eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mielec › Zamówienie uzupełniające na opracowanie uproszczonego planu urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu dla gruntów oznaczonych w ewidencji gruntów jako lasy, niestanowiących własności Skarbu Państwa, stanowiących własność osób fizycznych i wspólnot gruntowych z terenu gminBorowa- ok 83 ha, Czermin- ok 361 ha i Gawłuszowice- ok 146 ha

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-04-15

Mielec: Zamówienie uzupełniające na opracowanie uproszczonego planu urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu dla gruntów oznaczonych w ewidencji gruntów jako lasy, niestanowiących własności Skarbu Państwa, stanowiących własność osób fizycznych i wspólnot gruntowych z terenu gmin: Borowa- ok 83 ha, Czermin- ok 361 ha i Gawłuszowice- ok 146 ha
Numer ogłoszenia: 92514 - 2016; data zamieszczenia: 15.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Mielecki, ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, woj. podkarpackie, tel. 17 78 00 400, faks 17 78 00 530 , strona internetowa http://powiat-mielecki.bip.gov.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie uzupełniające na opracowanie uproszczonego planu urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu dla gruntów oznaczonych w ewidencji gruntów jako lasy, niestanowiących własności Skarbu Państwa, stanowiących własność osób fizycznych i wspólnot gruntowych z terenu gmin: Borowa- ok 83 ha, Czermin- ok 361 ha i Gawłuszowice- ok 146 ha.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Uproszczone plany urządzenia lasu i inwentaryzacje stanu lasu winny sporządzać specjalistyczne jednostki lub inne podmioty wykonawstwa urządzeniowego. 2. Zakres prac urządzeniowych będzie obejmował lasy niestanowiące własności Skarbu Państwa należące do osób fizycznych i wspólnot gruntowych położonych na terenie gmin Borowa ok. 83 ha, Czermin-ok 361 ha, Gawłuszowice ok. 146 ha. 3. Materiały potrzebne do prac urządzeniowych tj. kopie map ewidencyjnych urządzanych obiektów oraz inne dane ewidencyjne niezbędne do opracowania UPUL zostaną udostępnione Wykonawcy nieodpłatnie w terminie 14 dni od daty podpisania umowy. 4. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za udostępnienie danych osobowych wynikającą z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych. 5. Rejestr działek należy przyjąć zgodnie z aktualnym zapisem rejestru gruntów. Prace urządzeniowe będą prowadzone wyłącznie na gruntach figurujących w ewidencji gruntów i budynków jako las (Ls), na bazie aktualnych danych z ewidencji gruntów (rejestr i mapa) bez uwzględnienia wewnętrznych podziałów rodzinnych, które zostały dokonane bez zachowania obowiązujących przepisów prawnych. W opracowaniu nie należy ujmować powierzchni wykazanych w ewidencji geodezyjnej jako (Lz) zadrzewienia, zakrzaczenia. 6. Okres obowiązywania uproszczonych planów urządzenia lasu należy przyjąć na 10 lat tj. od 01.01.2017 r. do 31.12.2026 r. 7. Forma UPUL. UPUL należy wykonać w wersji pisemnej, w języku polskim w formacie A 4 w twardej oprawie, w 4 egzemplarzach dla każdego obrębu ewidencyjnego/każdej wspólnoty leśnej. Czystopisy planów mają być wykonane przy użyciu drukarki komputerowej zapewniającej trwałość wydruku. Strony planu należy ponumerować, zaopatrzyć w spis treści umieszczony na początku planu, a plan zaopatrzyć w stronę tytułową. Każdy egzemplarz planu winien posiadać stopkę tytułową na zewnętrznej, twardej oprawie. W spisie treści należy podać ilość egzemplarzy map zamieszczonych w planie. Jeden egzemplarz map winien być podklejony na płótnie lub folii. W części końcowej opisu ogólnego (po zestawieniach tabelarycznych) należy umieścić rozdział pt. (Uzgodnienia) gdzie zostaną zamieszczone poświadczenia o wyłożeniu planu w gminie, opinia miejscowego nadleśnictwa oraz inne dokonane uzgodnienia i uzyskane opinie. Do każdego opracowania należy dołączyć (w kieszeni na