eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Wykonanie robót budowlanych związanych z termomodernizacją budynku Domu Pomocy Społecznej na os. Szkolnym 28 w Krakowie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2017-06-19

Ogłoszenie nr 97953 - 2017 z dnia 2017-06-19 r.

Kraków: Wykonanie robót budowlanych związanych z termomodernizacją budynku Domu Pomocy Społecznej na os. Szkolnym 28 w Krakowie
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 55482-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia: tak
Numer ogłoszenia: 83365-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie, krajowy numer identyfikacyjny 35150530800000, ul. ul. Józefińska 14, 30529 Kraków, państwo Polska, woj. małopolskie, tel. 12 6165482, 6165469, faks 126 165 428, e-mail do@poczta.mops.krakow.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie robót budowlanych związanych z termomodernizacją budynku Domu Pomocy Społecznej na os. Szkolnym 28 w Krakowie

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z termomodernizacją budynku Domu Pomocy Społecznej na os. Szkolnym 28 w Krakowie, m.in. w zakresie prac dotyczącym: 1) docieplenia przegród zewnętrznych oraz stropodachu wentylowanego, 2) wymiany stolarki okiennej i drzwiowej 3) hydroizolacji ścian fundamentowych 4) wymiany orynnowania wraz z obróbkami blacharskimi 5) wykonania instalacji fotowoltaicznej, 6) wymiany instalacji centralnego ogrzewania, 7) prac wykończeniowych i remontowych, 8) sporządzenia dokumentacji powykonawczej (w tym korekty audytu energetycznego z uwzględnieniem prac rzeczywiście wykonanych), 9) założenia budek lęgowych dla ptaków i nietoperzy oraz zapewnienie nadzoru ornitologa i chiropterologa. 2. Zamówienie realizowane jest w ramach projektu pn. "Termomodernizacja budynków, w których realizowane są zadania pomocy społecznej" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 4.3.1. Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej - ZIT Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Istotne postanowienia umowy zawiera załącznik numer 12 - wzór umowy, stanowiący integralną część niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3. Szczegółowy zakres prac określają: 1) dokumentacja projektowa - projekt wykonawczy, 2) zestawienie materiałów, 3) przedmiar, 4) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiące załączniki numer 1, 2, 3 i 4 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia zawartych w ww. dokumentach nazw własnych oznacza to, że zamawiający oczekuje zaproponowania rozwiązań o parametrach technicznych (równoważnych) tj. nie gorszych niż parametry jakimi charakteryzuje się materiał, urządzenie, element, wskazany w niniejszej specyfikacji. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dot. minimalnych wymagań parametrów jakościowych, zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów (produktów) ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. 4. Zamawiający zaleca, aby wykonawca przed sporządzeniem oferty dokonał wizji lokalnej w budynku, w którym będą wykonywane roboty, zapoznał się z przedmiotem zamówienia, w szczególności z dokumentacją, o której mowa w ust. 3 pkt. 1-4 powyżej. Termin wizji lokalnej można uzgodnić telefonicznie z upoważnionym przedstawicielem użytkownika obiektu, Panią Jolantą Żegleń pod numerem telefonu 12 644 26 93 oraz przedstawicielem zamawiającego, Panem Grzegorzem Dziokiem pod numerem telefonu 12 616 54 31. 5. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia zapewniając na własny koszt siłę roboczą oraz wszystkie środki techniczne potrzebne do jego realizacji. Wykonawca zapewnienia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają wykonawcę. 6. Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć kosztorysy ofertowe opracowane zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczenia planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004 roku, Nr 130, poz. 1389). Wykonawca zobowiązany jest zamieścić w kosztorysie ofertowym wszystkie pozycje określone przez zamawiającego w przedmiarze z uwzględnieniem wymogów określonych w zestawieniu materiałów. 