Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.
Ogłoszenie z dnia 2016-06-17
Słubice: Przetarg nieograniczony na utrzymanie w czystości ulic, placów i chodników oraz odśnieżanie na terenie Gminy Słubice
Numer ogłoszenia: 92125 - 2016; data zamieszczenia: 17.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Słubice , ul. Akademicka 1, 69-100 Słubice, woj. lubuskie, tel. 095 7372000, faks 095 7582880.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.slubice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przetarg nieograniczony na utrzymanie w czystości ulic, placów i chodników oraz odśnieżanie na terenie Gminy Słubice.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest A.Utrzymanie zieleni i koszenie terenów zielonych, 1.Utrzymanie zieleni na terenie miasta Słubice, obejmuje: a. koszenie trawników - należy wykonywać sprzętem mechanicznym typu kosiarka, wyposażonym w zbiornik na ściętą trawę. Kosiarki żyłkowe, spalinowe bądź elektryczne można stosować -równolegle z głównym koszeniem, jedynie do koszenia wokół elementów wzniesionych, np. latarnie, krawężniki, krzewy, drzewa.. Koszenie należy wykonywać tak aby nie uszkodzić roślin. W przypadku uszkodzenia roślin Wykonawca zobowiązany jest do odkupienia i posadzenia roślin o tych samych parametrach. Koszenie trawników należy wykonywać w sprzyjających warunkach pogodowych, w okresie wegetacyjnym. Wysokość trawy musi być utrzymana na poziomie 5-7 cm. W trakcie realizacji oraz po zakończeniu prac, wzdłuż krawężników, na chodnikach, jezdniach itp. nie mogą zalegać resztki pokosu, piasku i innych zanieczyszczeń. Zebranie resztek pokosu musi nastąpić bezpośrednio po zakończeniu koszenia. Krotność koszenia ustala się jako, co najmniej 1 krotne w miesiącu. Częstotliwość koszenia może ulec zmianie w zależności od długości trawy, tak aby utrzymać wysokość trawy nie wyższą niż 5-7 cm. b. odchwaszczanie trawników, żywopłotów, kwietników, skwerów, gazonów, ampli, chodników parkowych, alei chemicznie lub mechanicznie wg potrzeb, c. równanie brzegów trawników z odsłonięciem i oczyszczeniem obrzeży ograniczających trawnik, d. przewietrzenie podłoża trawników wczesną jesienią - aeracja powierzchniowa - lub wgłębna wg potrzeb, w zależności od utraty porowatości podłoża i jego wilgotności, e. zasilanie wszystkich trawników nawozami mineralnymi w proporcji 6:3:3, minimum 2-3 kg nawozu wieloskładnikowego na 100 m2 - w końcu września lub na początku października, f. nawożenie żywopłotów oraz krzewów w okresie jesiennym - nawozem wieloskładnikowym o spowolnionym działaniu dawce zalecanej przez producenta, g. dosiewy trawników wg potrzeb, szczególnie w miejscach niszczonych przez wydeptywanie - min 1 raz, h. wygrabianie liści i śmieci z trawników, żywopłotów oraz pozostałej zieleni, w okresie jesiennym grabienie liści, i. sprzątanie zwierzęcych odchodów z trawników i ciągów pieszych, j. pielęgnacja drzew i krzewów polegająca na korekcie oraz formowaniu koron oraz wycince suchych konarów drzew - wg zgłoszenia Zamawiającego, k. podlewanie kwietników, ampli, nasadzeń kwiatów jednorocznych na skwerach i w gazonach oraz nowo nasadzonej roślinności, codziennie w godz. 6:00-10:00 lub 17:00-22:00 w okresie od dnia obowiązywania umowy do dnia 30 września. Koszt zużycia wody obciąża Zamawiającego, l. w zależności od potrzeb - podlewanie trawników, żywopłotów, krzewów iglastych, w okresie suszy codziennie w godz. 600 - 1000 oraz 1700 - 2200, ujęcia wody znajdują na terenach parków. Koszt zużycia wody obciąża Zamawiającego, m. przycinanie roślin żywopłotowych zgodnie z zasadami sztuki ogrodniczej w terminach dostosowanych do gatunku żywopłotu wraz ze sprzątnięciem przyciętych pędów, wykonanie usługi każdorazowo potwierdzona protokolarnie, n. ochrona przed mszycą - wykonywanie oprysków na trawnikach, żywopłotach, krzewach iglastych i roślinach ozdobnych, o. oczyszczanie szczelin z nawierzchni wykonanej z kostki granitowej i kostki polbruk ręczne, mechaniczne lub chemiczne, p. minimum usuwanie z koszy -ulicznych, przy ciągach pieszych, itd.