eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Opole › Malowanie Elewacji - Naprawa Budynku Nr. 7

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2016-06-21

Opole: Malowanie Elewacji - Naprawa Budynku Nr. 7
Numer ogłoszenia: 95451 - 2016; data zamieszczenia: 21.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa 2286 , skr. poczt. 307 307, 45-076 Opole, woj. opolskie, tel. 077 4523701 w. 050, faks 077 4523701 w. 800.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka Wojskowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Malowanie Elewacji - Naprawa Budynku Nr. 7.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie malowania elewacji - naprawy budynku nr 7 na terenie JW Nr 2286 w tym elewacji południowej, zachodniej, północnej, wschodniej oraz patio obejmującej: - wykonanie mycia wodą pod ciśnieniem z detergentem wszystkich opasek betonowych, cokołów tynkowanych, powierzchni zewnętrznych i wewnętrznych płyt attykowych, sufitów daszków żelbetowych, parapetów, ościeży okiennych i drzwiowych oraz tynku cienkowarstwowego ścian (o fakturze drobnoziarnistej (kamyczkowej) 2,5 mm) budynku, - miejscowe czyszczenie mechaniczne i miejscowe odgrzybienie chemiczne ścian i cokołów oraz wszystkich opasek betonowych wylewanych na mokro, - miejscowe uzupełnienia ubytków i nierówności wyprawy tynkarskiej cienkowarstwowej w tym pogrubienie i zagładzenie całej powierzchni zewnętrznej płyt attykowych szpachlą w postaci pucu jednowarstwowego, pocienionego, systemowego, - dwukrotna impregnacja hydrofobowa opasek betonowych wylewanych, cokołów z fakturą tynkową, płyt attyk (obustronnie), sufitów daszków żelbetowych oraz powierzchni ścian i ościeży przeznaczonych do pokrycia silikonową farbą fasadową systemowym impregnatem głęboko penetrującym, systemowym, - zagruntowanie powierzchni przeznaczonych do malowania silikonowym, systemowym gruntownikiem koloru (w tym dwukrotnie zewnętrznych powierzchni płyt attykowych), - dwukrotne malowanie systemową farbą elewacyjną silikonową z dodatkiem formuły (bio-protect): ścian, ościeży drzwi i okien, gzymsów, płyt attykowych, daszków nad wejściami oraz cokołów z wyłączeniem odcinków przy podestach i biegach schodowych zewnętrznych po rozebranych cokolikach ceramicznych, - malowanie farba chlorokauczukową (podkładową i dwukrotnie nawierzchniową po uprzednim oczyszczeniu oraz odtłuszczeniu powierzchni): opasek betonowych, osłon przyściennych uziomów instalacji odgromowej, elementów naściennych instalacji wentylacji typu żaluzje i kratki stalowe, elementów konstrukcyjnych płyt attykowych (wsporników, okuć, uchwytów i odciągów), dwóch kabłąkowych drabin wyłazowych, konstrukcji wsporczej i blachy przekrywającej lekkiego daszka, słupów podparcia daszków żelbetowych z wyłączeniem balustrad schodów i przeznaczonej do rozbiórki balustrady na odcinku ciągu technologicznego pomiędzy wejściami, - pokrycie obróbek blacharskich w tym: murów ogniowych, parapetów, rur spustowych, rynny wiszącej w elewacji południowej i wszystkich pasów pod rynnowych farbą poliwinylową tiksotropową na ocynk (z jednokrotnym szpachlowaniem powierzchni parapetów - przyjęto 20% powierzchni ogółem w miejscach nierówności lub zadziorów) zaś pozostałe elementy bez szpachlowania . Uwaga: z malowania wyłączone są elementy wentylacji mechanicznej przyściennej, - przemalowanie gejgerów żeliwnych lakierem bitumicznym, - uszczelnienie złączy parapetów na styku z ramiakami okiennymi masą uszczelniającą neutralną dla tworzywa PCV, - uszczelnienie styków ogniw obróbki blacharskiej parapetów okiennych na zakładach na lut spoiwem cynowo-ołowiowym, - naprawa blacharki odcinków ogniowych i jednego daszka żelbetowego (uszczelnienie styków ogniw obróbek wykonanych na zakład poprzez dogięcie lub polutowanie), - uzupełnienie fragmentów blacharki murów ogniowych w partiach szczytowych, pozbawionych kapinosów na elementach przekrywających i przy fartuchach czołowych z wpuszczeniem krawędzi blachy w izolację z polistyrenu (z uszczelnieniem masą uszczelniającą neutralną dla polistyrenu) lub tynk cementowo-wapienny, - wymiana odcinka obróbki muru ogniowego z wyprofilowaniem kołnierza, wpuszczeniem krawędzi blachy w warstwę izolacji i obrobieniem uszczelniającym na styku ze ścianą jadalni kitem dekarskim neutralnym dla do polistyrenu, - wykonanie obróbek blacharskich płyt attykowych pasów górnego (jeden element) i dolnego (dwa elementy) z uszczelnieniem styków wzdłużnych kitem dekarskim, - oczyszczenie i uszczelnienie na złączach ogniw rynny wiszącej, - rozebranie dwóch odcinków rur spustowych winidurowych wraz z podejściem oraz wymiana na nowe (w przypadku braku możliwości odzysku klejonych elementów), - rozebranie i ponowny montaż rur spustowych z ewentualną naprawą uszczelniającą i miejscową wymianą poluzowanych lub uszkodzonych uchwytów, - rozebranie płytek cokołów wzdłuż przedeptu ciągu technologicznego z przycięciem warstwy izolacyjnej z polistyrenu po obwodzie ścian (na odcinkach odtworzenia cokołu cofniętego), - obsadzenie listew startowych zakończonych kapinosem w warstwie obrobienia izolacji ściennej nad pasem cokołu cofniętego, - obrobienie podłoża spodniego pasa przy cokołowego izolacji z polistyrenu (ze szlifowaniem, założeniem siatki szklanej i wygładzeniem zaprawą) oraz powierzchni pionowej wnęki odtworzonego cokołu cofniętego zaprawą szpachlową renowacyjną systemową lub tynkiem tradycyjnym na siatce