7. Wykonawca zabezpiecza teren robót mając w szczególności na względzie bezpieczeństwo osób przebywających w budynku, mienie znajdujące się w nim i mienie własne, w szczególności wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zabezpieczyć zdemontowane urządzenia, sprzęt oraz materiały. 8. Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót. 9. Wykonawca zapewnia we własnym zakresie wywóz i utylizację odpadów budowlanych, tj. śmieci, gruzu i innych. 10. Wykonawca w trakcie prowadzenia robót ma obowiązek każdorazowo zgłaszać zamawiającemu wszelkie problemy z realizacją przedmiotu zamówienia oraz współpracować z zamawiającym w zakresie ich rozwiązywania. 11. Odbiór robót zanikających bądź ulegających zakryciu ma być zgłaszany przez wykonawcę z wyprzedzeniem co najmniej 1 dnia roboczego, przy czym przez dzień roboczy należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy. 12. Po zakończeniu robót, ale nie później niż przed ostatecznym odbiorem robót przez zamawiającego, wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenia ich do stanu jaki był przed rozpoczęciem robót. 13. Przed przystąpieniem do końcowego odbioru robót wykonawca doręczy zamawiającemu dokumentację dotyczącą wykonanych robót budowlanych. 14. Wykonawca ponosi bezpośrednią odpowiedzialność za szkody powstałe w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, a także zobowiązuje się do ich niezwłocznego usunięcia, nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia powstania szkody. Przez dzień roboczy należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy. W przypadku, gdy wykonawca nie usunie szkód w terminie wskazanym w zdaniu poprzedzającym zamawiający zastrzega sobie prawo zastępczego usunięcia szkód przez inny podmiot na koszt i ryzyko wykonawcy. W takim przypadku wykonawca zobowiązany będzie zwrócić zamawiającemu poniesione koszty w terminie do 14 dni od daty doręczenia wykonawcy wezwania do zapłaty. Wezwanie do zapłaty zostanie przesłane do wykonawcy wyłącznie listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. W przypadku nie podjęcia pisma zawierającego wezwanie do zapłaty z urzędu pocztowego lub odmowy jego przyjęcia wykonawca nie może się uchylić od skutków prawnych doręczenia. 15. Zamawiający wymaga, aby wykonawca, któremu zostanie powierzone wykonanie robót był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej - suma ubezpieczenia co najmniej 100 000,00zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). Polisa musi być ważna przynajmniej w okresie obowiązywania umowy o wykonanie robót budowlanych. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza doręczy zamawiającemu, najpóźniej w dniu podpisania umowy o wykonanie robót budowlanych, odpowiednio uwierzytelnioną kserokopię polisy. Ponadto, wykonawca zobowiązany będzie, w terminie do 21 dni od dnia podpisania umowy o wykonanie robót budowlanych, przed rozpoczęciem wykonywania robót budowlanych ubezpieczyć: 1) roboty objęte przedmiotem zamówienia, 2) materiały lub elementy i urządzenia do wbudowania lub zamontowania, 3) maszyny budowlane oraz maszyny i urządzenia niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia, 4) sprzęt, wyposażenie budowlane lub montażowe oraz obiekty stanowiące zaplecze budowy. Suma ubezpieczenia ma odpowiadać: 1) dla robót objętych przedmiotem zamówienia oraz materiałów lub elementów i urządzeń do wbudowania lub zamontowania - zgodnie z wartością robót określoną w ofercie wykonawcy, 2) dla maszyn budowlanych, maszyn i urządzeń niezbędnych do montażu, sprzętu i zaplecza, wyposażenia budowlanego lub montażowego oraz obiektów stanowiących zaplecze budowy - wartości niezbędnej do odtworzenia lub zastąpienia maszyn, urządzeń, wyposażenia. Wykonawca zobowiązany jest utrzymać ubezpieczenia, o których mowa powyżej przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, tj. do czasu dokonania przez zamawiającego końcowego odbioru robót. