eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Narol › Przebudowa drogi leśnej DL/01-112 w leśnictwie Kadłubiska w km 0 + 000,00 do 3 + 423,50

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-28

Narol: Przebudowa drogi leśnej DL/01-112 w leśnictwie Kadłubiska w km 0 + 000,00 do 3 + 423,50
Numer ogłoszenia: 92653 - 2013; data zamieszczenia: 28.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Narol , ul. Bohaterów Września 1939 roku 38, 37-610 Narol, woj. podkarpackie, tel. 016 6317020, faks 016 6317020.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi leśnej DL/01-112 w leśnictwie Kadłubiska w km 0 + 000,00 do 3 + 423,50.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, które będą polegać na: Przebudowie drogi leśnej DL/01-112 w leśnictwie Kadłubiska w km 0 + 000,00 do 3 + 423,50. Inwestycja zlokalizowana jest w Leśnictwie Kadłubiska na terenie gminy Narol w powiecie lubaczowskim w woj. podkarpackim, na działkach o numerach ewidencyjnych: 704, 724, 733, 732, 723, 738, 743, 737, 739, 730, 731, 720, 729, 728, 740, 727, 725 obręb nr 7 Lipie jednostka ewidencyjna Narol - obszar wiejski, Charakterystyka inwestycji. A. Opis prac Planowana inwestycja obejmuje następujący zakres prac: przygotowanie terenu karczowanie pni zdjęcie wierzchniej warstwy humusu (który będzie zagospodarowany przy rekultywacji gruntów), mechaniczne oczyszczenie nawierzchni, profilowanie podłoża, przebudowę nawierzchni drogi, remont przepustów, przebudowę poboczy, remont mijanek remont rowów przydrożnych remont składów przyzrębowych B. Stan istniejący. Projektowana droga leśna biegnie po śladzie drogi istniejącej. Istniejąca droga leśna posiada nawierzchnię gruntowo-piaskową z koleinami, jest w złym stanie technicznym i wymaga przebudowy. Zbyt płytkie rowy oraz zawężone (nienormatywne) pobocza ograniczają skrajnię drogi. Trasa drogi leśnej przebiega w terenie nizinnym. Korona drogi posiada obecnie szerokość 3-3,5 m. C. Warunki gruntowo - wodne Teren planowanej przebudowy drogi leśnej jest drenowany przez rzekę Tanew. Spływ wód podziemnych odbywa się generalnie w kierunku południowym. Zwierciadło wody podziemnej zostało nawiercone w otworze nr 1 na głębokości 2,5 m ppt. Zwierciadło podlega okresowym wahaniom w zależności od intensywności opadów atmosferycznych. W profilach nawierconych otworów pod powierzchnią piasku próchniczego występują piaski drobne. Szczegółowy opis warunków gruntowo - wodnych znajduje się w Opinii geotechnicznej wykonanej przez GEOPIOM Usługi Geologiczne, 37-500 Jarosław ul. Dąbrowskiego 17. D. Układ drogowy w planie. Początek drogi w km 0+000 przyjęto na dz. nr 724 obręb 7 Lipie, z istn. włączeniem do drogi woj. nr W 865 dz. nr 365/1 obręb 6 Kadłubiska , zaś koniec drogi w km 3+423,50 przyjęto na dz. nr 725 obręb 7 Lipie, z włączeniem do drogi powiatowej nr 1641R dz. nr 704 obręb 7 Lipie. Docelowy układ drogowy drogi leśnej składa się z następujących elementów: Jezdnia dług. L -3 423,50 m Klasyfikacja funkcjonalna drogi - wewnętrzna główna leśna prędkość projektowa 30 km/h przekrój szlakowy jednostronny o spadku poprzecznym 3% , na łukach 5%, szerokość jezdni 3,5 m szerokość obustronnych poboczy 2 x 1,00 m z utwardzeniem kruszywem naturalnym (pospółką) na szerokości 0,50 m i spadku poprzecznym 8%, szerokość rowów przydrożnych ok. 2,0 m szerokość mijanek - 3,0 m średnia szerokość składu przyzrębowego 12,0 m podbudowa dla kategorii ruchu - KR1-2 obciążenie nawierzchni 100kN/oś Rozwiązanie wysokościowe - przekroje normalno-konstrukcyjne poszczególnych elementów układu drogowego przedstawiono w części rysunkowej. Układ drogowy dowiązany jest wysokościowo do istniejącego terenu oraz do niwelety drogi gminnej oraz leśnej. E. Konstrukcja nawierzchni Konstrukcję nawierzchni przyjęto na podstawie rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dn. 2 marca 1999 (Dz. Ustaw Nr 43 z 1999 poz. 430 załącznik nr 5). Konstrukcję zaprojektowano jak dla ruchu kategorii KR1 dla podłoża G 1 przy zachowaniu mrozoodporności 1,0. Nawierzchnia typ 1 - KR 1 