końcu opracowania) komplet map gospodarczych w skali 1:5000 wykonanych na podstawie mapy ewidencyjnej z oznaczeniem numerów działek ujętych w uproszczonym planie urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu. Mapy winny zawierać odniesienia terenowe w celu łatwego zidentyfikowania działek. Każdy egzemplarz mapy na odwrotnej stronie winien być ponumerowany, zawierać wykaz oddziałów i poddziałów. Na mapach należy zamieścić mapkę sytuacyjną miejscowości z usytuowaniem obszarów leśnych i numerami poszczególnych oddziałów. Mapa powinna zawierać: napis tytułowy, określenie obiektu i położenia, datę stanu opracowania, skala, szkic sytuacyjny miejscowości z usytuowaniem obszarów leśnych i numerami poszczególnych oddziałów, oznaczenie literami pododdziałów z podaniem gatunku głównego i jego udziału w składzie gatunkowym i wieku, oznaczenie cyfrą (liczba porządkowa) wydzieleń, zakolorowane pododdziały według gatunku panującego (posługując się barwami, jak dla Lasów Państwowych), opis granic gruntów przyległych, podpis wykonawcy. Do uproszczonych planów urządzenia lasów i inwentaryzacji stanu lasu należy sporządzić zadania z zakresu gospodarki leśnej dla właścicieli lasów w jednym egzemplarzu, w przypadku współwłasności dla każdego współwłaściciela. Rozbieżności między stanem faktycznym na gruncie, a ewidencją gruntów należy przedstawić w (Wykazie rozbieżności kategorii gruntów pomiędzy stanem w ewidencji, a stanem na gruncie na działkach objętych uproszczonym planem urządzenia lasu i inwentaryzacją stanu lasu), jako integralną część uproszczonego planu urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu wspólne opracowanie. Wykonawca przekaże Zamawiającemu elektroniczny zapis opracowania (w tym map) na nośniku CD DVD. Poza określonym powyżej standardowym przygotowaniem i przekazaniem zamówienia należy także przygotować i przekazać komplet danych zebranych w trakcie prac nad uproszczonymi planami urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu w postaci bazy danych w formacie MS Access (mdb) oraz bazodanowego projektu GIS (mapa numeryczna oraz zintegrowana z nią baza opisowa). Dane numeryczne muszą zawierać: a. Warstwę wydzieleń drzewostanowych w formie ArcView (shapefile) zgodne ze standardem Leśnej Mapy Numerycznej dla wszystkich wydzieleń objętych planem urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu. Wydzielenia z wszystkich obrębów umieszczone zostaną na jednej warstwie. Warstwa wydzieleń musi być spójna z przekazanymi mapami papierowymi (wydrukami), z bazą opisową i musi być w całości poprawna typologicznie. b. Wektorowe mapy użytków gruntowych dla całego obszaru objętego planem urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu. Mapy rastrowe zapisane winny zostać w taki sposób, aby górna krawędź rastra była na północy (zorientowane do północy). c. Wszystkie warstwy wektorowe i rastrowe opisane w powyższych punktach (a. i b.), należy zapisać w odwzorowaniu w jakim prowadzona jest mapa ewidencji gruntów w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej oraz dodatkowo w układzie WGS84 (dane przygotowane do współpracy z GPS-em). d. Dla wszystkich wydzieleń objętych planem urządzenia lasu i inwentaryzacją stanu lasu winien być przekazany plik bazy danych opisowych w strukturze aplikacji EWMAPA. Baza danych powinna zawierać wszystkie informacje przyrodnicze i gospodarcze składające się na uproszczony plan urządzenia lasu i inwentaryzację stanu lasu, tj. w szczególności: a) dane ogólne o wydzieleniu adres leśny i administracyjny, rodzaj powierzchni, powierzchnia, siedliskowy typ lasu (STL), pokrywa, b) informacje o drzewostanie wyróżnik warstwy, gatunek, udział i wiek, a dla gatunku głównego dodatkowo: pierśnicę, wysokość, bonitację, c) dla warstwy głównej zadrzewienie, zwarcie, zasobność i zapas, d) informacje o zabiegach gospodarczych (z rozmiarem powierzchniowym i miąższościowym, e) informacje o przywiązaniu działek