eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Syców › Ręczny zbiór szyszek z drzew stojących metodą bezkolcową z wyłączonych drzewostanów nasiennych, plantacji nasiennych oraz plantacyjnej uprawy nasiennej dla Nadleśnictwa Syców

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-01-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Ręczny zbiór szyszek z drzew stojących metodą bezkolcową z wyłączonych drzewostanów nasiennych, plantacji nasiennych oraz plantacyjnej uprawy nasiennej dla Nadleśnictwa Syców

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi zamawiający centralny

1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Syców

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250519435

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kolejowa 14

1.5.2.) Miejscowość: Syców

1.5.3.) Kod pocztowy: 56-500

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski

1.5.7.) Numer telefonu: 62 785 21 27

1.5.8.) Numer faksu: 62 785869032

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sycow@poznan.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://sycow.poznan.lasy.gov.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Ręczny zbiór szyszek z drzew stojących metodą bezkolcową z wyłączonych drzewostanów nasiennych, plantacji nasiennych oraz plantacyjnej uprawy nasiennej dla Nadleśnictwa Syców

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7a9a8b7b-75e2-11ec-83b1-bea871b78b5b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00034728

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00013063/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Ręczny zbiór szyszek z podziałem na zadania

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00020626/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SA.270.2.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 170000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część I zamówienia ręczny zbiór szyszek z wyłączonych drzewostanów nasiennych
1. Ręczny zbiór 3000 kg szyszek sosny zwyczajnej z Wyłączonych Drzewostanów Nasiennych zlokalizowanych na terenie Leśnictwa Smardze. Przewidywany termin wykonania od dnia zawarcia umowy do 23.03.2022 oraz od 01.11.2022 do 31.12.2022 w zależności od zapotrzebowani.
Opis metodyki zbiorów
a. Ręczny zbiór szyszek z drzew stojących (w przypadku wyłączonych drzewostanów nasiennych ch), może odbywać się tylko metodami alpinistycznymi przy użyciu drabinek i lin – nie dopuszcza się stosowania drzewołazów i kolcy (metod uszkadzających drzewa).
b. W przypadku zbioru szyszek z wyłączonych drzewostanów nasiennych niedopuszczalne jest odcinanie lub obłamywanie gałęzi w celach zbioru
c. Przedmiot zamówienia Wykonawca wykona przy użyciu własnego sprzętu.
d. Szczegółowy rozmiar, lokalizacja oraz terminy wykonania prac, wynikające z przyjętej oferty zostaną określone w zleceniach na wykonanie prac, sporządzanych przez koordynatora – Panią Danutę Kasimir i/lub osobę ją zastępującą i/lub właściwego terytorialnie leśniczego.
e. Zamówienie musi być wykonane ściśle wg wskazówek i poleceń upoważnionych pracowników Nadleśnictwa Syców tj. Pani Danuty Kasimir (koordynator), właściwych terytorialnie leśniczych lub innej osoby wg kompetencji oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami odnoście genetyki leśnej.
f. Zebrany materiał podlega ręcznemu załadunkowi oraz ręcznemu rozładunkowi. Przechowywanie i transport zebranego materiału musi odbywać się ściśle według zaleceń osoby reprezentującej Nadleśnictwo Syców.
g. Zebrany materiał musi być dostarczany do siedziby Nadleśnictwa Syców do godziny 15:00, co najmniej raz w tygodniu. Wszelkie prace muszą być wykonywane po uzgodnieniu z osobą reprezentującą Nadleśnictwo Syców – Panią Danutą Kasimir (koordynator) oraz właściwym terytorialnie leśniczym.
h. Cena ofertowa musi zostać określona za 1 kg zebranych pełnowartościowych szyszek z drzewostanów nasiennych. Cena musi obejmować wszelkie koszty związane z organizacją zbierania tj. transport, worki raszlowe, sprzęt, wyżywienie, zakwaterowanie, koszt zabezpieczenia i transportu zebranego materiału, ważenie szyszek i wszelkie inne wg potrzeb wykonawcy.
i. Rozliczenie usługi zbioru z poszczególnych drzewostanów dokonane zostanie na podstawie rzeczywistej masy pozyskanych szyszek oraz cen jednostkowych za kg szyszek określonych przez Wykonawcę w formularzu cenowym
j. Zamawiający informuje, że przewiduje w trakcie realizacji zamówienia możliwość zmiany zakresu, lokalizacji i rozmiaru wykonywanych prac, wynikającej z przyczyn organizacyjnych, technologicznych, gospodarczych, ekonomicznych lub innych przyczyn niezależnych od Zamawiającego, niemożliwych do przewidzenia, np. niekorzystnych warunków atmosferycznych, klęsk żywiołowych. Wymienione zmiany (zakres, lokalizacja, rozmiar prac) mogą powodować również zmianę należnego Wykonawcy wynagrodzenia.
k. Za spełnianie i przestrzeganie obowiązujących wymagań oraz przepisów związanych z BHP odpowiada wykonawca.
Część II zmówienia ręczny zbiór szyszek z plantacji nasiennych oraz plantacyjnej uprawy nasiennej zlokalizowanych na terenie Nadleśnictwa Syców.
1. Ręczny zbiór szyszek sosny pospolitej w ilości ok 3000 kg z plantacji nasiennej zlokalizowanej na terenie leśnictwa Smardze oraz z plantacji nasiennej zlokalizowanej na terenie leśnictwa Międzybórz. Termin wykonania od od dnia zawarcia umowy do 23.03.2022 oraz od 01.11.2022 do 31.12.2022 w zależności od zapotrzebowania.

