eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Częstochowa › Przebudowa ul. Mirowskiej na odcinku od ul. Nadrzecznej do ul. Faradaya w Częstochowie



OGŁOSZENIE Z DNIA 2021-02-26


NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Nazwa: MIEJSKI ZARZĄD DRÓG I TRANSPORTU W CZĘSTOCHOWIE
Adres:



PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Określenie przedmiotu zamówienia:
Przebudowa ul. Mirowskiej na odcinku od ul. Nadrzecznej do ul. Faradaya w Częstochowie

Miasto: Częstochowa

Województwo: śląskie

CPV:
45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45.11.27.30 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad
45.21.33.15 - Roboty budowlane w zakresie wiat na przystankach autobusowych
45.22.23.00 - Roboty inżynieryjne na instalacjach bezpieczeństwa
45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45.23.33.20 - Fundamentowanie dróg


PROCEDURA

Rodzaj zamówienia: roboty budowlane

Tryb postępowania: tryb podstawowy lub przetarg nieograniczony

Termin składania ofert: 2021-03-15


TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa ul. Mirowskiej na odcinku od ul. Nadrzecznej do ul. Faradaya w Częstochowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZARZĄD DRÓG I TRANSPORTU W CZĘSTOCHOWIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 150309847
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Legionów 52
1.5.2.) Miejscowość: Częstochowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-202
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.7.) Numer telefonu: 34 366 43 05
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@mzd.czest.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzd.czest.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II - INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa ul. Mirowskiej na odcinku od ul. Nadrzecznej do ul. Faradaya w Częstochowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-74304876-7820-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00011230
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-02-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000738/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.16 Przebudowa ul. Mirowskiej na odcinku od ul. Nadrzecznej do ul. Michała Faradaya w Częstochowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/mzd
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://portal.smartpzp.pl/mzd
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Podgląd i pobieranie dokumentacji postępowania nie wymagalogowania. Wykonawca celem złożenia oferty bezpłatnie rejestruje się na Platformie pod wyżejwymienionym adresem klikając przycisk ,,Załóż konto". Wykonawca rejestrując się zapoznaje się iakceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w regulaminie podczas rejestracji oraz uznaje goza wiążący. Do rejestracji niezbędne jest zainstalowanie programu Java w ver.1.8. Szczegółoweinformacje dotyczące sposobu wykonania tych czynności znajdują się w ,,Instrukcja obsługi Portalu e-Usług SmartPZP", dostępnej na stronie Platformy. Wykonawca posiadający konto ma dostęp donastępujących formularzy: złożenia, zmiany i wycofania oferty lub wniosku oraz formularza ,,Pytania iodpowiedzi". Szczegółowa instrukcja użytkownika Wykonawcy portalu SmartPzp dostępna jest nastronie portalu SmartPzp w zakładce e-learning. Niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjneumożliwiające pracę na Platformie:a) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowościnie mniejszej niż 1 Mb/s;b) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 3 GBRAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z systemów operacyjnych Linux Kernel 4.0 , Windows 7 iMac OS 10.12 - lub ich nowsze wersje;c) Zainstalowana przeglądarka internetowa: Internet Explorer11, Mozilla Firefox ver. 46 i późniejsze, Google Chrome ver. 45 i późniejsze lub Opera ver. 37 ipóźniejsze; Przeglądarki zalecane: Mozilla Firefox, Google Chrome lub Opera.d) Włączona obsługaJavaScript;e) Oprogramowanie Java ver. 1.8 lub wyższe;f) Zainstalowany program Acrobat Reader lubinny umożliwiający obsługę formatów .pdf. Oferta oraz wszelkie dokumenty wymagające podpisupodpisywane są w postępowaniu: kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanymlub podpisem osobistym Wszelkie informacje dotyczące korespondencji elektronicznej są wskazane wSWZ w pkt 9.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówieniapublicznego są przetwarzane dane osobowe podlegające ochronie zgodnie z przepisami RODO. Danete dotyczą Wykonawcy będącego osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą,pełnomocnika (osoby fizycznej, której dane osobowe zamieszczone są w pełnomocnictwie)Wykonawcy, członka organu zarządzającego Wykonawcy (osoby fizycznej, której dane osobowezamieszczone są w informacji z KRK), podwykonawcy będącego osobą fizyczną prowadzącądziałalność gospodarczą, jego pełnomocnika (osoby fizycznej), informacji o osobach, które Wykonawcaprzedłożył w ww. przetargu celem wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, brakupodstaw wykluczenia z postępowania, jak i potwierdzenia wymogów Zamawiającego dotyczącychwykonania przedmiotu zamówienia (np. osób, których dane służą do wykazania spełniania przezWykonawcę warunków udziału w postępowaniu, osób kierowanych do realizacji zamówienia, osóbfizycznych prowadzących działalność gospodarczą, które zostaną wskazane jako podwykonawca).Regulacje RODO związane z ochroną danych osobowych mają też zastosowanie do umowy zawartejw wyniku niniejszego postępowania oraz do dokumentacji zgromadzonej w związku zprzeprowadzeniem przedmiotowego postępowania.Obowiązek informacyjny, jak w przypadkupozyskiwania danych osobowych bezpośrednio od Wykonawcy powstanie, gdy Zamawiający uzyskaod Wykonawcy dane osobowe dotyczące innych osób (np. osób, których dane służą do wykazaniaspełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, osób kierowanych do realizacjizamówienia, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, które zostaną wskazane jakopodwykonawca). Obowiązek ten jest uregulowany w art. 14 RODO.Zamawiający może odstąpić odobowiązku indywidualnego informowania każdej z takich osób, w przypadkach, o których mowa w art.14 ust. 5 RODO, np. w sytuacji, gdy osoba ta dysponuje już tymi informacjami albo gdy wymagałoby toze strony Zamawiającego niewspółmiernie dużego wysiłku.Obowiązek informacyjny określonyprzepisami RODO spoczywa także na Wykonawcach, którzy pozyskują dane osobowe osób trzecich wcelu przekazania ich Zamawiającym w ofertach. Dla uzyskania przez Zamawiającego potwierdzenia,że osoby, których dane osobowe są przekazywane Zamawiającemu, dysponują już wskazanymiinformacjami, jak również w celu właściwego zabezpieczenia i ochrony danych tych osób, z którychWykonawca będzie korzystał, przekazanych przez Wykonawcę w ofercie celem uzyskaniaprzedmiotowego zamówienia publicznego wymagane jest oświadczenie Wykonawcy dotyczącepozyskania przez Wykonawcę danych osobowych od osób trzecich, które zawarte jest w Formularzuoferty (załącznik nr 7 do SWZ).
SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MZDiT.ZP.26.59.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zamówienie obejmuje między innymi: - rozbiórkę elementów kolidujących z inwestycją m.in.: nawierzchni jezdni i chodników, krawężników, znaków drogowych, itp.;- przebudowę, renowację i budowę odwodnienia układu drogowego;- przebudowę wodociągu;- przebudowę i budowę oświetlenia;- przebudowę sieci elektroenergetycznej;- przebudowę sieci telekomunikacyjnej własności ORANGE;- budowę kanału technologicznego MZDiT;- wykonanie warstw konstrukcyjnych projektowanych nawierzchni jezdni wraz ze skrzyżowaniami, chodników, dróg rowerowych, miejsc postojowych, zatoki autobusowej, peronów autobusowych i zjazdów do terenów przyległych;- przebudowę mostu przez rzekę Wartę;- regulacja wysokościowa studni, zaworów, zasuw i zabezpieczenie mechaniczne istniejących sieci uzbrojenia terenu;- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego;- roboty związane z zielenią: = zabezpieczenie drzew zlokalizowanych na placu budowy; = usunięcie kolidujących drzew i krzewów; = wykonanie nowych nasadzeń i założenie trawników; = dwuletnia pielęgnacja zieleni;- wyniesienie punktów granicznych zgodnie z decyzją.Zamawiający wymaga udzielenia minimum 60 miesięcznej, a maksymalnie 72 miesięcznej gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówieniaPrzewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

