eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowy Wiśnicz › Nadbudowa i przebudowa istniejącego budynku administracji w Zakładzie Karnym w Nowym Wiśniczu wraz z budową i przebudową wewnętrznych instalacji



OGŁOSZENIE Z DNIA 2021-02-26


NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Nazwa: Zakład Karny w Nowym Wiśniczu
Adres:



PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Określenie przedmiotu zamówienia:
Nadbudowa i przebudowa istniejącego budynku administracji w Zakładzie Karnym w Nowym Wiśniczu wraz z budową i przebudową wewnętrznych instalacji

Miasto: Nowy Wiśnicz

Województwo: małopolskie

CPV:
45.21.61.13 - Roboty budowlane w zakresie budynków więziennych


PROCEDURA

Rodzaj zamówienia: roboty budowlane

Tryb postępowania: tryb podstawowy lub przetarg nieograniczony

Termin składania ofert: 2021-03-15


TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
,,Nadbudowa i przebudowa istniejącego budynku administracji w Zakładzie Karnym w Nowym Wiśniczu wraz z budową i przebudową wewnętrznych instalacji"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Karny w Nowym Wiśniczu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000319983
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Leksandrowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Nowy Wiśnicz
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-720
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zk_nowy_wisnicz@sw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II - INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

,,Nadbudowa i przebudowa istniejącego budynku administracji w Zakładzie Karnym w Nowym Wiśniczu wraz z budową i przebudową wewnętrznych instalacji"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2960f95c-782b-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00011451
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-02-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00008151/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Nadbudowa i przebudowa istniejącego budynku administracji w Zakładzie Karnym w Nowym Wiśniczu wraz z przebudową wewnętrznych instalacji.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Tak
2.12.) Rodzaj wykonawców, którzy mogą ubiegać się o udzielenie zamówienia:

