eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych na potrzeby projektu Centrum Aktywnych realizowanego przez Centrum Integracji Społecznej, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-06-05

Wrocław: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych na potrzeby projektu Centrum Aktywnych realizowanego przez Centrum Integracji Społecznej, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Numer ogłoszenia: 99935 - 2013; data zamieszczenia: 05.06.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 186522 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Centrum Integracji Społecznej, ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 782 35 11, faks 71 782 35 12.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych na potrzeby projektu Centrum Aktywnych realizowanego przez Centrum Integracji Społecznej, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń zawodowych na potrzeby projektu Centrum Aktywnych realizowanego przez Centrum Integracji Społecznej, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2. Przedmiot zamówienia określony w punkcie 1 składa się z 3 szkoleń, z których każde powinno zostać przeprowadzone osobno w terminie i na zasadach wskazanych w niniejszym SIWZ. 3. Części I-III obejmują sześciokrotną realizację każdej z części, trwającej po maksymalnie 2 miesiące każda. 4. Uczestnikami kursów w części I-III są niezatrudnieni mieszkańcy Wrocławia, zagrożeni wykluczeniem społecznym. 5. Zamówienie publiczne zostało podzielone na 3 części, z czego każda część stanowi odrębny kurs. Dopuszcza się składanie ofert częściowych na wybraną część zamówienia (na wybrany kurs). Wykonawca może złożyć oferty na dowolnie wybrane części zamówienia. Każda część będzie oddzielnie oceniana. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA OBEJMUJE NASTĘPUJĄCE CZĘŚCI: Część I - Kurs pod nazwą: Ratownictwo medyczne a) kurs obejmuje 150 godzin, w tym minimum 120 godzin praktycznych b) termin realizacji kursu: I edycja: czerwiec - lipiec 2013, II edycja: listopad - grudzień 2013, III edycja: kwiecień - maj 2014, IV edycja: wrzesień - październik 2014, V edycja: luty - marzec 2015, VI edycja: lipiec - sierpień 2015. c) ilość osób skierowanych na kurs w każdej edycji to 2 - 6 osób (warunkiem rozpoczęcia kursu jest skierowanie przez Zamawiającego minimum 2 osób) d) czas trwania zajęć - 1 godzina dydaktyczna = 45 min. e) minimalny zakres programowy kursu powinien obejmować następującą tematykę: definicja pojęcia pierwszej pomocy; rys historyczny pierwszej pomocy; aspekty prawne udzielania pierwszej pomocy; łańcuch ratunkowy; zakres pierwszej pomocy przedmedycznej; przyczyny zatrzymania krążenia ze szczególnym uwzględnieniem nagłych zagrożeń krążeniowych i oddechowych; ocena poszkodowanego z uwzględnieniem urazów tkanek miękkich i narządu ruchu; metodyka działania przy resuscytacji krążeniowo - oddechowej; sposoby układania poszkodowanego w pozycji bezpiecznej; zasady obowiązujące w trakcie ewakuacji poszkodowanego; pokaz użycia i działania automatycznego defibrylatora zewnętrznego AED; zagrożenia krążeniowe oraz inne rozpoznania internistyczne zagrażające życiu: zawał mięśnia sercowego, napad duszności (astma), napad drgawkowy (epilepsja), omdlenie, bóle klatki piersiowej itp.; metodyka działań w sytuacji ran i urazów narządów ruchu (zaopatrywanie ran i złamań - metody i materiały); niemechaniczne czynniki urazowe np. poparzenie termiczne i chemiczne, porażenie prądem elektrycznym; prawidłowe postępowanie przy wzywaniu specjalistycznych jednostek ratowniczych; transport poszkodowanych (użycie deski ortopedycznej); współczesne metody zaopatrzenia poszkodowanych (kołnierz ortopedyczny, opatrunki uciskowe, chłonące); przykładowe akcje ratunkowe; pozoracje sytuacji zagrożeń życia; zasady i standardy wyposażenia apteczek i zestawów ratunkowych; Część II - Kurs pod nazwą: Kadry i płace a) kurs obejmuje 150 godzin, w tym minimum 120 godzin praktycznych; b) termin realizacji kursu: I edycja: czerwiec - lipiec 2013, II edycja: listopad - grudzień 2013, III edycja: kwiecień - maj 2014, IV edycja: wrzesień - październik 2014, V edycja: luty - marzec 2015, VI edycja: lipiec - sierpień 2015. c) ilość osób skierowanych na kurs w każdej edycji to 2 - 6 osób (warunkiem rozpoczęcia kursu jest skierowanie przez Zamawiającego minimum 2 osób) d) czas trwania zajęć - 1 godzina dydaktyczna = 45 min.; e) zakres programowy kursu powinien obejmować następującą tematykę: szczegółowe