eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Usługa druku w podziale na 2 zadania dla CED i EDO

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-06-22

Warszawa: Usługa druku w podziale na 2 zadania dla CED i EDO
Numer ogłoszenia: 99695 - 2016; data zamieszczenia: 22.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Adama Mickiewicza , ul. Mokotowska 25, 00-560 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 4476100, faks 022 4476152.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.iam.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa Instytucja Kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa druku w podziale na 2 zadania dla CED i EDO.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie nr 1 druki dla Wydziału Programów Europejskich zgodnie z warunkami zawartymi w Specyfikacji Technicznej (załącznik nr2) Zadanie nr 2 druki dla Programu Europa dla Obywateli zgodnie z warunkami zawartymi w Specyfikacji Technicznej (załącznik nr 2).

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.82.30.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 22.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pełnomocnictwo, które musi być udzielone na piśmie i podpisane zgodnie ze specyfikacją przez osoby wymienione w aktualnym rejestrze lub aktualnym zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Dokument ten powinien być załączony do oferty w oryginale lub jego wierzytelny odpis. Załączenie pełnomocnictwa w formie kserokopii, na której widnieją podpisy samego umocowanego nie zostanie uznane za ważne. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (podmioty te występujące wspólnie zwane są dalej konsorcjami). W przypadku, o którym mowa w ust. 1 wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz zobowiązani są dołączyć do oferty pełnomocnictwo, dla pełnomocnika do reprezentowania wykonawców występujących wspólnie, w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być załączone w oryginale i podpisane przez uprawnionych, w świetle dokumentów rejestracyjnych, przedstawicieli wykonawców lub mieć postać aktu notarialnego, albo notarialnie potwierdzonej kopii. Spółka cywilna dołącza w/w pełnomocnictwo lub dokument, z którego wynika w/w pełnomocnictwo - poświadczone za zgodność z oryginałem kopię umowy spółki cywilnej lub uchwałę. Konsorcjum dołącza w/w pełnomocnictwo lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię umowy regulującej współpracę konsorcjum, z której wynika ustanowione pełnomocnictwo. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia Jedynie złożenie oryginału dokumentu zawierającego podpis upoważnionej osoby pod treścią oświadczenia, spełnia wymóg formy pisemnej zobowiązania, określonej w art. 26 ust. 2b Ustawy Pzp. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia swoich zasobów odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenie wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienia odpowiedniego zasobu oraz wskazywać: a) jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów, b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły wykonawcę z innym podmiotem, d) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 50
  • 2 - jakość - 50

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

2.Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w wypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności, tj.: 1) w wypadku zmian podmiotowych po stronie Wykonawcy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa 2) w wypadku zmian nr rachunku bankowego wykonawcy, na który jest płacone wynagrodzenie 3) w wypadku wszystkich zmian obiektywnie ocenianych, jako korzystne dla Zamawiającego 4) w wypadku zmian stanu prawnego lub faktycznego, które mają wpływ na treść zawartej umowy, jeżeli tak zamiana leży w interesie publicznym 5) w pozostałym zakresie - w sytuacji nieprzewidzianej i niezawinionej przez strony, której wystąpienia strony nie mogły przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności., w szczególności istotnych zmian na rynku usług objętych niniejszym postępowaniem lub wystąpienia istotnych trudności w pozyskiwaniu przez Wykonawcę lub Zamawiającego materiałów niezbędnych do wykonania zamówienia. Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonane, za zgodą stron, wyłącznie w formie pisemnego aneksu do umowy. Wszystkie załączniki do niniejszej SIWZ stanowią jej integralną część. Do spraw nieuregulowanych w niniejszej SIWZ. mają zastosowanie przepisy Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164)