art. 94 ust. 1 pkt 5) ustawy
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.sw.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.p
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP); 4) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: ,,Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku" i ,,Formularza do komunikacji" wynosi 150 MB; 5) Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP; 6) Zamawiający przekazuje na stronie prowadzonego postępowania tj. www.zp.sw.gov.pl - ID postępowania. Dane postępowanie można wyszukać również na liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję ,,Dla Wykonawców" lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski
SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: D/Kw.2232.1.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Nazwa i kod według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):45216113-9 - Więzienia45111100-9 - Roboty rozbiórkowe45400000-1 - Roboty wykończeniowe45261000-4 - Izolacje zewnętrzne45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie1. Rodzaj zamówienia: robota budowlana.2. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. ,,Nadbudowa i przebudowa istniejącego budynku administracji w Zakładzie Karnym w Nowym Wiśniczu wraz z budową i przebudową wewnętrznych instalacji", zgodnie z dokumentacją projektową CPV (Wspólny Słownik Zamówień) 45210000-23. Zakres prac obejmuje m. in.:1) roboty rozbiórkowe i porządkowe,2) roboty budowlano montażowe, 3) wykonanie instalacji c.o.,4) montaż stolarki budowlanej,5) wykonanie instalacji klimatyzacji,6) wykonanie instalacji: elektrycznych i teletechnicznych,7) wykonanie instalacji wodno-kanalizacyjnej,9) wywóz gruzu i odpadów.4. Szczegółowy zakres prac oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia określają:1) Dokumentacja projektowa zawierająca: projekt budowlany, projekt wykonawczy, przedmiary robót, nadzory autorskie, decyzje pozwolenia na budowę - w załącznikach do SWZ,UWAGA: W związku z przyjęciem rozliczenia ryczałtowego za wykonane prace, przedstawione przez Zamawiającego przedmiary robót nie stanowią podstawy do wyceny przedmiotu zamówienia. Przedmiary robót stanowią jedynie dokument poglądowy i pomocniczy.2) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych i instalacyjnych(STWiORB) oraz - załącznik do SWZ,3) Wzór umowy - załącznik nr 10 do SWZ,4) Gwarancja na wykonane roboty budowlane, użyte materiały oraz zamontowane urządzenia - min 60 miesięcy. Bieg terminu gwarancji rozpoczyna się w dniu następnym po zakończeniu odbioru końcowego robót.5) Roboty należy wykonać zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego i Polskimi Normami, a użyte materiały powinny spełniać wymogi określone w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.) oraz powinny być nowe bez wad.6) Roboty będą wykonywane na nieruchomości czynnej (siedziba ZK Nowy Wiśnicz), należy więc przestrzegać porządku i zasad współżycia społecznego. Zamawiający wymaga, by prace były wykonywane w dni robocze w godzinach od 7.30 do 18.00 (w godzinach, w których otwarta jest siedziba ZK).7) Wykonawca zobowiązany jest w okresie trwania umowy do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia i przedłożenia umowy ubezpieczeniowej na żądanie Zamawiającego na kwotę 800 000,00 zł8) Zamawiający stosownie do art. 95 ustawy Pzp, wymaga aby wszelkie prace fizyczne związane z wykonaniem wszystkich robót objętych zamówieniem wskazanych i opisanych w SWZ oraz załącznikach do niej, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, były wykonywane przez osoby zatrudnione przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę. Obowiązek ten, nie dotyczy osób wskazanych na stanowiska nadzoru tj.: kierownika budowy oraz innych osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. Obowiązek ten dotyczy również podwykonawców - Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności.9) Realizując