eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Niegowa › Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Niegowa

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-04-20

Niegowa: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Niegowa
Numer ogłoszenia: 88988 - 2015; data zamieszczenia: 20.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Niegowa , ul. Sobieskiego 1, 42-320 Niegowa, woj. śląskie, tel. 034 3151020, 3151048, faks 034 3151020, 3151048.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.niegowa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Niegowa.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3.1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Niegowa w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia lub odzysku oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania , zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wraz z utworzeniem, utrzymaniem i obsługą punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, zwanego dalej PSZOK. 3.2. Podstawowa charakterystyka : I. Informacje mające wpływ na wycenę zamówienia 1. Na dzień 31 grudnia 2014 wg statystyki ludności na terenie gminy Niegowa zameldowanych było 5748 osób. 2. Systemem gospodarowania odpadami komunalnymi objętych jest wg stanu na dzień 28.02.2015r. - 5075 osób, co daje 1427 gospodarstw. W trakcie całego roku 2014 dane te wahały się w granicach ? 5%. 3. Wykaz miejscowości określający szacunkową liczbę osób, gospodarstw , ilość i pojemność pojemników do odbioru odpadów pozostałych po segregacji i popiołu stanowi załącznik nr 8 o SIWZ. 4. W 2014 roku ilość wytworzonych odpadów przedstawia się następująco: a) odpady pozostałe po segregacji : 811,7Mg, b) tworzywa sztuczne: 73,4 Mg, c) szkło: 133,73 Mg, d) biodegradowalne: 8,90 Mg e) pozostałe: 4,44 Mg 5. Długość dróg w gminie wynosi ok. 90 km. Zamawiający proponuje przeprowadzenie wizji lokalnej w terenie i zapoznanie się z trasami przejazdu gdyż, niektóre z nieruchomości położone są na terenach o utrudnionym dojeździe i odpady z nich muszą być odbierane mniejszym pojazdem. 6. Zamawiający posiada teren umożliwiający utworzenie PSZOK, działka nr 604,605, obręb Niegowa o powierzchni ok. 500 m2. Informacje dotyczące PSZOK znajduj się we wzorze umowy - załącznik nr 6 do SIWZ §1 pkt.3 II. Zakres zamówienia: 1. odbieranie odpadów pozostałych po segregacji 2. odbieranie odpadów komunalnych segregowanych gromadzonych w systemie pojemnikowo-workowym tj. selektywnie zbieranych: - szkło, - tworzywa sztuczne i odpady wielomateriałowe, - metal, - papier i tektura, - odpady zielone, - popiół, b) zorganizowania w ramach tzw. wystawki zbiórki odpadów następujących frakcji: - meble i inne odpady wielkogabarytowe, - zużyte opony, - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, Zbiórka polegać będzie na odbieraniu przez Wykonawcę odpadów wystawionych bezpośrednio przed posesje. Nie będą odbierane odpady ciekłe, odpady nieznanego pochodzenia, odpady o składzie niezgodnym z wymaganiami przy obrocie odpadami. Zbiórka, wywóz i zagospodarowanie odpadów powinno się odbywać zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Niegowa oraz obowiązującymi przepisami prawa polskiego. 2. Wyposażenie nieruchomości zamieszkałych: Wyposażenie wskazanych przez Gminę nieruchomości zamieszkałych w pojemniki na odpady pozostałe po segregacji i popiół oraz worki na odpady szkła, tworzyw sztucznych i odpadów wielomateriałowych, metalu, papieru i tektury oraz odpadów zielonych, spełniające wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Niegowa, będzie się odbywało zgodnie z następującymi zasadami: a) ilość i pojemność urządzeń do gromadzenia odpadów pozostałych po segregacji, w które Wykonawca wyposaża nieruchomości zamieszkałe, musi być dostosowana do liczby obsługiwanych mieszkańców : - 1 - 2 osoby - minimalna pojemność 120 l, - 3 - 5 osób - minimalna pojemność łączna 240 l, - 6 - 9 osób - minimalna pojemność łączna 360 l, - 10 - 13 osób - minimalna pojemność łączna 480 l, - powyżej 13 osób - minimalna pojemność łączna 720 l. Zamawiający przewiduje, że ? 