tynkarskiej z wygładzeniem na gładko, powierzchni poziomej płyty izolacyjnej i pionowej wzmocnionej siatką zaprawą tynkarską, - naprawa obrobienia tynkarskiego szafki technicznej przyściennej ze skuciem starego tynku, wymianą kilku zmurszałych cegieł, wykonaniem nowego tynku cementowego na siatce cięto-ciągnionej, wykonaniem obrobienia blacharskiego daszka przekrywającego i obrobieniem podstawy, - naprawa tynku gzymsu ze skuciem luźnych fragmentów tynku cementowo-wapiennego i wykonaniem nowego kat. II, - naprawa miejscowych uszkodzeń opaski betonowej , cokołu prefabrykowanego fakturą tynkarską i ewentualnych drobnych ubytków tynku cienkowarstwowego po myciu ciśnieniowym elewacji, - wymiana naściennych kratek wentylacyjnych stropodachu z plastikowych na wersję ze stali nierdzewnej i uzupełnienie brakującej kratki w otwartym otworze , - montaż i demontaż rusztowania systemowego dla robót malarskich wykonywanych na wysokości ponad 5m powyżej poziomu terenu oraz dla robót tynk i blacharskich wykonywanych na wysokości ponad 4 m powyżej poziomu terenu, - inne drobne roboty towarzyszące lub zabezpieczające określone treścią SST (załącznik nr 8) i przedmiarem robót (załącznik nr 9)..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.45.20.00 - Zewnętrzne czyszczenie budynków 45.44.30.00 - Roboty elewacyjne 45.44.20.00 - Nakładanie powierzchni kryjących 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.44.22.00 - Nakładanie powłok antykorozyjnych 45.44.23.00 - Roboty w zakresie ochrony powierzchni 45.32.40.00 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej 45.26.19.20 - Konserwacja dachów 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.26.21.00 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 45.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: ZAMAWIAJĄCY żąda od WYKONAWCÓW wniesienia wadium w kwocie 1500,00 zł. 1. WYKONAWCA wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. WYKONAWCA, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu - wówczas wpłata następuje przelewem na rachunek bankowy ZAMAWIAJĄCEGO nr - 31 1010 1401 0011 3713 9120 0000 z dopiskiem: Malowanie Elewacji - Naprawa Budynku Nr. 7 - 03/ZP/2016 WADIUM; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 5 ustawy; WYKONAWCA zobowiązany jest wraz z ofertą przedłożyć dokument potwierdzający wniesienie wadium - oryginał. 4. ZAMAWIAJĄCY zwróci wadium w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 1 i ust. 2 ustawy - w związku z tym należy do oferty dołączyć informacje na jaki numer rachunku bankowego ma być dokonany zwrot. 5. WYKONAWCA dokonujący wpłaty wadium w formie przelewu dołącza do oferty dowód potwierdzenia wykonania operacji przelewu. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą. 6. Dokumenty, o których mowa w pkt 3 ppkt 2 - 5 muszą zachować ważność przez cały okres, w którym wykonawca jest związany ofertą. 7. Poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium powinno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego - wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ - następuje jego bezwarunkowa wypłata, bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. 8. WYKONAWCA, który wniesie wadium w jednej lub kilku z podanych wyżej form o wartości mniejszej niż określona przez ZAMAWIAJĄCEGO, zostanie wykluczony z postępowania. 9. ZAMAWIAJĄCY zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem WYKONAWCY, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 13. 10. ZAMAWIAJĄCY zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. ZAMAWIAJĄCY żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 9, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. WYKONAWCA wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, ZAMAWIAJĄCY zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez WYKONAWCĘ. 13. ZAMAWIAJĄCY zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli WYKONAWCA, którego oferta została wybrana nie spełnia wymagań zawartych w ustawie zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5. 14. ZAMAWIAJĄCY dopuszcza złożenie wadium tylko przez lidera Konsorcjum w imieniu wszystkich uczestników konsorcjum.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Posiadanie ustawowych uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej - przedłożenie aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualngo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Celem potwierdzenia warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia dokumentów potwierdzających wykonanie co najmniej 1 zadania odpowiadającego zakresem obejmującym niniejsze zamówienie o wartości powyżej 50 000,00 zł brutto w okresie ostatnich 5 lat z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie. Wzór - załącznik nr 4 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie Wykonawcy, że dysponuje osobą uprawnioną do kierowania robotami budowlanymi Wzór - załącznik nr 5 do SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 60
  • 2 - Okres gwarancji - 40

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mon.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.bip.mon.gov.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.07.2016 godzina 09:00, miejsce: Jednostka Wojskowa Nr 2286 miejscowość: Szumirad, Gmina Lasowice Wielkie lub przesłać pocztą na adres: Jednostka Wojskowa Nr 2286, skr. poczt. 307, 45-076 Opole..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.