Warszawa: Świadczenie usługi wsparcia informatycznego w modelu SaaS na zarządzanie obszarem zasobów ludzkich w Banku Gospodarstwa Krajowego
Numer ogłoszenia: 95179 - 2015; data zamieszczenia: 26.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Bank Gospodarstwa Krajowego, Al. Jerozolimskie 7, 00-955 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. +48 22 599 80 48, faks +48 22 596 59 05
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usługi wsparcia informatycznego w modelu SaaS na zarządzanie obszarem zasobów ludzkich w Banku Gospodarstwa Krajowego.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług udostępnienia Systemu przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego, a w szczególności świadczenie następujących usług: 1) Usługi Udostępniania; 2) Usługi Wsparcia; 3) Usługi Archiwizacji i udostępniania Danych Zamawiającego. Maksymalny okres świadczenia ww. usług - 3 miesiące.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.00.00.00 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne 48.45.00.00 - Pakiety oprogramowania do rozliczania czasu lub zarządzania zasobami ludzkimi 72.26.70.00 - Usługi w zakresie konserwacji i napraw oprogramowania .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Uzasadnieniem zastosowania trybu zamówienia publicznego z wolnej ręki jest art. 67 ust. 1 pkt 3 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), który wskazuje, że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Obecnie Zamawiający jest w trakcie wdrażania nowego systemu dotyczącego zarządzania obszarem zasobów ludzkich. Wdrożenie jest realizowane przez Wykonawcę, tj. Asseco Poland S.A., który został wybrany w ramach postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego pn. Świadczenie usługi wsparcia informatycznego w modelu SaaS na zarządzanie obszarem zasobów ludzkich w Banku Gospodarstwa Krajowego. Umowa w sprawie ww. zamówienia została zawarta w dniu 02.03.2015 r. Zgodnie z postanowieniami ww. umowy oraz ofertą Wykonawcy zakończenie Usługi Wdrożenia Systemu miało nastąpić w terminie 3 miesięcy od daty zawarcia Umowy. W takcie realizacji migracji danych, będącej częścią Usługi Wdrożenia Systemu, zespół projektowy stwierdził dużą niekompatybilność danych pomiędzy systemem źródłowym a docelowym. Niezgodność ta przejawiała się między innymi w: 1) występowaniu danych w niespójnych strukturach, przeniesienie danych nie mogło być wykonane na zasadzie jeden do jeden. Konieczne było przygotowanie dodatkowego oprogramowania transformującego dane pomiędzy strukturami; 2) braku wymaganych przez system docelowy danych migracyjnych w danych systemu źródłowego - konieczne było uzupełnienie danych na podstawie dokumentów papierowych lub innych systemów; 3) błędach i niekompletności w danych, które to nie wpływały na poprawność działania dotychczas eksploatowanego systemu, a okazały się krytyczne z punktu widzenia możliwości pracy w nowym systemie - konieczna była ręczna modyfikacja i uzupełnienie brakujących danych. Niekompatybilność danych, o której mowa powyżej, nie była wcześniej znana, ani możliwa do przewidzenia zarówno przez Zamawiającego jak i przez Wykonawcę. Okoliczności te zaistniały dopiero w trakcie realizacji procesu wdrożenia, które nadal jest w toku. Zamawiający wcześniej nie znał struktur i wymagalności danych zarówno po stronie systemu źródłowego jak i docelowego. Z tego powodu również Wykonawca nie był w stanie poprawnie oszacować zakresu prac niezbędnych do wykonania migracji. Mimo olbrzymiego zaangażowania w prace migracyjne zarówno po stronie Wykonawcy jak i Zamawiającego, wykonanie migracji nie było możliwe w zakładanym pierwotnie terminie. Niekompatybilność danych wpłynęła w konsekwencji na opóźnienie w zakończeniu Wdrożenia Systemu, które powstało niezależnie od Zamawiającego wskutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia. Udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki uzasadnione jest koniecznością natychmiastowego wykonania zamówienia. Oznacza to, w tym stanie faktycznym, konieczność zlecenia świadczenia usług wsparcia informatycznego w celu zabezpieczenia bieżących i najpilniejszych potrzeb Zamawiającego do czasu zakończenia usługi Wdrożenia Systemu na maksymalny okres 3 miesięcy. Przedmiotowego zamówienia Zamawiający zamierza udzielić dotychczasowemu dostawy usług, tj. Wykonawcy Bazy i Systemy Bankowe Sp. z o.o., który w 2011 roku został wybrany w procedurze otwartej po przeprowadzeniu postępowania przetargowego. Należy podkreślić, iż charakter przedmiotowego zamówienia jest szczególny, ponieważ dotyczy wrażliwej sfery rozliczeń Zamawiającego z pracownikami Banku, jak również z urzędami publicznymi, na zasadach wskazanych w przepisach prawa pracy. Rozliczenia te mają ściśle określone terminy, których niedochowanie obarczone jest karami finansowymi. Ponadto, w tym stanie faktycznym, udzielenie przedmiotowego zamówienia nie jest możliwe przy zachowaniu terminów przewidzianych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Jedynie zastosowanie trybu z wolnej ręki przy udzieleniu niniejszego zamówienia umożliwi Zamawiającemu zachowanie ciągłości w realizacji zadań wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa pracy. Powyższe okoliczności w sposób jednoznaczny wskazują, iż zastosowanie przez Zamawiającego trybu zamówienia z wolnej ręki wymuszone zostało przez niezależną, nieprzewidywalną, wyjątkową sytuację skutkującą koniecznością natychmiastowego udzielenia zamówienia na usługi wsparcia informatycznego w modelu SaaS na zarządzanie obszarem zasobów ludzkich. Jedynie zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki w oparciu o przesłankę z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp pozwoli zrealizować zadania wynikające z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, których niewykonanie grozi niepowetowaną stratą. W świetle powyższego spełnione zostały przesłanki zastosowania trybu zmówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Bazy i Systemy Bankowe Sp. z o.o., ul. Kasprzaka 3, 85-321 Bydgoszcz, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- 344/2024 Usługi w zakresie sprzątania terenów zielonych przy budynkach ul. Walcownicza 2, Powojowa 2,Błękitna 32 w Warszawie, znajdujących się w zarządzaniu ZGN w Dzielnicy Wawer m.st. Warszawy.
- Dostęp online do systemu informacji prawnej
- Przeglądy techniczne i konserwacja sprzętu medycznego
- DZP.261.10.2024 Świadczenie usługi cateringowej na potrzeby Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji.
- Wykonanie inwentaryzacji architektoniczno - budowlanej pomieszczeń oraz ich wyposażenia w siedmiu budynkach Urzędu m.st. Warszawy (space plany)
- Dostawa materiałów medycznych jednorazowych, w podziale na 5 (pięć) pakietów, w tym ustniki do spirometru, cewniki, pierścienie, papierki, strzykawki, igły, sztance, ostrza, igły medyczne
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa Oprogramowania w modelu subskrypcyjnym umożliwiającego określanie wartości rynkowej pojazdów mechanicznych wraz z gwarancją producenta
- Zakup i dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby Powiatu Pruszkowskiego
- Utrzymanie, aktualizacja, modyfikacja oprogramowania dla OPP w Krakowie: SEGA wraz ze wszystkimi komponentami.
- Dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu i wyposażenia do szkół podstawowych z terenu gminy Kłoczew
- Dostawa sprzętów komputerowych, elektronicznych i wyposażenia do pracowni zawodowych szkół powiatowych w ramach projektu pn.: "Nowoczesne kształcenie zawodowe - nowe możliwości"
- Sprzedaż i dostawa subskrypcji oprogramowania dla systemu kopii zapasowej lub aktualizacja posiadanego oprogramowania dla Uniwersyteckiego Centrum Informatyzacji Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.