Opis metodyki zbiorów
a) Ręczny zbiór szyszek z plantacji nasiennych może się odbywać tylko i wyłącznie przy użyciu drabin, podnośników hydraulicznych oraz samobieżnych platform, nie dopuszcza się alpinistycznych metod i z użyciem lin, drzewołazów i kolcy (metod uszkadzających drzewa).
b) W przypadku zbioru szyszek z plantacji nasiennych niedopuszczalne jest odcinanie lub obłamywanie gałęzi w celach zbioru
c) W przypadku zbioru szyszek tego samego gatunku z plantacji o różnych lokalizacjach, zbioru należy dokonać oddzielnie dla każdej lokalizacji i dokonać odrębnego opisu każdej zebranej partii zgodnie z wskazówkami koordynatora lub innej uprawnionej osoby.. Nie dopuszcza się mieszania zebranych partii szyszek z różnych lokalizacji.
d) Przedmiot zamówienia Wykonawca wykona przy użyciu własnego sprzętu.
e) Szczegółowy rozmiar, lokalizacja oraz terminy wykonania prac, wynikające z przyjętej oferty zostaną określone w zleceniach na wykonanie prac, sporządzanych przez koordynatora – Panią Danutę Kasimir i/lub osobę ją zastępującą i/lub właściwego terytorialnie leśniczego.
f) Zamówienie musi być wykonane ściśle wg wskazówek i poleceń upoważnionych pracowników Nadleśnictwa Syców tj. Pani Danuty Kasimir (koordynator), właściwych terytorialnie leśniczych lub innej osoby wg kompetencji oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami odnoście genetyki leśnej.
g) Zebrany materiał podlega ręcznemu załadunkowi oraz ręcznemu rozładunkowi. Przechowywanie i transport zebranego materiału musi odbywać się ściśle według zaleceń osoby reprezentującej Nadleśnictwo Syców.
h) Zebrany materiał musi być dostarczany do siedziby Nadleśnictwa Syców do godziny 15:00, co najmniej raz w tygodniu. Wszelkie prace muszą być wykonywane po uzgodnieniu z osobą reprezentującą Nadleśnictwo Syców – Panią Danutą Kasimir (koordynator) oraz właściwym terytorialnie leśniczym.
i) Cena ofertowa musi zostać określona za 1 kg zebranych pełnowartościowych szyszek z drzewostanów nasiennych. Cena musi obejmować wszelkie koszty związane z organizacją zbierania tj. transport, worki raszlowe, sprzęt, wyżywienie, zakwaterowanie, koszt zabezpieczenia i transportu zebranego materiału, ważenie szyszek i wszelkie inne wg potrzeb wykonawcy.
j) Rozliczenie usługi zbioru z poszczególnych drzewostanów dokonane zostanie na podstawie rzeczywistej masy pozyskanych szyszek oraz cen jednostkowych za kg szyszek określonych przez Wykonawcę w formularzu cenowym
k) Zamawiający informuje, że przewiduje w trakcie realizacji zamówienia możliwość zmiany zakresu, lokalizacji i rozmiaru wykonywanych prac, wynikającej z przyczyn organizacyjnych, technologicznych, gospodarczych, ekonomicznych lub innych przyczyn niezależnych od Zamawiającego, niemożliwych do przewidzenia, np. niekorzystnych warunków atmosferycznych, klęsk żywiołowych. Wymienione zmiany (zakres, lokalizacja, rozmiar prac) mogą powodować również zmianę należnego Wykonawcy wynagrodzenia.
l) Za spełnianie i przestrzeganie obowiązujących wymagań oraz przepisów związanych z BHP odpowiada wykonawca.