ewidencyjnych do wydzieleń z informacjami o udziale powierzchniowym działki w wydzieleniu) oraz o właścicielach (numer rejestrowy, imię nazwisko, adres) i działkach (numer rejestrowy, powierzchnia).8. Uzgodnienia i konsultacje. a) Wykonawca przed przystąpieniem do prac terenowych powiadomi właściwy urząd gminy oraz uzgodni z sołtysami wsi oraz prezesami wspólnot leśnych, dla których sporządza uproszczone plany urządzenia lasu i inwentaryzacje stanu lasu, sposób powiadamiania właścicieli o prowadzeniu prac urządzeniowych. b)Zleceniodawca zastrzega sobie możliwość kontrolowania Wykonawcy w trakcie lustracji terenowej, po uprzednim 7 dniowym zawiadomieniu Wykonawcy. c) Projekty uproszczonych planów urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu Wykonawca na bieżąco będzie uzgadniać z terenową służbą leśną. Wykonawca uzgodni z terenowo właściwym Nadleśnictwem docelowe typy gospodarcze drzewostanów oraz orientacyjne składy gatunkowe upraw leśnych, rodzaje rębni, kategorię zagrożenia pożarowego, rodzaje strefy zagrożenia przemysłowego. Z uzgodnień tych należy sporządzić notatkę służbową i przekazać ją Zamawiającemu. d) Po zakończeniu prac w poszczególnych obrębach geodezyjnych Wykonawca: składa jeden egzemplarz projektu uproszczonego planu urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu odpowiednio w Urzędzie Gmin: Borowa, Czermin, Gawłuszowice, celem wyłożenia na okres 60 dni do publicznego wglądu. Wyłożone w gminie projekty planów muszą zawierać wszystkie części opisowe, tabelaryczne i obliczeniowe wraz z zadaniami dla poszczególnych właścicieli lasów, a także mapy; poinformuje burmistrzów/wójtów gmin o konieczności pisemnego poinformowania właścicieli lasów o wyłożeniu projektu uproszczonych planów urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu z zaznaczeniem, że uproszczony plan urządzenia lasu i inwentaryzacja stanu lasu będzie podstawą do naliczenia podatku leśnego. W terminie 7 dni od dnia wyłożenia projektu uproszczonego planu urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu w siedzibie gmin: Borowa, Czermin, Gawłuszowice dostarczy Zamawiającemu protokół w tej sprawie podpisany przez wójta gminy; zobowiązuje się udzielić zainteresowanym właścicielom niezbędnych informacji, przyjmować zastrzeżenia i wnioski, a także w każdym przypadku dokonać ponownych oględzin spornych powierzchni drzewostanu w obecności właściciela (właścicieli) lasu, dokonując ustalenia zadań z zakresu gospodarki leśnej, udzielając jednocześnie wszelkich wyjaśnień. Wykonawca zobowiązuje się na swój koszt do naniesienia ewentualnych poprawek wynikłych z zastrzeżeń i wniosków składanych przez właścicieli; sporządzi projekt sposobu załatwienia przyjętych zastrzeżeń i wniosków wraz z uzasadnieniem. Po rozpatrzeniu wniosków i zastrzeżeń skierowanych do Starosty i skorygowaniu na tej podstawie projektu planu, 1 egzemplarz projektu planu wraz z pismem przewodnim należy złożyć we właściwym miejscowo nadleśnictwie, w celu zaopiniowania w trybie art. 22 ust.3 ustawy o lasach. Wykonawca uzyska pisemną pozytywną opinię Nadleśniczego dla sporządzonej dokumentacji urządzeniowej, którą przekaże Zamawiającemu wraz z wykonaną dokumentacją. Wykonawca uzgodni w razie potrzeby projekt uproszczonego planu urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu w zakresie ochrony przeciwpożarowej z Komendantem Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Rzeszowie. Z uzgodnień tych należy sporządzić notatkę służbową dołączoną do opracowania. Wykonawca przygotuje wniosek zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 353) do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie i Podkarpackiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Rzeszowie o uzgodnienie odstąpienia od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko na podstawie art. 48 w. w ustawy. W przypadku konieczności sporządzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko uproszczonych planów urządzenia lasów i inwentaryzacji stanu lasu zostanie ona wykonana na koszt Wykonawcy w ramach oferty. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z uzgodnieniami niezbędnymi do wykonania przedmiotu zamówienia. 9. Przekazanie UPUL Zamawiającemu. Zakończenie prac, łącznie z wyłożeniem projektów uproszczonych planów urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu w Urzędach Gmin: Borowa, Czermin, Gawłuszowice, przeprowadzenie w razie konieczności strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, uzyskanie pisemnej opinii Nadleśnictwa oraz przekazaniem do zatwierdzenia w. w projektów ustala się na 30.11.2016 r. Wykonawca pisemnie powiadomi Zamawiającego o wykonaniu opracowania. Do dnia 30 listopada 2016 roku Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć 1 egzemplarz projektu wykonanego UPUL wraz z wszystkimi uzgodnieniami do Zamawiającego. Zamawiający w terminie 14 dni od przekazania projektu UPUL oświadczy czy dzieło przyjmuje czy też żąda wykonania określonych poprawek. W przypadku których Wykonawca dokona zmian w terminie do 21 dni od zgłoszenia. Do tego dnia Wykonawca doręczy Zamawiającemu ostateczną wersję UPUL w wymaganej umową ilości egzemplarzy. W przypadku przyjęcia projektu UPUL bez zastrzeżeń Wykonawca dostarczy ostateczną wersje UPUL w wymaganej umową ilości w terminie 7 dni. Zamawiający dokona odbioru ostatecznej wersji wykonanych prac stanowiących przedmiot niniejszej umowy w terminie 14 dni od dnia ich przedłożenia przez Wykonawcę. Wykonawca jest zobowiązany zasilić automatycznie opracowaniem będącym przedmiotem umowy system mapy numerycznej EWmapa v.11 firmy GEOBID Sp. z o.o. Katowice ul. Kossutha 11 (lub nowszej, jeśli w czasie umowy nastąpi zmiana wersji oprogramowania w skutek jej wydania przez producenta oprogramowania. Zasilenie systemu EwMapa nastąpi pod nadzorem upoważnionej osoby. Odbiór kompletnej dokumentacji nastąpi w siedzibie Zamawiającego na podstawie protokołu odbioru końcowego. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na okres minimum 5 lat licząc od dnia zatwierdzenia przez Starostę Mieleckiego uproszczonych planów urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.23.10.00 - Usługi gospodarki leśnej .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zamawiający Powiat Mielecki w dniu 28.04.2015 r. ogłosił przetarg nieograniczony na Opracowanie uproszczonych planów urządzenia lasów i inwentaryzacji stanu lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa należących do osób fizycznych w spólnot gruntowych położonych na terenie gmin: Radomyśl Wielki o sumarycznej powierzchni ok 2 230 ha, Wadowice Górne o sumarycznej powierzchni ok 516 ha, Gmina Mielec o sumarycznej powierzchni ok 368 ha, Miasto Mielec o sumarycznej powierzchni ok 101 ha. Przedmiotem zamówienia było, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia opracowanie uproszczonych planów urządzenia lasów i inwentaryzacji stanu lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych zwanych dalej UPUL o powierzchni sumarycznej ok 3 215 00 ha. Umowa na realizację zadania została podpisana w dniu 25.05.2015 r. z wyłonionym w przetargu Wykonawcą: firmą TAXUS UL Sp. z o.o. z siedziba w Warszawie. Zamawiający w rozdziale 5 SIWZ jednoznacznie przewidział udzielenie zamówienia uzupełniającego, polegającego na opracowaniu uproszczonych planów urządzenia lasów i inwentaryzacji stanu lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy pzp. Mając na uwadze powyższe, zasadne jest udzielenie zamówienia uzupełniającego w trybie z wolnej ręki, polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, zgodnie z przedmiotem zamówienia podstawowego. Podstawa prawna udzielenia zamówienia art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy pzp: w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • TAXUS UL, ul. Połomyka 56 A, 02-491 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.