45112730-1 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad

45213315-4 - Roboty budowlane w zakresie wiat na przystankach autobusowych

45222300-2 - Roboty inżynieryjne na instalacjach bezpieczeństwa

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

45233320-8 - Fundamentowanie dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: TERMIN UDZIELANEJ RĘKOJMI ORAZ GWARANCJI JAKOŚCI W MIESIĄCACH (minimalnie 60 miesięcy, maksymalnie 72 miesięcy)
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy skierują do realizacji zamówienia publicznego osoby posiadające uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalnościach: - 1 - osoba - inżynieryjnej drogowej; - 1 - osoba - inżynieryjnej mostowej; - 1 - osoba - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych; - 1 - osoba - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; - 1 - osoba - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; - 1 - osoba - uprawnienia geodezyjne w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie geodezyjnych pomiarów sytuacyjno- wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych oraz rozgraniczeń i podziałów nieruchomości; - 1 - osoba - pełniąca funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń (lub odpowiadające im uprawnienia, a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów). Dopuszcza się łączenie funkcji kierownika budowy oraz kierownika robót drogowychUwaga:Osoby kierujące robotami budowlanymi powinny posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (tekst jedn. Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.II. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej i w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizowali (zakończyli) przynajmniej jedno zadanie obejmujące budowę lub przebudowę lub rozbudowę drogi wraz z kanalizacją deszczową lub sanitarną i oświetleniem za kwotę minimum 8.000.000,00 PLN brutto.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PRZESŁANEK WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA - Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia postępowania należy wypełnić i podpisać przez osoby (osobę) uprawnioną. Załącznik nr 1.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zamiast podmiotowych środków dowodowych żąda oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, w którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy-Pzp. Z wyjątkiem wykluczenia z art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy-Pzp, na potwierdzenie którego Zamawiający wymaga przedłożenia odpisy lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU WPOSTĘPOWANIU - Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu należy wypełnić i podpisać przez osoby (osobę) uprawnioną. Załącznik nr 2. WYKAZ OSÓB - Na potwierdzenie spełnienia warunku należy przedstawić wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi,wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych dowykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, orazinformacją o podstawie do dysponowania tymi osobami podpisany przez osobę/y uprawnioną/e sporządzony na podstawie załącznika nr 4 do swz.WYKAZ ROBÓT BUDOWLANYCH - Warunek zostanieuznany za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi podpisany przez osobę/y uprawnioną wykaz robótbudowlanych, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminuskładania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniemich rodzaju i wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty te zostaływykonane z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonanenależycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawabudowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź innedokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli zuzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tychdokumentów - inne dokumenty. Załącznik nr 5.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z pkt. 8 SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość zmian umowy w zakresie i na określonych warunkach wskazanych w załączniku nr 11 - wzór umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
SEKCJA VIII - PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-03-15 10:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://portal.smartpzp.pl/mzd
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-03-15 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-04-13
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE
Wszelkie pozostałe informacje Zamawiający zawarł w SWZ

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj



Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.