rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2018-10-25
rok: 2018
data dokumentu: 2018-10-25
rok: 2018
sygnatury akt.:
KIO 2102/18
KIO 2102/18
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Anna Osiecka
Przewodniczący: Anna Osiecka
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 25 października 2018 r. w Warszawie odwołania wniesionego
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 12 października 2018 r. przez wykonawcę
ActionMed
Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie w postępowaniu prowadzonym przez
zamawiającego Wielospecjalistyczny Szpital - Samodzielny Publiczny Zespół Opieki
Zdrowotnej w Zgorzelcu
przy udziale wykonawcy 4RAD Sp. z o.o. Sp.k.
z siedzibą w Warszawie, zgłaszającego
przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego
odwoławczego w dniu 25 października 2018 r. w Warszawie odwołania wniesionego
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 12 października 2018 r. przez wykonawcę
ActionMed
Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie w postępowaniu prowadzonym przez
zamawiającego Wielospecjalistyczny Szpital - Samodzielny Publiczny Zespół Opieki
Zdrowotnej w Zgorzelcu
przy udziale wykonawcy 4RAD Sp. z o.o. Sp.k.
z siedzibą w Warszawie, zgłaszającego
przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego
postanawia:
1. Um
orzyć postępowanie odwoławcze.
2. Nakaz
ać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy
ActionMed Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie kwoty 13 500 zł 00 gr
(słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego
wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
– Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1986) na niniejsze postanowienie
– w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Jeleniej Górze.
Przewodniczący: ………………………………………
Sygn. akt KIO 2102/18
U Z A S A D N I E N I E
Wielospecjalistyczny Szpital -
Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej
w Zgorzelcu,
dalej „Zamawiający”, prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego
postępowanie o udzielenie zamówienia na Zakup sprzętu medycznego w ramach realizacji
projektu pn. „Miedziowo - Turoszowskie Zagłębie Onkologiczne - Poprawa jakości
i dostępności do świadczeń zdrowotnych dla pacjentów z problemami onkologicznymi
poprzez zakup nowoczesnego sprzętu medycznego i wykonanie niezbędnych prac
budowlanych - w podziale na pakiety.
Postępowanie to prowadzone jest na podstawie
przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. t.j. z 2018 r. poz. 1986), dalej
„ustawa Pzp”. Ogłoszenie o zamówieniu zostało
opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod numerem 2018/S 143-326413
w dniu 27 lipca 2018 r.
ActionMed
Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie, dalej „Odwołujący”, złożył do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 12 października 2018 r. odwołanie w zakresie części nr 1
– rtg telekomando, zarzucając Zamawiającemu naruszenie art. 92 w związku z art. 7 ust. 3
ustawy Pzp oraz art. 24 ust. 1 pkt 17 ustawy Pzp.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie
odwo
łania i nakazanie Zamawiającemu unieważnienia czynności wyboru oferty
najkorzystniejszej, wykluczenia wykonawcy 4RAD Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Warszawie
oraz dokonania wyboru oferty Odwołującego jako najkorzystniejszej.
W dniu
15 października 2018 r. przystąpienie do postępowania odwoławczego
po stronie Zamawiaj
ącego zgłosiła spółka 4RAD Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Warszawie.
Odwołujący pismem z dnia 24 października 2018 r. oświadczył, iż cofa w całości
odwołanie. Oświadczenie o wycofaniu zostało złożone przez osobę upoważnioną
do repreze
ntowania Odwołującego i skutkuje koniecznością umorzenia postępowania
odwoławczego.
W związku z cofnięciem odwołania przed otwarciem rozprawy, Izba postanowiła
o zwrocie na rzecz O
dwołującego 90% wpisu, zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy Prawo
zamówień publicznych.
Mając powyższe na uwadze, orzeczono jak w sentencji.
O kosztach postępowania orzeczono na podstawie art. 192 ust. 9 i 10 ustawy Prawo
zamówień publicznych.
