eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tarnowskie Góry › Sprawowanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego nadzoru inwestorskiego dla realizacji zadania pn."Adaptacja budynku przy ul. Sienkiewicza 16 w Tarnowskich Górach na potrzeby utworzenia Centrum Usług Społecznych"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2017-01-02

Ogłoszenie nr 89 - 2017 z dnia 2017-01-02 r.

Tarnowskie Góry: Sprawowanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego nadzoru inwestorskiego dla realizacji zadania pn.: "Adaptacja budynku przy ul. Sienkiewicza 16 w Tarnowskich Górach na potrzeby utworzenia Centrum Usług Społecznych"
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak


Nazwa projektu lub programu
Inwestycja jest współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020; dla osi priorytetowej X. Rewitalizacja oraz infrastruktura społeczna i zdrowotna. Działanie 10.2 Rozwój mieszkalnictwa socjalnego, wspomaganego i chronionego oraz infrastruktury usług społecznych, Podziałanie 10.2.1. Rozwój mieszkalnictwa socjalnego, wspomaganego i chronionego oraz infrastruktury usług społecznych - ZIT

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Tarnogórski, krajowy numer identyfikacyjny 27628546000000, ul. ul. Karłuszowiec  5, 42600   Tarnowskie Góry, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 032 3813786, e-mail zamowienia@tarnogorski.pl; organizacyjny@tarnogorski.pl, faks 032 3813727.
Adres strony internetowej (URL): www.powiat.tarnogorski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
www.bip.tarnogorski.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
Ofertę należy złożyć wyłącznie w formie pisemnej podpisanej własnoręcznym podpism pod rygorem nieważności. Ofertę należy złożyć w budynku Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5 (Kancelaria pok. nr 1).
Adres:
Ofertę należy złożyć w budynku Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5 (Kancelaria pok. nr 1), 42-600 Tarnowskie Góry


