eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żywiec › Opracowanie uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych położonych na terenie miejscowościRajcza, Rycerka Dolna i Rycerka Górna w gminie Rajcza

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-07-01

Żywiec: Opracowanie uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych położonych na terenie miejscowości: Rajcza, Rycerka Dolna i Rycerka Górna w gminie Rajcza
Numer ogłoszenia: 97623 - 2015; data zamieszczenia: 01.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe , ul. Krasińskiego 13, 34-300 Żywiec, woj. śląskie, tel. 33 8605000, faks 33 8605083.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zywiec.powiat.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych położonych na terenie miejscowości: Rajcza, Rycerka Dolna i Rycerka Górna w gminie Rajcza.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa opracowania uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych, położonych na terenie miejscowości Rajcza, Rycerka Dolna i Rycerka Górna w Gminie Rajcza, Powiat Żywiecki, wraz ze sporządzeniem i uzgodnieniem strategicznej oceny oddziaływania planów urządzenia lasu na środowisko. 2. Szacunkowa (wg archiwalnych uproszczonych planów urządzenia lasów) powierzchnia lasów stanowiących własność osób fizycznych i wspólnot gruntowych w miejscowościach objętych opracowaniem uproszczonych planów urządzenia lasu wynosi łącznie - 2162,94 ha, w tym: 1) w obrębie Rajcza - 734,68 ha, 2) w obrębie Rycerka Dolna - 381,22 ha, 3) w obrębie Rycerka Górna - 1047,04 ha. Uwaga - podane powierzchnie są orientacyjne - rzeczywista powierzchnia objęta opracowaniem może się różnić do 20% od podanej! Należność zostanie wypłacona za całość opracowania bez względu na powierzchnię objętą opracowaniem. 3. Uproszczone plany urządzenia lasu winny spełniać wymagania określone w ustawie z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jedn. Dz. U. z 2014 r., poz. 1153 ze zm.) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu (Dz. U. z 2012 r., poz. 1302) i zawierać w szczególności: 1) skrócony opis lasów i gruntów przeznaczonych do zalesienia, zawierający informację o: a) powierzchni poszczególnych drzewostanów i gruntów przejściowo pozbawionych roślinności leśnej, b) gatunku drzewa dominującego w drzewostanie, zwanego dalej gatunkiem głównym, jego wieku i bonitacji, c) miąższości i zadrzewieniu drzewostanu, d) siedliskowym typie lasu, e) typie drzewostanu; 2) zestawienia powierzchni lasów ochronnych; 3) ogólnego opisu drzewostanów wraz z zestawieniem powierzchni gruntów i miąższości drzewostanu według gatunków głównych i ich wieku; 4) rejestru zawierającego: a) zestawienie powierzchni lasów według gatunków głównych oraz ich wieku, b) zadania w zakresie gospodarki leśnej, c) wykaz rozbieżności między danymi ewidencyjnymi odnoszącymi się do gruntów objętych sporządzanym uproszczonym planem urządzenia lasu a stanem faktycznym tych gruntów; 5) kopii mapy ewidencyjnej gruntów z oznaczeniem działek ujętych w sporządzanym uproszczonym planie urządzenia lasu. 4. Rejestr, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, winien być sporządzony osobno dla każdej działki ewidencyjnej, według danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków przekazanej przez Zamawiającego. 5. Zadania w zakresie gospodarki leśnej, winny być, zestawione oddzielnie dla poszczególnych drzewostanów według działek ewidencyjnych z przeznaczeniem dla poszczególnych właścicieli lasów i obejmować: 1) etat cięć w drzewostanach przeznaczonych do użytkowania rębnego, 2) etat cięć w drzewostanach przeznaczonych do użytkowania przedrębnego, wynikający z potrzeb pielęgnacyjnych oraz stanu sanitarnego lasu, nieprzekraczający 20% miąższości drzewostanu wskazanej w sporządzanym uproszczonym planie urządzenia lasu; 3) wskazania dotyczące: a) ponownego wprowadzenia roślinności leśnej (upraw leśnych) w lasach w okresie do pięciu lat od usunięcia drzewostanu, b) przebudowy drzewostanu, c) pielęgnowania lasu, d) ochrony lasu, w tym ochrony przeciwpożarowej, e) ochrony gleb i wód. 6. Uproszczony plan urządzenia lasu należy sporządzić wyłącznie dla: a) gruntów wykazanych w ewidencji gruntów i budynków jako lasy (Ls), b) gruntów wykazanych w archiwalnych uproszczonych planach urządzenia lasów jako lasy, c) gruntów zalesionych przez właścicieli ze wsparciem na zalesienie ze środków Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, d) innych gruntów zalesionych - po przedłożeniu przez właściciela gruntów pisemnego wniosku o objecie działki opracowaniem uproszczonego planu urządzenia lasu oraz o zmianę dla tej działki w ewidencji gruntów i budynków dotychczasowego użytku gruntowego na użytek lasy (Ls). 