eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gozdnica › Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Gozdnica o statusie miejskim oraz zagospodarowanie tych odpadów

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-24

Gozdnica: Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Gozdnica o statusie miejskim oraz zagospodarowanie tych odpadów
Numer ogłoszenia: 89165 - 2013; data zamieszczenia: 24.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Gozdnicy , ul. Świerczewskiego 2, 68-130 Gozdnica, woj. lubuskie, tel. 068 3601076, faks 068 3601076.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gozdnica.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Gozdnica o statusie miejskim oraz zagospodarowanie tych odpadów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa związana z odbiorem odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenu gminy miejskiej Gozdnica oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Przedmiot umowy ma być realizowany z zachowaniem harmonogramu i sposobu określonego w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Gozdnica,/ Uchwała Nr XXIV/158/13 Rady Miasta Gozdnica z dnia 27 marca 2013 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gozdnica / oraz pozostałych przepisów prawa. Przedmiot zamówienia obejmuje: a/ wyposażenia obsługiwanych nieruchomości w pojemnik/pojemniki na odpady zmieszane lub w pojemnik/pojemniki i worek/worki z tworzyw sztucznych do selektywnej zbiórki odpadów w kolorach zgodnych z wymogami unijnymi w terminie do 30.06.2013r. Pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych muszą odpowiadać polskim normom PN EN 840. Ponadto pojemniki powinny być odpowiednio oznakowane /nazwa i dane kontaktowe Wykonawcy oraz napis o rodzaju gromadzonych odpadów/. Obowiązek mycia i dezynfekcji pojemników ustawionych na nieruchomościach spoczywa na Wykonawcy. b/ Transport zebranych odpadów i ich zagospodarowanie: podlegających selektywnej zbiórce do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art.17 oraz art.20 ust.2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach / Dz.U. z 2013 r. poz.21/; zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych /bądź instalacji zastępczych/ regionu gospodarki odpadami komunalnymi. Zgodnie z Planem gospodarki odpadami dla województwa lubuskiego /Uchwała nr XXXIII/351/12 Sejmiku Województwa Lubuskiego z dnia 19 grudnia 2012 w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa lubuskiego na lata 2012-2017 z perspektywą do 2020r./ regionalną instalację do mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych stanowi Zakład Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. w Marszowie. Do czasu wybudowania ZZO Marszów wykonawca winien transportować odpady Sortowni Odpadów Zmieszanych w Żarach przy ul. Żurawiej 32, prowadzonej przez Zakład Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. z siedzibą ul. Górnośląska 2, 62-200 Żary, którego Gmina Gozdnica o statusie miejskim jest współwłaścicielem c/ Wykonawca zobowiązany jest do odbierania całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz z PSZOK , w tym: niesegregowane /zmieszane/ odpady komunalne /kod 20 03 01/ selektywnie zbierane odpady komunalne z podziałem na: Papier, tektura 20 01 01; 15 01 01, Metale 20 01 40, 15 01 04, Tworzywa sztuczne 20 01 39, Szkło 20 01 02, Opakowania wielomateriałowe 15 01 05, Odpady ulegające biodegradacji w tym odpady zielone 20 02 01, Przeterminowane leki i chemikalia 20 01 31; 20 01 32; 20 01 13; 20 01 14; 20 01 15; 20 01 17, Zużyte baterie i akumulatory 20 01 33; 20 01 34 Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 16 02 13; 16 02 11; 16 02 14, Odpady wielkogabarytowe 20 03 07, Odpady budowlane i rozbiórkowe 17 01 01; 17 01 02. 17 01 03; 17 01 07; 17 01 80; 17 01 81; 17 01 82 Zużyte opony 16 01 03, Tekstylia i odzież 19 12 08; 20 01 11 Zmieszane odpady komunalne, tzw. mokre 20 03 01 oraz pozostałości z sortowania przeznaczone do składowania. d/ Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji /na przykład w przypadku nieodebrania z nieruchomości zamieszkałej odpadów zgodnie harmonogramem, niedostarczenie worków./ w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e mailem na adres Zamawiającego. Odbiór odpadów komunalnych Wykonawca powinien realizować w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku, w godz. od 6.00 do 20.00. e/ Wykonawca jest zobowiązany do : odbierania odpadów selektywnie zebranych w sposób uniemożliwiający przemieszczanie się poszczególnych frakcji odpadów; odbierania odpadów w sposób uniemożliwiający przemieszanie się selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi; zorganizowania odbioru i transportu odpadów, aby nie zagrażał on bezpieczeństwu ruchu drogowego i odbywał się w terminach