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sprawowanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego nadzoru inwestorskiego dla realizacji zadania pn.: "Adaptacja budynku przy ul. Sienkiewicza 16 w Tarnowskich Górach na potrzeby utworzenia Centrum Usług Społecznych"
Numer referencyjny: AZ.ZP.272.4.18.2016
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania (inwestycji) "Adaptacja budynku przy ul. Sienkiewicza 16 w Tarnowskich Górach na potrzeby utworzenia Centrum Usług Społecznych" obejmująca swoim zakresem: 1) koordynację i nadzór nad realizacją inwestycji pn. "Adaptacja budynku przy ul. Sienkiewicza 16 w Tarnowskich Górach na potrzeby utworzenia Centrum Usług Społecznych" w celu skutecznego wyegzekwowania od Wykonawcy robót oraz dostawcy elementów wyposażenia obiektu wraz z ich montażem wymagań dotyczących jakości wykonania, kosztów realizacji oraz zgodności z dokumentacją projektową i wydanymi decyzjami zezwalającymi na prowadzenie robót, 2)sprawowanie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego, przez osobę lub zespół osób posiadających uprawnienia budowlane w specjalnościach: a)budowlano-konstrukcyjnej, b)instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, c)instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, w rozumieniu przepisów prawa budowlanego nad realizacją robót budowlanych wykonywanych przez Wykonawcę robót budowlanych, 3)obsługę okresu gwarancyjnego, tj.: a)nadzór nad usuwaniem usterek stwierdzonych w trakcie okresu gwarancyjnego oraz protokolarne potwierdzenie ich usunięcia, b)udział w przeglądach gwarancyjnych przeprowadzanych przez Zamawiającego, 4)współpracę z Zamawiającym i podejmowanie działań na jego rzecz w okresie realizacji inwestycji oraz przekazywanie informacji z realizacji inwestycji. 2. Zakres robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru: 1) budowa pochylni dla niepełnosprawnych wraz z schodami i balustradami, 2) budowa windy osobowej, 3) budowa schodów wewnętrznych w strefie głównego wejścia oraz schodów do piwnicy, 4) budowa schodów na poddasze, 5) murowanie nowych ścian, 6) wykonanie ścian z płyt g-k na ruszcie systemowym, 7) rozbiórka ścian wewnętrznych, 8) kompleksowy remont wewnątrz pomieszczeń - przebudowa, malowanie ścian, uzupełnienie ubytków tynkiem, 9) remont posadzek, 10)demontaż stolarki drzwiowej, 11) zamurowanie otworów drzwiowych, 12) skucie okładziny ścian wewnętrznych w komunikacji na 1 piętrze, 13) likwidacja wymurowanych kominów, które nie zostaną wykorzystane do wentylacji, 14) likwidacja istniejącego szybu windowego, 15) rozbiórka fragmentu stropu nad piwnicą i parterem w celu umieszczenia windy osobowej, 16) rozbiórka fragmentu stropu nad ostatnią kondygnacją użytkową (dla klap oddymiających), 17) rozbiórka fragmentu stropu nad ostatnią kondygnacją użytkową (nowe schody na poddasze), 18) przebudowa wewnętrznych instalacji - wod-kan, centralnego ogrzewania, elektrycznej wraz z wykonaniem oświetlenia, okablowania strukturalnego oraz systemu sygnalizacji pożaru, instalacji oddymiania i napowietrzania oraz systemu gaszenia gazem obojętnym, 19) likwidacja komina z kotłowni na całej długości, 20) demontaż pieca w piwnicy, 21) umieszczenie klap oddymiających w konstrukcji dachu, 22) przesunięcie istniejącej pochylni zewnętrznej, 23) rozbudowa strefy głównego wejścia wraz ze schodami zewnętrznymi i wewnątrz wiatrołapu, 24) remont tarasu wraz z wzmocnieniem konstrukcji i dociepleniem, 25)remont zadaszeń nad wejściami bocznymi, 26) remont dachu wraz z wzmocnieniem konstrukcji dachu, 27) otynkowanie kominów, wymiana obróbki blacharskiej na nową oraz wykonanie betonowych czap kominowych, 28) remont istniejących balustrad oraz wykonanie nowej balustrady przy schodach przy wejściu bocznym (wejście z pochylnią dla niepełnosprawnych), 29) demontaż wywietrzaków dachowych, 30) prowadzenie kanałów wentylacyjnych wraz z obudową ze ścian g-k, 31) wymiana poszycia dachu i łat, 32) demontaż lamp zewnętrznych, 33) wymiana stolarki okiennej i drzwiowej (zewnętrznej i wewnętrznej), 34) wymiana obróbek blacharskich, 35) wymiana obudów kabli na elewacji, 36) demontaż kratek wentylacyjnych, 37) demontaż istniejących krat okiennych, 38) zamurowanie otworów w elewacji, 39) zamurowanie trzech okien w krótszej części budynku, 40) rozbiórka istniejącego cokołu, 