Podane dla obu części przewidywane terminy zbiorów mogą ulec nieznacznym wahaniom w zależności od warunków pogodowych oraz od kształtowania się cyku dojrzewania szyszek gatunków drzew objętych zbiorem.

4.5.3.) Główny kod CPV: 77200000-2 - Usługi leśnictwa

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

77200000-2 - Usługi leśnictwa

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie (dla części I i II), na podstawie art. 255, pkt 6 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo Zamówień Publicznych (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późniejszymi zmianami) o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym bez negocjacji na zadanie pn.:
Ręczny zbiór szyszek z drzew stojących metodą bezkolcową z wyłączonych drzewostanów nasiennych, plantacji nasiennych oraz plantacyjnej uprawy nasiennej zlokalizowanych na terenie Nadleśnictwa Syców, z podziałem na zadania z powodu:
postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;
Uzasadnienie:
Zamawiający w dniu 15.01.2022 r. zamieszczając ogłoszenie na postępowanie o udzielanie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Ręczny zbiór szyszek z drzew stojących metodą bezkolcową z wyłączonych drzewostanów nasiennych, plantacji nasiennych oraz plantacyjnej uprawy nasiennej zlokalizowanych na terenie Nadleśnictwa Syców z podziałem na zadania” na miniPortalu, system podczas publikacji postępowania utworzył etap składania ofert i etap składania ofert dodatkowych oraz wygenerował datę składania ofert dn. „01.02.1901 godzina 00:00” zamiast „24.01.2022 godzina 09:00”,. Po opublikowaniu postępowania system nie pozwalał na zamianę daty na poprawną. Pomimo błędu systemowego, dwóch Wykonawców złożyło zaszyfrowane oferty ale jako oferty dodatkowe, które Zamawiający po upływie terminu na otwarcie ofert zdołał odszyfrować i odczytać. Ponadto zgodnie z art. 222, ust. 5 ww. ustawy Zamawiający zamieścił na stronie prowadzonego postępowania informację o złożonych ofertach.
Pomimo, że w postępowaniu zostały złożone oferty (ale jako oferty dodatkowe) Komisja uznaje przedmiotowe postępowanie za obarczone wadą niemożliwą do usunięcia na etapie prowadzenia postępowania tj. po upływie składania i otwarcia ofert. Zaistniała sytuacja mogła wprowadzić potencjalnych Wykonawców w błąd jak również ograniczyć liczbę Wykonawców przystępujących do składania ofert.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 1

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

brak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.