- śmieci komunalnych, wywóz na składowisko odpadów oraz ich konserwacja, q. koszenie korony wału wraz z wygrabieniem - porost trawy na koronie wału nie może przekraczać 15 cm wysokości - na odcinku od ul. Ogrodowej do zbiegu ul. 1 Maja z ul. Powstańców Wlkp. w Słubicach, długość 3 154 mb x 15 m ,śr. szer. Koszenia, 47 310 m2. Prace związane z koszeniem wału i wywozu pokosu muszą zostać wykonane w przeciągu 3 dni. Nie dopuszcza się pozostawienia pokosu przed dniami ustawowo wolnymi od pracy, r. koszenie terenów przyległych do przystanków - w promieniu nie mniej niż 5 m - w okresie wegetacyjnym. Krotność koszenia ustala się jako 1 krotne w miesiącu. Częstotliwość koszenia może ulec zmianie w zależności od długości trawy -utrzymanie długości 5-7 cm. s. bieżąca likwidacja porostów na pniach oraz podcinanie gałęzi drzew rosnących na wale przeciwpowodziowym do wysokości 3 m wraz z ich wywozem, t. usuwanie wiatrołomów, u. konserwacja wg potrzeb małej architektury znajdującej się w parku Plac Frankfurcki oraz plac Przyjaźni - pergole - poprzez malowanie impregnatami elementów drewnianych, desek, płyt, bali oraz krawędziaków przy zastosowaniu impregnatu zaakceptowanego prze Zamawiającego na powierzchni 230 m2- usługa potwierdzona protokolarnie. Wykaz powierzchni terenów zielonych stanowi załącznik Nr 1 i Nr 2. B. Sprzątanie i zimowe utrzymanie dróg gminnych, 1. Sprzątanie i zimowe utrzymanie dróg gminnych obejmuje: a. utrzymanie czystości na chodnikach miejskich poprzez zamiatanie chodników miejskich w tym likwidacja chwastów rosnących na chodnikach wraz z wywozem nieczystości na składowisko odpadów co najmniej raz w tygodniu, b. zamiatanie ulic miejskich na całej szerokości jezdni. Zakłada się obowiązkowe oczyszczanie ulic przy krawężnikach na szerokości szczotki mechanicznej tj. około 1,0 m jezdni, obustronnie wykonywane co najmniej raz w tygodniu oraz oczyszczanie zanieczyszczeń na pozostałej części jezdni , w tym powstałych w sposób nieprzewidziany - kolizje drogowe, rozsypane materiały, itp.- w ciągu godziny od powiadomienia przez odpowiednie służby - Policja, Straż Pożarna, Straż Miejska, Zamawiający - o konieczności ich usunięcia, c. zimowe utrzymanie chodników i ulic poprzez zgarnianie śniegu, błota, zwalczanie gołoledzi posypywaniem mieszanką piaskowo-solną, skuwanie lodu na chodnikach, na przejściach dla pieszych w przypadku opadu śniegu lub występowania gołoledzi oraz zgarnianie śniegu, błota, d. odśnieżanie i likwidacja gołoledzi - posypanie piaskiem - na ciągach pieszych na podwórkach budynków komunalnych i wspólnot mieszkaniowych, e. odśnieżanie oraz likwidacja śliskości posypywanie piaskiem na ciągach pieszych na terenach zielonych, f. utrzymanie w czystości przystanków autobusowych, i. bieżące utrzymanie porządku polegające na co najmniej raz w tygodniu zamiataniu i opróżnianie koszy na śmieci usytuowanych przy przystankach wraz z wywozem nieczystości na składowisko odpadów. ii. mycie oszklonych przystanków każdorazowo na zgłoszenie Zamawiającego, 2. W celu koordynacji ww. działań w zakresie zimowego utrzymania chodników, ulic, alejek, ciągów pieszych wykonawca powinien być przygotowany w takim stopniu, aby mógł być gotowy do rozpoczęcia pracy w ciągu 1 godziny od chwili powzięcia przez Zamawiającego decyzji o konieczności rozpoczęcia działań. W takim przypadku decyzje te będą przekazywane ustanowionym przedstawicielom Wykonawcy -określeni w umowie- telefonicznie na wskazane przez Wykonawcę numery kontaktowe 3. Piasek zalegający na chodnikach, ulicach i ciągach pieszych po zimowym utrzymaniu na terenie miasta Słubice winien być usunięty. Wykaz dróg gminnych stanowi załącznik Nr 1. C. Utrzymanie mienia komunalnego - podwórka. 1. Utrzymanie mienia komunalnego - podwórka gminne, place zabaw, obejmuje: a. raz w tygodniu zamiatanie, grabienie i usuwanie wszelkich nieczystości wraz z wywozem na składowisko odpadów, b. usuwanie piasku i błota na dopływach do krat wpustów ulicznych kanalizacji deszczowej i czyszczenie tych wpustów, c. zamiatanie, grabienie i usuwanie nieczystości tj.: zbieranie papierów, puszek, butelek, niedopałków papierosów i innych wraz z wywozem na składowisko odpadów, d. grabienie i wywóz liści - wszystkich liści w obrębie posesji, podwórka, trawniki, żywopłoty..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.61.00.00 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania 90.51.13.00 - Usługi zbierania śmieci 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie jest wymagane
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje posiadanie odpowiednich zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie objętym zamówieniem, tj.: - posiadania zezwolenia / decyzji w zakresie zbierania odpadów objętych przedmiotem zamówienia wydanego na podstawie ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j. Dz. U.2013.21 ze zm.). - zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U.2016.250) - wpisu do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zgodnie z ustawą o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym z dnia 11 września 2015 r. (Dz.U.2015.1688). Ocena spełnienia wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty oraz oświadczenia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż wyżej wymienione warunki Wykonawca spełnił