formy zatrudnienia, sposoby ich rozliczania (wraz z samozatrudnieniem pracownika) oraz rozwiązywania stosunku pracy, dokumentacja pracownicza wraz z uprawnieniami pracowników - zasady ich nabywania, czas pracy - ewidencja czasu pracy: sposoby rozliczania, rozliczenia nieobecności, rozliczanie urlopów, wynagrodzenie za czas choroby, ogólna charakterystyka form opodatkowania: podatek VAT, podatkowa księga przychodów i rozchodów, ryczałt ewidencjonowany, naliczanie wynagrodzeń w różnych formach zatrudnienia - zajęcia głównie praktyczne, naliczanie podatków i składek, obowiązki pracodawcy wynikające z przepisów podatkowych i ubezpieczenia społecznego, w szczególności z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - zajęcia głównie praktyczne, korekty dokumentów płacowych i ich konsekwencje, obsługa programu typu Płatnik oraz wykorzystanie programu typu MS Excel w pracy kadrowej, obsługa programu typu Symfonia lub Rachmistrz. Część III - Kurs pod nazwą: kasjer-sprzedawca a) kurs obejmuje 150 godzin, w tym minimum 120 godzin praktycznych; b) termin realizacji kurs: I edycja: czerwiec - lipiec 2013, II edycja: listopad - grudzień 2013, III edycja: kwiecień - maj 2014, IV edycja: wrzesień - październik 2014, V edycja: luty - marzec 2015, VI edycja: lipiec - sierpień 2015. c) ilość osób skierowanych na kurs w każdej edycji to 2 - 6 osób (warunkiem rozpoczęcia kursu jest skierowanie przez Zamawiającego minimum 2 osób) d) czas trwania zajęć - 1 godzina dydaktyczna = 45 min.; e) minimalny zakres programowy kursu powinien obejmować następującą tematykę: podstawy prawne dotyczące handlu i sprzedaży, dokumentacja sprzedaży, narzędzia i techniki sprzedaży, podstawy prawne tj. umowa sprzedaży, odpowiedzialność sprzedawcy, obsługa programu magazynowo-fakturującego, praktyczna obsługa kasy fiskalnej i innych urządzeń sklepowych, towaroznawstwo ogólne, handel detaliczny, handel hurtowy, etyka kupiecka, obsługa klienta - autoprezentacja, budowanie pozytywnego wizerunku firmy, kreowanie indywidualnych potrzeb klienta, radzenie sobie z trudnym klientem, techniki merchandisingowe: przygotowanie wystaw sklepowych i eksponowanie atutów produktu, sprzedaż internetowa, podstawowe zagadnienia marketingu i reklamy. 6. Przedmiot zamówienia określony w punkcie 1 swym zakresem obejmuje: a) przeprowadzenie kursów we wskazanym terminie, w wymiarze minimum 2 dni w tygodniu od poniedziałku do piątku po minimum 6 a maksimum 8 godzin zegarowych. b) przeprowadzenie egzaminu końcowego z zakresu zrealizowanego programu i wydanie imiennych zaświadczeń o ukończeniu kursu zawodowego. W razie niezdania lub nieprzystąpienia do egzaminu przez uczestnika w pierwszym terminie, Zamawiający przewiduje termin egzaminu poprawkowego, który ustala z Wykonawcą, a Wykonawca zobowiązany jest do jego przeprowadzenia, c) wydanie zaświadczenia o ukończeniu kursu, zawierające logotypy oraz zapisy informujące o współfinansowaniu kursu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, d) zapewnienie odpowiednich sal i pomieszczeń na terenie miasta Wrocławia do przeprowadzenia kursu posiadających swobodny dostęp do pomieszczeń sanitarnych (toaleta, umywalka), spełniających wymogi sanitarne i przeciwpożarowe; wyposażonych w rzutnik, ekran i tablicę suchościeralną oraz sprzęt lub pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji przedmiotu umowy, zapewniających bezpieczne i higieniczne warunki pracy. Budynek, w którym będą odbywać się zajęcia powinien być dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych (np. podjazd, winda). e) zaproponowanie szczegółowego programu kursu ze wskazaniem osób prowadzących poszczególne zajęcia oraz zapewnienie pełnej obsługi podczas kursów. Program kursu musi odpowiadać wymogom określonym w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych i ponadto spełniać wymogi, jeżeli takie istnieją, wynikające z odrębnych przepisów i obejmować swym zakresem co najmniej minimum tematyczne określone w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia, f) oznakowanie pomieszczeń, prezentacji multimedialnych, materiałów piśmienniczych, biurowych i materiałów szkoleniowych za pomocą logotypów oraz zapisów informujących o współfinansowaniu kursu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz według wytycznych przyjętych dla Systemu Identyfikacji Wizualnej materiałów informacyjnych i promocyjnych Gminy Wrocław dostępnej w Biurze Promocji Miasta, ul. Przejście Żelaźnicze 17a, 50-107 Wrocław (w