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia przez podwykonawców: Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. W przypadku wykonywania przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy zamawiający ustala następujące warunki udziału podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca nie może zmienić podwykonawcy i dalszego podwykonawcy bez pisemnej zgody zamawiającego. W tym celu, wykonawca jest zobowiązany przedłożyć zamawiającemu pisemny wniosek wraz z określeniem nazwy podwykonawcy i dalszego podwykonawcy, części zamówienia, którego wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy. Do wniosku Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumenty, o których mowa w pkt. 4 poniżej. 2) Wykonawca oświadczy, że wszyscy podwykonawcy i dalsi podwykonawcy posiadają stosowne uprawnienia do wykonywania robót objętych zamówieniem. Zamawiający może żądać przedstawienia stosownych dokumentów fakt ten poświadczających, przed przystąpieniem podwykonawców i dalszych podwykonawców do wykonywania robót. 3) W każdym wypadku korzystania z usług podwykonawcy i dalszego podwykonawcy, wykonawca nałoży na niego obowiązek przestrzegania zasad i reguł określonych w umowie, którą zawarł z zamawiającym, w zakresie w jakim odnosić się one będą do zakresu prac podwykonawcy i dalszego podwykonawcy, pozostając jednocześnie podmiotem odpowiedzialnym za działania i zaniechania swojego podwykonawcy i dalszego podwykonawcy. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za działania lub zaniechania podwykonawcy i dalszego podwykonawcy jak za działania lub zaniechania własne. 4) Wykonawca, podwykonawca i dalszy podwykonawca zobowiązani są do przedłożenia zamawiającemu w terminie do 14 dni roboczych od daty zawarcia umowy o wykonanie robót budowlanych z zamawiającym projektu umowy o podwykonawstwo oraz pisemnej zgody podwykonawcy i dalszego podwykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy przedłożonym zamawiającemu. Przez dzień roboczy należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy. Zamawiający zastrzega sobie prawo zgłoszenia zastrzeżeń do projektu umowy o podwykonawstwo, a także do projektu jej zmiany w terminie do 14 dni roboczych od dnia doręczenia projektu umowy lub projektu jej zmiany zamawiającemu. Ponadto zamawiającemu przysługuje, w terminie zakreślonym w zdaniu poprzedzającym, prawo wniesienia sprzeciwu do umowy o podwykonawstwo i do jej zmian. Niezgłoszenie przez zamawiającego zastrzeżeń lub sprzeciwu do projektu umowy o podwykonawstwo lub do jej zmian w terminach wyżej wskazanych oznacza ich akceptację. 5) Wykonawca, podwykonawca i dalszy podwykonawca zobowiązani będą przedłożyć zamawiającemu odpowiednio uwierzytelnione kserokopie umów o podwykonawstwo, a także ewentualnych aneksów do umów w terminie do 7 dni od daty ich zawarcia. W przypadku zmian w treści zawartej i zaakceptowanej przez zamawiającego umowy o podwykonawstwo postanowienia ust. 4 niniejszego paragrafu stosuje się odpowiednio. Wymagania zamawiającego dotyczące zatrudniania przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób na umowę o pracę: 1. W ramach przedmiotu zamówienia zamawiający wskazuje następujące czynności, których realizacja musi następować w ramach umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1976 roku - Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 roku, poz. 1666, z późniejszymi zmianami): 1) roboty termoizolacyjne, hydroizolacyjne, 2) roboty związane z wymianą orynnowania wraz z obróbkami blacharskimi, wymianą centralnego ogrzewania, 3) czynności wykonywane przez operatorów sprzętu budowlanego. 