eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pisz › dowóz uczniów do szkół na terenie gminy pisz

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-06-30

Pisz: dowóz uczniów do szkół na terenie gminy pisz
Numer ogłoszenia: 96899 - 2015; data zamieszczenia: 30.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Ekonomicznej Obsługi Szkół i Przedszkoli w Piszu , ul. Dworcowa 2, 12-200 Pisz, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 0-87 4232994, faks 0-87 4232161.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zeosp.bip.hi.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: dowóz uczniów do szkół na terenie gminy pisz.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dowóz uczniów do szkół na terenie gminy Pisz w roku szkolnym 2015/2016 wraz z zapewnieniem przewożonym dzieciom opieki przeszkolonych osób, w tym odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny w trakcie wsiadania, wysiadania i przejazdu dzieci. Przedmiot zamówienia dzieli się na 6 zadań: 1. Zadanie 1 Odwiezienie najmłodszych uczniów ze Szkoły Podstawowej Nr 2 w Piszu do miejscowości Jaśkowo i Wiartel po zakończeniu zajęć zgodnie z warunkami zawartymi we wzorze umowy, stanowiącej załącznik nr 5 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienie, zwanej dalej SIWZ. 2. Zadanie nr 2 Odwiezienie najmłodszych uczniów ze Szkoły Podstawowej Nr 1 w Piszu do miejscowości Szeroki Bór Piski po zakończeniu zajęć zgodnie z warunkami zawartymi we wzorze umowy, stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ. 3. Zadanie nr 3 Dowiezienie uczniów niepełnosprawnych do Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Łupkach z miasta Pisz oraz z miejscowości Ciesina, Hejdyk, Wielki Las, Jaśkowo i Wiartel oraz odwiezienie ich po zakończonych zajęciach - zgodnie z warunkami zawartymi we wzorze umowy, stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ. 4. Zadanie nr 4 Dowiezienie i odwiezienie uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej w Uścianach z miejscowości Pogobie Tylne, Zimna, Wielki Las, Zdunowo - zgodnie z warunkami zawartymi we wzorze umowy, stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ. 5. Zadanie nr 5 Odwiezienie uczniów klas 0-I ze Szkoły Podstawowej w Liskach do miejscowości Maszty, Zawady, Bogumiły, Turowo, Kałęczyn, Borki - zgodnie z warunkami zawartymi we wzorze umowy, stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ. 6. Zadanie nr 6 Odwiezienie w środy uczniów Szkoły Podstawowej w Hejdyku do miejscowości Ciesina, Karpa, Turośl i Przerośl oraz uczniów Szkoły Podstawowej Kocioł Duży do miejscowości Rakowo Piskie, Rakowo, Stare Guty, Pietrzyki, Babrosty- zgodnie z warunkami umowy zawartymi we wzorze umowy, stanowiącej załącznik nr 10 do SIWZ. Zamawiający najpóźniej 3 dni przed rozpoczęciem wykonywania zadań dostarczy Wykonawcy dokładny rozkład godzin, dokładnych miejsc przywiezienia i odwiezienia uczniów, z zastrzeżeniem, że mogą one ulegać niewielkim zmianom w trakcie realizacji zadania. W okresach zimowych pojazdy dowożące dzieci muszą być ogrzewane. W przypadku awarii wyznaczonego autobusu Wykonawca podstawi autobus zastępczy spełniający właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym. Pod pojęciem dowożenie rozumie się: dowożenie uczniów z miejsca zamieszkania do szkoły i odwożenie uczniów ze szkoły do miejsca zamieszkania. Pod pojęciem opieka rozumie się zapewnienie przy pomocy przeszkolonych osób warunków bezpieczeństwa i higieny w trakcie wsiadania, wysiadania i przejazdu dzieci..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, w przypadku zmian w ilościach przewożonych uczniów na danej trasie, jak również zmian czasu odwożenia lub przywozów wynikających z planów nauczania (dodatkowe kursy) oraz niewielkich korekt tych dowozów, podyktowanych różnymi imprezami szkolnymi i okolicznościowymi, np. święto szkoły, rekolekcje wielkopostne, choinki szkole, zawody sportowe, remonty w szkołach itp.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.20.00-6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą oraz złożenie dokumentów określonych w cz. VII ust. 1, pkt. 2 SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy oraz złożenie dokumentów określonych w cz. VII ust. 1 pkt. 6 SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy oraz złożenie dokumentów określonych w cz. VII ust. 1 pkt. 3 SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie: 1. oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy, 2.wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nie czynności (zgodnie z załącznikiem nr 13 do SIWZ ), z którego wynikać będzie dysponowanie co najmniej 7 osobami posiadającymi uprawnienia do prowadzenia autobusu ( prawo jazdy kategorii D), oraz co najmniej 7 osobami posiadającymi kwalifikacje niezbędne do sprawowania opieki nad dziećmi podczas przewozów.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy oraz złożenie dokumentów określonych w cz. VII ust. 1 pkt. 4 SIWZ. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi według formuły spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pełnomocnictwo do podpisywania oferty - w przypadku, gdy ofertę składa pełnomocnik.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Termin płatności faktury za wykonane usługi - 3
  • 3 - Czas podstawienia autobusu zastępczego - 7