konsultacji z Zamawiającym) oraz logo projektu. Powyższe logotypy Zamawiający zobowiązuje się dostarczyć wcześniej Wykonawcy, g) zapewnienie uczestnikom odzieży ochronnej (o ile jest to wymagane stosownymi przepisami BHP) oraz przeszkolenia w zakresie BHP (w pierwszym dniu kursu), zgodnie z przepisami; h) zapewnienie uczestnikom materiałów piśmienniczych, biurowych i dydaktycznych; i) zapewnienie codziennego poczęstunku dla uczestników kursu w czasie przerw między zajęciami (kawa, herbata, woda, ciastka), j) przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem form wykładowych oraz ćwiczeń praktycznych z użyciem odpowiednich materiałów zgodnych z tematyką kursu, k) zapewnienia kadry o odpowiednim wykształceniu i doświadczeniu w prowadzeniu szkoleń-kursów zawodowych, potwierdzone dyplomami, certyfikatami, zaświadczeniami itp.; l) wyznaczenie osoby do kontaktu z Zamawiającym, odpowiedzialnej za dbałość o wysoką jakość zajęć i upoważnionej do podejmowania wiążących decyzji w kwestiach związanych z realizowanymi kursami, m) przygotowanie i prowadzenie dokumentacji kursu, w tym list obecności, odbioru poczęstunku i materiałów szkoleniowych, sprawozdań z przeprowadzonych kursów, protokołów egzaminów i przekazanie ich Zamawiającemu, n) umożliwienie przeprowadzenia niezapowiedzianych kontroli realizowanego kursu w miejscu ich odbywania przez osobę wyznaczoną przez Zamawiającego, o) niezwłoczne informowanie Zamawiającego imiennie o nieobecności na kursie osób skierowanych przez Zamawiającego, nieprzystąpieniu tych osób do kursu lub też rezygnacji z uczestnictwa w trakcie trwania kursu, a także o osobach często spóźniających się - pod rygorem odmowy przez Zamawiającego zapłaty w odniesieniu do tych osób, proporcjonalnie do kosztu w przeliczeniu na jednego uczestnika kursu. 7. Kursy będą się odbywały we wskazanym okresie, w wymiarze minimum 2 dni w tygodniu (poniedziałek - piątek) po minimum 6 a maksimum 8 godzin zegarowych. Szczegółowy harmonogram kursu ze wskazaniem terminów i godzin konkretnych zajęć Wykonawca przedstawi i dostarczy Zamawiającemu co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia kursu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji dostarczonego harmonogramu i wpływu na rozplanowanie szkolenia w danych dniach i godzinach, stosownie do potrzeb i możliwości uczestników projektu. 8. Miejsce prowadzenia kursu: wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia odpowiednich sal i pomieszczeń do przeprowadzenia szkoleń na terenie miasta Wrocławia, posiadających swobodny dostęp do pomieszczeń sanitarnych (toaleta, umywalka), spełniających wymogi sanitarne i przeciwpożarowe. Sale i pomieszczenia, w których będą przeprowadzane kursy muszą posiadać standardowe wyposażenie: stoliki, krzesła oraz wyposażenie multimedialne, tj: rzutnik, ekran i tablicę suchościeralną lub inny sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji przedmiotu umowy. Sale i pomieszczenia muszą spełniać bezpieczne i higieniczne warunki pracy. Budynek, w którym będą odbywać się zajęcia powinien być dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych (np. podjazd, winda). 9. Materiały szkoleniowe: wykonawca jest zobowiązany do przygotowania materiałów szkoleniowych w zakresie programowym szkoleń i dostarczenia ich uczestnikom w dniu rozpoczęcia kursu lub sukcesywnie w miarę postępu realizacji programu kursu. Odbiór materiałów szkoleniowych powinien zostać potwierdzony przez uczestników podpisem na imiennej liście odbioru. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia dodatkowo 1 egz. materiałów szkoleniowych do dokumentacji prowadzonej przez Zamawiającego. 10. Przygotowanie cateringu: w ramach zamówienia należy zapewnić codzienny poczęstunek dla uczestników kursów w miejscu ich przeprowadzenia. Usługa poczęstunku ma obejmować: zapewnienie dostępu do poczęstunku w przerwach w trakcie zajęć szkoleniowych, tj do: kawy, herbaty, wody oraz ciastek. W ramach cateringu w trakcie trwania kursu należy uwzględnić następujące wymagania w zakresie ilości i zakresu poczęstunku: a) kawa z ekspresu oraz herbata w termosach - po 250 ml każdego napoju na osobę; cukier, mleko do kawy, b) suche ciastka - mix, c) woda mineralna butelkowana - po 500 ml na jednego uczestnika. 