5% mieszkańców będzie zainteresowanych pojemnikiem większym niż określony dla danej grupy. Koszt zaopatrzenia mieszkańców w pojemniki - worki Wykonawca wlicza w cenę usługi. b) ilość i pojemność urządzeń do gromadzenia popiołu w które Wykonawca wyposaża nieruchomości zamieszkałe musi być dostosowana do liczby obsługiwanych mieszkańców i wynikać z harmonogramu częstotliwości ich odbierania przy założeniu braku limitu ilości odbieranych odpadów segregowanych. c) w I miesiącu funkcjonowania systemu Wykonawca przekaże worki do gromadzenia odpadów szkła, tworzyw sztucznych i odpadów wielomateriałowych, metalu, papieru i tektury oraz odpadów zielonych, po 2 szt. na gospodarstwo na każdą frakcję, w kolorach wskazanych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Niegowa, a w kolejnych miesiącach w ilości równej liczbie wystawionych w dniu odbioru zapełnionych worków z poszczególnych frakcji odpadów. Ponadto Wykonawca odbierze wystawione w przezroczystych workach (zakupionych przez mieszkańców we własnym zakresie), zgodnie z harmonogramem odpady komunalne zbierane w sposób selektywny u źródła przy założeniu braku limitu ilości odbieranych odpadów segregowanych. d) Wykonawca jest zobowiązany wyposażyć na własny koszt nieruchomości zamieszkałe w worki i pojemniki bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez mieszkańców, stanowiące własność Wykonawcy w terminie do 14 dni od dnia podpisania umowy. Zamawiający przekaże Wykonawcy w przewidywanym terminie do 5 dni od dnia podpisania umowy wykaz adresów nieruchomości objętych zamówieniem, które należy wyposażyć w worki i pojemniki. W następnych miesiącach, w przypadku zaistnienia zmiany w wykazie nieruchomości, Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz z naniesionymi zmianami, do końca miesiąca poprzedzającego odbiór. e) Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania ilości i pojemności urządzeń do gromadzenia odpadów w terminie do 14 dni od zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego. f) Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub wymiany uszkodzonych pojemników na odpady na własny koszt w terminie do 14 dni od zgłoszenia w formie pisemnej. 3. Odbiór odpadów: 1) Odbiór odpadów, będzie realizowany na następujących zasadach: a) zgromadzone w pojemnikach odpady komunalne pozostałe po segregacji odbierane będą - raz w miesiącu, b) zgromadzone w workach i pojemnikach odpady zbierane w sposób selektywny: szkło, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, metale, papier i tektura , odpady zielone - raz w miesiącu. c) zgromadzony w pojemnikach popiół - raz w miesiącu, w miesiącach od października do kwietnia oraz w miesiącu lipcu, d) odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz zużyte opony, - raz w roku. 2) Odbiór odpadów poza terminami określonymi w harmonogramie w przypadku gdy ich pozostawienie zagrażałoby życiu lub zdrowiu mieszkańców, 3) Projekt harmonogramu o którym mowa w ppkt. 2, Wykonawca przedstawi do zatwierdzenia Zamawiającemu: a) w ciągu 14 dni od momentu otrzymania od Zamawiającego adresów nieruchomości na rok 2015 b) do 01.12.2015r. - harmonogram na 2016r. c) do 01.12.2016r.- harmonogram na 2017r. 4. Zasady funkcjonowania Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych 1) Do zadań Wykonawcy będzie należało utworzenie i obsługa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), w którym nieodpłatnie będą odbierane odpady od mieszkańców gminy Niegowa, zwanego dalej punktem, zlokalizowanego na terenie gminy, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, chyba, że Wykonawca posiada teren, do którego posiada tytuł prawny, w odległości nie większej niż 5 km od siedziby Urzędu Gminy Niegowa. Teren winien być utwardzony, skanalizowany, ogrodzony, oświetlony, monitorowany bądź dozorowany. 2) Wykonawca ma obowiązek zorganizować punkt najpóźniej do 30 czerwca 2015 r. wg. obowiązujących przepisów oraz wymagań zawartych w specyfikacji, 3) W punkcie przyjmowane będą bez limitu następujące frakcje odpadów: - zielone i ogrodowe, - biodegradowalne, - papier i tektura, - tworzywa sztuczne, - opakowania wielomateriałowe, - szkło, - popiół, - odzież, - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, - meble i inne odpady wielkogabarytowe, - zużyte baterie i akumulatory, - zużyte opony, - przeterminowane leki, - przeterminowane chemikalia, - odpady budowlane i rozbiórkowe z remontów prowadzonych samodzielnie, 4) minimalne wyposażenie punktu to: - 15 kontenerów do gromadzenia odpadów, - monitoring bądź dozór 5) czas działania punktu: - punkt powinien funkcjonować przez cały okres obowiązywania umowy, - punkt prowadzony będzie na zasadach określonych w umowie i będzie czynny raz w miesiącu w okresie od 1 grudnia do 31 marca w godzinach: 8.00 - 19.00 oraz dwa razy w miesiącu w okresie od 1 kwietnia do 30 listopada w godzinach: 8.00 - 19.00. - terminy funkcjonowania punktu Wykonawca przedstawi do zatwierdzenia Zamawiającemu: - w ciągu 14 dni od momentu podpisania umowy na realizację usługi objętej zamówieniem - do 01.12.2015r. - na 2016r. - do 01.12.2016r.