2. Dokumentowanie zatrudnienia osób wykonujących czynności wskazane w ust. 1 pkt. 1-4 powyżej w ramach umowy o pracę będzie odbywało się trzyetapowo i będzie polegało na: 1) na etapie składania ofert - wykonawca złoży oświadczenie o treści zgodnej z treścią załącznika numer 11 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 2) na etapie zawarcia umowy, ale przed przystąpieniem do wykonywania robót budowlanych - wykonawca w terminie do 3 dni licząc od dnia zawarcia umowy będzie zobowiązany do doręczenia zamawiającemu dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia osób wykonujących ww. czynności tj. oświadczenia osób wykonujących ww. czynności potwierdzające, że osoby te są zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Nie przedstawienie we wskazanym terminie ww. oświadczeń, bądź przedstawienie oświadczeń niekompletnych, nie obejmujących wszystkich wyspecyfikowanych czynności może być podstawą do odstąpienia od umowy przez zamawiającego z przyczyn leżących po stronie wykonawcy oraz naliczenia kar umownych, zgodnie z treścią wzoru umowy stanowiącej załącznik numer 12 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 3) na etapie realizacji umowy - wykonawca na każde pisemne żądanie zamawiającego w terminie 5 dni roboczych przedkładał będzie zamawiającemu raport na temat stanu i sposobu zatrudnienia osób zaangażowanych w wykonywanie czynności wskazanych w specyfikacji, tj. oświadczenia zatrudnionych osób o zatrudnieniu na umowę o pracę, oraz będzie przedkładał zanonimizowane dowody odprowadzenia składek ZUS od umów o pracę zatrudnionych osób. Na każde żądanie zamawiającego, w terminie do 2 dni roboczych i w formie przez zamawiającego określonej, wykonawca jest zobowiązany udzielić wyjaśnień w powyższym zakresie. Przez dzień roboczy należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy; 4) W przypadku nie przedstawienia w terminie informacji, o których mowa w pkt. 3 powyżej wykonawca płacić będzie każdorazowo karę w wysokości 1 500,00zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych 00/100). W przypadku nie zatrudnienia przy realizacji wymaganych czynności osób na podstawie umowy o pracę, zamawiającemu będzie przysługiwało prawo odstąpienia od umowy oraz obciążenia wykonawcy karą umowną, w wysokości 20% całkowitego wynagrodzenia należnego wykonawcy określonego w umowie. 5) Osoby, wykonujące czynności wskazane w ust. 1 pkt. 1-4 powyżej muszą być zatrudnione na umowę o pracę co najmniej w okresie trwania umowy z zamawiającym. 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia przez upoważnionych przedstawicieli zamawiającego kontroli w zakresie spełniania przez wykonawcę, podwykonawcę i dalszego podwykonawcę wymagań dotyczących zatrudniania ww. osób na umowy o pracę, a także prawo do zlecenia przeprowadzenia kontroli u wykonawcy, podwykonawcy i dalszego podwykonawcy w zakresie zatrudniania osób na umowy o pracę uprawnionym organom. Warunki dodatkowe: 1. Sposób rozliczenia wynagrodzenia: kosztorysowy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 roku, poz. 459). 2. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy, tj. zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, zgodnych z przedmiotem niniejszego zamówienia -wielkość tych zamówień do 10% zamówienia podstawowego. 3. Nie przewiduje się udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 7 ustawy, a także zamówień, o których mowa w art. 134 ust. 6 pkt. 3 ustawy. 4. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zakresu rzeczowego i finansowego robót określonych w umowie o wykonanie robót budowlanych jedynie w przypadkach i na zasadach określonych w art. 144 ustawy oraz umowie, której wzór stanowi załącznik numer 12 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 5. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w przedmiarze. Istotą robót zamiennych jest wprowadzenie odmiennego rozwiązania w stosunku do rozwiązania przewidzianego w pierwotnym opisie przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem robót zamiennych należy zatem rozumieć ten sam zakres robót co w pierwotnym opisie przedmiotu zamówienia, lecz wykonywany przy wykorzystaniu innych materiałów, technologii lub urządzeń niż to przewidziano w pierwotnej dokumentacji projektowej. Wprowadzenie robót zamiennych jest możliwe tylko w przypadku uzyskania przez wykonawcę pisemnej akceptacji zamawiającego oraz, gdy zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) pozwolą osiągnąć obniżenie kosztów, lepsze parametry techniczne, użytkowe, estetyczne od przyjętych przedmiarze, 2) wystąpiła niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w ofercie, 3) pojawienie się na rynku, części, materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na oszczędność kosztów realizacji przedmiotu zamówienia oraz kosztów eksploatacji obiektu. 