eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jordanów › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Jordanów.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-05-08

Jordanów: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Jordanów.
Numer ogłoszenia: 98825 - 2014; data zamieszczenia: 08.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jordanów , ul. Rynek 2, 34-240 Jordanów, woj. małopolskie, tel. 018 2693510, faks 018 2693526.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-jordanow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Jordanów..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Jordanów. W wyniku podpisanej umowy Wykonawca w cenie ryczałtowej wykona kompleksową obsługę w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Jordanów. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych dotyczy nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z póź. zm. zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Małopolskiego nr XXV398 12 z dnia 2 lipca 2012r. z późniejszymi zmianami oraz Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jordanów przyjętego uchwałą nr XXIX2432014 z dnia 18 lutego 2014 r. Obsługa obejmuje także dostawę właścicielom nieruchomości zamieszkałych worków na odpady niesegregowane nie nadające się do segregacji oraz dostawę stosownie do prowadzonej zbiórki worków na odpady zbierane selektywnie wg zapotrzebowania właściciela nieruchomości do wszystkich nieruchomości zamieszkałych wskazanych przez Zamawiającego. Wykonawca będzie wykonywał przez cały okres obowiązywania umowy odbiór odpadów zmieszanych w workach lub pojemnikach oraz odpadów zebranych selektywnie w workach lub pojemnikach, wg zasady -zbierane selektywnie papier i tektura, metal, tworzywa sztuczne, szkło - odbiór odpadów realizowany dwa razy w ciągu miesiąca -odpady zmieszane nie nadające się do segregacji odbiór odpadów realizowany dwa razy w ciągu miesiąca -żużle i popioły z kotłów paleniskowych - odbiór odpadów jeden raz w ciągu miesiąca w okresie zimowym, tj. w okresie od listopada do kwietnia -bioodpady odbiór odpadów realizowany dwa razy w ciągu miesiąca -odpady wielkogabarytowe zbiórka odpadów dwa razy w ciągu roku akcja wiosenna i jesienna. Zamówienie obejmuje także zbiórkę odpadów wielkogabarytowych i wyeksploatowanego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon i innych odpadów ma być realizowana przez Wykonawcę w formie objazdowej wg trasy zbiórki załącznik nr 9 dwa razy w ciągu roku akcja jesienna i wiosenna dwie zbiórki w trakcie obowiązywania umowy. Zbiórkę odpadów remontowo-budowlanych przez Wykonawcę pochodzących tylko z drobnych remontów nieruchomości zamieszkałych, nie wymagających zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót lub uzyskania pozwolenia na budowę, wg zasad określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jordanów. W celu poprawnej wyceny zadania Wykonawca zapozna się ze specyfiką i ukształtowaniem terenu Gminy Jordanów.Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odzysk lub unieszkodliwienie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Jordanów, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz. U. z 2013 r. poz. 1399, zapisami uchwały sejmiku Województwa Małopolskiego Nr XXV39812 z dnia 2 lipca 2012 r. Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego oraz postanowieniami uchwały nr XXIX2432014 z dnia 18 lutego 2014 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jordanów. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających w gospodarstwach domowych nieruchomości zamieszkałych, w szczególności a. Zmieszanych nie segregowanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01, b.Segregowanych gromadzonych w sposób selektywny podanych poniżej rodzajów odpadów w tym opakowań w szczególności -Odpadów ulegające biodegradacji kod15 01 03, 20 01 08, 20 01 38, 20 02 01, -Papier i tektura kod 15 01 01, 20 01 01, -Tworzywa sztuczne kody 15 01 02, 20 01 39, -Opakowania wielomateriałowe kod 15 01 05, -Metal kod 15 01 04, 20 01 40, -Tekstylia kod 20 01 11, -Szkło kod 15 01 07, 20 01 02, -Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06, -Żużle i popioły z palenisk domowych pieców, kominów, -Zużyte opony kod 16 01 03, -Odpady komunalne niewymienione w innych grupach kod 20 03 99 -Odpady budowlane z drobnych remontów nie wymagających zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót lub uzyskania pozwolenia na budowę, c) Zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz urządzenia zawierające freony o kodach 20 01 23,20 01 35, 20 01 36, d) Odpadów wielkogabarytowych kodzie 20 03 07, e) I innych niewymienionych odpadów komunalnych. Nieodebranie przez Wykonawcę z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem -skutkuje obowiązkiem dokonania takiego odbioru najpóźniej w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia faksem lub e-mailem od Zamawiającego. 