11. W zakresie dokumentacji kursu wykonawca jest zobowiązany do: A) prowadzenia poniższej dokumentacji przebiegu kursu: listy obecności na każdych zajęciach, zawierające datę i godziny kursu, realizowany w danym dniu temat, podpis osoby prowadzącej. Obecność powinna być poświadczona własnoręcznym podpisem uczestnika składanym na każdych zajęciach. B) przekazania Zamawiającemu: a) szczegółowego harmonogramu kursu (z numerami sal i nazwiskami prowadzących zajęcia- dostarczony drogą mailową lub w formie papierowej Zamawiającemu najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem kursu); b) materiałów dydaktycznych dla uczestników - trwale spięty komplet przekazany najpóźniej do dnia rozpoczęcia kursu zawodowego (w przypadku materiałów dydaktycznych, nie będących w wersji papierowej, należy przekazać Zamawiającemu 1 wzorcowy komplet materiałów). c) arkuszy egzaminu końcowego - Wykonawca przekazuje arkusz egzaminu końcowego na odpowiednio ologowanym papierze (jak w przypadku materiałów dydaktycznych) oraz kserokopii arkuszy wypełnionych imiennie przez uczestników (najpóźniej tydzień po zakończeniu kursu); d) oryginałów list obecności (najpóźniej tydzień po zakończeniu danego miesiąca kursu); e) kserokopii zaświadczeń o ukończeniu kursu zawodowego i potwierdzenia odbioru tych zaświadczeń przez uczestników (najpóźniej tydzień po zakończeniu kursu); f) protokołu egzaminu końcowego (najpóźniej tydzień po zakończeniu kursu); g) oryginałów listy odbioru materiałów szkoleniowych (najpóźniej tydzień po zakończeniu kursu); h) oryginałów listy odbioru poczęstunku (najpóźniej tydzień po zakończeniu danego miesiąca kursu); i) sprawozdania końcowego zawierającego liczbę zrealizowanych godzin i tematy kursu (do tygodnia po zakończeniu kursu). Dokumenty wymienione w pkt a, b, c, d, e, f, g, h, i powinny zawierać wymagane logosy oraz informację o współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 12. Osoby wskazane przez Wykonawcę w wykazie osób będą wykonywały opisany wyżej przedmiot zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany prowadzących z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy. W powyższym przypadku obowiązkiem Wykonawcy jest złożenie w formie pisemnej wniosku do Zamawiającego o wyrażenie zgody na zmianę prowadzącego z podaniem powodu, uzasadnienia oraz wskazaniem osoby na zastępstwo z załączeniem dokumentów tej osoby potwierdzających spełnianie przez nią warunków stawianych przez Zamawiającego w SIWZ. Na zmianę prowadzących Zamawiający musi wyrazić zgodę. Zmiana osób potwierdzona zgodą Zamawiającego nie wymaga zmiany umowy. Przy kalkulacji ceny ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania przedmiotu zamówienia, a w szczególności koszt kursu, koszt egzaminów, poczęstunku oraz materiałów dydaktycznych w przeliczeniu na koszt całkowity jednej godziny kursu. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia dodatkowo 1 egz. materiałów dydaktycznych do dokumentacji projektu.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe 80.53.00.00 - Usługi szkolenia zawodowego .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: projekt Centrum Aktywnych współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: Kurs pod nazwą: Ratownictwo medyczne

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 04.06.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Fundacją Tobie Polsko Ratownicy, ul. Legnicka 65, 54-206 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 44878,05 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 71820,00

  • Oferta z najniższą ceną: 71820,00 / Oferta z najwyższą ceną: 74340,00

  • Waluta: PLN.

Część NR: 2   

Nazwa: Kurs pod nazwą: Kadry i płace

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 04.06.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 6.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • NESTOR GROUP Bartosz Berkowski, Rynek 39-40, 58-100 Świdnica, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 47560,98 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 57600,00

  • Oferta z najniższą ceną: 57600,00 / Oferta z najwyższą ceną: 72000,00

  • Waluta: PLN.

Część NR: 3   

Nazwa: Kurs pod nazwą: kasjer-sprzedawca

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 04.06.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 5.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • NESTOR GROUP Bartosz Berkowski, Rynek 39-40, 58-100 Świdnica, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 44146,34 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 57600,00

  • Oferta z najniższą ceną: 57600,00 / Oferta z najwyższą ceną: 70650,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.