drogi gł., skrzyżowaniach, składach przyzrębowych, mijankach oraz placu manewrowego Warstwa geowłókniny 350g/m2 separacyjno - wzmacniającej podłoże gruntowe Warstwa odcinająca z piasku gr. 15 cm, Podbudowa zasadnicza z kr. łamanego(tłuczeń 31,5/63mm stabilizowana mech. gr. 25 cm Warstwa ścieralna - kliniec 4/31,5mm gr.8cm z dwukrotnym powierzchniowym utrwaleniem emulsją asfaltową z użyciem grysów bazaltowych, Nawierzchnia typ 2 - na zjazdach, Warstwa odcinająca z piasku gr. 15 cm, Podbudowa zasadnicza z kr. łamanego(tłuczeń 31,5/63mm stabilizowana mech. gr. 25 cm Warstwa ścieralna - kliniec 4/31,5mm gr.8cm z dwukrotnym powierzchniowym utrwaleniem emulsją asfaltową z użyciem grysów bazaltowych, Uwaga : Parametry techniczne używanych materiałów podano w SST. Nie stosujemy skropienia na składach przyzrębowych . Elementy betonowe: Cieki bet. na ławie bet. C -8/10 Płyty ażurowe- umocnienie wlotów i wylotów przepustów. F. Zjazdy gospodarcze: Zjazd z drogi głównej leśnej o promieniach wyokrąglających R 9 szer. jezdni 3,5 m. Nawierzchnia na zjazdach, skrzyżowaniach, placu manewrowym jak wyżej (pkt E.) Szczegóły w Projekcie budowlanym, tabela nr 1 Wykaz Zjazdów Gospodarczych i Skrzyżowań (załącznik nr 6 do SIWZ) G. Mijanki , składy przyzrębowe. Na projektowanym odcinku drogi zaplanowano łącznie 5 składnic przyzrębowych pozyskanego drewna z lasu oraz 1 mijankę z lokalizacją na planie sytuacyjnym drogi w skali 1:1000 dołączonym do niniejszego opracowania. Na składnicach przyzrębowych i mijankach konstrukcja nawierzchni jak na drodze głównej. Nie przewiduje się skropienia emulsją asfaltową na powierzchniach składów przyzrębowych. Wykaz projektowanych mijanek w km drogi przedstawia tabela nr 2. (załącznik nr 6 do SIWZ) H. Odwodnienie Wody opadowe z nawierzchni drogowych odprowadzone będą dzięki odpowiednio ukształtowanej nawierzchni drogi do rowów przydrożnych lub na teren zielony. I. Przepusty pod koroną drogi Projektowane oraz istniejące przepusty pod koroną drogi usytuowane w km drogi przedstawiono w tabeli nr 4 (załącznik nr 6 do SIWZ). Według projektu drogowego, nad przepustem będzie biec droga leśna, kategorii: wewnętrzna, jedno jezdniowa o szer. 3,50 m + poszerzenia o utwardzonych poboczach 2 x 1,0 m w tym utwardzenie 2x0,50m. Projektowane rzędne niwelety drogi nad przepustem wg układu odniesienia Kronsztad. Część przelotową przepustów stanowią rury PEHD SN 8 kN/m2 o średnicach 50 cm na zjazdach oraz średnicy 60 cm, 80 cm z rur PEHD SN 10 kN/m2 pod koroną drogi. Wloty i wyloty przepustów należy zakończyć ścianką czołową z kapinosem, skarpy umocnić brukiem kamiennym na podbudowie betonowej C 8/10 i zalać zaprawą cementowo-piaskową. Skarpy rowu przy wlotach i wylotach przepustów umocnić płytami ażurowymi na podbudowie z kruszywa łamanego, dno rowu umocnić ciekiem bet. gr. 15 cm na podbudowie z bet. C8/10 L - 2 x 3,0 m J. Roboty ziemne Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy zdjąć humus. Grunty pochodzące z wykopów należy wykorzystać do budowy nasypów. Nasypy powinny być wznoszone przy zachowaniu przekroju poprzecznego i profilu podłużnego, warstwami z należytym zagęszczeniem poszczególnych warstw do uzyskania wymaganego wskaźnika zagęszczenia wznoszone równomiernie na całej szerokości nasypu. Wymagania zagęszczenia gruntu przedstawiono w tabeli stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Dokumentacji projektowej, Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót (zał. nr 6 do SIWZ) oraz Przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy do wysokości 50% zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w następującej wysokości: 45 000,00 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych), które wnosi się przed upływem terminu składania ofert (art. 45 ust. 2,3 i 4 ustawy). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach określonych w art. 45 ust.6 ustawy.: 1)pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późn. zm.), Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w: PKO BP Lubaczów 47102042870000280200614925 , z dopiskiem na blankiecie przelewu jakiego postępowania dotyczy (nazwa zamówienia, znak sprawy itp.). (art. 45 ust.7 Ustawy). Wadium wnoszone w formach, o których mowa w pkt. 12.2 ppkt. 2-5 SIWZ, należy w oryginale załączyć do oferty, w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z ustawą ( np. w odrębnej kopercie dołączonej do oferty). Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie składania ofert znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego, tj. do dnia 12.06.2013r. do godz. 10.00.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w zakresie posiadania uprawnień do wykonywania przedmiotu zamówienia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną w zakresie budowy lub przebudowy lub remontu drogi o wartości nie niższej niż: 1 000 000. 00 zł. (słownie: jeden milion złotych 00/100)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje: co najmniej: 2 szt. sam. ciężarowy o ład. min. 10 ton, 2 szt. koparki o poj. łyżki 0,4m3, 1 szt. walec stalowo - gumowy 12 ton, 1 szt. walec stalowy 15 ton, 1 szt. rozścielacz do kruszyw, wraz z informacją o sposobie dysponowania tymi zasobami.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek osób zdolnych do wykonania zamówienia Zamawiający uzna za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że:dysponuje co najmniej: jednym kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej z ograniczeniami, określone przepisami ustawy Prawo budowlane (Dz.U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane. W przypadku obywateli państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394). Podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi wpis, w drodze decyzji, do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane prowadzonego przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego, oraz - zgodnie z ustawą o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42, ze zm.) - wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna za spełniony jeżeli wykonawca wykaże,że: 1) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż: 1 000 000. 00 zł. (słownie: jeden milion złotych), 2) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia - na kwotę co najmniej: 1 000 000. 00 zł. (słownie: jeden milion złotych),

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Istotne postanowienia umowy określające szczegółowe warunki, na których Zamawiający zawrze umowę w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, stanowią Załącznik nr 4 do niniejszej Specyfikacji. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania istotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiany takie wymagają aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności i mogą zostać wprowadzone, jedynie w przypadku, jeżeli obydwie strony umowy Zamawiający i Wykonawca zgodnie uznają, że zaszły wskazane okoliczności oraz wprowadzenie zmian jest konieczne dla prawidłowej realizacji zamówienia. Zmiana terminu wykonania umowy. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany m.in. zmiana harmonogramu rzeczowo - finansowego wykonywania przedmiotu umowy, jeżeli wystąpią następujące czynniki uniemożliwiające realizację przedmiotu zamówienia w terminie: wystąpienia siły wyższej, której wystąpienie ma wpływ na realizację umowy lub wystąpienie okoliczności zaistniałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy utrudniających lub uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu umowy. Termin siła wyższa oznacza osunięcia gruntów, długotrwałe intensywne opady, powódź i inne podobne nieprzewidywalne zdarzenia poza kontrolą którejkolwiek ze Stron i którym żadna ze Stron nie mogła zapobiec. czasowego wstrzymania realizacji robót przez Zamawiającego, wynikającego z obiektywnych i uzasadnionych przyczyn, w przypadku zmian w przepisach prawa, norm, standardów i wiedzy technicznej, działań organów administracji publicznej, bądź działań osób trzecich wymagających wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych, które wymuszą przerwanie robót. W przypadku