7. W opracowaniach uproszczonych planach urządzenia lasu nie należy ujmować: a) gruntów wykazanych w ewidencji gruntów i budynków jako grunty zadrzewione i zakrzewione (Lz), b) gruntów wykazanych w ewidencji gruntów i budynków lub wg archiwalnych uproszczonych planów urządzenia lasów jako lasy (Ls) - jeżeli nie spełniają wymogów określonych w art. 3 ustawy o lasach, w szczególności gdy powierzchnia kompleksu pokrytego roślinnością leśną jest mniejsza od 0,10 ha lub grunt nie jest trwale pokryty roślinnością leśną (uprawami leśnymi) i jest zabudowany lub użytkowany rolniczo. c) gruntów nowo zalesionych, jeżeli zalesienie nastąpiło na gruntach przeznaczonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na cele nie związane z gospodarką leśną. 8. Uproszczone plany urządzenia lasów należy sporządzić na 10 lat. Należy przyjąć, iż opracowane plany będą obowiązywać w okresie od 01.01.2017 r. do 31.12.2026 r. 9. Zamawiający przekaże Wykonawcy kopie map ewidencyjnych oraz dane z ewidencji gruntów i budynków niezbędne do realizacji zadania. 10. W okresie wykonywania planów Zamawiający udostępni Wykonawcy wgląd do: a) Planu urządzenia gospodarstwa leśnego dla Lasów Uprawnionych wsi Rajcza (okres obowiązywania 01.01.2006 r.- 31.12.2015 r.) b) Uproszczonego planu urządzenia lasu własności osób fizycznych wsi Rycerka Górna (okres obowiązywania 01.01.1997 r.- 31.12.2006 r.) c) Uproszczonego planu urządzenia lasu własności osób fizycznych wsi Rajcza (okres obowiązywania 01.01.1997 r.- 31.12.2006 r.) d) Planu urządzenia gospodarstwa leśnego lasów Współwłaścicieli Zarąbku Janotów w Rajczy (okres obowiązywania 01.01.1996 r.- 31.12.2005 r.). 11. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z uzgodnieniami niezbędnymi do wykonania przedmiotu zamówienia. 12. Przed przystąpieniem do prac urządzeniowych Wykonawca powiadomi Urząd Gminy Rajcza, sołtysów wsi Rajcza, Rycerka Dolna i Rycerka Górna, przewodniczących zarządu wspólnot gruntowych położonych na terenie wsi Rajcza, Rycerka Dolna i Rycerka Górna, oraz Nadleśnictwo Ujsoły o zamiarze i terminie prowadzenia w/w prac. 13. W trakcie wykonywania prac Wykonawca będzie na bieżąco informował Starostwo Powiatowe w Żywcu oraz Nadleśnictwo Ujsoły o przebiegu prac. 14. Wykonawca na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Starostę Żywieckiego dokona uzgodnień zakresu i stopnia szczegółowości prognozy oddziaływania na środowisko projektu uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów będących własnością osób fizycznych i wspólnot gruntowych położonych na terenie miejscowości Rajcza, Rycerka Dolna i Rycerka Górna w Gminie Rajcza z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Katowicach oraz z Państwowym Wojewódzkim Inspektorem Sanitarnym w Katowicach. 15. Prognoza oddziaływania na środowisko projektu uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów będących własnością osób fizycznych i wspólnot gruntowych położonych na terenie miejscowości Rajcza, Rycerka Dolna i Rycerka Górna w Gminie Rajcza winna być opracowana zgodnie z zapisem art. 51 i 52 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 1235 ze zm.) i zawierać w szczególności: a) informacje o zawartości, głównych celach projektowanego dokumentu oraz jego powiązaniach z innymi dokumentami, b) informacje o metodach zastosowanych przy sporządzaniu prognozy, c) propozycje dotyczące przewidywanych metod analizy skutków realizacji postanowień projektowanego dokumentu oraz częstotliwości jej przeprowadzania, d) informacje o możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko, e) streszczenie sporządzone w języku niespecjalistycznym; 16. Sporządzona prognoza winna określać, analizować i oceniać: a) istniejący stan środowiska oraz potencjalne zmiany tego stanu w przypadku braku realizacji projektowanego dokumentu, b) stan środowiska na obszarach objętych przewidywanym znaczącym oddziaływaniem, c) istniejące problemy ochrony środowiska istotne z punktu widzenia realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności dotyczące obszarów podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, d) cele ochrony środowiska ustanowione na szczeblu międzynarodowym, wspólnotowym i krajowym, istotne z punktu widzenia projektowanego dokumentu, oraz sposoby, w jakich te cele i inne problemy środowiska zostały uwzględnione podczas opracowywania dokumentu, e) przewidywane znaczące oddziaływania, w tym oddziaływania bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótkoterminowe, średnioterminowe i długoterminowe, stałe i chwilowe oraz pozytywne i negatywne, na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru, a także na środowisko, a w szczególności na: różnorodność biologiczną, ludzi, zwierzęta, rośliny, wodę, powietrze, powierzchnię ziemi, krajobraz, klimat, zasoby naturalne, zabytki, dobra materialne z uwzględnieniem zależności między tymi elementami środowiska i między oddziaływaniami na te elementy. 