadczenia, wykazana musi zostać wartość zł brutto dotycząca tej części usługi, która obejmowała zakresem usługi, o których mowa w pkt. 1. lit. a) i b) SWZ.
2. dysponuje / będzie dysponował osobami, zdolnymi do realizacji zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, przy czym co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję:
2.1. kierownika projektu
a) posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie w koordynacji lub nadzorze nad realizacją ogólnopolskich lub ogólnomiejskich kampanii edukacyjnych/informacyjnych/społecznych;
b) która w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, jako Kierownik Projektu była odpowiedzialna za koordynację i nadzór przy realizacji minimum dwóch zakończonych kampanii edukacyjnych lub informacyjnych wykorzystujących co najmniej Internet, a wartość każdej kampanii wynosiła co najmniej 100 000,00 zł brutto
2.2. art directora
a) posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie w opracowaniu strategii i koncepcji kreatywnych dla kampanii edukacyjnych/informacyjnych/społecznych;
b) która w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu była odpowiedzialna za opracowanie strategii i koncepcji kreatywnych dla co najmniej dwóch kampanii edukacyjnych lub informacyjnych, a wartość każdej kampanii wynosiła co najmniej 100 000,00 zł brutto
2.3. grafika
a) która posiada co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku grafika komputerowego w zakresie kreacji, animacji komputerowej składu oraz łamania tekstu;
b) która w okresie co najmniej 2 lat przed upływem terminu składania ofert, brała udział w przygotowaniu materiałów graficznych do co najmniej dwóch kampanii edukacyjnych lub informacyjnych.
Uwaga: Zamawiający nie dopuszcza wykazania tej samej osoby do pełnienia więcej niż jednej z wymienionych powyżej funkcji
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie określa podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia z postępowania składanych na wezwanie
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane.
Wzór Wykazu usług stanowi Załącznik nr 7 do SWZ;
b) dowody określające czy usługi wskazane w Wykazie usług zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są:
– referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz, którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane;
– jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W takim przypadku należy uzasadnić brak możliwości uzyskania dokumentów;
– w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
c) Wykaz osób - Załącznik nr 4 do SWZ skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 12.2.2. podpunkt 12.2.2.1. lit. a) i b), 12.2.2.2 lit. a) i b), 12.2.2.3 lit. a) i b) SWZ wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, niezbędnych do wykonywania zamówienia oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych:a) Wykaz osób - Załącznik nr 5 do SWZ do pozacenowego kryterium oceny ofert określonego w pkt 25.4. SWZ.
b) Zarys koncepcji kampanii wraz ze wstępnymi projektami scenariuszy spotów – do pozacenowego kryterium oceny ofert określonego w pkt. 25.3 SWZ przygotowany na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Oferta składa się z:a) wypełnionego zdefiniowanego przez Zamawiającego w systemie Formularza oferty
b) w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych Podmiotów, załączonych do oferty w systemie:
– oświadczeń, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy dotyczących każdego Podmiotu,
– zobowiązanie każdego Podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające, że stosunek łączący Wykonawcę z Podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określające w szczególności:
• zakres dostępnych Wykonawcy zasobów Podmiotu udostępniającego zasoby;
• sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów Podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
• czy i w jakim zakresie Podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą, którego wskazane zdolności dotyczą;
c) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, załączonego do oferty w systemie:
– oświadczenia, o którym mowa w lit. b) dotyczącego każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
– oświadczenia z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (sporządzonego wg wzoru określonego w Załączniku nr 3 do SWZ.
2) Inne oświadczenia lub dokumenty
a) w przypadku, gdy oferta została podpisana przez inną osobę niż umocowana w dokumencie rejestrowym Wykonawcy, dokument (np. pełnomocnictwo) potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy;
b) w przypadku, gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa – dokument zawierający dowody, o których mowa w pkt. 18 SWZ.
3)Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców pod warunkiem ustanowienia przez nich Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Dokument pełnomocnictwa musi być sporządzony i załączony do oferty zgodnie z zasadami określonymi w pkt. 13 SWZ.