zaistnienia jednej z powyższych okoliczności dopuszcza się możliwość przedłużenia terminu zakończenia robót określonego w SIWZ. Przedłużenie terminu zakończenia robót nastąpi w formie aneksu do umowy i wymaga pisemnego wniosku Wykonawcy wraz z uzasadnieniem, zaakceptowanego przez Zamawiającego. Przedłużenie terminu zakończenia prac nastąpi o okres wystąpienia niekorzystnych czynników uniemożliwiających realizację przedmiotu zamówienia. Zmiana terminu zakończenia prac wymaga pisemnego wniosku Wykonawcy lub Zamawiającego wraz z udokumentowaniem okresu czynników uniemożliwiających kontynuowanie prowadzenie prac. W przypadku, gdy Wykonawca złoży zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie niepieniężnej, przedłużenie terminu realizacji umowy wymaga przedłużenia terminu obowiązywania zabezpieczenia. Przedłużenie terminu realizacji prac nastąpi o okres wystąpienia czynników, które wpłynęły na niemożliwość wykonania zamówienia w terminie. Zmiana osób realizujących zamówienie. Zamawiający dopuszcza możliwości zmiany osób odpowiedzialnych za realizację zamówienia wymienionych w ofercie, wynikających z polityki kadrowej Wykonawcy, pod warunkiem przedłożenia przez Wykonawcę wraz z wnioskiem o w/w zmianę, dokumentów potwierdzających, iż osoby które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają kwalifikacje co najmniej takie, których Zamawiający wymagał na mocy pkt 8.4. SIWZ. Zmiana wynagrodzenia umownego w zakresie wynikającym z: zmiany obowiązującej stawki VAT. Zamawiający ustala zmianę wynagrodzenia umownego w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT. W przypadku zmiany stawki podatku VAT, cena netto za wykonanie przedmiotu umowy części zamówienia nie ulega zmianie, a wartość wynagrodzenia zostanie obliczona w oparciu o stawkę podatku VAT obowiązującą na dzień powstania obowiązku podatkowego. Nie dotyczy to przypadku objęcia obowiązkiem podatkowym Wykonawcy, który w dniu podpisania umowy nie był płatnikiem VAT. Takie zmiany nie wymagają aneksu do umowy.Pozostałe zmiany: Zmiana harmonogramu rzeczowo-finansowego wykonywania przedmiotu umowy bez zmiany ostatecznego terminu wykonania umowy, określonego w Istotnych postanowieniach umowy po uprzedniej akceptacji Zamawiającego, Zmiana podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca realizuje przedmiot umowy, po uprzedniej akceptacji Zamawiającego. Zmiana ta jest możliwa tylko w sytuacji, w której wykonawca składając ofertę wskazał, iż część zamówienia powierzy podwykonawcy. Zmniejszenie zakresu zadań do wykonania- zmniejszenie wynagrodzenia będzie obliczone w oparciu o stawki jednostkowe wymienione w ofercie kosztorysie ofertowym z uwzględnieniem ilości rzeczywiście wykonanych prac. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy, w szczególności: zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy np. zmiana nr rachunku bankowego, zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę lub nie bez podawania uzasadnienia odmowy. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody zarówno przez Zamawiającego jak i przez Wykonawcę. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, z wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku, Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej przez wykonawcę oferty. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Każda zmiana i uzupełnienie umowy, będzie wymagać aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Poza innymi przypadkami określonymi w treści umowy, zmiany umowy będą mogły być wprowadzone w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Zamawiający i wykonawca mogli z obiektywnych przyczyn przewidzieć w chwili zawierania umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_narol/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Narol ul.Bohaterów Września 1939 r. nr 38 37-610 Narol..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Nadleśnictwo Narol ul.Bohaterów Września 1939 r. nr 38 37-610 Narol pokój nr 8 Sekretariat..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.