eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kamienna Góra › Przebudowa nawierzchni drogi w ciągu ul. Sportowej w Kamiennej Górze



OGŁOSZENIE Z DNIA 2021-02-25


NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Nazwa: Gmina Miejska Kamienna Góra
Adres:



PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Określenie przedmiotu zamówienia:
Przebudowa nawierzchni drogi w ciągu ul. Sportowej w Kamiennej Górze

Miasto: Kamienna Góra

Województwo: dolnośląskie

CPV:
45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę
45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg


PROCEDURA

Rodzaj zamówienia: roboty budowlane

Tryb postępowania: tryb podstawowy lub przetarg nieograniczony

Termin składania ofert: 2021-03-12


TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa nawierzchni drogi w ciągu ul. Sportowej w Kamiennej Górze
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Kamienna Góra
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821316
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Grunwaldzi 1
1.5.2.) Miejscowość: Kamienna Góra
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-400
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 756455110
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@kamiennagora.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kamiennagora.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II - INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa nawierzchni drogi w ciągu ul. Sportowej w Kamiennej Górze
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-be9b1802-7756-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00010803
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-02-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00007582/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Remont nawierzchni drogi w ciągu ul. Sportowej w Kamiennej Górze
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/kamiennagora
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/kamiennagora.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwemplatformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/kamiennagora. 2. Komunikacjamiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia orazinformacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl iformularza ,,Wyślij wiadomość do Zamawiającego". Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń,wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwemplatformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku ,,Wyślij wiadomość do Zamawiającego", po którychpojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. 3. Zamawiający przekazujeWykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacjedotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofertZamawiający zamieszcza na platformie w sekcji ,,Komunikaty". Korespondencja, której zgodnie zobowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, przekazywana jest w formieelektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy. 4. Zgodnie z § 11ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobusporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznychoraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lubkonkursie, Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę naplatformazakupowa.pl, tj.: 1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości niemniejszej niż 512 kb/s, 2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GBRam, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, 3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, wprzypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0., 4) włączona obsługa JavaScript, 5) zainstalowanyprogram Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, 6) Platformazakupowa.plOgłoszenie nr 2021/BZP 00007874/01 z dnia 2021-02-162021-02-16 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlanedziała według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej- kodowanie UTF8, 7) oznaczenie czasuodbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowanywg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osóbfizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takichdanych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuje że: 1.1. administratorem Pani/Pana danychosobowych jest: Gmina Miejska Kamienna Góra reprezentowana przez Burmistrza Miasta KamiennaGóra z siedzibą w Kamiennej Górze (58-400) przy Placu Grunwaldzkim 1;1.2. z administratoremmożna się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@kamiennagora.pl lub pisemnie na adres siedzibyadministratora;1.3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODOw celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;1.4. odbiorcamiPani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacjapostępowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych(Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zmianami), dalej ,,Ustawa"; 1.5. Pani/Pana dane osobowe będąprzechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowaniao udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywaniaobejmuje cały okres obowiązywania umowy;1.6. obowiązek podania przez Panią/Pana danychosobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym wprzepisach Ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; 1.7.w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposóbzautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.2. Posiada Pani/Pan:2.1. na podstawie art. 15 RODOprawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;2.2. na podstawie art. 16 RODO prawodo sprostowania Pani/Pana danych osobowych;2.3. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania odadministratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o którychmowa w art. 18 ust. 2 RODO;2.4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony DanychOsobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących naruszaprzepisy RODO;3. Nie przysługuje Pani/Panu:3.1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawodo usunięcia danych osobowych;3.2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art.20 RODO;3.3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZIF.271.2.