6. Zamawiający dopuszcza też możliwość rezygnacji z wykonania nie więcej niż 5% części przedmiotu zamówienia określonego w przedmiarze robot w przypadku, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, zgodnego z wymogami sztuki ich wykonania. 7. W przypadku obliczania wartości robót wykonywanych ponad zakres określony w umowie, a także robót zamiennych, przy sporządzaniu kosztorysów należy stosować te same nośniki cenowe i ceny jednostkowe materiałów, jakie zastosowano przy opracowaniu kosztorysu ofertowego. W przypadku robót, materiałów lub sprzętów, które nie mają swojego odpowiednika w kosztorysie ofertowym wartość takiej pozycji robót zostanie obliczona zgodnie z poniższym wzorem: Cd = Co x Cscb Wszac. gdzie: Cd - wynagrodzenie za roboty dodatkowe/zamienne, Co - cena oferty wykonawcy złożona w zamówieniu podstawowym, Wszac - wartość szacunkowa zamówienia określona w kosztorysach inwestorskich, Cscb - cena z Sekocenbudu aktualna w okresie wykonania robót dodatkowych/zamiennych. 8. Wykonawca zobowiązany jest spisać i doręczyć zamawiającemu protokół konieczności na roboty dodatkowe i/lub zamienne i/lub zaniechane, uzasadniający konieczność ich wykonania i//lub zaniechania. Oprócz protokołu konieczności wykonawca zobowiązany jest doręczyć zamawiającemu kosztorys ofertowy na roboty dodatkowe i/lub zamienne. Doręczony zamawiającemu protokół konieczności musi być zatwierdzony przez inspektora nadzoru inwestorskiego powołanego przez zamawiającego, z tym jednak zastrzeżeniem, że zatwierdzenie protokołu konieczności przez inspektora nadzoru inwestorskiego powołanego przez zamawiającego nie stanowi potwierdzenia udzielenia wykonawcy zamówienia na roboty dodatkowe i/lub zamienne. 9. Termin sporządzenia i dostarczenia protokołu konieczności oraz kosztorysu ofertowego na roboty dodatkowe, zamienne i/lub zaniechane - do 7 dni od daty wizji lokalnej, podczas której ustalono konieczność wprowadzenia zmian. 10. W przypadku robot zaniechanych wynagrodzenie należne wykonawcy zostanie pomniejszone o wartość tych robót, obliczoną na podstawie kosztorysu ofertowego. 11. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić książkę obmiarów. 12. Zobowiązania wynikające z gwarancji i rękojmi ponosi wykonawca w całym zakresie przedmiotu zamówienia, w tym również w zakresie zleconym podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy. 13. Okres rękojmi: 60 miesięcy od daty odbioru robót budowlanych wchodzących w skład przedmiotu zamówienia, bez wad. Umowa o roboty budowlane jest jednocześnie dokumentem potwierdzającym udzielenie rękojmi. 14. Okres gwarancji: nie krótszy niż 24 miesiące i nie dłuższy niż 60 miesięcy od daty odbioru robót budowlanych bez wad. Umowa o roboty budowlane jest jednocześnie dokumentem gwarancyjnym. Dokumenty gwarancyjne dot. użytych materiałów, sprzętu i wyposażenia przechowuje wykonawca. Ponadto wykonawca zobowiązany jest dopełnić wszelkich formalności związanych z naprawami gwarancyjnymi. 15. Wykonawca zobowiązuje się usuwać ujawnione w okresie gwarancji i rękojmi wady w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od daty ich zgłoszenia wykonawcy. Wady zagrażające bezpieczeństwu ludzi wykonawca ma usuwać do 24 godz. po ich zgłoszeniu przez zamawiającego. 16. Wykonawca we własnym zakresie dopełnia wszelkich formalności dotyczących uzgodnień z dostawcami mediów w zakresie działań związanych z realizacją przedmiotu zamówienia - jeżeli będą wymagane. Wykonawca zobowiązany jest rozliczyć z użytkownikiem budynku koszty mediów. Szczególne uwarunkowania dotyczące realizacji robót: 1. Roboty budowlane mają być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 roku, poz. 290 z późniejszymi zmianami) wraz z aktami wykonawczymi, technologią robót określoną Polską Normą oraz Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiącą załącznik do niniejszej specyfikacji; przy zachowaniu przepisów BHP, maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót prowadzonych w budynku. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 2. Roboty budowlane w obiekcie mają być wykonywane z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych, w tym poruszających się przy pomocy wózka inwalidzkiego, szczególnie w zakresie określonym przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 roku, poz. 290 z późniejszymi zmianami) oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 roku, poz. 1422). 3. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić roboty w sposób powodujący jak najmniejsze niedogodności i utrudnienia funkcjonowania budynku, w którym będą one prowadzone. 4. W czasie prowadzenia robót obiekt nie będzie wyłączony z użytkowania. Wykonawca winien uwzględnić utrudnienia z tym związane oraz współpracować z użytkownikiem i zamawiającym w zakresie rozwiązywania kwestii problematycznych. 5. Wykonawca uzgodni z użytkownikiem i zamawiającym szczegółowy harmonogram prowadzenia prac w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy o wykonanie robót budowlanych. 6. Prowadzenie robót w budynku wiąże się z ryzykiem zniszczenia siedlisk lub ostoi gatunków zwierząt objętych ochroną. W ramach rekompensaty przyrodniczej wykonawca zobowiązany jest - zgodnie z decyzją Dyrektora RDOŚ - do montażu 3 budek lęgowych dla wróbli, 2 budki dla sikor oraz 2 budki dla nietoperzy oraz zapewnienia nadzoru ornitologa i chiropterologa. Koszt dostawy i montażu budek lęgowych stosowanych w profesjonalnych rozwiązaniach ornitologicznych oraz koszt nadzoru ornitologa i chiropterologa powinien zostać uwzględniony przez wykonawcę w kosztorysie ofertowym. 7. Roboty budowlane wewnątrz budynku mają być prowadzone etapami - wymagane jest utrzymanie możliwości ciągłego działania placówki. 8. Roboty budowlane mogą być prowadzone wyłącznie w dniu robocze od godz. 07:00 do 20:00. Przez dzień roboczy należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy. W okresie wykonywania robót należy zachować ciągłość działania instalacji monitoringu wizualnego. Termin realizacji przedmiotu zamówienia: Planowany termin realizacji przedmiotu zamówienia: od daty zawarcia umowy do dnia 31 października 2017 roku. Zamawiający przewiduje, iż rozpoczęcie robót budowlanych winno nastąpić w kwietniu 2017 roku. Warunki płatności: 1. Za wykonanie przedmiotu zamówienia zamawiający zapłaci wykonawcy wynagrodzenie przelewem, bezpośrednio na rachunek bankowy wykonawcy wskazany w fakturze. Zapłata umówionego wynagrodzenia nastąpi po protokolarnym odbiorze wykonanych robót. Do faktury wykonawca zobowiązany jest załączyć kosztorys powykonawczy, atesty, aprobaty techniczne i inne niezbędne dokumenty dotyczące użytych materiałów i wyposażenia oraz wszystkie protokoły sprawdzenia instalacji (w tym m.in. protokół kominiarski). Do faktury końcowej wykonawca załączy oryginał zweryfikowanego audytu energetycznego. 2. W przypadku doręczenia zamawiającemu kompletnej i prawidłowo opracowanej dokumentacji rozliczeniowej, o której mowa w ust. 1 powyżej, zapłata wynagrodzenia nastąpi w terminie do 14 dni od daty doręczenia zamawiającemu tej dokumentacji. W przypadku, gdy doręczona zamawiającemu dokumentacja rozliczeniowa będzie zawierała błędy lub braki, zamawiający wezwie wykonawcę do ich usunięcia, w terminie do 7 dni od daty doręczenia wykonawcy wezwania do skorygowania błędów lub usunięcia braków. W takim przypadku zapłata wynagrodzenia nastąpi w terminie do 7 dni od daty doręczenia zamawiającemu prawidłowej i kompletnej dokumentacji rozliczeniowej. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość zapłaty wynagrodzenia należnego wykonawcy w częściach: 1) po wykonaniu 25% wartości zamówienia, 2) po wykonaniu 50% wartości zamówienia, 3) po wykonaniu 75% wartości zamówienia, 4) pozostała część wynagrodzenia po wykonaniu całości zamówienia. Do obliczenia wartości każdej z wykonanych części robót służą kosztorysy powykonawcze i/lub zamienne, sporządzane na podstawie książki obmiarów, prowadzonej przez wykonawcę, zgodnie z ilością robót, zatwierdzoną przez inspektora nadzoru inwestorskiego. Przy dokonywaniu płatności częściowych postanowienia ust. 1 i 2 powyżej stosuje się odpowiednio. 4. W przypadku, gdy wykonawca wykonuje przedmiot zamówienia przy udziale podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy zapłata wynagrodzenia dokonywana będzie w sposób określony w ust. 2 powyżej, z tym jednak zastrzeżeniem, że do faktury wykonawca winien załączyć, oprócz dokumentów tam wymienionych, odpowiednio uwierzytelnione kserokopie dowodów zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy. W przypadku uchylania się przez wykonawcę od obowiązku zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez zamawiającego umowę o podwykonawstwo. W takim przypadku bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie bez odsetek należnych podwykonawcy i dalszemu podwykonawcy. Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, zamawiający wyznaczy wykonawcy 7 dniowy termin na zgłoszenie pisemnych uwag i zastrzeżeń dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy i dalszemu podwykonawcy. Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą doręczenia wykonawcy informacji o zamiarze dokonania przez zamawiającego bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy. Informacja o zamiarze dokonania bezpośredniej zapłaty może zostać przesłana do wykonawcy wyłącznie listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. W przypadku nie podjęcia pisma zawierającego informację o zamiarze dokonania przez zamawiającego bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy z urzędu pocztowego lub odmowy jego przyjęcia wykonawca nie może się uchylić od skutków prawnych doręczenia. W przypadku zgłoszenia przez wykonawcę uwag, o których mowa powyżej, zamawiający może: 1) nie dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli wykonawca wykaże niezasadność takiej zapłaty albo 2) złożyć do depozytu sądowego kwotę potrzebną na pokrycie wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy w przypadku istnienia zasadniczej wątpliwości zamawiającego co do wysokości należnej zapłaty lub podmiotu, któremu płatność się należy albo 3) dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli podwykonawca lub dalszy podwykonawca wykaże zasadność takiej zapłaty. W przypadku dokonania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy zamawiający potrąci kwotę wypłaconego wynagrodzenia z wynagrodzenia należnego wykonawcy.


II.4) Główny kod CPV: 31.71.23.31 - Fotoogniwa
Dodatkowe kody CPV:45000000-7, 45211200-1, 45232140-5, 45262500-6, 45310000-3, 45321000-3, 71250000-5

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od dnia 15 maja 2017 roku do dnia 31 października 2017 roku.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 15/05/2017
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Łukasz Zdebski Global Serwis Group, biuro@gsginwestycje.pl, os. Centrum D 5/4, 31-933, Kraków, kraj/woj. małopolskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 825193.31 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE

Informacje dodatkowe:



SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
12/06/2017


V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp: Zmiana osób upoważnionych do kontaktu ze strony zamawiającego.


V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zamawiający zmienił osoby upoważnione do kontaktu z wykonawcą w zakresie wykonywania przedmiotu umowy, wskazując w pierwszej kolejności na osobę upoważnioną przez użytkownika obiektu. Wprowadzenie zmian ma charakter porządkujący i pozostaje bez wpływu na termin realizacji przedmiotu umowy jak i wartość wynagrodzenia.


V.4) INFORMACJE DODATKOWE:


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.