Na podstawie art. 187 ust. 8 zd. 2 ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania
wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich
rozliczania (Dz. U. z 2018 r. poz. 972)
, Izba orzekła o dokonaniu zwrotu Odwołującemu
z rachunku bankowego
Urzędu Zamówień Publicznych 90% kwoty uiszczonej tytułem wpisu
od odwołania.
Przewodniczący: ……………………………………….
1. Um
orzyć postępowanie odwoławcze.
2. Nakaz
ać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy
ActionMed Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie kwoty 13 500 zł 00 gr
(słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego
wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
– Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1986) na niniejsze postanowienie
– w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Jeleniej Górze.
Przewodniczący: ………………………………………
Sygn. akt KIO 2102/18
U Z A S A D N I E N I E
Wielospecjalistyczny Szpital -
Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej
w Zgorzelcu,
dalej „Zamawiający”, prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego
postępowanie o udzielenie zamówienia na Zakup sprzętu medycznego w ramach realizacji
projektu pn. „Miedziowo - Turoszowskie Zagłębie Onkologiczne - Poprawa jakości
i dostępności do świadczeń zdrowotnych dla pacjentów z problemami onkologicznymi
poprzez zakup nowoczesnego sprzętu medycznego i wykonanie niezbędnych prac
budowlanych - w podziale na pakiety.
Postępowanie to prowadzone jest na podstawie
przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. t.j. z 2018 r. poz. 1986), dalej
„ustawa Pzp”. Ogłoszenie o zamówieniu zostało
opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod numerem 2018/S 143-326413
w dniu 27 lipca 2018 r.
ActionMed
Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie, dalej „Odwołujący”, złożył do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 12 października 2018 r. odwołanie w zakresie części nr 1
– rtg telekomando, zarzucając Zamawiającemu naruszenie art. 92 w związku z art. 7 ust. 3
ustawy Pzp oraz art. 24 ust. 1 pkt 17 ustawy Pzp.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie
odwo
łania i nakazanie Zamawiającemu unieważnienia czynności wyboru oferty
najkorzystniejszej, wykluczenia wykonawcy 4RAD Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Warszawie
oraz dokonania wyboru oferty Odwołującego jako najkorzystniejszej.
W dniu
15 października 2018 r. przystąpienie do postępowania odwoławczego
po stronie Zamawiaj
ącego zgłosiła spółka 4RAD Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Warszawie.
Odwołujący pismem z dnia 24 października 2018 r. oświadczył, iż cofa w całości
odwołanie. Oświadczenie o wycofaniu zostało złożone przez osobę upoważnioną
do repreze
ntowania Odwołującego i skutkuje koniecznością umorzenia postępowania
odwoławczego.
W związku z cofnięciem odwołania przed otwarciem rozprawy, Izba postanowiła
o zwrocie na rzecz O
dwołującego 90% wpisu, zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy Prawo
zamówień publicznych.
Mając powyższe na uwadze, orzeczono jak w sentencji.
O kosztach postępowania orzeczono na podstawie art. 192 ust. 9 i 10 ustawy Prawo
zamówień publicznych.
Na podstawie art. 187 ust. 8 zd. 2 ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania
wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich
rozliczania (Dz. U. z 2018 r. poz. 972)
, Izba orzekła o dokonaniu zwrotu Odwołującemu
z rachunku bankowego
Urzędu Zamówień Publicznych 90% kwoty uiszczonej tytułem wpisu
od odwołania.
Przewodniczący: ……………………………………….
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 2499/18 z dnia 2018-12-14
- Sygn. akt KIO 2426/18 z dnia 2018-12-11
- Sygn. akt KIO 2325/18 z dnia 2018-11-27
- Sygn. akt KIO 2095/18 z dnia 2018-11-20
- Sygn. akt KIO 2090/18 z dnia 2018-11-20