wyznaczonych w harmonogramie; porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi wysypanymi z pojemników, worków lub pojazdu w trakcie realizacji usługi. f/ W przypadku braku możliwości terminowego odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów z uwagi na złe warunki atmosferyczne lub inne uzasadnione okoliczności Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o zaistniałych okolicznościach utrudniających prawidłowe wykonanie usługi. W przypadku zaistniałych utrudnień Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów transportu i amortyzacji pojazdów. Wykonawca ma obowiązek odebrać odpady komunalne niezwłocznie po ustaniu przyczyn uniemożliwiających ich odbiór. g/ Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania pojemników zlokalizowanych na terenie nieruchomości zamieszkałych w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. Wykonawca ma obowiązek myć i dezynfekować pojemniki co najmniej raz w miesiącu w okresie od maja do września, oraz co najmniej raz na dwa miesiące w pozostałych miesiącach. Mycie i dezynfekcja powinna być prowadzona w miejscu ustawienia pojemników w specjalnie do tego przystosowanym pojeździe. h/ Odpady budowlane i rozbiórkowe Wykonawca ma obowiązek odebrać na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości zamieszkałej, jeżeli odpady te powstały w wyniku drobnych robót w gospodarstwach domowych, niewymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do starosty. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć odpowiedni pojemnik lub kontener właścicielowi w terminie 48 godzin od momentu uzyskania zgłoszenia /zgłoszenie potwierdzone telefaksem lub drogą elektroniczną e-mail/, a następnie odebrać te odpady, nie później niż do 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia konieczności ich odbioru. Wykonawca ponosi wszelkie koszty z tym związane. i/ Wykonawca sporządzi /pisemnie/ dla całego terenu miasta Gozdnica dokładny harmonogram odbioru i wywozu odpadów. Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić harmonogram z Zamawiającym w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy. Wykonawca będzie odbierał zebrane odpady komunalne bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałej, w terminach określonych w zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramie odbioru i wywozu odpadów, przez cały okres trwania umowy. Wykonawca zobowiązany jest poinformować właścicieli nieruchomości zamieszkałych /strona internetowa Wykonawcy i Zamawiającego/ i dostarczyć im wycinkowy harmonogram odbioru i wywozu odpadów w terminie 7 dni przed dokonaniem pierwszego odbioru i wywozu odpadów. Wykonawca ma obowiązek jeden raz w roku dostarczyć wszystkim właścicielom nieruchomości zamieszkałym wycinkowy harmonogram odbioru i wywozu odpadów, obejmujący terminy odbioru poszczególnych rodzajów odpadów z poszczególnych nieruchomości. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego. j/ Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku ich niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż ciągu 3 dni od dnia ustalenia naruszenia obowiązków. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację zdjęciową potwierdzającą, że odpady gromadzone były niewłaściwie oraz umożliwiającą identyfikację nieruchomości z rejestracją daty i godziny ustalenia ww. zdarzenia, a także dane pracowników Wykonawcy, którzy stwierdzili fakt niezgodnego postępowania z odpadami komunalnymi wraz ze sporządzoną przez nich notatką. k/ Wykonawca, przez cały okres realizacji usługi objętej zamówieniem zobowiązany jest spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku, w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości /Dz U z 2013 r., poz.122/, a mianowicie powinien: posiadać wyposażenie umożliwiające odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnić jego odpowiedni stan techniczny, utrzymywać odpowiedni stan sanitarny pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, spełniać wymagania techniczne dotyczące wyposażenie pojazdów, zapewnić odpowiednie usytuowanie i wyposażenie bazy magazynowo-transportowej. l/ Wykonawca stosownie do treści art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz U z 2012r pozycja 391 z późniejszymi zmianami/ obowiązany jest do składania kwartalnych sprawozdań i przekazywania ich Burmistrzowi Miasta Gozdnica w terminie do końca miesiąca następnego po kwartale, którego dotyczy. Sprawozdanie należy złożyć na drukach określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 5 czerwca 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi /Dz. U. z 2012 r., poz. 630/. ł/ Wykonawca ma również obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, a mianowicie sporządzania i przekazywania Zamawiającemu w terminie do 10 