41) wymiana rynien i rur spustowych wraz z podłączeniem do kanalizacji deszczowej, 42) wymiana oświetlenia zewnętrznego, 43) demontaż istniejącej i wykonanie nowej instalacji odgromowej, 44) demontaż na czas wykonania robót a następnie ponowny montaż instalacji zamontowanej na elewacji budynku (monitoring), 45) remont poddasza (likwidacja kominów, otynkowanie ścian kolankowych, zamknięcie otworu w stropie), 46) wykonanie termomodernizacji ścian zewnętrznych budynku w tym ścian fundamentowych wraz z wykończeniem elewacji, 47) docieplenie poddasza nieużytkowego, 48) wykonanie i montaż nowych krat okiennych, 49) wykonanie zewnętrznej instalacji kanalizacji deszczowej i sanitarnej. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje również nadzór nad montażem elementów wyposażenia obiektu w szczególności wyposażenia pomieszczeń sanitarnych oraz pomieszczeń przeznaczonych na archiwum (np. montaż regałów przesuwnych). 4. Szczegółowy zakres robót budowlanych oraz montażu elementów wyposażenia obiektu będącego przedmiotem zamówienia (nadzoru) przedstawione są w: 1)dokumentacji technicznej (załącznik nr 9a-d do SIWZ) 2) przedmiarach robót (załącznik nr 10a-h do SIWZ) 3) STWiOR (załącznik nr 11a-h do SIWZ) 5. Warunki realizacji zamówienia: 1) przedmiot zamówienia ma być wykonany w oparciu o dokumentację przetargową i projektową, przedmiary robót, STWiOR oraz wizję w miejscu prowadzenia robót. Dokumentacja projektowa, przedmiary robót oraz STWiOR stanowią załączniki nr 9a-d, 10a-h, 11a-h do SIWZ. Wykonawca może zapoznać się dodatkowo z pełną dokumentacją projektową, w wersji papierowej, w siedzibie Zamawiającego (w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5, pokój 104). W razie stwierdzenia przez Wykonawcę, że dokumentacja przetargowa zawiera błędy lub braki winien on niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego, 2) zadania Wykonawcy usługi: a) etap poprzedzający rozpoczęcie robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru: - zapoznanie się z dokumentacją projektową przekazaną przez Zamawiającego niezbędną do prowadzenia robót budowlanych, - przeprowadzanie inspekcji terenu budowy w celu sprawdzenia zgodności stanu istniejącego z dokumentacją techniczną, - sprawdzenie planu bezpieczeństwa ochrony zdrowia oraz projektu ruchu przed przekazaniem Zamawiającemu do zatwierdzenia (w przypadku konieczności opracowania projektu organizacji ruchu), - udział w opracowywaniu harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji przez Wykonawcę robót, przy współuczestnictwie Zamawiającego, b) etap realizacji robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru: - udział w przekazaniu Wykonawcy robót terenu budowy, a także dokumentów formalno-prawnych wraz z dziennikiem budowy, - organizowanie i prowadzenie przynajmniej dwa razy w miesiącu narad technicznych przy udziale wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego wraz ze sporządzeniem protokołów z narad i przekazaniem tego protokołu stronom. Celem tych narad będzie przegląd osiągniętego postępu robót, przegląd harmonogramów rzeczowo-finansowych i planów odnośnie dalszej działalności, stanu załogi, sprzętu, bezpieczeństwa, wyposażenia, dostaw materiałów, płatności, obecnych i przewidywalnych trudności, powiązań z Podwykonawcami, wzajemnych roszczeń ze szczególnym uwzględnieniem dodatkowych kosztów, które mogłyby spowodować przekroczenie kwoty kontraktowej, itp., - reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez egzekwowanie zgodności prowadzonych robót budowlanych z założonym harmonogramem rzeczowo-finansowym, stanowiącym załącznik do umowy Zamawiającego z Wykonawcą robót, - reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez egzekwowanie zgodności prowadzonych robót budowlanych z decyzjami zezwalającymi na wykonanie robót budowlanych nr 45/16 i 46/16 z dnia 13.01.2015r, - reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez egzekwowanie zgodności prowadzonych robót budowlanych z dokumentacją projektową, - reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez egzekwowanie zgodności robót montażowych elementów wyposażenia obiektu z dokumentacją projektową oraz ich koordynacji z prowadzonymi równolegle robotami budowlanymi, - reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez egzekwowanie zgodności prowadzonych robót budowlanych z obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami wiedzy inżynierskiej oraz sztuki budowlanej, - reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez egzekwowanie zgodności prowadzonych robót budowlanych z założeniami finansowymi umowy na roboty budowlane, ze szczególnym uwzględnieniem nie przekraczania kwoty umowy, - informowanie Zamawiającego na bieżąco w formie pisemnej o wszelkich dostrzeżonych nieprawidłowościach i zagrożeniach związanych z realizacją umowy na roboty budowlane, a w szczególności w zakresie terminowości i wzrostu wartości realizacji umowy, - regularne sprawdzanie postępu robót na budowie, jakości ich wykonania i stosowanych materiałów oraz wszystkich innych działań Wykonawcy robót w aspekcie zobowiązań wynikających z umowy na roboty budowlane, - bieżące rozwiązywanie problemów technicznych i formalnych w trakcie realizacji zadania (inwestycji), - potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz kontrola usunięcia stwierdzonych wad, - wydawanie kierownikowi budowy poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących konieczności usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości i zagrożeń, wpisów dotyczących prowadzonych badań, wpisów dotyczących stosowanych materiałów oraz dowodów dopuszczenia ich do obrotu w budownictwie, - żądanie od kierownika budowy dokonania poprawek lub ponownego wykonania prac wykonanych wadliwie, a także wstrzymania robót w przypadku zagrożenia lub wystąpienia niezgodności z projektem lub pozwoleniami budowlanymi, - akceptowanie lub odrzucenie proponowanych przez Wykonawcę robót, materiałów przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji inwestycji w zakresie ich zgodności ze specyfikacjami technicznymi, dokumentacją projektową i umową na roboty budowlane, - sprawdzenie dokumentacji odbiorowej, w tym atestów, certyfikatów, deklaracji, świadectw jakości, wyników badań stosowanych materiałów przez Wykonawcę przy realizacji robót oraz zapobieganie zastosowaniu materiałów niedopuszczonych do obrotu do stosowania, - zgłaszanie Zamawiającemu potrzeby wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, - weryfikacja rzeczowa i finansowa (ze stanem faktycznym) przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych kosztorysów, - nadzór nad prawidłowością prowadzenia Dziennika Budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego wykonania i wyceny robót oraz gromadzenie i przechowywanie wszystkich dokumentów budowy, - kontrola Wykonawcy robót w zakresie przestrzegania przepisów BHP, przeciwpożarowych i ochrony środowiska, - organizowanie, przeprowadzanie i dokonanie wraz z Zamawiającym, po jego uprzednim zawiadomieniu czynności odbiorów częściowych oraz wstępnego i ostatecznego dla poszczególnych części wykonywanych robót budowlanych od Wykonawcy robót budowlanych, a w szczególności: o sprawdzenie gotowości do odbioru, o przeprowadzenie komisyjnych odbiorów częściowych, wstępnych i ostatecznych oraz przekazanie przedmiotu odbioru Zamawiającemu wraz z dokumentacją powykonawczą, o sprawdzenie i potwierdzenie kompletności dokumentacji powykonawczej (między innymi zawierającej: oryginał Dziennika Budowy, pełną dokumentację zgromadzoną w trakcie realizacji inwestycji np.: uzgodnienia, badania, protokoły, oświadczenia wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą) i przekazanie Zamawiającemu, - współpraca z projektantem w ramach nadzoru autorskiego, - sprawdzanie posiadanych kwalifikacji i uprawnień do prowadzenia prac budowlanych osób zatrudnionych przez Wykonawcę robót, - konsultacje z Zamawiającym w zakresie podejmowania decyzji dotyczących możliwości zastosowania równoważnych materiałów i rozwiązań systemowych w stosunku do przyjętych w dokumentacji projektowej, - w zakresie nadzoru inwestorskiego do obowiązków Inspektora nadzoru należy podejmowanie decyzji związanych z ewentualnymi zmianami wprowadzonymi do projektów (zmiany nieistotne od zatwierdzonej dokumentacji projektowej), niewymagającymi opracowania rysunków, wykonania obliczeń, wykazów, itp. o ile przedmiotowe zmiany nie zwiększają kosztów budowy. W przypadku konieczności podjęcia decyzji zwiększających koszty budowy należy to uzgodnić z Zamawiającym, - udział w kontrolach zarządzanych przez Zamawiającego na terenie budowy, c) budżet i rozliczenia: - uzgadnianie zmian harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji zadania (inwestycji), - egzekwowanie od Wykonawcy robót rozliczeń rzeczowo - finansowych i weryfikowanie ich łącznie z dokumentami stanowiącymi podstawę rozliczenia, - sprawdzenie pod względem merytorycznym protokołów odbioru elementów (finansowych) wystawionych przez Wykonawcę robót na podstawie faktycznie wykonanych robót, - ścisła współpraca z Zamawiającym i dostarczanie wszystkich niezbędnych dokumentów dotyczących rozliczeń, - dokonania końcowego rozliczenia rzeczowo-finansowego robót budowlanych, - Inspektor nadzoru uczestniczyć będzie w kontrolach przeprowadzonych przez instytucje wymienione w umowie o dofinansowanie ze środków unijnych, udostępniał będzie dokumenty z realizacji kontraktu i udzielał koniecznych wyjaśnień, d) okres rękojmi i gwarancji (liczony od dnia podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru): - Inspektor nadzoru zorganizuje i dokona przeglądu w ramach rękojmi i gwarancji raz w ciągu roku, powiadamiając o tym przeglądzie Zamawiającego oraz sporządzi każdorazowo protokół i przekaże go Zamawiającemu, - Inspektor nadzoru wezwie Wykonawcę do usunięcia wad i usterek oraz będzie nadzorował prace Wykonawcy robót związane z usunięciem wad i usterek w okresie rękojmi i gwarancji w obecności Zamawiającego i dokona odbioru robót związanych z usuwaniem wad i usterek oraz sporządzi protokół, - przed upływem okresu rękojmi i gwarancji w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, Inspektor nadzoru - dokona przeglądu pogwarancyjnego wykonanych robót. Powyższe dokumenty dostarczy Zamawiającemu wraz ze sprawozdaniem ostatecznym, 3) Wykonawca usługi: a) będzie dysponować osobą lub zespołem osób posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane, zapewniając nadzór inspektorów nadzoru w branżach: - budowlano-konstrukcyjnej, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, oraz zapewni ciągłość i skuteczność nadzoru na terenie budowy, b) w przypadku dysponowania zespołem osób, ustanowi Koordynatora Zespołu inspektorów nadzoru (Kierownika zespołu), który musi być dostępny (w tym poprzez standardowe formy komunikacji typu telefon, poczta elektroniczna) przez cały czas trwania robót w godzinach prowadzenia tych robót. Na czas urlopu wypoczynkowego lub nieprzewidzianej wcześniej nieobecności Koordynator (Kierownik zespołu) zobowiązany jest wyznaczyć zastępstwo z powiadomieniem Zamawiającego na piśmie (faksem). Podczas nieobecności któregokolwiek ze specjalistów wynikającej z urlopu, zwolnienia lekarskiego lub innej przyczyny, Koordynator zapewni czasowe zastępstwo specjalistów na czas nieobecności zatrudnionych fachowców, by uniknąć zwłoki w realizacji robót budowlanych. W przypadku dysponowania osobą posiadającą wszystkie wymagane uprawnienia budowlane, osoba ta będzie zobowiązana do wywiązania się z zadań przewidzianych dla Koordynatora Zespołu inspektorów nadzoru (Kierownika zespołu), a w szczególności musi być dostępna (w tym poprzez standardowe formy komunikacji typu telefon, poczta elektroniczna) przez cały czas trwania robót w godzinach prowadzenia tych robót oraz na czas urlopu wypoczynkowego lub nieprzewidzianej wcześniej nieobecności jest zobowiązana wyznaczyć zastępstwo z powiadomieniem Zamawiającego na piśmie (faksem) zapewniając czasowe zastępstwo wszystkich wymaganych specjalistów na czas swojej nieobecności, by uniknąć zwłoki w realizacji robót budowlanych. 4) Kierownik zespołu i wszyscy inspektorzy nadzoru muszą posiadać biegłą znajomość języka polskiego lub w przypadku, gdy wskazani inspektorzy nadzoru nie posiadają biegłej znajomości języka polskiego, są zobowiązani zapewnić tłumacza na okres i dla potrzeb realizacji umowy na koszt własny. 6. Wykonawca usługi zobowiązany jest realizować zamówienie przy zachowaniu należytej staranności i zgodnie z najlepszą praktyką zawodową, w sposób gwarantujących spełnienie warunków prawa budowlanego, właściwych przepisów bhp i ppoż. 7. Sformułowania: Wykonawca usługi i Inspektora nadzoru inwestorskiego stosowane w SIWZ i załącznikach są zamienne. 8. Szczegółowy zakres obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego opisany został w istotnych postanowieniach umowy stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ. 9. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art.29 ust. 3a ustawy.

