eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Legnica › USŁUGA W ZAKRESIE REPREZENTACJI PRAWNEJ I DORADZTWA PRAWNEGO ORAZ KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI PRAWNEJ

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-04-15

Legnica: USŁUGA W ZAKRESIE REPREZENTACJI PRAWNEJ I DORADZTWA PRAWNEGO ORAZ KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI PRAWNEJ
Numer ogłoszenia: 93244 - 2016; data zamieszczenia: 15.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Legnicy, ul. J. Iwaszkiewicza 5, 59-220 Legnica, woj. dolnośląskie, tel. (076) 721 11 26, faks (076) 721 11 27 , strona internetowa www.szpital.legnica.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: USŁUGA W ZAKRESIE REPREZENTACJI PRAWNEJ I DORADZTWA PRAWNEGO ORAZ KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI PRAWNEJ.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług w zakresie reprezentacji prawnej i doradztwa prawnego oraz kompleksowej obsługi prawnej Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Legnicy.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.11.00.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Podstawę do zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki stanowi art. 5 ust. 1b ustawy prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Zakres obsługi prawnej będącej przedmiotem zamówienia obejmuje czynności związane z zastępstwem procesowym tj. reprezentowaniem Zamawiającego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, jak i usługi prawnicze na rzecz Zamawiającego w tym również doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego. Dotychczasowa struktura wynagrodzenia ryczałtowego za obsługę prawną obejmowała prowadzenie postępowań sądowych pracowniczych, przedsądowych, ugodowych, negocjacyjnych z wierzycielami oraz dłużnikami Zamawiającego, spraw administracyjnych i podatkowych przed organami administracji rządowej i samorządowej, wydawanie opinii w sprawach spornych: roszczeniowych pacjentów, odszkodowawczych, pracowniczych, postępowań w trybie zamówień publicznych czy też udział w komisjach problemowych. W następstwie prowadzenia tych spraw podejmowane były czynności procesowe. Pozostały zakres obsługi prawnej dotyczy opiniowania wewnętrznych aktów prawnych, spraw bieżących, udzielaniu pisemnych i ustnych porad prawnych, informowanie o zmianach w ustawodawstwie, nadzór na formalno-prawną poprawnością działań Zamawiającego. Dodatkowo art. 5 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych, stanowi, iż jeżeli zamówienie obejmuje równocześnie usługi, o charakterze niepriorytetowym oraz inne usługi, dostawy lub roboty budowlane, to do udzielenia zamówienia stosuje się przepisy dotyczące tego przedmiotu zamówienia, którego wartościowy udział w danym zamówieniu jest największy. W ramach dotychczasowej umowy Wykonawca otrzymywał odrębne wynagrodzenie z tytułu zastępstwa procesowego oraz ryczałt miesięczny. Zakres obsługi prawnej w zdecydowanej mierze pozostaje ściśle związany z doradztwem prawnym w zakresie zastępstwa procesowego obejmującym np. opiniowanie protokołów nieściągalności, opiniowanie spraw spornych w zakresie zasadności skierowania na drogę postępowania sądowego, ocena celowości i zasadności podjęcia obrony procesowej w sprawach tj. wniesienie sprzeciwu, zarzutów, zażalenia, apelacji, odwołania, skargi, skargi kasacyjnej itp., procesowa ocena możliwości podjęcia obrony w sprawach z tytułu roszczeń odszkodowawczych czy też w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, co stanowi min. 30% wartości wynagrodzenia ryczałtowego. Zatem przyjąć należy, iż kwota wynagrodzenia z tytułu doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego stanowi znaczącą część wynagrodzenia ryczałtowego. Nadmienić należy, że w roku 2014-2015 wpłynęło 62 roszczenia o odszkodowania, zaś na chwilę obecną toczą się przed sądami postępowania odszkodowawcze na kwotę ok. 1.700.000 zł. Ponadto wzrosła ilość spraw rozpatrywanych przez Wojewódzką Komisję ds Spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych. Dotychczasowe doświadczenie Kancelarii doprowadziło do wygrania poszczególnych spraw w całości lub znacznego obniżenia żądanych roszczeń. Ze względu na specyfikę działań Szpitala, niecelowe jest oddzielanie czy też rozdzielanie usług prawniczych, w tym doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego. Powyżej przytoczony przepis uzasadnia w pełni zastosowanie wnioskowanego trybu. Dotychczasowy Wykonawca świadczący obsługę prawną posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz jest w stanie świadczyć obsługę prawną w sposób ciągły, kontynuując rozpoczęte sprawy, w tym procesy sądowe. Zawarcie umowy z obecną Kancelarią zgodne jest również z zasadami celowego, oszczędnego i rzetelnego dokonywania wydatków. Trafność decyzji podczas dotychczasowej współpracy pozwala na uzasadnione twierdzenie, iż powierzenie temu podmiotowi dalszej obsługi prawnej (będącej przedmiotem zamówienia) pozwoli uniknąć błędów (choćby wynikających z braku znajomości specyfiki Zamawiającego, uregulowań wewnętrznych, rozpoczętych spraw, itp.), mogących skutkować utratą środków publicznych. Powyższe nie znajduje uzasadnienia w przypadku powierzenia usług prawniczych w innym trybie. Powierzenie obsługi prawnej Szpitala obecnej Kancelarii pozwoli również na zabezpieczenie ciągłości podjętych działań i terminową realizację rozpoczętych zadań, m.in. nadzór prawny nad realizacją wieloletnich inwestycji rozpoczętych przez Szpital finansowanych również ze środków unijnych, sprawy sądowe, w tym o nadwykonania p-ko NFZ, egzekucyjne, roszczeniowe pacjentów, itp. oraz toczących się postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • KANCELARIA RADCÓW PRAWNYCH KOPACKA, MARKIETA, RZUCIDŁO, ul Chojnowska 76-78, 59-220 Legnica, kraj/woj. dolnośląskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.