17. W sporządzonej prognozie należy przedstawić: a) rozwiązania mające na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, mogących być rezultatem realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru, b) biorąc pod uwagę cele i geograficzny zasięg dokumentu oraz cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru - rozwiązania alternatywne do rozwiązań zawartych w projektowanym dokumencie wraz z uzasadnieniem ich wyboru oraz opis metod dokonania oceny prowadzącej do tego wyboru albo wyjaśnienie braku rozwiązań alternatywnych, w tym wskazania napotkanych trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy. 18. Po sporządzeniu projektów uproszczonych planów urządzenia lasów, Wykonawca złoży po 1 egzemplarzu opracowanych planów w Urzędzie Gminy Rajcza, powiadomi Wójta Gminy Rajcza o planowanym terminie wyłożenia planów na okres 60 dni oraz uzgodni miejsce jego wyłożenia. Wójt pisemnie powiadomi właścicieli gruntów leśnych o wyłożeniu projektu uproszczonego planu urządzenia lasu, z zaznaczeniem, że uproszczony plan urządzenia lasu będzie podstawą naliczenia podatku leśnego. Wyłożone w Urzędzie Gminy projekty planów muszą zawierać wszystkie części opisowe, tabelaryczne i obliczeniowe wraz z zadaniami dla poszczególnych właścicieli lasów oraz mapy. 19. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu zaświadczenie z Urzędu Gminy Rajcza o fakcie wyłożenia projektów uproszczonych planów urządzenia lasu do publicznego wglądu przez okres 60 dni. 20. W przypadku złożenia przez właścicieli lasów zastrzeżeń i wniosków dotyczących uproszczonych planów urządzenia lasów, złożonych w okresie wyłożenia planów do publicznego wglądu oraz w terminie 30 dni od daty wyłożenia, Wykonawca (w terminie 14 dni od daty otrzymania) sporządzi i przekaże Zamawiającemu projekt decyzji Starosty w sprawie uznania lub nie uznania złożonych wniosków lub zastrzeżeń. Wykonawca naniesie ewentualne poprawki wynikłe po rozpatrzeniu zastrzeżeń i wniosków. 21. Po naniesieniu ewentualnych zmian wynikających z rozpatrzenia wniosków i zastrzeżeń Wykonawca złoży 1 egzemplarz uproszczonych planów urządzenia lasu w Nadleśnictwie Ujsoły w celu uzyskania opinii Nadleśniczego w trybie art. 22 ust 2 i 3 ustawy o lasach. 22. Uproszczone plany urządzenia lasu należy wykonać w języku polskim w formacie A-4 w twardej oprawie, dla każdego obrębu w 6 egzemplarzach. Plany maja być wykonane przy użyciu drukarek zapewniających trwałość wydruku. Każdy egzemplarz powinien posiadać tytuł na zewnętrznej twardej oprawie, stronę tytułową, spis treści umieszczony na początku elaboratu, strony należy ponumerować. W części końcowej opisu należy umieścić rozdział pod tytułem Uzgodnienia gdzie zostaną zamieszczone poświadczenia o wyłożeniu planu w Urzędzie Gminy, opinia Nadleśniczego oraz inne uzyskane uzgodnienia i opinie. Rozbieżności między stanem faktycznym na gruncie a ewidencja gruntów należy przedstawić w Wykazie rozbieżności kategorii gruntów pomiędzy stanem w ewidencji gruntów i budynków a stanem na gruncie na działkach objętych uproszczonym planem urządzenia lasu , jako integralną część opracowania. Do każdego egzemplarza planu należy dołączyć (w kieszeni na końcu opracowania) komplet map gospodarczych drzewostanów w skali 1: 2880, wykonanych na podstawie mapy ewidencyjnej z oznaczeniem nr działek ujętych w opracowanym uproszczonym planie urządzenia lasów. Mapy powinny zawierać: napis tytułowy, określenie obiektu i położenia, skalę i datę opracowania, usytuowanie obszarów leśnych z nr poszczególnych oddziałów, oznaczenie pododdziałów z podaniem gatunku głównego i jego udziału w składzie gatunkowym i wieku, oznaczenie wydzieleń, zakolorowane pododdziały wg gatunku głównego, opis gruntów przyległych, legendę i podpis wykonawcy. Jeden egzemplarz map winien być podklejony na płótnie i zafoliowany. Dodatkowo Wykonawca przekaże Zamawiającemu elektroniczny zapis opracowania na nośniku