eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Przedmiotem zamówienia jest dostawa mebli dla potrzeb urzędów górniczych wraz z ich rozładunkiem i montażem

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-07-03

Katowice: Przedmiotem zamówienia jest dostawa mebli dla potrzeb urzędów górniczych wraz z ich rozładunkiem i montażem
Numer ogłoszenia: 99557 - 2015; data zamieszczenia: 03.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wyższy Urząd Górniczy , ul. Poniatowskiego 31, 40-055 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 736 17 04, 736 19 00, faks 32 7361705.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wug.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest dostawa mebli dla potrzeb urzędów górniczych wraz z ich rozładunkiem i montażem.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia został podzielony na części: I część dotyczy zamówienia, którego przedmiotem jest dostawa mebli biurowych do Wyższego Urzędu Górniczego w Katowicach wraz z ich rozładunkiem i montażem. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części I określa załącznik nr 1a do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. II część dotyczy zamówienia, którego przedmiotem zamówienia jest dostawa mebli do pomieszczenia socjalnego do Okręgowego Urzędu Górniczego w Gdańsku wraz z ich rozładunkiem i montażem. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części II określa załącznik nr 1b do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. III część dotyczy zamówienia, którego przedmiotem zamówienia jest dostawa 1 szt. szafy pancernej do Okręgowego Urzędu Górniczego w Gdańsku wraz z jej rozładunkiem i montażem Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części III określa załącznik nr 1c do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. IV część dotyczy zamówienia, którego przedmiotem zamówienia jest dostawa 10 szt. regałów archiwalnych do Okręgowego Urzędu Górniczego w Gdańsku wraz z ich rozładunkiem i montażem. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części IV określa załącznik nr 1d do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Realizacja zamówienia nastąpi w terminie 5 tygodni od dnia zawarcia umowy dla danej części. Termin ten obejmuje całkowite zakończenie realizacji umowy, w tym czas na dokonanie procedur odbioru i uwzględnienie zgłoszonych wad.

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do 20% wartości zamówienia podstawowego, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U.2013.907 ze zm.)

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.13.00.00-2, 39.11.00.00-6, 39.13.21.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 35.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda złożenia przez wykonawców wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie niniejszego warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy którzy, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali lub są w trakcie wykonywania należycie co najmniej 3 zamówienia obejmujące dostawę oraz montaż mebli. W przypadku, gdy jeden wykonawca składa ofertę na więcej niż jedną część zamówienia w celu spełnienia powyższego warunku wykonawca może wykazywać się wykonaniem tego samego zamówienia w stosunku do więcej niż jednej części. W przypadku, gdy jeden wykonawca składa ofertę na więcej niż jedną część zamówienia w celu spełnienia warunku wykoanwcamoże wykazywać się wykonaniem tego samego zamówienia w stosunku do więcej niż jednej części.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie niniejszego warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie niniejszego warunku.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie niniejszego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    W wykazie należy wskazać jako główne jedynie dostawy potwierdzające spełnianie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt VII.1 ppkt b SIWZ. Zamawiający nie wymaga informacji o dostawach niewykonanych lub wykonanych nienależycie.;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Wykonawcy w celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego, zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą informację o oferowanych produktach wg tabeli nr 1 pod nazwą - opis oferowanych produktów -znajdującej się w załączniku nr: 7a (dla części I), 7b (dla części II), 7c (dla części III), 7d (dla części IV)

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 94
  • 2 - okres gwarancji - 6