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie nawierzchni drogi w ciągu ulicy Sportowej w Kamiennej Górze w zakresie wykonania nowej nawierzchni drogi, chodników, zjazdów i wymiany kabli zasilających oświetlenie uliczne.W ramach niniejszego zamówienia przewiduje się wykonanie następujących robót:o Rozebranie krawężników i obrzeży betonowych, nawierzchni bitumicznej;o Wykonanie koryta ziemnego pod konstrukcje jezdni, zjazdów, dojazdów oraz dojść; o Wykonanie jezdni z betonu asfaltowego wraz z podbudową; o Wykonanie chodników i zjazdów o nawierzchni z kostki betonowej wraz z podbudową;o Przełożenie istniejącej nawierzchni chodnika od ulicy Józefa Lompy w nawiązaniu do projektowanej nawierzchni chodników;o Wymiana kabli oświetlenia ulicznego w miejscu dotychczasowych kabli, Zamawiający rezygnuje z wykonania opraw oświetleniowych,o Roboty porządkowe,o Wykonanie pozostałych robót wynikających z dokumentacji projektowej.Poza pracami określonymi powyżej do obowiązków Wykonawcy należeć będzie:o Opracowanie i zatwierdzenie projektu organizacji ruchu na czas trwania robót;o zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej wraz ze sporządzeniem inwentaryzacji powykonawczej;o skrzyżowanie z uzbrojeniem podziemnym wytyczyć pod nadzorem właścicieli sieci; o w pobliżu istniejących obiektów budowlanych oraz uzbrojenia podziemnego wykopy należy wykonywać ręcznie pod nadzorem ich użytkowników;o wykonawca ma obowiązek dokonać regulacji wysokościowej istniejących studni systemu odwodnienia drogi;o na etapie realizacji inwestycji Wykonawca zapewni ograniczenie hałasu m.in. poprzez niedopuszczanie do koncentracji pracy sprzętu ciężkiego oraz wykonywanie robót w porze dziennej. o inne obowiązki określone w Części III. Istotne postanowienia umowy.UWAGA: Zamawiający rezygnuje z wykonania opraw oświetleniowych w ramach zadania, a także wykonanie sieci kanalizacji deszczowej, przykanalików, studzienek kanalizacyjnych oraz wpustów deszczowych (które zostały wykonane przez MPWiK).Zamawiający informuje, że w trakcie prowadzonych robót budowlanych Wykonawca ma obowiązek udostępnić teren MPWiK celem uporządkowania pozostałej kanalizacji sanitarnej. Okres udostępnienia nie będzie dłuższy niż 14 dni.Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z dokumentacją techniczną oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót. Dokumenty te określają pełen zakres prac objętych niniejszym zamówieniem.Wykonawca ma obowiązek zapoznania się w sposób bardzo szczegółowy z dokumentacją techniczną, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz warunkami umowy. Wykonawca ma obowiązek wyjaśnić z Zamawiającym wszystkie wątpliwości w stosunku do zakresu zawartego w przywołanych dokumentach, przed złożeniem ofert. Po złożeniu oferty, Zamawiający będzie uważał, że Wykonawca nie ma wątpliwości i uwag w stosunku do zakresu ujętego w specyfikacji. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji wynoszącej minimum 36 miesięcy na wykonane i odebrane roboty.Integralną część opisu przedmiotu zamówienia stanowi:1. dokumentacja techniczna,2. specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót
4.2.6.) Główny kod CPV: 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:a) Dysponuje osobą pełniącą funkcję Kierownika Budowy posiadającą wykształcenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej oraz będącą członkiem właściwej terytorialnie Izby Inżynierów Budownictwa.Osoby odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi muszą posiadać uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie - Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r., poz. 1117 z późn. zm.). W przypadku uprawnień budowlanych wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - uprawnienia muszą obejmować zakres zamówienia.W przypadku, gdy Wykonawca wykazuje osoby, które nabyły kwalifikacje wymagane do wykonywania działalności w budownictwie poza terytorium RP, osoby te muszą posiadać decyzje o uznaniu kwalifikacji zawodowych w danej branży budowlanej zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 2272) lub posiadać prawo do świadczenia usług transgranicznych zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r., poz. 1117 z późn. zm.).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówieniapublicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanierobotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresuwykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu Wykonawcy o braku podstawwykluczenia i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie podstaw wykluczenia zpostępowania wskazanych przez Zamawiającego
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W przypadkuwspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia: 1. Wykonawcy są zobowiązani doustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowaniaich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwonależy załączyć do oferty.2. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie zpełnomocnikiem. 3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalnościgospodarczej lub zawodowej zostanie spełniony, jeżeli conajmniej jeden z wykonawcówwspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzeniaokreślonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, do którychrealizacji te uprawnienia są wymagane. 4. W odniesieniu do warunków dotyczącychwykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający sięo udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonająroboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. W przypadku, o którymmowa w ust. 3 i 4, wykonawcy wspólnieubiegający się o udzielenie zamówienia dołączająodpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynikać będzie, które roboty budowlane,dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.6. Każdy z Wykonawców wspólnieubiegających się o udzielenie zamówienia musi złożyć oświadczenie o o braku podstawwykluczenia i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia określone zostały w Projektowanych postanowieniach umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII - PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-03-12 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/kamiennagora w zakładce dedykowanej postępowaniu
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-03-12 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-04-10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj



Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.