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie liczby dowożonych i odwożonych uczniów, która spowoduje wzrost wydatków na dowożenie w zakresie objętym zamówieniem oraz godzin i czasów przewozu w trakcie realizacji zamówienia. Zmiana umowy następuje na warunkach określonych w przetargu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zeosp.bip.hi.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Ekonomicznej Obsługi Szkół i Przedszkoli w Piszu, ul. Dworcowa 2, 12-200 Pisz, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.07.2015 godzina 10:00, miejsce: W sekretariacie Zespołu Ekonomicznej Obsługi Szkół i Przedszkoli w Piszu, ul. Dworcowa 2, 12-200 Pisz..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dowóz uczniów do szkół na terenie gminy Pisz - zadanie nr 1..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odwiezienie najmłodszych uczniów ze Szkoły Podstawowej Nr 2 w Piszu do miejscowości Jaśkowo i Wiartel po zakończeniu zajęć zgodnie z warunkami zawartymi we wzorze umowy, stanowiącej załącznik nr 5 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienie, zwanej dalej SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin płatności faktury za wykonane usługi - 3
    • 3. Czas podstawienia autobusu zastępczego - 7

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: dowóz uczniów do szkół na terenie gminy Pisz - zadanie nr 2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odwiezienie najmłodszych uczniów ze Szkoły Podstawowej Nr 1 w Piszu do miejscowości Szeroki Bór Piski po zakończeniu zajęć zgodnie z warunkami zawartymi we wzorze umowy, stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. termin płatności faktury za wykonane usługi - 3
    • 3. czas podstawienia autobusu zastępczego - 7

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Dowóz uczniów do szkół na terenie gminy Pisz - zadanie nr 3.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dowiezienie uczniów niepełnosprawnych do Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Łupkach z miasta Pisz oraz z miejscowości Ciesina, Hejdyk, Wielki Las, Jaśkowo i Wiartel oraz odwiezienie ich po zakończonych zajęciach - zgodnie z warunkami zawartymi we wzorze umowy, stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin płatności faktury za wykonane usługi - 3
    • 3. Czas podstawienia autobusu zastępczego - 7

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Dowóz uczniów do szkół na terenie gminy Pisz - zadanie nr 4.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dowiezienie i odwiezienie uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej w Uścianach z miejscowości Pogobie Tylne, Zimna, Wielki Las, Zdunowo - zgodnie z warunkami zawartymi we wzorze umowy, stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin płatności faktury za wykonane usługi - 3
    • 3. Czas podstawienia autobusu zastępczego - 7

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Dowóz uczniów do szkól na terenie gminy Pisz - zadanie nr 5.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odwiezienie uczniów klas 0-I ze Szkoły Podstawowej w Liskach do miejscowości Maszty, Zawady, Bogumiły, Turowo, Kałęczyn, Borki - zgodnie z warunkami zawartymi we wzorze umowy, stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin płatności faktury za wykonane usługi - 3
    • 3. Czas podstawienia autobusu zastępczego - 7

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Dowóz uczniów do szkół na terenie gminy Pisz - zadanie nr 6.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odwiezienie w środy uczniów Szkoły Podstawowej w Hejdyku do miejscowości Ciesina, Karpa, Turośl i Przerośl oraz uczniów Szkoły Podstawowej Kocioł Duży do miejscowości Rakowo Piskie, Rakowo, Stare Guty, Pietrzyki, Babrosty- zgodnie z warunkami umowy zawartymi we wzorze umowy, stanowiącej załącznik nr 10 do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin płatności faktury za wykonane usługi - 3
    • 3. Czas podstawienia autobusu zastępczego - 7

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.