2)W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest zagospodarować odpady komunalne poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu zgodnie z obowiązującym prawem, w tym zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania przekazywać do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych zgodnie z uchwałą Nr XXV39812 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego oraz przedstawiać Zamawiającemu jeden raz na kwartał dowody potwierdzające wykonanie tych czynności. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach Dz. U. z 2013r. poz. 21. 3)Odpady komunalne, zbierane będą przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych w następujący sposób wg przyjętego Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jordanów i obowiązującej symboliki odpadów opakowaniowych znaków i opisów dot. recyklingu a do worków lub pojemników o kolorach a.fioletowym odpady ulegające biodegradacji, b.niebieskim papier i tekturę, c.żółtym tworzywa sztuczne w tym opakowania wielomateriałowe tzw. tetrapack, d.zielonym szkło białe i kolorowe, e.pomarańczowym metal, f.czarnym odpady pozostałe, niesegregowane nienadające się do segregacji, b.do pojemników metalowych popioły i żużle, c.do pojemników lub kontenerów podstawionych przez Wykonawcę odpady budowlane z drobnych remontów nie wymagających zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót lub uzyskania pozwolenia na budowę. 4. Jeżeli właściciel posiada już pojemnik Wykonawca zobowiązany jest do jego obsługi opróżniania. 5. W ramach zamówienia Wykonawca dostarcza bezpłatnie worki właścicielom nieruchomości zamieszkałych wg podziału i zakresu ujętego w pkt 3a i pkt 3c na czas załadunku odpadów budowlanych zgodnie z regulaminem. W celu rozprowadzania worków tworzy punkty dystrybucji lub wykorzystuje istniejące placówki, sklepy itp. w każdej miejscowości Gminy Jordanów. Wykonawca tworzy te punkty dystrybucji po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym wymagana akceptacja Zamawiającego. Dostarczane worki muszą spełniać wymagania Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jordanów. Worki muszą być wykonane z folii polietylenowej LDPE o pojemności min. 120 litrów, wykonane zgodnie z obowiązującymi normami - grubości zapobiegającej pęknięciu lub rozerwaniu grubość minimum 0,06 mm ponadto czytelnie oznaczone literami drukowanymi jakiej frakcji odpadów dotyczą np.: SZKŁO i koloru zabarwieniu zgodnym z przyjętym regulaminem i ww opisem. Dopuszcza się dodatkowe oznaczenie na workach nazwą Wykonawcy ilub Gminy. W przypadku ilości odpadów przekraczający normatywną ilość worków wynikającą z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jordanów na wniosek właściciela nieruchomości, Wykonawca zapewni wymaganą ilość worków. 6. W celu realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca obowiązany jest posiadać bazę magazynowo transportową oraz wyposażenie i pojazdy specjalistyczne o odpowiednim stanie technicznym umożliwiające odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Dz. U. z 2013 r. poz. 122 . 7.Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogram zbiórki odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych przed podpisaniem umowy oraz harmonogram zbiórki odpadów wielkogabarytowych i innych, które będą stanowić załącznik do umowy. Harmonogram powinien odpowiadać następującym wytycznym a) powinien być sformułowany w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak też regularności i powtarzalności odbierania odpadów poszczególnych rodzajów b)nie powinien zawierać żadnych dodatkowych treści ponad informacje związane z wykonywaniem zamówienia, w szczególności reklam, informacji propagandowych itd. c)powinien wskazywać miejscowość i daty odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. 8)Wykonawca musi wyposażyć pojazdy odbierające odpady w przenośne czytniki kodów kreskowych aby rejestrować w sposób elektroniczny ilości odbieranych odpadów w workach lub pojemnikach z podziałem na poszczególne frakcje odpadów z danej nieruchomości. Program do obsługi kodów kreskowych czytnika musi być kompatybilny z programem do obsługi gospodarki odpadami komunalnymi Zamawiającego. Wykonawca podczas zbiórki odpadów będzie prowadził elektroniczny odczyt kodów kreskowych umieszczanych przez właścicieli nieruchomości na workach i lub pojemnikach. Wykonawca ma obowiązek przekazywać raporty miesięczne Zamawiającemu w formie elektronicznej wg wymogów Zamawiającego. 