eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Remont konserwatorski dachu oraz balkonu od strony południowej willi Reinholda Richtera (obecnie Rektorat Politechniki Łódzkiej) przy ul. Ks. I. Skorupki 6/8 w Łodzi

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-06-26

Łódź: Remont konserwatorski dachu oraz balkonu od strony południowej willi Reinholda Richtera (obecnie Rektorat Politechniki Łódzkiej) przy ul. Ks. I. Skorupki 6/8 w Łodzi
Numer ogłoszenia: 95053 - 2015; data zamieszczenia: 26.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Politechnika Łódzka, Zamówienia Publiczne , ul. Żeromskiego 116, 90-924 Łódź, woj. łódzkie, tel. 42 631 20 12, faks 42 631 24 04; 42 631 21 04.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zp.p.lodz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont konserwatorski dachu oraz balkonu od strony południowej willi Reinholda Richtera (obecnie Rektorat Politechniki Łódzkiej) przy ul. Ks. I. Skorupki 6/8 w Łodzi.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Remont konserwatorski dachu oraz balkonu od strony południowej willi Reinholda Richtera (obecnie Rektorat Politechniki Łódzkiej) przy ul. Ks. I. Skorupki 6/8 w Łodzi.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające w wysokości do 50 % wartości zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Pzp

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.26.10.00 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 20.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy 00/100 PLN)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie warunku zostanie uznane jeżeli Wykonawca przedstawi: 1. Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zgodnie z § 1 ust. 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawców, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U.13.0.231) Zamawiający określa roboty budowlane, których dotyczy obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, tj. roboty budowlane polegające na wykonaniu remontu dachu w obiekcie wpisanym do rejestru lub ewidencji zabytków. Zamawiający nie wymaga wskazania w wykazie informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie, w celu zweryfikowania rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia Wykonawcy. Zamawiający pod pojęciem najważniejszej roboty rozumie wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu remontu dachu w obiekcie wpisanym do rejestru lub ewidencji zabytków. Wykonawca zobowiązany jest udokumentować wykonanie: a. minimum dwóch robót budowlanych polegających na wykonaniu pokrycia wież cebulastych z blach szlachetnych (miedź lub tytan-cynk) obejmujących wykonanie iglic, gzymsów profilowanych z blachy , na minimum dwóch obiektach wpisanych do rejestru lub ewidencji zabytków; b. minimum dwóch robót budowlanych polegających na pokryciu dachu blachą w formatach karo lub łuska o powierzchni min. 200 m2 każdy z obiektów wpisanych do rejestru lub ewidencji zabytków; c. minimum jednej roboty polegającej na remoncie elewacji o powierzchni min. 100 m2, obiektu wpisanego do rejestru lub ewidencji zabytków. Do wykazu robót należy dołączyć dowody dotyczące wykonania najważniejszych robót wskazanych przez Zamawiającego w niniejszym pkt., określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku, gdy wykonane przez Wykonawcę roboty budowlane stanowią część robót o szerszym zakresie, Wykonawca zobowiązany jest wyodrębnić rodzajowo i kwotowo roboty, które są wymagane w celu spełnienia warunku stawianego przez Zamawiającego. W celu przeliczenia na PLN wszystkich wartości i danych finansowych podanych w innych walutach, Zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) aktualny na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający dopuszcza złożenie dokumentów wymienionych w pkt. 1 przez jednego z Wykonawców

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie warunku zostanie uznane jeżeli Wykonawca przedstawi: 1. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Zamawiający oczekuje wskazania 2 osób: 1. KIEROWNIKA BUDOWY, który posiada: a) uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a które uprawniają do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, stosownie do przepisów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2014.1278), ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych (Dz. U. 2014.768) i ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2013.1409 z późn. zm.) oraz aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. b) uprawnienia do prowadzenia robót przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. nr 165, poz. 987) ; 2. KIEROWNIKA ROBÓT, który posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, stosownie do przepisów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2014.1278), ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych (Dz. U. 2014.768) i ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2013.1409 z późn. zm.). 2. Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają: 1) KIEROWNIK BUDOWY: a) uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a które uprawniają do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, stosownie do przepisów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2014.1278), ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych (Dz. U. 2014.768) i ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2013.1409 z późn. zm.) oraz aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. b) uprawnienia do prowadzenia robót przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. nr 165, poz. 987); 2) KIEROWNIKA ROBÓT - uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, stosownie do przepisów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2014.1278), ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych (Dz. U. 2014.768) i ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2013.1409 z późn. zm.) 3) osoby wskazane w pkt. 1 i 2 muszą być członkiem Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. Zaleca się potwierdzenie ww. uprawnień odpowiednimi dokumentami. Ww. dokumenty Wykonawca przedłoży Zamawiającemu przed podpisaniem umowy. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający dopuszcza złożenie dokumentów wymienionych w pkt. 1 oraz 2 przez jednego z Wykonawców