obowiązek wskazany w punkcie powyższym niniejszego rozdziału Wykonawca winien złożyć w Formularzu oferty oświadczenie odnośnie wymaganego zatrudnienia.10) Szczegółowe wymagania dotyczące obowiązku zatrudniania na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w sposób określony w art. 22 § 1 Kodeksu pracy zostały określone we wzorze umowy (załącznik nr 10 do SWZ).11) Zaleca się, aby Wykonawca dokonał oględzin nieruchomości, na terenie której mają być wykonywane roboty oraz zdobył wszelkie informacje (w tym szczegółowo przeanalizował zapisy niniejszej SWZ i załączników), które mogą być konieczne do wykonania prac i prawidłowej wyceny wartości robót.12) Wykonawca winien dokonać oględzin terenu ponieważ wjazd na teren Zakładu Karnego w Nowym Wiśniczu jest uwarunkowany rozmiarem istniejących już bram wjazdowych. Rozmiary bram:Brama główna wjazdowa: wys. 3,60 m szer. 2,60 m Brama przejazdowa z bram gospodarczych na teren przyległy do budynku administracji: wys. 4,10 m szer. 3,60 m13) W czasie realizacji prac budowlanych Zamawiający po za terenem budowy nie zapewnia miejsca do składowania materiałów budowlanych oraz wytworzonych odpadów,14) Do każdej z nazw firm, znaków firmowych, itp., które zostały wymienione w specyfikacji warunków zamówienia, dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania oraz przedmiarach robót (stanowiących załączniki do niniejszej specyfikacji) - dodaje się słowa ,,lub równoważne". Przez słowo ,,równoważne" zamawiający rozumie rozwiązania techniczne, materiały lub urządzenia o nie gorszych parametrach niż wskazane w opisach. Wszelkie towary określone w dokumentacji, a pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać, aby spełnić wymagania zamawiającego. Wykonawca może zaproponować zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych opisanym w specyfikacji warunków zamówienia. W takim przypadku wykonawca jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego towary (materiały i urządzenia) spełniają określone przez zamawiającego wymagania (kryteria równoważności). Wyroby budowlane powinny spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN (normy zharmonizowane). Wykonawca ma obowiązek posiadać dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie wszystkich zastosowanych materiałów i urządzeń (atesty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości i inne niezbędne dokumenty).15) Każdorazowo przy wejściu i wyjściu z terenu Zakładu Karnego w Nowym Wiśniczu pracownicy będą poddawani kontroli rzeczy, odzieży, pojazdów i narzędzi zgodnie z rozporządzeniem rady ministrów z dnia 23 grudnia 2019 r. w sprawie szczegółowego trybu działań funkcjonariuszy Służby więziennej podczas wykonywania czynności służbowych.16) poddanie się kontroli zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej17) Wykonawca winien dostarczyć Zamawiającemu na etapie realizacji zamówienia wykaz wszystkich narzędzi, które będą używane w czasie realizacji zadania gdyż stanowią one przedmioty niedozwolone, które powinny być ewidencjonowane i odpowiednio zabezpieczone na terenie Zakładu Karnego. 18) W czasie prowadzenia prac na terenie Zakładu Karnego jest ograniczona możliwości zamontowania dźwigu transportowego, jedynie w sytuacji każdorazowego demontażu urządzenia przed zakończeniem prac w danym dniu, ograniczenie to wynika ze względów bezpieczeństwa jednostki.19) Wykonawca winien uwzględnić, że prowadzone prace będą w budynku gdzie znajdują się pomieszczenia administracyjne Zakładu Karnego w Nowym Wiśniczu w których przebywają funkcjonariusze i pracownicy realizujący swoje obowiązki służbowe. 20) Przed wbudowaniem jakichkolwiek wyrobów budowlanych i urządzeń uzyskanie akceptacji Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego na ich zastosowanie;
4.2.6.) Główny kod CPV: 45216113-9 - Roboty budowlane w zakresie budynków więziennych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:

zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów : O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz inni wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych, tj.: osób pozbawionych wolności lub zwalnianych z zakładów karnych, o których mowa w ustawie z dnia 6czerwca 1997 r. - Kodeks karny wykonawczy mających trudności w integracji ze środowiskiem. Zamawiający określa zgodnie z art. 94 ustawy Pzp, minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do tej grupy nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki, które będą realizowały zamówienie. Przez osoby wymienione w art. 94 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, zamawiający rozumie osoby pozbawione wolności oraz osoby, o których mowa w oddziale 12 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks Karny Wykonawczy. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile to wynika z odrębnych przepisów zamawiający żąda następujących dokumentów: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:o Decyzji w sprawie przyznania statusu zakładu pracy chronionej lub zakładu aktywności zawodowej, o której mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, lub innych dokumentów potwierdzających status wykonawcy jako zakładu pracy chronionej lub potwierdzających prowadzenie przez wykonawcę, lub przez jego wyodrębnioną organizacyjnie jednostkę, która będzie realizowała zamówienie publiczne, działalności obejmującej społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych wymienionych w art. 94 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek ten zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia doprowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje świadczenie, do którego realizacji te uprawnienia są wymagane.o Wykonawca dostarczy dokumenty potwierdzające procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 94 ust1 ustawy Pzp, zatrudnionych przez zakład pracy chronionej lub wykonawcę lub jego wyodrębnioną organizacyjnie jednostkę, która będzie realizowała zamówienie. Dokumenty na podstawie których zamawiający dokona oceny spełnienia warunku to oświadczenie wykonawcy wraz z dostarczeniem na potwierdzenie deklaracji DRA ZUS oraz raportów ZUS RCA za okres 3 pełnych miesięcy przed dniem składania ofert. 3. Sytuacji ekonomicznej i finansowejOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:o W zakresie sytuacji finansowej Zamawiający będzie wymagał informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiąc przed upływem terminu składania ofert w kwocie nie mniejszej niż - 700 000,00 zł (słownie: siedemset tysięcy złotych 00/100);4. Zdolności technicznej lub zawodowejOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:o W zakresie zdolności technicznej Zamawiający wymaga aby Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował roboty budowlane wymienione poniżej.Dla potrzeb niniejszego postępowania, Zamawiający wymaga aby przedstawiony przez Wykonawcę wykaz zawierał co najmniej 3 roboty budowlane:Roboty budowlane w zakresie przebudowy, budowy w obiektach zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków nieruchomych budynku użyteczności publicznej o wartości robót nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł (słownie jeden milion złotych 00/100)z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania, nazwy i adresu inwestycji oraz podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy;Budynek użyteczności publicznej należy rozumieć zgodnie z definicją określoną w § 3 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2019r. poz. 1065).W zakresie zdolności zawodowej Zamawiający wymaga przedstawienia przez Wykonawcę wykazu osób które będą skierowane do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, w tym:- 1 kierownik budowy posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, posiadającym doświadczenie określone w art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 282) oraz posiadający co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy, który był kierownikiem budowy co najmniej 2 zakończonych inwestycji budowy budynku użyteczności publicznej i/lub budowy budynku mieszkalnego wielorodzinnego lub zamieszkania zbiorowego, zakończonych przed upływem terminu składania ofert, o wartościach robót nie mniejszych niż 3 000 000, 00 (słownie trzy miliony złotych 00/100) każda, doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy rozbudowie, przebudowie lub remoncie jednego obiektu wpisanego do rejestru zabytków .- 1 kierownik robót budowlanych posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej (w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych), posiadający co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik robót budowlanych, który był kierownikiem robót budowlanych co najmniej 2 zakończonych inwestycji budowy budynku użyteczności publicznej i/lub budowy budynku mieszkalnego wielorodzinnego lub zamieszkania zbiorowego, zakończonych przed upływem terminu składania ofert,- 1 kierownik robót budowlanych posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej (w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych), posiadający co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik robót budowlanych, który był kierownikiem robót budowlanych co najmniej 2 zakończonych inwestycji budowy budynku użyteczności publicznej i/lub budowy budynku mieszkalnego wielorodzinnego lub zamieszkania zbiorowego, zakończonych przed upływem terminu składania ofert.Zamawiający nie dopuszcza łączenia powyższych funkcji przez jedną osobę.Przez ,,doświadczenie zawodowe" w pełnieniu danej funkcji należy rozumieć lata ciągłej przynależności do izby architektów/inżynierów, liczony od daty uzyskania stosownych uprawnień zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane.UWAGA: Wskazane powyżej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi należy interpretować zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2020r., poz. 133) oraz rozporządzenia Ministra Inwestycji z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019, poz. 831).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowychZgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie: 1 ) spełniania warunków udziału w postępowaniu decyzji w sprawie przyznania statusu zakładu pracy chronionej lub zakładu aktywności zawodowej, o której mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, lub innych dokumentów potwierdzających status wykonawcy jako zakładu pracy chronionej lub potwierdzających prowadzenie przez wykonawcę, lub przez jego wyodrębnioną organizacyjnie jednostkę, która będzie realizowała zamówienie publiczne, działalności obejmującej społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych wymienionych w art. 94 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp. informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł , w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniemdokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 2 000 000,00 złwykazu robót budowlanych ( o którym mowa w rozdziale II podrozdziale 7 pkt 4, zał. nr 8 do SWZ ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; wykazu osób ( o którym mowa w rozdziale II podrozdziale 7 pkt 4, zał nr 7 do SWZ ), skierowanych do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu wstępnym dane umożliwiające dostęp do tych środków. Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe aktualne na dzień ich złożenia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Przystępując do przetargu Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w kwocie 80 000,000 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych 00/100) w terminie do dnia15 marca 2021 roku do godz. 10:002. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 97 ust. 7 ustawy PZP.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w banku NBPO/Kraków, nr rachunku: 49 1010 1270 0026 6813 9120 0000. Wykonawca zobowiązany jest W tytule przelewu należy wpisać: Przetarg - ,,Nadbudowa i przebudowa istniejącego budynku administracji w Zakładzie Karnym w Nowym Wiśniczu wraz z budową i przebudową wewnętrznych instalacji" na które wnoszone jest wadium.4. Warunkiem uznania wpłaty wadium będzie zaksięgowanie ich przez bank prowadzący rachunek zamawiającego przed terminem składania ofert . Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania rozliczeń międzybankowych zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.5. Wadium zostanie zwrócone w sytuacjach i na zasadach określonych w art. 98 ustawy PZP6. Zamawiający zatrzyma wadium , gdy zajdą przesłanki, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy PZP7. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca będzie zobowiązany wnieść wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu - dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich chyba, że ci innego wynika z przepisów prawa. 9. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania: a) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę określone w Pzp. b) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium; c) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie; d) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą ( z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania z ofertą jest dzień otwarcia ofert); e) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania: f) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest Zakład Karny w Nowym Wiśniczu g) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ( art. 58 ustawy Pzp), zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).10. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwalnie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona11. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Dopuszcza się stosowanie robót zamiennych w następujących okolicznościach:1) na wniosek Wykonawcy, za zgodą Zamawiającego, w trakcie prowadzenia robót, mogą być dokonywane zmiany technologii wykonania elementów robót; Dopuszcza się je tylko w przypadku, gdy proponowane przez Wykonawcę rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jaki przewiduje dokumentacja projektowa; w tym przypadku Wykonawca i kierownik budowy przedstawia projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz z rysunkami; projekt taki wymaga akceptacji i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego;2) w przypadku gdy z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi potrzeba zmiany rozwiązań technicznych wynikających z umowy, Zamawiający sporządza protokół robót zamiennych, a następnie dostarcza Wykonawcy dokumentację na te roboty; w przypadku, gdy zmiany te spowodują wzrost kosztów, roboty te będą traktowane, jako dodatkowe lub uzupełniające i Zamawiający złoży na ich wykonanie zamówienie, w trybie wynikającym z ustawy Prawo zamówień publicznych.2. Zamawiającemu przysługuje prawo zmniejszenia wynagrodzenia maksymalnie do kwoty 80% wynagrodzenia brutto określonego w § 12 ust. 1 umowy w przypadku: 1) rezygnacji z części zakresu robót do wykonania;2) braku konieczności wykonania robót wynikłych z błędów stwierdzonych w dokumentacji projektowej; 3) w przypadku o którym mowa § 17 ust. 8 pkt 2 lit. a.3. Zmniejszenie wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 i 2 następuje w oparciu o harmonogram rzeczowo-finansowy , a w ust 2. pkt 3 proporcjonalnie do zmniejszenia wartości robót.4. Termin zakończenie robót może ulec zmianie na skutek:1) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót;2) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej - o czas niezbędny do ich usunięcia;3) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego;4) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności;5) działania organów administracji, nie zawinionych przez Wykonawcę w szczególności:1) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp.,2) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej.6) stwierdzenia przez Zamawiającego, że okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19 mają wpływ na terminowość wykonania robót.5. Dopuszcza się wprowadzenie zmiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie pod warunkiem, że:1) spowodują obniżenie kosztów ponoszonych przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy;2) wynikają z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów (następca zmienianego materiału lub urządzenia);3) zmiana dotyczy materiałów lub urządzeń o parametrach tożsamych lub lepszych od przyjętych w ofercie w przypadku wycofania lub niedostępność na rynku materiału lub urządzenia oferowanego,4) zmiana dotyczy materiałów i urządzeń o parametrach tożsamych lub lepszych pod warunkiem że nie spowodują pogorszenia jakości robót przewidzianej w dokumentacji projektowej.6. Dopuszczalna jest zamiana kierownika budowy (robót) na osobę o kwalifikacjach i doświadczeniu wymaganym w SWZ 7. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, które przed ewentualnym wprowadzeniem do umowy wymagają zgodnej akceptacji stron z wyłączeniem postanowień określonych w ust. 2 gdzie podjęcie decyzji o zmniejszeniu wynagrodzenia nie wymaga akceptacji Wykonawcy, a jedynie jego zawiadomienia.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
SEKCJA VIII - PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-03-15 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: plarforma miniPortalu
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-03-15 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj



Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.