9)Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca wraz z Zamawiającym sporządza harmonogramy odbioru odpadów, który będzie podany do publicznej informacji (na stronie internetowej Gminy Jordanów: www.gmina-jordanow.pl, tablicach informacyjnych w poszczególnych sołectwach, punktach dystrybucji worków itp. 10)Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty. Ponadto zaleca się zapoznanie z warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia. Zamawiający wymaga, aby na drogach będących w zarządzie zamawiającego i dojazdach do posesji był używany właściwy tabor transportowy, nie powodujący niszczenia dróg część dróg wąska, ze znacznym spadkiem, gdzie są ograniczone warunkami manewrowania. 11) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych: a) w dni robocze w godzinach od 8 00 do 22 00 nie zakłócając ciszy nocnej, b)w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru, c)niezależnie od warunków atmosferycznych, d)pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów. 12)Wykonawca zobowiązany jest do odebrania wszystkich odpadów komunalnych wytworzonych na terenie wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, zgromadzonych w pojemnikach i lub workach spełniających wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jordanów. Odbiór odpadów ma być realizowany z danej nieruchomości od strony wjazdu na tą nieruchomość drogi, a w przypadku budynku wielorodzinnego bezpośrednio z punktu gromadzenia odpadów na tej nieruchomości np. blok w Osielcu. 13)W przypadku, gdy odpady nie są gromadzone w pojemnikach lub w workach odpowiadających wymaganiom Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jordanów, Wykonawca zobowiązany jest do ich odebrania oraz poinformowania Zamawiającego o nieruchomości, na której odpady nie są gromadzone w sposób odpowiadający wymaganiom Regulaminu. 14)Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności do a) zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i lub worków podczas dokonywania odbioru lub transportu, b) uprzątnięcia i odbierania odpadów z miejsc ich gromadzenia, w tym także tych, które nie zostały umieszczone w pojemnikach. 15)Wykonawca jest obowiązany odebrać odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt RTV i AGD, zużyte opony, które zostaną wystawione przez mieszkańców zgodnie z uzgodnionym z Zamawiającym harmonogramem dwa razy w roku akcja jesienna i wiosenna, wg trasy zbiórki załącznik nr 9, z uwzględnieniem a)zabezpieczenia przewożonych odpadów przed rozsypywaniem oraz w sposób gwarantujący bezpieczeństwo ruchu drogowego, b)zbiórki wszystkich rodzajów odpadów wystawionych do odbioru. c)przeprowadzenia kampanii informacyjnej na temat zbiórki odpadów wielkogabarytowych. 16)Wykonawcę obowiązuje a)zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, b)zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c)zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem w trakcie transportu w przypadku wysypania Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania zabrudzeń, plam, itd. 17)Wykonawca w trakcie realizacji umowy zobowiązany jest do posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r., w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Dz. U. z 2013r. poz. 122 z uwzględnieniem, aby a) w posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości znajdowały się co najmniej dwa pojazdy specjalistyczne, przystosowane do odbierania odpadów komunalnych, b) pojazdy były trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, c) na terenie bazy magazynowo - transportowej która w myśl powyższego rozporządzenia ma być usytuowana na terenie Gminy Jordanów, lub w odległości nie większej niż 60 km od jej granicy znajdowały się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania, d) w zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby urządzenia te były utrzymane we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przez niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich załadunku, transportu, magazynowania, przeładunku a także pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego. 18)Pojazdy powinny być w pełni sprawne, posiadać aktualne badania techniczne, być dopuszczone do ruchu drogowego oraz oznakowane widoczną nazwą przedsiębiorcy i numerem jego telefonu. 19)W razie awarii pojazdu specjalistycznego do zbiórki odpadów Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy odpowiednio przystosowany do zbiórki odpadów. 