Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2010-01-18
¦wiebodzin: Remont ulic Konarskiego i £ukowej w ¦wiebodzinie - drogi powiatowe nr 4005F i 4007F.
Numer og³oszenia: 14514 - 2010; data zamieszczenia: 18.01.2010
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe , ul. Kolejowa 2, 66-200 ¦wiebodzin, woj. lubuskie, tel. 068 4755307, faks 068 4755305.
- Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.swiebodzin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Remont ulic Konarskiego i £ukowej w ¦wiebodzinie - drogi powiatowe nr 4005F i 4007F..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu ulic Konarskiego i £ukowej w ¦wiebodzinie - drogi powiatowe nr 4005F i 4007F o ³±cznej d³ugo¶ci ok. 1,40 km. Remont zosta³ podzielony na piêæ etapów (zgodnie z projektem wykonawczym oraz przedmiarami robót): - Etap I - odcinek w kierunku od Ronda solidarno¶ci do al. 700-Lecia, strona prawa - Etap II - w kierunku od Ronda Solidarno¶ci do al. 700-Lecia, strona lewa - Etap III - w kierunku od al. 700-Lecia do ul. ¦wierczewskiego, strona lewa - Etap IV - w kierunku od al. 700-Lecia do ul. ¦wierczewskiego, strona prawa - Etap V - azyle dla pieszych przy Al. 700-Lecia i rozwidleniu ul. Konarskiego i £ukowej.
II.1.4) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.23.31.61 - Roboty budowlane w zakresie ¶cie¿ek pieszych .
II.1.5) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 13.08.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZ¡CE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowi±zany wraz ze z³o¿eniem oferty do wniesienia wadium w wysoko¶ci 21.000,00 z³otych (s³ownie: dwadzie¶cia jeden tysiêcy z³otych), zgodnie z art. 45 ustawyIII.2) WARUNKI UDZIA£U
- Opis warunków udzia³u w postêpowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tych warunków: O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki zawarte art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych. 1. W celu wykazania spe³nienia przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia PZP Zamawiaj±cy ¿±da: - wykazu robót budowlanych w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³nienia warunku wiedzy i do¶wiadczenia, wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, w tym co najmniej dwa zadania ka¿de odpowiadaj±ce swoim rodzajem robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia o warto¶ci co najmniej 500.000,00 z³otych brutto (piêæset tysiêcy z³otych brutto). Wykonawcy winni za³±czyæ dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e roboty te zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania np. referencje, protoko³y odbioru robót - wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 6 do SIWZ; - wykazu narzêdzi, wyposa¿enia zak³adu i urz±dzeñ technicznych dostêpnych wykonawcy robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacj± o podstawie dysponowania tymi zasobami - wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 4 do SIWZ, w tym co najmniej: - koparko - ³adowarka - 1 szt. - samochód samowy³adowczy - 1 szt. - zagêszczarka - 2 szt. - wykazu osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 5 do SIWZ - wymagane jest, aby kierownik budowy posiada³ uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie obowi±zuj±cych przepisów oraz aktualne za¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do w³a¶ciwej Okrêgowej Izby Samorz±du Zawodowego w oparciu o art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów, in¿ynierów oraz urbanistów. - op³aconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia - kwota ubezpieczenia co najmniej 500.000,00 PLN (piêæset tysiêcy z³otych). W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub wiêcej wykonawców ich potencja³ ekonomiczno - finansowy bêdzie oceniany ³±cznie. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postêpowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okoliczno¶ciach, o których mowa w art.. 24 ust. 1 Zamawiaj±cy ¿±da, w formie orygina³u lub kserokopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez wykonawcê, nastêpuj±cych dokumentów (w przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub wiêcej wykonawców ka¿dy z nich musi z³o¿yæ ni¿ej wymienione dokumenty): - aktualnego odpisu z w³a¶ciwego rejestru, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a w stosunku do osób fizycznych o¶wiadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy; - aktualnego za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika Urzêdu Skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków lub za¶wiadczenia, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert; - aktualnego za¶wiadczenia