II.5) Główny kod CPV: 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego

II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:



II.9) Informacje dodatkowe: 1. Termin rozpoczęcia usługi ustala się na dzień zawarcia umowy. 2. Termin zakończenia usługi ustala się na dzień podpisania bezusterkowego protokołu końcowego odbioru robót budowlanych lub montażowych elementów wyposażenia obiektu, kończącego całość zadania będącego przedmiotem nadzoru inwestorskiego. 3. Ponadto Wykonawca usługi zobowiązany będzie do udziału w realizacji w imieniu i na rzecz Zamawiającego uprawnień z tytułu gwarancji i rękojmi zrealizowanych robót budowlanych po ich zakończeniu

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał odpowiednie ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100 000,00 zł.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca: 1) wykazał, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje co najmniej dwie usługi dotyczące sprawowania w imieniu i na rzecz inwestora nadzoru inwestorskiego nad zrealizowanymi robotami budowlanymi polegającymi na przebudowie, remoncie lub adaptacji budynku mieszkalnego wielorodzinnego lub obiektu użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 1000 m2 oraz o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 1.000 000,00zł brutto każda z robót. 2) wykazał, dysponowanie: a) osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z przepisami prawa budowlanego i Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2014r., poz. 1278) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, b) osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z przepisami prawa budowlanego i Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2014r., poz. 1278) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, c) osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych zgodnie z przepisami prawa budowlanego i Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2014r., poz. 1278) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
tak

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia następujących dokumentów: 1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24, ust. 1, pkt 13, pkt 14 i pkt 21 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 3) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 4) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24, ust. 5, pkt 1 ustawy, 5) oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności, 6) oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne, 7) oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłaceniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12.01.1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2016r., poz. 716).

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia następujących dokumentów: 1) potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego, 2) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. 3) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 7 do SIWZ,
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć: 1) wypełniony formularz ofertowy sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, 2) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a, ust. 1 ustawy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ, 3) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a, ust. 1 ustawy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ, 4) wykaz doświadczenia Inspektora nadzoru /lub Kierownika zespołu, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ (w celu oceny oferty w ramach kryterium "doświadczenie inspektora nadzoru /lub Kierownika zespołu"), 5) dokumenty, o których mowa w rozdziale IV, ust. 2 SIWZ (o ile dotyczy), 6) pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego. 2. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86, ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24, ust. 1, pkt 23 ustawy, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w : 1) pkt III.4) ust.1- składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24, ust. 1, pkt 13, pkt 14 i pkt 21 ustawy, 2)pkt III.4) ust.2, 3 i 4 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 4. Dokumenty, o których mowa w ust. 3, pkt 1 i pkt 2, lit. b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 3, pkt 2, lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 5. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis ust. 4 stosuje się. 6. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt III.4) ust.1, składa dokument o którym mowa w ust. 3 , pkt 1 w zakresie określnym w art. 24, ust. 1, pkt 14 i 21 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis ust. 4 zdanie pierwsze stosuje się. 7. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 8, Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt III.4)ust.1-7. 9. Zamawiający żąda od Wykonawcy, przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt III.4)ust.1-7 dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy, 10. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

tak,
Informacja na temat wadium
Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące 00/100 zł).