20)Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno- prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 21)Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz. U. z 2013r. poz. 1399 Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych Dz. U z 2012r., poz. 645, oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów Dz. U z 2012r. poz. 676. 22) Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność protokół z dokumentacją fotograficzną na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Ww dokumentację Wykonawca przekazuje Zamawiającemu wg wykazów miesięcznych. Informacja powinna zawierać w szczególności a)adres nieruchomości na której odpady gromadzone są w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jordanów, b)zdjęcia w postaci cyfrowej dowodzące, że odpady gromadzone są w sposób niewłaściwy; zdjęcia muszą zostać wykonane w taki sposób, aby nie budząc wątpliwości pozwalały na przypisanie pojemników i/lub worków do konkretnej nieruchomości, c)dane pracowników Wykonawcy, którzy stwierdzili fakt niezgodnego z Regulaminem postępowania z odpadami komunalnymi oraz ewentualne oświadczenia przez nich przekazane. 23)Wykonawca zobowiązany jest do a)Ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do składowania. b)Przekazywania odpadów do uprawnionego przedsiębiorcy wykonującego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych i uzyskania od niego potwierdzenia odbioru odpadów zebranych z terenu Gminy Jordanów na karcie przekazania odpadów. c)Terminowego zbierania i wywożenia odpadów; d)Przeładowywania odpadów w legalnym i przystosowanym do tego miejscu. e)Niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi. f)Rozliczania się z wykonywanych usług poprzez przedstawienie wymaganych przepisami dokumentów. g)Utrzymania w należytym stanie technicznym, sanitarnym i porządkowym pojazdów, narzędzi i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby realizacji umowy. h)W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. i)Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. 24)Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego przekazywania adresów nieruchomości na których stale zamieszkują mieszkańcy, a które nie ujęto w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego wykazie. 25)Zamawiający zastrzega sobie prawo kompleksowej i wyrywkowej kontroli realizacji przedmiotu zamówienia. 26)Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu raportów zawierających informację o a)ilość odebranych odpadów w szt. worków lub pojemników z podziałem na poszczególne frakcje odpadów i nieruchomości zamieszkałe, z których zostały odebrane - szczegółowy wykaz odebranych odpadów przypisany do danej nieruchomości wg adresu. Wykonawca sporządza raport w formie elektronicznej uzgodnionej z Zamawiającym w formie określonej przez Zamawiającego. Wykonawca przesyła raport miesięczny w formie elektronicznej do Zamawiającego b)ilość odebranych odpadów wielkogabarytowych i innych odpadów w tym: zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon, zebranych podczas akcji zbiórki odpadów wielkogabarytowych. Raport określa nazwę miejscowości rodzaj frakcji odpadów i ilość danej frakcji w Mg. Wykonawca sporządza raport w formie pisemnej uzgodnionej z Zamawiającym c)ilość odebranych odpadów budowlanych w trakcie indywidualnej zbiórki z danej nieruchomości realizowanej przez Wykonawcę. Raport ze zbiórki odpadów określa: adres nieruchomości, dane właściciela, datę odbioru odpadów, szczegółowy opis rodzaju odpadów budowalnych np. gruz i ilość w Mg. d)Wykonawca przekazuje Zamawiającemu sprawozdania półroczne z ilości i rodzajów przekazanych worków właścicielom nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Jordanów z podziałem na miejscowości. 27)Przedmiot zamówienia należy realizować zgodnie z wymaganiami prawnymi określonymi w -dyrektywie Parlamentu Europejskiego i rady 200898WE z dnia 19 listopada 2008r. w sprawie odpadów oraz uchylającej niektóre dyrektywy Dz.U.UE.L2008.312.3, -ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach t. j. Dz. U. z 2013r. poz.1399, -Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystości ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi Dz. U. z 2012r. poz. 630, -Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 września 2012r. w sprawie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych Dz. U. z 2012r. poz. 1052, -Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych Dz. U. z 2012r. poz. 645, -Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów Dz. U. z 2012r. poz.676, -uchwale Nr XXV39812 z dnia 2 lipca 2012r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego wraz ze zmianami. -uchwale Nr XXIX2432014 Rady Gminy Jordanów z dnia 18 lutego 2014 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jordanów -Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Dz. U. z 2013r. poz. 122, -ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska Dz. U. z 2013r. poz. 1232 ze zm. -ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach Dz. U. z 2013r. poz. 21 ze zm. -Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi Dz. U. z 2009r. Nr 104, poz. 868..