4) Wykonawca zagraniczny
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokumenty zgodnie z zapisami pkt. 13 i pkt. 14 SWZ, a w szczególności z zapisem pkt. 14.2.3. lit. a) dla potwierdzenia, iż oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
określone zostały w pkt. 15 SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiany treści Umowy wymagają pisemnego aneksu pod rygorem nieważności i muszą być zgodne z art. 455 p.z.p., z wyjątkiem zmiany danych osób określonych w § 1 ust. 9 wzoru umowy2. Poza postanowieniami z ust. 1 niniejszego paragrafu Zamawiający przewiduje możliwość zmiany treści Umowy (w zakresie przedłużenia terminu wykonania Umowy) w następujących okolicznościach:
1) w przypadku wystąpienia po zawarciu Umowy siły wyższej - o okres nie dłuższy niż trwanie siły wyższej,
2) gdy niewykonanie Umowy w terminie wyniknie z powodu opóźnienia realizacji innych umów zawartych przez Zamawiającego, których zakończenie jest niezbędne do właściwego wykonania niniejszej Umowy - o okres nie dłuższy niż opóźnienie realizacji tamtych umów,
3) gdy zostało wniesione odwołanie w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w wyniku którego zawarto Umowę - o okres nie dłuższy niż okres trwania postępowania odwoławczego przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz sądem powszechnym, do czasu prawomocnego zakończenia tych postępowań,
4) gdy Zamawiający nie dopełnił zobowiązań wynikających z opisu przedmiotu zamówienia, które miały wpływ na realizację Umowy przez Wykonawcę - o okres nie dłuższy niż czas opóźnienia spowodowany tymi okolicznościami,
5) w przypadku zmiany przepisów prawa powodujących konieczność wprowadzenia innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia - zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia nastąpi o czas niezbędny do wykonania zmian,
6) konieczności zlecenia realizacji dodatkowych elementów zamówienia jeżeli mają wpływ na termin realizacji - zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia nastąpi o czas niezbędny do wykonania dodatkowych elementów zamówienia,
7) jeżeli przedłużenie terminu wykonania Umowy jest korzystne dla Zamawiającego oraz gdy jest to optymalne dla wykonania zamówienia, jednak nie dłużej niż o 2 miesiące.
3. W celu dokonania zmian postanowień Umowy, o których mowa w niniejszym paragrafie, wnioskowanych przez Stronę, Strona zobowiązana jest pisemnie wystąpić z propozycją zmiany warunków Umowy wraz z ich uzasadnieniem. Zamawiający nie ma obowiązku wyrażenia zgody na zmianę Umowy.
4. W przypadku zaistnienia siły wyższej Strona, której dotyczy działanie siły wyższej, zobowiązana jest poinformować drugą Stronę na piśmie o wystąpieniu siły wyższej, ze wskazaniem przewidywanego czasu trwania przeszkody w realizacji wynikających z Umowy obowiązków z powodu działania siły wyższej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-02-01 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia.um.warszawa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-02-01 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-03-02
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Usługa polegająca na utrzymaniu czystości w budynku, wraz z terenem przyległym, zlokalizowanym w Warszawie, przy ul. Nowy Zjazd 1.
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych: część nr 1: Elektoralna 8/10 m 26 (ADK-1), część nr 2: Wilcza 16 m 24 (ADK-2) (w podziale na 2 części)
- Dostawa aparatów do przetoczeń, kaniul dożylnych, zestawów do podawania leków, strzykawek, kraników i igieł medycznych określonych w 2 pakietach.
- Wykonanie dokumentacji projektowej instalacji ciepłej wody oraz doposażenia węzłów cieplnych w moduł ciepłej wody dla budynków przy ul. Górczewskiej 4, ul. Staszica 13 oraz ul. Staszica 15
- Zabezpieczenie budynku przy ul. 1 Sierpnia 19 w Warszawie wraz z przeniesieniem obiektu małej architektury
- Budowa dróg dojazdowych do wiaduktu WD-64 w ciągu trasy ekspresowej POW nad linią kolejową Warszawa-Katowice na terenie m. st. Warszawy - I Etap.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Realizacja kompleksowej kampanii informacyjno-promocyjnej dotyczącej 20-lecia Polski w Unii Europejskiej.
- Promocja Projektu realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027, działanie 04.01 pn. "Budowa obwodnicy m. Nowy Korczyn"
- Wsparcie i obsługa działań w mediach społecznościowych promujących walory i potencjał gospodarczy Pomorza Zachodniego oraz ideę uczenia się przez całe życie
- Usługi wydawnicze i drukarskie dla Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury (publikacje książkowe)
- Przeprowadzenie kampanii outdoorowej na potrzeby Muzeum Historycznego Miasta Krakowa w zakresie wyklejania plakatów typu B1 oraz usługi druku, wyklejania i ekspozycji plakatów wielkoformatowych
- Inżynier kontraktu dla projektu pt.: Kanalizacja sanitarna miasta Zgierza wraz z modernizacją oczyszczalni ścieków - Kontrakt nr 2.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.