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca udokumentuje, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje przynajmniej jedną usługę utrzymania porządku i czystości na terenie miejskim w zakresie opisanym dla przedmiotu zamówienia o wartości min 300 000 PLN brutto
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca udokumentuje średnie roczne zatrudnienie u wykonawcy usług oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w liczbie min 40 pracowników. Ocena spełnienia wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty oraz oświadczenia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż wyżej wymienione warunki Wykonawca spełnił
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający również wymaga udokumentowanie dysponowania następującym wyposażeniem zakładu: - Zamiatarka samochodowa do mechanicznego sprzątania pow. ulic i placów - 1 szt. - Zamiatarka chodnikowa do mechanicznego sprzątania pow. chodników - 1 szt. - Piaskarka samochodowa z pługiem do odśnieżania i likwidacji śliskości pow. Ulic i placów - 1 szt. - Mechaniczny sprzęt do odśnieżania pow. ulic i placów - 1 szt. - Mechaniczny sprzęt do odśnieżania i likwidacji śliskości na pow. chodników - 2 szt. - Kosiarka bijakowa wysięgnikowa do koszenia skarp - 1 szt. - Kosiarka samojezdna lub doczepiana do dużych powierzchni trawników - 2 szt. - Samochód ciężarowy z zabudową skrzyniową o ładowności > 3,5 t. - 2 szt. - Podnośnik koszowy o wysokości min. 25 m - 1 szt. Ocena spełnienia wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty oraz oświadczenia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż wyżej wymienione warunki Wykonawca spełnił
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca będzie ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min 150 000 zł. Ocena spełnienia wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty oraz oświadczenia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż wyżej wymienione warunki Wykonawca spełnił
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Krotność w miesiącu usuwania z koszy parkowych śmieci komunalnych - 10
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia istotnych zmian do zawartej umowy, zgodnie z art. 144 ust. 1 PZP w stosunku do treści oferty. Wszelkie zmiany wymagają zgody obu stron i formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Warunki istotnych zmian w treści umowy: - zmiana wielkości powierzchni w granicach ? 10 % terenu objętego utrzymaniem w sytuacji zbycia-nabycia nieruchomości należącej do Zamawiającego przy zachowaniu dotychczasowego wynagrodzenia
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slubice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski, ul Akademicka 1, 69-100 Słubice.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.06.2016 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski, ul Akademicka 1, 69-100 Słubice, Sekretariat Burmistrza, pok nr 118.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z SŁUBIC
- Modernizacja kominów w Szkole Podstawowej nr 2
- Przebudowa drogi gminnej nr 103031F ul. Piłsudskiego w Słubicach
więcej: przetargi w Słubicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Roboty budowlane polegające na zagospodarowaniu terenu wraz z remontem schodów i remontem boiska na terenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 12 w Poznaniu
- Świadczenie usługi sprzątania powierzchni wewnętrznych budynków oraz terenów zewnętrznych administrowanych przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy - 2 części
- Roboty budowlane oraz nasadzenia zieleni związane z zadaniem pn:"Podgórski Tajemniczy Ogród (ogród społeczny)" wraz z pielęgnacją posadzonych roślin w 2025r., w ramach budżetu obywatelskiego dzielnic.
- Utrzymanie czystości powierzchni wewnętrznych i zewnętrznych w budynku Sądu Rejonowego w Wołominie przy ulicy Prądzyńskiego 3A
- Utrzymanie czystości i porządku na drogach w podziałem na dwie części: część I : Utrzymanie dróg powiatowych część II : Utrzymanie dróg wojewódzkich
- Zakup i posadzenie drzew i krzewów na terenie działki o nr. ew. 84/12 obr. Jadwisin, gm. Serock, które stanowić będą pas zieleni izolacyjnej wokół boiska piłkarskiego w Jadwisinie.
więcej: Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.