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.14.00 - Usługi zbierania papieru 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 12 000,00 zł słownie dwanaście tysięcy złotych. Termin wniesienia wadium upływa dnia: 2014-05-20 do godz. 10:00 Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. do dnia 2014-06-20 Wadium może być wnoszone a) w pieniądzu - przelew na rachunek bankowy, b) w poręczeniach bankowych, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 Oznacza to, że w terminie wniesienia wadium w kasie lub na koncie zamawiającego muszą znaleźć się wyżej wymienione formy wadium. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu na koncie zamawiającego muszą znaleźć się pieniądze przelane tytułem wadium. Kasa zamawiającego Urząd Gminy w Jordanowie, 34-240 Jordanów, Rynek 2 pok. nr 3, czynne pon. - pt. 730 - 14 30. Nr rachunku bankowego Urząd Gminy w Jordanowie Bank Spółdzielczy w Jordanowie nr konta 74 8799 0001 0000 0000 0475 0036 z adnotacją wadium Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Jordanów 2. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu lub innej formy wadium. 3. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty wadium, zostanie wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. 4. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: Na etapie składania ofert nie jest wymagane posiadanie odpowiednich uprawnień do wykonywania działalności objętych przedmiotem zamówienia. Uprawnienia te będą wymagane na etapie podpisywania umowy z wyłonionym wykonawcą.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia. Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że wykonał podobne zamówienie w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jedną usługę, odpowiadające swoim rodzajem i wielkością zbiórka odpadów komunalnych od min. 1500 gospodarstw domowych lub zbiórka co najmniej 350 Mg tych odpadów w ciągu roku przedmiotowi niniejszego zamówienia. Należy wskazać miejsce prowadzenia usługi, termin (okres), zakres i wartość usługi.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Posiada min. dwa samochody specjalistyczne do zbiórki odpadów komunalnych. Pozostałe warunki prowadzenia przedmiotowej działalności określone prawnie, a w szczególności wynikające z ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 oraz ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm. oraz rozporządzeń do tych ustaw, będą wymagane na etapie podpisywania umowy z wyłonionym wykonawcą.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Złoży oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wszelkie niezbędne, wymagane ustawowo uprawnienia zał. nr 4 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. W celu potwierdzenia warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia należy przedłożyć opłaconą polisę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia, co najmniej na kwotę 300 000,00 zł., a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Polisa ubezpieczeniowa oraz dowód opłaty będzie wymagana na etapie składania oferty.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    pełnomocnictwo, zobowiązanie podmiotów trzecich, parafowany projekt umowy, dowód wniesienia wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana umowy może być dokonana w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności na - z uwagi na niezależne od stron okoliczności nieprzewidziane zmiany, wypadki losowe dotyczące przedmiotu umowy oraz osób kluczowych dla realizowanej umowy - gdy zmianie uległy stawki podatku VAT - gdy zmianie uległy przepisy prawne istotne dla realizacji umowy - wprowadzenia zmian przez Zamawiającego w stosunku do SIWZ w zakresie wykonania prac nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, w sytuacji konieczności zwiększenia usprawnienia procesu realizacji zamówienia - wszelkie zmiany do umowy wymagają zgody obu stron wyrażoną na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gmina-jordanow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Jordanowie ul. Rynek 2 34-240 Jordanów pokój nr 12, w godz. 7:30 do 15:30 w dni robocze za cenę 20 zł..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.05.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Jordanowie ul. Rynek 2 34-240 Jordanów pokój nr 12, II piętro.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.