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Wzór umowy stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. Wzór ten jest wspólny dla wszystkich części przedmiotu zamówienia. Po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty w zakresie każdej z części przedmiotu zamówienia, zostanie on odpowiednio dostosowany do danej części. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian umowy w przypadku: a) konieczności zmiany warunków realizacji zamówienia jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, b) konieczności zmiany warunków realizacji zamówienia, w szczególności terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie zamawiającego, c) konieczności zmiany warunków realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającego bezpośredni wpływ na terminowość dostawy, d) gdy zmiana ta jest korzystna dla zamawiającego, ewentualnej zmiany albo rezygnacji z podwykonawców, z zastrzeżeniem, iż jeżeli zmiana ta dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w celu spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, wówczas wykonawca będzie zobowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postepowania o udzielenie zamówienia; e) zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne, do realizacji zamówienia, f) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, g) w sytuacji zmiany cen w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla zamawiającego tzn. na cenę niższą, h) zmiany parametrów mebla, które mogą nastąpić w następujących przypadkach: obniżenia kosztu ponoszonego przez zamawiającego na eksploatację, konserwację i inne, poprawienia parametrów technicznych, jakościowych, aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów, i) konieczności dostarczenia innych, niż określone w umowie, towarów spowodowanej w szczególności zakończeniem produkcji określonych w umowie towarów lub wycofaniem ich z produkcji lub obrotu z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pod warunkiem spełniania przez nie wymagań określonych w SIWZ oraz nie przekroczenia ceny ofertowej brutto danego towaru, j) miarkowania kar umownych, w szczególności w sytuacji gdy kara umowna jest rażąco wygórowana. 3. Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu, skutecznego po podpisaniu przez obie strony umowy, z zastrzeżeniem pkt i kiedy to zmiana może nastąpić za zgodą stron wyrażoną na piśmie. 4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę lub nie bez podawania uzasadnienia odmowy. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody zarówno przez zamawiającego jak i przez wykonawcę. Zmiany mogą nastąpić na pisemny wniosek jednej ze stron. 5. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności: a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), b) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wug.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wyższy Urząd Górniczy, ul. Poniatowskiego 31, 40-055 Katowice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.07.2015 godzina 10:00, miejsce: Wyższy Urząd Górniczy, ul. Poniatowskiego 31, 40-055 Katowice, kancelaria (pok.33).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dostawa mebli biurowych do Wyższego Urzędu Górniczego w Katowicach wraz z ich rozładunkiem i montażem.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: I część dotyczy zamówienia, którego przedmiotem jest dostawa mebli biurowych do Wyższego Urzędu Górniczego w Katowicach wraz z ich rozładunkiem i montażem. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części I określa załącznik nr 1a do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanej dalej SIWZ. Realizacja zamówienia nastąpi w terminie 5 tygodni od dnia zawarcia umowy. Termin ten obejmuje całkowite zakończenie realizacji umowy, w tym czas na dokonanie procedur odbioru i uwzględnienie zgłoszonych wad.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.13.00.00-2, 39.11.00.00-6, 39.13.21.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 35.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 94
    • 2. okres gwarancji - 6

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dostawa mebli do pomieszczenia socjalnego do Okręgowego Urzędu Górniczego w Gdańsku wraz z ich rozładunkiem i montażem.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: II część dotyczy zamówienia, którego przedmiotem jest dostawa mebli do pomieszczenia socjalnego do Okręgowego Urzędu Górniczego w Gdańsku wraz z ich rozładunkiem i montażem. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części II określa załącznik nr 1b do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Realizacja zamówienia nastąpi w terminie 5 tygodni od dnia zawarcia umowy. Termin ten obejmuje całkowite zakończenie realizacji umowy, w tym czas na dokonanie procedur odbioru i uwzględnienie zgłoszonych wad..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.13.00.00-2, 39.11.00.00-6, 39.13.21.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 35.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 94
    • 2. okres gwarancji - 6

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Dostawa 1 szt. szafy pancernej do Okręgowego Urzędu Górniczego w Gdańsku wraz z jej rozładunkiem i montażem.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: III część dotyczy zamówienia, którego przedmiotem jest dostawa 1 szt. szafy pancernej do Okręgowego Urzędu Górniczego w Gdańsku wraz z jej rozładunkiem i montażem. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części III określa załącznik nr 1c do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanej dalej SIWZ. Realizacja zamówienia nastąpi w terminie 5 tygodni od dnia zawarcia umowy. Termin ten obejmuje całkowite zakończenie realizacji umowy, w tym czas na dokonanie procedur odbioru i uwzględnienie zgłoszonych wad..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.13.00.00-2, 39.11.00.00-6, 39.13.21.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 35.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 94
    • 2. okres gwarancji - 6

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Dostawa 10 szt. regałów archiwalnych do Okręgowego Urzędu Górniczego w Gdańsku wraz z ich rozładunkiem i montażem..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: IV część dotyczy zamówienia, którego przedmiotem jest dostawa 10 szt. regałów archiwalnych do Okręgowego Urzędu Górniczego w Gdańsku wraz z ich rozładunkiem i montażem. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części IV określa załącznik nr 1d do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanej dalej SIWZ. Realizacja zamówienia nastąpi w terminie 5 tygodni od dnia zawarcia umowy. Termin ten obejmuje całkowite zakończenie realizacji umowy, w tym czas na dokonanie procedur odbioru i uwzględnienie zgłoszonych wad.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.13.00.00-2, 39.11.00.00-6, 39.13.21.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 35.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 94
    • 2. okres gwarancji - 6

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.