w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cych, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem op³at oraz sk³adek na ubezpieczenie zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenia, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert; Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów wymienionych powy¿ej Wykonawca sk³ada dokumenty zgodnie z §4 Rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich morze ¿±daæ zamawiaj±cy od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mog± byæ sk³adane. Wykonawca sk³ada wszystkie dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski Warto¶æ przedmiotu umowy nale¿y okre¶liæ na podstawie formularza ofertowego - wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1A do SIWZ. 3. Ocena spe³niania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formu³± spe³nia - nie spe³nia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i o¶wiadczeniach wyszczególnionych w pkt IX SIWZ. Z tre¶ci za³±czonych dokumentów i o¶wiadczeñ musi wynikaæ jednoznacznie, i¿ wy¿ej wymienione warunki s± przez wykonawcê spe³nione. Uzupe³nienie wymaganych dokumentów jest mo¿liwe po up³ywie terminu sk³adania ofert zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. 4. Wykonawca mo¿e polegaæ na wiedzy i do¶wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolno¶ciach finansowych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowi±zany jest udowodniæ Zamawiaj±cemu, i¿ bêdzie dysponowa³ zasobami niezbêdnymi do realizacji zamówienia w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu pisemne zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 5. Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e przedstawiæ dokumentów dotycz±cych sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiaj±cego, mo¿e przedstawiæ inny dokument, który w wystarczaj±cy sposób potwierdza spe³nienie opisanego przez Zamawiaj±cego warunku..
- Informacja o o¶wiadczeniach i dokumentach, jakie maj± dostarczyæ wykonawcy w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Na podstawie art. 26 ust. pzp, w celu potwierdzenia, ¿e Wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych dokumentów: 1. W celu wykazania spe³nienia przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia PZP Zamawiaj±cy ¿±da: - wykazu robót budowlanych w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³nienia warunku wiedzy i do¶wiadczenia, wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, w tym co najmniej dwa zadania ka¿de odpowiadaj±ce swoim rodzajem robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia o warto¶ci co najmniej 500.000,00 z³otych brutto (piêæset tysiêcy z³otych brutto). Wykonawcy winni za³±czyæ dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e roboty te zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania np. referencje, protoko³y odbioru robót - wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 6 do SIWZ; - wykazu narzêdzi, wyposa¿enia zak³adu i urz±dzeñ technicznych dostêpnych wykonawcy robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacj± o podstawie dysponowania tymi zasobami - wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 4 do SIWZ, - wykazu osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 5 do SIWZ , - op³aconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia - kwota ubezpieczenia co najmniej 500.000,00 PLN (piêæset tysiêcy z³otych). W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub wiêcej wykonawców ich potencja³ ekonomiczno - finansowy bêdzie oceniany ³±cznie. - Wykonawca mo¿e polegaæ na wiedzy i do¶wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolno¶ciach finansowych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowi±zany jest udowodniæ Zamawiaj±cemu, i¿ bêdzie dysponowa³ zasobami niezbêdnymi do realizacji zamówienia w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu pisemne zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. - Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e przedstawiæ dokumentów dotycz±cych sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiaj±cego, mo¿e przedstawiæ inny dokument, który w wystarczaj±cy sposób potwierdza spe³nienie opisanego przez Zamawiaj±cego warunku. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postêpowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okoliczno¶ciach, o których mowa w art.. 24 ust. 1 Zamawiaj±cy ¿±da, w formie orygina³u lub kserokopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez wykonawcê, nastêpuj±cych dokumentów (w przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub wiêcej wykonawców ka¿dy z nich musi z³o¿yæ ni¿ej wymienione dokumenty): - aktualnego odpisu z w³a¶ciwego rejestru, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a w stosunku do osób fizycznych o¶wiadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy; - aktualnego za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika Urzêdu Skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków lub za¶wiadczenia, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert; - aktualnego za¶wiadczenia w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cych, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem op³at oraz sk³adek na ubezpieczenie zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenia, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert; Warto¶æ przedmiotu umowy nale¿y okre¶liæ na podstawie formularza ofertowego - wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1A do SIWZ. Uwaga! Ze wzglêdu na wynagrodzenie rycza³towe przedmiary robót i kosztorysy ofertowe s± jedynie pogl±dowe i stanowi± dokumentacjê pomocnicz± do z³o¿enia oferty. Inne dokumenty: 1. O¶wiadczenia o tre¶ci okre¶lonej w art. 22 ust. 1 oraz art. 24 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówieñ publicznych - wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 do SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub wiêcej wykonawców ka¿dy z nich musi z³o¿yæ stosowne o¶wiadczenie. 2. O¶wiadczenia wskazuj±ce czê¶ci zamówienia, które wykonawca powierzy podwykonawcom (w formie orygina³u) - wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 7 do SIWZ (sk³adamy tylko wtedy je¿eli to dotyczy). 3. Pe³nomocnictwo - je¶li dotyczy, pe³nomocnictwo nale¿y za³±czyæ w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej przez notariusza - ustanowienie pe³nomocnika do reprezentowania wykonawców (w przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub wiêcej wykonawców) w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego, które w szczególno¶ci powinno: - jednoznacznie okre¶laæ postêpowanie do którego siê odnosi, - precyzowaæ zakres umocowania, - wskazywaæ pe³nomocnika, - wyliczaæ wykonawców, którzy wspólnie ubiegaj± siê o udzielenie zamówienia, - byæ podpisane przez ka¿dego wykonawcê. 4. Stosowne pe³nomocnictwo, które nale¿y za³±czyæ w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej przez notariusza, do podpisania oferty w sytuacji, w której uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z zapisu w rejestrze lub ewidencji. Na ofertê oprócz ww. dokumentów i o¶wiadczeñ sk³adaj± siê równie¿: - formularz ofertowy - wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1A, - wzór umowy - wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 do SIWZ (winien byæ zaakceptowany i podpisany przez upowa¿nionego przedstawiciela oferenta)..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
IV.2.2) Wykorzystana bêdzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostêpna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.swiebodzin.pl.
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Starostwo Powiatowe, ul. Pi³sudskiego 18, pok. 3, 66-200 ¦wiebodzin.
IV.3.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 09.02.2010 godzina 11:00, miejsce: Starostwo Powiatowe, ul. kolejowa 2, 66-200 ¦wiebodzin, sekretariat I piêtro.
IV.3.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
INNE PRZETARGI Z ¦WIEBODZINA
- ¦wiadczenie kompleksowych us³ug w zakresie ca³odobowego usuwania pojazdów z dróg na terenie Powiatu ¦wiebodziñskiego oraz prowadzenie parkingu strze¿onego dla pojazdów usuniêtych
- "Sukcesywna dostawa paliw p³ynnych w systemie sprzeda¿y bezgotówkowej na podstawie kart flotowych dla Zak³adu Wodoci±gów Kanalizacji i Us³ug Komunalnych Sp. z o.o. w ¦wiebodzinie w 2026 r."
- Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej na zadanie pn. "Przebudowa drogi powiatowej nr 1239 Lubrza - Bucze - DK92
- Remont obiektu przeznaczonego na realizacjê zadañ zwi±zanych z Ochron± Ludno¶ci i Obron± Cywiln± Komendy Powiatowej Pañstwowej Stra¿y Po¿arnej w ¦wiebodzinie-remont dachu.
wiêcej: przetargi w ¦wiebodzinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa magazynu do przechowywania sprzêtu niezbêdnego do realizacji zadañ w sytuacjach kryzysowych"
- Przystosowanie budynku na potrzeby wzmocnienia potencja³u badawczego Instytutu Ogrodnictwa - PIB.
- Wykonanie w trybie zaprojektuj i wybuduj zadania pn. "Budowa obory dydaktycznej "
- Zmiana sposobu u¿ytkowania czê¶ci budynku (piêtra) placówki opiekuñczo - wychowawczej na ¿³obek
- Remont drogi powiatowej Nr 2504E od drogi nr 1 - Oraczew - Witonia - Pacyna od km 11+505 do km 12+170
- Zagospodarowanie nieruchomo¶ci gminnej o nr ewid. gruntów 98/25 obrêb 0002 My¶libórz
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.