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnienie warunku zostanie uznane jeżeli Wykonawca przedstawi: 1. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych na kwotę min. 500.000,00 PLN lub zdolność kredytową na kwotę min. 500.000,00 PLN wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 2. Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę min. 900.000,00 PLN. W sytuacji, gdy fakt opłacenia składek nie wynika z samej treści polisy, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do polisy inny dokument potwierdzający odprowadzanie stosownych składek (np. wyciąg z konta bankowego, rachunek itp.).W celu przeliczenia na PLN wszystkich wartości i danych finansowych podanych w innych walutach, Zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) aktualny na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający dopuszcza złożenie dokumentów wymienionych w pkt. 1 i 2 przez jednego z Wykonawców

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Zamawiający określa roboty budowlane, których dotyczy obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, tj. roboty budowlane polegające na wykonaniu remontu dachu w obiekcie wpisanym do rejestru lub ewidencji zabytków.Zamawiający nie wymaga wskazania w wykazie informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie, w celu zweryfikowania rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia Wykonawcy.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Gwarancja (G) - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zakazana jest istotna zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem pkt. 2 . 2. Dopuszczalne są następujące rodzaje i warunki istotnej zmiany treści umowy: 2.1. zmiana zakresu Przedmiotu Zamówienia (zwiększenie/zmniejszenie) i/lub zmiana wartości Przedmiotu Zamówienia (zwiększenie/zmniejszenie) - w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności, w tym m.in.: a) Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji Przedmiotu Zamówienia konieczności wykonania robót zamiennych lub innych robót budowlanych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zamierzeniem inwestycyjnym, zasadami wiedzy technicznej i/lub obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania Przedmiotu Zamówienia, W przypadku wykonania robót według zmienionej technologii w stosunku do robót przewidzianych dokumentacją projektową cena robót zostanie obliczona w następujący sposób: stawka r-g, wskaźnik kosztów pośrednich i zysku - będą tożsame z wielkością tych składników cenowych zawartych w kosztorysie ofertowym;ceny materiałów i sprzętu - będą tożsame z cenami podanymi w kosztorysie ofertowym. W przypadku, gdy kosztorys ofertowy nie obejmuje takich materiałów i sprzętu, ceny te nie mogą przekroczyć średnich cen opublikowanych w kwartalnej informacji cenowej o cenach materiałów budowlanych, elektrycznych i instalacyjnych i pracy sprzętu SEKOCENBUD, obowiązujących w chwili opracowania oferty i zawierających ceny zakupu dla materiałów, a w przypadku ich braku według cen udokumentowanych i uzgodnionych z Zamawiającym. Tak sporządzony kosztorys po uprzednim jego zatwierdzeniu przez Zamawiającego, będzie stanowił podstawę zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. b) Zamawiający dopuszcza możliwość rezygnacji z wykonywania części (elementów) Przedmiotu Zamówienia przewidzianych w dokumentacji projektowej tzw. roboty zaniechane w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu zamówienia, c) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zakresu i wartości Przedmiotu Zamówienia w sytuacji zmian organizacyjnych w jednostce, w której niniejszy Przedmiot Zamówienia jest wykonywany. d) udzielenie w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych i/lub uzupełniających, związanych z realizacją zamówienia podstawowego, mających wpływ na zakres Przedmiotu zamówienia. 