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.iam.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Instytut Adama Mickiewicza, ul.Mokotowska 25,00-650 Warszawa..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.06.2016 godzina 11:00, miejsce: Instytut Adama Mickiewicza, ul.Mokotowska 25,00-650 Warszawa, recepcja..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: druki dla Wydziału Programów Europejskich.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: A) Komponent KULTURA 1. Mapa projektów .format: 210x235mm .rodzaj papieru: okładka - biały karton 350g, środek - satyna 120g .uszlachetnienie okładki: soft touch 1+0, folia mat 0+1, lakier wybiórczy 1+0 .druk offsetowy .zadruk: okładka 4+4, środek 4+4 .szycie: oprawa miękka, klejona po długim boku .ilość stron: 4+44 .nakład: 500 szt. Ostateczny termin realizacji: 29 lipca 2016 roku 2. Plakat (INFO DAY Warszawa) .format B1 .papier minimum gm 170/m2 .Druk: kolorowy 4+0, offsetowy .na papierze samoprzylepnym, rycowanym, zapakowane w tubę .nakład: 10 szt. Ostateczny termin realizacji: 30 sierpnia 2016 r. 3. Program (INFO DAY Warszawa) . format A5 . druk dwustronny kolorowy (4+4) . papier: kreda mat 250 g/m2 . folia matowa 1+1 . ilość stron: 2 . nakład: 200 szt. Ostateczny termin realizacji: 30 sierpnia 2016 r. 4. Ulotka promująca nabory do Tłumaczeń Literackich .format A5 .składana .rodzaj papieru: kreda 280g .uszlachetnienie: folia mat .druk offsetowy .zadruk 4+4 .ilość stron: 4 .nakład: 200 szt. Ostateczny termin realizacji: 15 grudnia 2016 roku B) Komponent MEDIA 5. PRZEWODNIK po schematach dofinansowania MEDIA: - wymiar: 16,5 x 24 cm (w pionie) - rodzaj papieru: okładka - kreda mat 300g/m2; środek - offset 100 g/m2 - uszlachetnianie okładki: folia mat. 1:1, lakier UV wybiórczo 1+0 - druk offsetowy 4+4 - szycie zeszytowe po długim boku - maksymalna liczba stron: 36 str. (w tym 4 str. okładki) - nakład: 1000 szt. Ostateczny termin realizacji: 5 września 2016 r. 6. ULOTKA (harmonijka) nt. rodzajów działań wspieranych przez komponent MEDIA: - wymiary: DL - 10,5 x 21 cm (w pionie) - rodzaj papieru: kreda mat 170g/m2 - uszlachetnianie: folia mat 1+1 - druk offsetowy 4+4 - 3 bigowania po długim boku - maksymalna liczba stron: 8 str. - nakład: 2 000 szt. Ostateczny termin realizacji: 5 września 2016 7. MAGAZYN CED Polska nr 3/2016 - wymiary: A4 - 20,5 x 29,5 cm (w pionie) - rodzaj papieru: okładka - kreda mat 250g/m2; środek - kreda mat 170 g/m2 - druk offsetowy 4+4 - szycie zeszytowe po długim boku - maksymalna liczba stron: 24 str. (w tym 4 str. okładki) - uszlachetnianie okładki: folia mat. 1:1 - nakład: 800 szt. Ostateczny termin realizacji: 5 września 2016 r. 8. MAGAZYN CED Polska nr 4/2016 - wymiary: A4 - 20,5 x 29,5 cm (w pionie) - rodzaj papieru: okładka - kreda mat 250g/m2; środek - kreda mat 170 g/m2 - druk offsetowy 4+4 - szycie zeszytowe po długim boku - maksymalna liczba stron: 28 str. (w tym 4 str. okładki) - uszlachetnianie okładki: folia mat. 1:1 - nakład: 600 szt. Ostateczny termin realizacji: 22 grudnia 2016 9. Plakat (Seriale) - format B1 - papier minimum gm 170/m2 - Druk: kolorowy 4+0, offsetowy - na papierze samoprzylepnym, rycowanym, zapakowane w tubę - nakład: 6 szt. Ostateczny termin realizacji: 14 października 2016 r. 10. Program (Seriale) - 8 str. - druk 4+4, kolor - format 160x240 mm - kreda mat 170g/m2 - uszlachetnianie: folia mat 1+1 (na wszystkich stronach) - nakład 150 szt. (pakowane po 50 szt.) Ostateczny termin realizacji: 14 października 2016 r. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości sztuk powyższych pozycji będących przedmiotem zamówienia. W takim przypadku wynagrodzenie wykonawcy będzie stanowić iloczyn ceny jednostkowej oraz ilości sztuk przedmiotu zamówienia. Zmniejszenie zamówienia nie może być większe niż 20% przedmiotu zamówienia. W takim przypadku wynagrodzenie będzie proporcjonalnie pomniejszone. Realizacja oznacza wykonanie i dostarczenie nakładu (wraz z wniesieniem) bezpośrednio do siedziby Wydziału Programów Europejskich IAM: Creative Europe Desk Polska, Al. Ujazdowskie 41 (III p. - możliwość skorzystania z windy), Warszawa.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.82.30.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 22.12.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 50
    • 2. jakość - 50