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, w którym była realizowana usługa miesięcznych raportów (dalej Raport) zawierających szczegółową informację o: ilości odebranych odpadów komunalnych zmieszanych /Mg/; ilości odebranych odpadów komunalnych selektywnie zebranych, z podziałem na poszczególne frakcje odpadów /Mg/ ilości odebranych mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego /Mg/; ilości odpadów budowlanych i rozbiórkowych odebranych na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości zamieszkałej /Mg/; ilości odpadów przyjętych do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, z podziałem na poszczególne rodzaje odpadów /Mg/, sposobie zagospodarowania ww. odpadów, liczbie właścicieli nieruchomości zamieszkałych, od których zostały odebrane odpady komunalne; adresach właścicieli nieruchomości zamieszkałych, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gozdnica o statusie miejskim i wykazem przekazanym przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i dostarczenia Zamawiającemu miesięcznych kart przekazania odpadów, oddzielnie dla każdego rodzaju odpadu. Wykonawca sporządza pisemnie Raport /w formie papierowej oraz elektronicznej/ i przesyła go do Zamawiającego. Wykonawca po uzgodnieniu Raportu z Zamawiającym oraz przekazaniu stosownych kart przekazania odpadów przesyła Zamawiającemu fakturę za realizację usługi. Prowadzenie ww. dokumentacji nie zwalnia Wykonawcy z prowadzenia ewidencji odpadów zgodnie z zasadami przewidzianymi w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach /Dz. U. z 2013 r. pozycja 21/ oraz w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późniejszymi zmianami/, w szczególności sprawozdań, o których mowa w art. 9n tej ustawy. m/ Wykonawca ponosi koszty: odbioru, transportu i zagospodarowania zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów pozostałych po segregacji odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu miasta Gozdnica, do Sortowni Odpadów Zmieszanych w Żarach przy ul. Żurawiej 32, lub instalacji zastępczych. odbioru, transportu i zagospodarowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych we właściwej instalacji recyklingu i odzysku odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 oraz art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach /Dz. U. z 2013 r., pozycja 21/. n/ Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przetworzenie zebranych selektywnie odpadów komunalnych we właściwej instalacji tak, aby osiągnąć poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt. 7, art.3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz. U. z 2012 r. pozycja 391 z późniejszymi zmianami/, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów. o/ Osiągane przez Wykonawcę poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku oraz poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczenia poziomu ograniczania masy tych odpadów, ustalone będą: dla papieru, metali, tworzyw sztucznych, szkła, odpadów budowlanych i rozbiórkowych z wykorzystaniem wzorów podanych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych /Dz. U. z 11 czerwca 2012 r. pozycja 645/, przy czym wartość składnika Lm /liczba mieszkańców miasta Gozdnica/ zostanie podana przez Zamawiającego na 30 dni przed dniem, do którego należy sporządzić sprawozdanie o osiągniętych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, dla odpadów komunalnych ulegających biodegradacji z wykorzystaniem wzorów podanych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów /Dz. U. z 18 czerwca 2012 r. pozycja 676/. p/ Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego o adresach nieruchomości potencjalnie zamieszkałych, na których powstały odpady, a nie zostały ujęte w bazie adresowej przekazanej Wykonawcy przez Zamawiającego. q/ Wykonawca jest zobowiązany okazać na żądanie Zamawiającego, wszelkich dokumentów potwierdzających wykonanie przedmiotu zamówienia, a także zapewnienie Zamawiającemu dostępu do danych z monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, w który wyposażone muszą być pojazdy do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. r/ Wykonawca ma obowiązek zapewnić kontakt telefoniczny od poniedziałku do soboty / w dni robocze / od godz. 7:00 do godz. 20:00, w celu przyjmowania zgłoszeń od Zamawiającego. W dniu podpisania umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu wykaz aktualnych numerów telefonów z uwzględnieniem łączności bezprzewodowej, numerów telefaksu oraz adresów poczty e-mail dla celów kontaktu. s/ Dodatkowe informacje niezbędne do opisu przedmiotu zamówienia. Przybliżona liczba mieszkańców, która powinna być objęta systemem to 2560 osób. /wg złożonych deklaracji przez mieszkańców Gozdnicy /. Ilość wytworzonych odpadów komunalnych na terenie gminy /dane ze sprawozdania za 2012 r./ odpady komunalne 752,5 Mg/rok odpady zebrane selektywnie /szkła + opakowania z tworzyw sztucznych/ 67,5 Mg/rok odpady wielkogabarytowe 12,3 Mg/rok Łączna ilość odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości w 2012r. 832,3 Mg/rok. Ilość wytworzonych na terenie Gminy Gozdnica odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do odbioru i transportu wynosi 832,3/12 miesięcy. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia i/lub odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. Wykonawca winien obliczyć cenę w oparciu o wszystkie dostępne informacje oraz sprawdzić charakterystykę terenową, gęstość zabudowy, odległości pomiędzy wytwórcami na terenie miasta Gozdnica. Powierzchnia gminy 24 ,0 km2 w tym powierzchnia zabudowana i zurbanizowana 1,63 m2 Długość dróg na terenie gminy 23,18 km Wykaz nieruchomości, z których przewiduje się odbieranie odpadów komunalnych stanowi załącznik nr 8 do SIWZ Wykazy nieruchomości wraz z liczbą mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość będą przekazywane Wykonawcy w toku realizacji umowy /zamówienia/. Powyższe dane mogą ulec zmianie na skutek ruchu ludności. Przedmiot zamówienia uzupełniają uchwały Rady Miasta: Uchwała Nr XXIV/158/13 Rady Miasta Gozdnica z dnia 27 marca 2013 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gozdnica Uchwała Nr XXIV/159/13 Rady Miasta Gozdnica z dnia 27 marca 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów UCHWAŁA NR XXV/167/13 RADY MIASTA GOZDNICA z dnia 26 kwietnia 2013 r. zmieniająca uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.50.40.00 - 90.50.40.00 90.51.00.00 - Usuwanie i obróbka odpadów 34.92.80.80 - 34.92.80.80 .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 20 000 PLN /słownie dwadzieścia tysięcy 00/100 PLN. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 05.06.2013r. do godz. 10,00. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach pieniądzu przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego 70 9658 0006 0000 1283 2017 0001 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym gwarancjach bankowych gwarancjach ubezpieczeniowych poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w artykuł 6b ustęp 5 punkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /Dz. U. Nr 109, pozycja 1158, z późniejszymi zmianami/. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ustęp 4a ustawy Prawo zamówień publicznych /Dz. U. z 2010 r. Nr 113, pozycja 759, z późniejszymi zmianami/. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ustęp 1 ustawy Prawo zamówień publicznych /Dz. U. z 2010 r. Nr 113, pozycja 759, z późniejszymi zmianami/, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ustęp 3 ustawy Prawo zamówień publicznych /Dz. U. z 2010 r. Nr 113, pozycja 759, z późniejszymi zmianami/, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w artykuł 25 ustęp 1 ustawy Prawo zamówień publicznych /Dz. U. z 2010 r. Nr 113, pozycja 759, z późniejszymi zmianami/, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a/Informację o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia wydany przez właściwy organ. b/ Aktualne zezwolenie na zbieranie i transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy. tak/nie

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym do wykonania zamówienia Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców. Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że realizuje lub zrealizował w tym czasie usługę w zakresie odbioru odpadów komunalnych o wielkości 830 Mg/rok. Wykaz wykonanych/wykonywanych usług stanowi załącznik nr 3. tak/ nie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Potwierdzenia dysponowania pojazdami do realizacji zamówienia dla potrzeb prawidłowej realizacji usług na terenie gminy miejskiej Gozdnica w ilościach, zgodnych z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości /Dz.U. z 2013, pozycja 122/. Wykaz pojazdów wymaganych przez Zamawiającego stanowi załącznik nr 4. Potwierdzenia zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo- transportowej - złożenie odpowiedniego oświadczenia załącznik nr 5. tak/nie

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Posiadanie obowiązującej opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone osobom trzecim lub Zamawiającemu, w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. Suma ubezpieczenia nie powinna być niższa niż 500.000 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.gozdnica.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Gozdnicy 68-130 Gozdnica ul. Świerczewskiego 2 Referat Gospodarki Miejskiej pokój nr 9.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Gozdnicy 68-130 Gozdnica ul. Świerczewskiego 2 Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.