2.2. zmiany dotyczące sposobu spełnienia świadczenia, w szczególności ze względu na: a) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej w tym m.in. w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedmiotu Zamówienia, b) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 2.3. zmiana terminu realizacji Przedmiotu Zamówienia, w przypadku: a) m.in. działania siły wyższej, warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie terminie, b) zaistnienia okoliczności uniemożliwiających wykonanie robót w określonym pierwotnie terminie, c) udzielenie w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych i/lub uzupełniających, związanych z realizacją zamówienia podstawowego, mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jej realizacji (powodujących konieczność jego wydłużenia), d) opóźnień w dostawie materiałów budowlanych. e) w sytuacji zmian organizacyjnych w jednostce, w której niniejszy Przedmiot Zamówienia jest wykonywany. 2.4. zmiana przedstawicieli Wykonawcy a) nowe osoby wskazane przez Wykonawcę na stanowiska kierownika budowy muszą spełniać wymagania określone dla kierownika budowy - (powyższe zmiany mogą być dokonane przez strony w każdym czasie, gdyż nie stanowią zmiany postanowień umowy o których mowa w art. 144 ustawy Pzp). 2.5. Zamawiający zastrzega, że termin przekazania placu budowy Wykonawcy może ulec przesunięciu w przypadku wystąpienia: a) przestojów i opóźnień wynikających: w szczególności wskutek pojawienia się dodatkowych wymagań, o których Zamawiający nie wiedział w chwili wszczęcia postępowania, stwierdzenia konieczności wykonania dodatkowych uzgodnień nie ujętych w dokumentacji projektowej, b) m.in. działania siły wyższej, warunków atmosferycznych, mających bezpośredni wpływ na rozpoczęcie robót. W przedstawionych przypadkach wystąpienia opóźnień, strony ustalą nowy termin realizacji umowy na skutek opóźnienia w przekazaniu placu budowy. 2.6. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w Kosztorysie Ofertowym pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego tj. w szczególności: a) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego Przedmiotu Zamówienia; b) powodujące poprawienie parametrów technicznych; c) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów. 2.6.1. Dodatkowo możliwa jest zmiana producenta poszczególnych materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie pod warunkiem, że zmiana ta nie spowoduje obniżenia parametrów tych materiałów lub urządzeń a w konsekwencji jakości wykonanego Przedmiotu Zamówienia. 2.7. Zamawiający przewiduje zmianę treści umowy na skutek zmian legislacyjnych przewidzianych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa w tym m.in. zmiany podatku VAT i przepisów prawa mających wpływ na termin wykonania robót lub sposób prowadzenia robót. 2.8.A. Zamawiający z uwagi na zmiany postanowień ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. 15.121.) 2.8.B. Zgodnie z postanowieniami art. 142 ust. 5 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje zmiany w umowach w zakresie wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy w przypadku zmiany: 1) stawki podatku od towarów i usług, 2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 2.9. Wykonawca wnioskujący o podwyższenie wysokości wynagrodzenia z powodów jak powyżej w pkt. 2.8.A i 2.8.B zobowiązany będzie do wykonania następujących czynności: 1). Przedłożenia sposobu obliczenia ceny w ofercie z uwzględnieniem sposobu obliczenia wynagrodzenia osób realizujących umowę ze strony Wykonawcy w kontekście ww. należności o których mowa w pkt. 2.8.A oraz w pkt. 2.8.B., oraz 2). Przedłożenie wyliczenia ceny i obliczenia wynagrodzenia osób realizujących umowę ze strony Wykonawcy w kontekście wprowadzonych zmian ww. należności o których mowa w pkt. 2.8.A oraz w pkt. 2.8.B., jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 2.10. Zamawiający po otrzymaniu powyżej wskazanych informacji, dokona ich sprawdzenia i podejmie decyzję co do ewentualnego podniesienia wysokości wynagrodzenia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zp.p.lodz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Politechnika Łódzka, 90-924 Łódź, ul. Żeromskiego 116, Budynek A-28, po uprzednim złożeniu wniosku pod nr fax: 42 631-21-04 lub 42 631-24-04.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.07.2015 godzina 12:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego: Politechnika Łódzka, Budynek A 28, Kancelaria - wejście ze szczytu wschodniego budynku, 90-924 Łódź, ul. Żeromskiego 116.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.