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Aukcja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

KryteriaZnaczenie
cena60
liczba nadzorów w tygodniu roboczym20
doświadczenie inspektora nadzru/lub Kierownika zespołu20


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Licytacja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie

Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zgodnie z art. 144, ust. 1 ustawy Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy na skutek okoliczności, które powodują, że zmiany będą konieczne z punktu widzenia interesów Wykonawcy lub Zamawiającego w szczególności: 1)zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany: stawki podatku od towarów i usług, wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, 2)w zakresie zmiany osób wykonujących zamówienie, wskazanych w ofercie w następujących przypadkach: a)nie wywiązywania się z obowiązków lub nienależytego ich wykonywania, b)choroby lub innych zdarzeń losowych trwających co najmniej 3 dni, c)jeżeli zmiana stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy (np. rezygnacja). Nowa osoba ma spełniać warunek udziału w postępowaniu dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Funkcję Inspektora nadzoru /lub Kierownika zespołu musi pełnić osoba, posiadająca doświadczenie nie mniejsze niż wykazane dla Inspektora nadzoru /lub Kierownika Zespołu w załączniku nr 4 do SIWZ. 3) W zakresie zmiany danych np. adresu siedziby zarówno po stronie Zamawiającego jak i Wykonawcy,w sytuacji gdy w trakcie obowiązywania umowy zajdą takie zmiany. 2.W przypadku wystąpienia okoliczności o których mowa w ust 1 pkt. 2 Wykonawca niezwłocznie powiadomi Zamawiającego o konieczności zmiany osoby sprawującej w imieniu i na rzecz Zamawiającego nadzór inwestorski w odpowiedniej specjalności i przedstawi dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe dla nowej osoby w odpowiedniej specjalności. 3. W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy zmienia się w ten sposób, że cena netto pozostaje bez zmian, a zmienia się stawka podatku od towarów i usług oraz cena brutto. 4. W przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy zmienia się w ten sposób, iż zmianie podlega cena netto i w konsekwencji cena brutto, pod warunkiem, że Wykonawca udowodni Zamawiającemu, iż zatrudnia pracowników na podstawie umowy o pracę. 5. W przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy zmienia się w ten sposób, iż zmianie podlega cena netto i w konsekwencji cena brutto, pod warunkiem, że Wykonawca udowodni Zamawiającemu, iż zatrudnia pracowników na podstawie umowy o pracę. 6. Zmiana umowy może nastąpić także w przypadkach o których mowa w art. 144, ust. 1, pkt 2-6 ustawy. 7. Zmiany postanowień zawartej umowy będą sporządzane w postaci aneksu do umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 19/01/2017, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Oferta musi być sporządzona w języku polskim w jednym egzemplarzu.
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Kategoria usług: 12. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu, 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu. 3. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia, o którym mowa w art. 22, ust. 2 ustawy. 4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Z powyższego dokumentu musi wynikać, że Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz, że stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. Powyższe zobowiązanie musi określać w szczególności: 1)zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2)sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3)zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4)czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 6. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24, ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5, pkt 1 oraz pkt 8 ustawy. 7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 8. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 9. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust. 4, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 4. 10. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt III.7) ust. 1 ppkt 2 i 3. 11. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt III.7) ust. 1 ppkt 2 i 3. 12. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o którym mowa w pkt III.7) ust. 1 ppkt 2 i 3 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 13. Oświadczenia, dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców składane są w oryginale. 14. Dokumenty, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 13 , składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 15. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 16. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 17. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 18. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich. 19. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W tym przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli oferta tych Wykonawców zostanie wybrana, Wykonawcy ci zobowiązani są, przez zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, do przedstawienia umowy regulującej ich współpracę. 20. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 21. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 22. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów postępowania za wyjątkiem regulacji art. 93, ust.4 ustawy. 23. Zamawiający nie ustanawia dynamicznego systemu zakupów. 24. Wszystkie załączniki są integralną częścią SIWZ. 25. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29, ust. 4 ustawy. 26. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 27. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. 28. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w usługi. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa wyżej, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usług. 29. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a, ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 30. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a, ust. 1, oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Powyższe stosuje się wobec dalszych podwykonawców. 31. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 32. Wykonawca, którego oferta została wybrana, będzie zobowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 7% całkowitej ceny brutto podanej w ofercie. 33. Wykonawca określi cenę oferty brutto, która stanowić będzie wynagrodzenie ryczałtowe za realizację całego przedmiotu zamówienia, podając ją w zapisie liczbowym i słownie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 34. Cena oferty brutto jest ceną ostateczną obejmującą wszystkie koszty i składniki związane z realizacją zamówienia, w tym m.in. podatek VAT, upusty, rabaty. 35. Cena oferty brutto musi gwarantować pełny, kompleksowy nadzór inwestorski z zakresem prac, wynikającym z SIWZ dla wykonywanego zakresu rzeczowego realizacji robót budowlanych zadania (inwestycji) pn. "Adaptacja budynku przy ul. Sienkiewicza 16 w Tarnowskich Górach na potrzeby utworzenia Centrum Usług Społecznych" objętego odrębnym postępowaniem wraz z innymi kosztami niezbędnymi do wykonania zadania. Wykonawca usługi uwzględniając wszystkie wymogi, o których mowa w SIWZ zobowiązany jest w cenie ofertowej ująć wszelkie koszty związane z wykonywaniem zamówienia, w tym również koszty towarzyszące, takie jak: koszty związane z płacą, ubezpieczeniami, koszty ogólne, zysk, koszty dojazdu na budowy, delegacje, zakup sprzętu, prowadzenie biura Zespołu Inspektorów nadzoru i inne czynniki stanowiące koszt pracy, w cenie powinny być również uwzględnione wszystkie opłaty oraz podatki. Wykonawca usługi ponosi ryzyko z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty. 36. Oferta musi być sporządzona w języku polskim w jednym egzemplarzu. 37. Ofertę należy sporządzić na formularzu ofertowym lub według takiego samego schematu, stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. 38. Ofertę należy złożyć wyłącznie w formie pisemnej podpisanej własnoręcznym podpisem pod rygorem nieważności (Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty w postaci elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym). 39. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 40. Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ. 41. Postępowanie jest prowadzone w języku polskim. 42. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 43. Wykonawca ponosi koszty sporządzania oferty, w tym także ewentualne koszty tłumaczenia dokumentów czy też oświadczeń załączonych do oferty na język polski. 44. W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się zgodnie z wyborem Zamawiającego za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r., poz. 1529 oraz z 2015 r., poz. 1830), osobiście, za pośrednictwem posłańca, faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r., poz. 1422, z 2015 r., poz. 1844 oraz z 2016 r, poz. 147 i 615), adres e-mail: kancelaria@tarnogorski.pl 45. Każdy Wykonawca może zwrócić się, do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. 46. Wyjaśnień udzielają: 1) w kwestiach merytorycznych - Inspektor w Wydziale Inwestycji i Gospodarki Mieniem - Sławomir Jaremkiewicz +48 /32/ 381-37-83, 2) w kwestiach formalnych - Inspektor w Wydziale Administracji i Zarządzania - Katarzyna Atamaniec +48 /32/ 381-37-86. 47. Zamawiający oświadcza, że nie przewiduje spotkania z Wykonawcami. 48. Otwarcie ofert nastąpi w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach przy ul. Karłuszowiec 5 w dniu 19 stycznia 2017 r. o godzinie 10:30.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.