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: druki dla Programu Europa dla Obywateli.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Roll-up - 1 szt Mocna konstrukcja wszystkich profili aluminiowych; składany 3-częściowy maszt aluminiowy wyposażony w pewny i niewidoczny od frontu zaczep, szeroka, stabilna kaseta ze sztywnego, grubego aluminium, nie wymagająca dodatkowych nóżek; wałek z listwą zaciskową - bezklejowy montaż. Torba transportowa z grubą wkładką, wyposażona w wygodny, regulowany pas naramienny oraz dodatkową kieszeń na maszt. Druk pełno kolorowy na surowcu FUJI Solvent RollUp Film; parametry wydruku: rozdzielczość 720 dpi; ilość kropelek na cal kwadratowy 320. 24-miesięczna gwarancja jakości. Wymiary: 1000mm x 2000mm Ostateczny termin realizacji: 26 sierpnia 2016 2. Pocztówki o działaniach .format: 170x120mm .papier: biały karton 350g .druk offsetowy .zadruk 4+4 .8 różnych wersji grafiki (komplet składa się z 8 szt dwustronnych pocztówek) .uszlachetnienie: soft touch 1+0, lakier UV wybiórczy 1+0 .nakład: 300 kompletów Pakowanie: 8 pocztówek (po 1 każdego rodzaju) do mini teczki, po 25 kompletów w folię Ostateczny termin realizacji: 29 lipca 2016 3. Miniteczka na pocztówki .wykrojnik - projekt własny, wykonanie wykrojnika leży po stronie drukarni .rodzaj: dwubigowa miniteczka formatu 125x175mm z 2 kieszonkami klejonymi po jednym boku .grzbiet 5 mm .papier: biały karton 350g .druk offsetowy .zadruk 4+4 .uszlachetnienie: soft touch 1+0, lakier UV wybiórczy 1+0 .nakład: 300 szt. .Pakowanie: j.w. Ostateczny termin realizacji: 29 lipca 2016 4. Zeszyt Zaprojektuj działanie cz.1 (wydanie drugie poprawione) .format: 168mm x 240mm .objętość:12 + 4 strony okładki .kolorystyka 4+4 .papier: okładka: karton dwustronnie powlekany 250 g/m2, środek: kreda mat 160 g/m2 .wykończenie okładki: folia mat 1+1, lakier wybiórczy 1+0 .oprawa: zeszytowa .nakład: 200 szt .pakowanie: po 25 szt w folię Ostateczny termin realizacji: 26 sierpnia 2016 r 5. Notes programu Europa dla obywateli .format: A5 .rodzaj: na białej spirali po długim boku .ilość kartek: 60 .druk offsetowy .Okładka: tektura 920g, Oklejka: kreda mat .Oklejka zadruk: góra i dół 4+0 .Uszlachetnienie oklejki: soft touch 1+0, lakier wybiórczy 1+0 .Środek: papier 100g, z własnym zadrukiem 1+1 .Nakład: 250 szt. .Pakowanie: po 10 szt w folię Ostateczny termin realizacji: 26 sierpnia 2016 r. 6. Plakat Europa dla obywateli .format B1 .papier minimum gm 170/m2 .Druk: kolorowy 4+0, offsetowy .na papierze samoprzylepnym, rycowanym, zapakowane w tubę .nakład: 5 szt. Ostateczny termin realizacji: 26 sierpnia 2016 r 7. Program wydarzenia tematycznego Europa dla obywateli .format A5 .szycie: zeszytowe po długim boku .rodzaj papieru: kreda 280g .uszlachetnienie: folia mat na wszystkich stronach, lakier wybiórczy na okładce 1+0 .druk offsetowy .zadruk 5+5 (CMYK + jeden kolor Pantone) .ilość stron: 8 .nakład: 80 szt. .Pakowanie: po 10 szt w folię Ostateczny termin realizacji: 27 września 2016 r 8. Plakat wydarzenia tematycznego Europa dla obywateli .format B1 .papier minimum gm 170/m2 .Druk: kolorowy 4+0, offsetowy .na papierze samoprzylepnym, rycowanym, zapakowane w tubę .nakład: 3 szt. Ostateczny termin realizacji: 27 września 2016 r Realizacja oznacza wykonanie i dostarczenie nakładu (wraz z wniesieniem) bezpośrednio do siedziby Wydziału Programów Europejskich IAM: Creative Europe Desk Polska, Al. Ujazdowskie 41 (III p. - możliwość skorzystania z windy), Warszawa UWAGA: Pozycje nr 2 i 3 z zadania nr 2 są kompatybilne - 8 pocztówek (po jednej każdego rodzaju powinno się zmieścić do miniteczki).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.82.30.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 27.09.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 50
    • 2. jakość - 50

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.