CD. 23. Wyciągi z planów zawierające zadania w zakresie gospodarki leśnej dla poszczególnych właścicieli lasów należy sporządzić w 2 egzemplarzach. Wyciągi powinny zawierać zestawienie działek ewidencyjnych objętych uproszczonym planem urządzenia lasu stanowiących własność poszczególnych właścicieli lub władających, (w przypadku współwłasności należy sporządzić wyciąg dla każdego współwłaściciela lub współwładającego) obejmujące: 1) etat cięć w drzewostanach przeznaczonych do użytkowania rębnego 2) etat cięć w drzewostanach przeznaczonych do użytkowania przedrębnego, wynikający z potrzeb pielęgnacyjnych oraz stanu sanitarnego lasu, nieprzekraczający 20% miąższości drzewostanu wskazanej w sporządzanym uproszczonym planie urządzenia lasu; 3) wskazania dotyczące: a) ponownego wprowadzenia roślinności leśnej (upraw leśnych) w lasach w okresie do pięciu lat od usunięcia drzewostanu, b) przebudowy drzewostanu, c) pielęgnowania lasu, d) ochrony lasu, w tym ochrony przeciwpożarowej, e) ochrony gleb i wód. Wyciągi należy zestawić alfabetycznie i zamieścić spis właścicieli - odrębnie dla właścicieli zamieszkałych w miejscowościach objętych opracowaniem i odrębnie dla właścicieli zamiejscowych. 24. Prognoza oddziaływania na środowisko projektu uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów będących własnością osób fizycznych i wspólnot gruntowych położonych na terenie miejscowości Rajcza, Rycerka Dolna i Rycerka Górna w Gminie Rajcza winna być sporządzona w 6 egzemplarzach, w formacie A-4, przy użyciu drukarek zapewniających trwałość wydruku. Każdy egzemplarz powinien posiadać tytuł na zewnętrznej twardej oprawie, spis treści umieszczony na początku elaboratu. W części końcowej opisu należy umieścić rozdział pod tytułem Uzgodnienia gdzie zostaną zamieszczone uzgodnienia z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Katowicach, z Państwowym Wojewódzkim Inspektorem Sanitarnym w Katowicach oraz inne uzyskane uzgodnienia i opinie. Do każdego egzemplarza prognozy należy dołączyć mapę obszarów chronionych oraz mapę siedlisk przyrodniczych na obszarach objętych opracowaniem. Dodatkowo Wykonawca przekaże Zamawiającemu elektroniczny zapis opracowania na nośniku CD. 25. Wszystkie egzemplarze uproszczonych planów urządzenia lasu oraz prognozy oddziaływania na środowisko projektu uproszczonych planów urządzenia lasu winny zawierać informację o dofinansowaniu zadania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach, zgodnie z obowiązującymi Zasadami oznakowania przedsięwzięć dofinansowanych ze środków WFOŚiGW w Katowicach zamieszczonej na stronie internetowej WFOŚiGW w Katowicach. 26. W przypadku zmiany przepisów dotyczących zawartości oraz szczególnych warunków i trybu sporządzania uproszczonego planu urządzenia lasu lub zasad sporządzania i opiniowania prognozy oddziaływania planu na środowisko, Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia zgodnie z tymi przepisami. 27. Po zakończeniu zadania, Wykonawca powiadomi pisemnie Zamawiającego o wykonaniu zadania oraz przekaże Zamawiającemu komplet opracowania wraz z niezbędnymi uzgodnieniami. 28. Końcowy odbiór zadania nastąpi w siedzibie zamawiającego w terminie do 30 dni od daty powiadomienia Zamawiającego o wykonaniu zadania i przekazaniu Zamawiającemu kompletu opracowania wraz z niezbędnymi uzgodnieniami. 29. Minimalny wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji i rękojmi za przedmiot zamówienia wynosi 24 miesiące od daty odbioru końcowego. W okresie gwarancji i rękojmi Wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego usunięcia (w terminie 30 dni od zgłoszenia przez Zamawiającego) wszelkich usterek opracowania stwierdzonych po dacie odbioru końcowego. 30. Jeżeli wykonawca nie wskaże w Formularzu ofertowym - załącznik nr 1 do Specyfikacji okresu gwarancji i rękojmi, wtedy Zamawiający za okres gwarancji i rękojmi przyjmuje minimalny wymagany okres tj. 24 miesięcy.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.23.10.00 - Usługi gospodarki leśnej .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający przewiduje obowiązek wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 4.000 PLN. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu (w tytule przelewu należy podać nr sprawy: ZZP.272.11.2015), 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. z 2014 r. Dz. U. poz. 1804). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Żywcu, na konto: Getin Noble Bank Oddział w Bielsku-Białej Filia w Żywcu 37 1560 1023 0000 9140 0000 0253. 4. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna, należy składać w kasie Starostwa Powiatowego w Żywcu przy ul. Krasińskiego 13, I piętro, pok. nr 31. 5. Terminowe wniesienie wadium w formie pieniężnej oznacza, że żądana przez Zamawiającego kwota została wpłacona w pełnej wysokości przelewem na wskazany przez niego rachunek bankowy. Oznacza to, że wniesienie wadium w tej postaci jest skuteczne dopiero z chwilą uznania rachunku Zamawiającego kwotą wadium przed upływem terminu składania ofert. 6. Wadium wnoszone w innych formach będzie wniesione w terminie, jeżeli stosowny dokument zostanie zdeponowany u Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 7. Wykonawca, którego oferta nie zostanie zabezpieczona wadium, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta uznana za odrzuconą. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek wiedzy i doświadczenia oceniony zostanie na podstawie wykazu wykonanych głównych usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w tych latach należycie wykonał co najmniej jedną usługę w ramach jednej umowy, polegającą na sporządzeniu planu urządzenia lasu oraz prognozę oddziaływania na środowisko i przeprowadził całą procedurę z tym związaną, łącznie z uzgodnieniami i opiniowaniem, a wartość tej usługi wyniosła co najmniej 100.000 PLN brutto, wraz z podaniem wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotu, na rzecz którego usługa została wykonana (zał. Nr 6 do Specyfikacji) oraz załączy dowody, że dostawa ta została wykonana należycie. Wykaz głównych usług powinien zawierać usługę potwierdzającą spełnianie opisanego powyżej warunku udziału w postępowaniu. Dowodami poświadczającymi należytą realizację usług mogą być: 1. poświadczenia, 2. oświadczenia wykonawcy, - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w punkcie 1. W przypadku, gdy to Zamawiający jest podmiotem, na rzecz, którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa wyżej, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów poświadczających ich prawidłową realizację

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oceniony zostanie na podstawie złożonego oświadczenia. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy na druku stanowiącym załącznik Nr 2 do Specyfikacji, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oceniony zostanie na podstawie złożonego oświadczenia. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy na druku stanowiącym załącznik Nr 2 do Specyfikacji, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej oceniony zostanie na podstawie złożonego oświadczenia. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy na druku stanowiącym Załącznik Nr 2 do Specyfikacji, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie przedmiotu zamówienia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

3. Pozostałe dokumenty, które Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą: 1) wypełniony Formularz ofertowy (zał. Nr 1 do Specyfikacji), zawierający m. in.: a) oświadczenie o przyjęciu: terminu płatności i terminu związania ofertą, b) oświadczenie o udzieleniu gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia; 2) oświadczenie zawierające listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, co Wykonawca, bądź informację, iż Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (zał. nr 5 do Specyfikacji). 3) w przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4) pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych - postanowienie niniejsze stosuje się odpowiednio do reprezentowania wykonawcy powołanego i funkcjonującego na podstawie przepisów ustaw. 4. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być udzielone przez wszystkich wykonawców wchodzących w skład konsorcjum oraz zostać przedłożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 2) - 4) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), 2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert). Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju, miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. Data wystawienia dokumentu zawierającego w/w oświadczenie winna odpowiadać datom określonym odpowiednio w pkt 1) i 2). 6. W przypadku, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości, co do jej prawdziwości, zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. 7. Dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 8. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) dokumenty, o których mowa w pkt. V SIWZ 2. 1) - 4) oraz V SIWZ 3.2 winny zostać przedłożone odrębnie w odniesieniu do każdego z wykonawców. 9. W przypadku wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia w ramach spółki cywilnej dokumenty, o których mowa w pkt. V SIWZ ppkt. 2. 3) i 4) winny zostać przedłożone odrębnie w odniesieniu do spółki cywilnej oraz odrębnie w odniesieniu do jej wspólników. 10. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (konsorcjum, spółka cywilna), warunki wynikające z art. 22 ust. 1 ustawy muszą być spełnione łącznie przez wszystkich wykonawców (działających w ramach konsorcjum lub spółki cywilnej) ubiegających się o udzielenie zamówienia. Złożone przez Wykonawców ubiegających się o zamówienie oświadczenia, o których mowa wyżej powinny potwierdzać spełnianie warunków wynikających z art. 22 ust. 1 pkt 1 - 4 Pzp. 11. Dokumenty, o których mowa wyżej, należy przedłożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy, z tym, że pełnomocnictwo udzielone osobie reprezentującej wykonawcę składane przez Wykonawcę powinno być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie - z zastrzeżeniem kolejnego punktu. 12. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach, których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. 13. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Treść dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów podmiotów trzecich powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, określać, czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie ono wykonane, w tym, jakiego okresu dotyczy, a także być powiązana ze złożonym przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym oświadczeniem dotyczącym udziału podwykonawców w realizacji zamówienia. 14. W przypadku, gdy złożone przez wykonawców dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają dane/informacje w innych walutach niż określono to w niniejszej specyfikacji, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia wszczęcia postępowania. Jeżeli w dniu wszczęcia postępowania nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem wszczęcia postępowania o zamówieniu. Kursy walut dostępne są pod adresem internetowym wskazanym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 99
  • 2 - Gwarancja/rękojmia - 1

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Strony postanawiają, iż dokonają w formie pisemnego aneksu zmiany wynagrodzenia w wypadku wystąpienia którejkolwiek ze zmian przepisów wskazanych w art. 142 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, tj. zmiany: a) stawki podatku od towarów i usług, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. 3. Zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia podpisania aneksu, o którym mowa w ust. 3. 4. W wypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 lit. a) wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. 5. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 lit. b) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy wynikającą ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących zamówienie do wysokości zmienionego minimalnego wynagrodzenia, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia. 6. W przypadku zmiany, o którym mowa w ust. 2 lit. c) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego. 7. Za wyjątkiem sytuacji o której mowa w ust. 2 lit. a), wprowadzenie zmian wysokości wynagrodzenia wymaga uprzedniego wykazania przez Wykonawcę dowodami z dokumentów wysokości dodatkowych koszów wynikających z wprowadzenia zmian, o których mowa w ust. 3 litera b) i c). 8. Zamawiający zobowiązuje się do dokonania analizy dokumentów, o których mowa w ust. 8 w terminie 7 dni od ich przedłożenia przez Wykonawcę. Aneks zostanie podpisany w terminie uzgodnionym przez obie strony, przy czym termin ten będzie przypadał w okresie nie dłuższym niż 21 dni od daty przedłożenia dokumentów przez Wykonawcę. 9. Strony dopuszczają możliwość zmiany zawartej umowy w przypadkach, gdy zmiany te nie będą niekorzystne dla Zamawiającego lub konieczność wprowadzenia zmian wynikać będzie z okoliczności, których strony przy zachowaniu wymaganej staranności przewidzieć nie mogły w chwili zawarcia umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zywiec.powiat.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Żywcu, 34-300 Żywiec, ul. Krasińskiego 13, pok. 40.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.07.2015 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Żywcu, 34-300 Żywiec, ul. Krasińskiego 13, Biuro Informacji (parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.