- na 2017r. - wykonawca dostarczy mieszkańcom informację o terminach otwarcia punktu do dnia 01. 07.2015r. poprzez rozplakatowanie informacji na tablicach ogłoszeń w poszczególnych miejscowościach 6) Wykonawca ma obowiązek przyjąć wymienione w punkcie odpady dostarczone przez mieszkańca gminy Niegowa, po okazaniu dokumentu potwierdzającego jego zamieszkanie na terenie gminy (np. dowód osobisty, umowa najmu, potwierdzenie dokonywanie opłat za odpady itp.). Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego odbioru odpadów z PSZOK tzn. po każdym dniu zbiórki i zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie postępowania z odpadami komunalnymi, aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców. 7) Informację na temat miejsca utworzenia PSZOK Wykonawca podaje w formularzu ofertowym. 8) Wszelkie sprawy związane z uruchomieniem PSZOK leżą w gestii Wykonawcy. Wykonawca ma obowiązek uzyskania przed 1 lipca 2015r., zezwolenia na zbieranie odpadów wymienionych w niniejszym pkt, ppk.3. 5. Ogólne zasady odbioru odpadów: 1) Odpady segregowane będą odbierane innym środkiem transportu niż odpady pozostałe po segregacji aby uniemożliwić ich zmieszanie. Wywozem i zagospodarowaniem odpadów objęte będą wyłącznie nieruchomości zamieszkałe (z wyłączeniem podmiotów gospodarczych, instytucji itp.) 2) Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zebrać odpady zgromadzone w workach foliowych lub pojemnikach. 3) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania miejsc po odbiorze odpadów komunalnych w należytej czystości (sprzątanie miejsc po zabraniu worków z odpadami oraz pojemników i kontenerów). 4) Wykonawca zobowiązany jest zgodnie z art. 9e ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) do: a) Przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz.U. z 2013r. poz. 21 z późn. zm.). b) Przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych dla regionu I do którego należy gmina Niegowa. Wykonawca wskaże w ofercie instalacje do której będą oddawane odpady, bądź w szczególnych przypadkach, do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu. 5) Wykonawca jest zobowiązany do sporządzania sprawozdań i przekazywania ich Zamawiającemu zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.(tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 6) Wykonywanie obowiązków wynikających z aktualnie obowiązujących ustaw i rozporządzeń w zakresie gospodarowania odpadami. 7) Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła, innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. 8) Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów. 6. Kontrola obowiązku segregowania odpadów: 1. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości obowiązku segregowania odpadów komunalnych. 2. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane odpady komunalne 3. W przypadku , o którym mowa w ust. 2 Wykonawca umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik (np. samoprzylepna kartka) informujący właściciela nieruchomości o otrzymaniu ostrzeżenia za nie przestrzeganie obowiązku segregowania odpadów. 4. O zaistniałej sytuacji , o której mowa w ust. 2 Wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem lub pisemnie, w terminie do 2 dni roboczych. Do zawiadomienia Wykonawca dołącza protokół określający dzień wywozu, miejscowość i numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. Do protokołu może dołączyć również dokumentację fotograficzną..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga od wykonawców wniesienia wadium w kwocie: 15 000,00 zł Wadium winno być wniesione w terminie do dnia 28.04.2015 r. do godz. 10:00 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - gwarancjach bankowych - gwarancjach ubezpieczeniowych - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b, ust.5, pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Niegowa: Krakowski Bank Spółdzielczy Oddział w Niegowie Nr 69 8591 0007 0330 0920 5051 0007 podając nazwę wpłacającego oraz informację, czego wpłata dotyczy - wadium przetargowe na zadanie: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Niegowa. Wadium wniesione w formie pieniądza winno być na wyżej podanym rachunku bankowym w terminie określonym przez Zamawiającego tak, aby do godz. 10:00 dnia 28.04.2015 r. oferta była zabezpieczona wadium. Wadium - w innej formie niż pieniądz należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego tj. Urząd Gminy Niegowa, ul. Sobieskiego 1, 42-320 Niegowa, sekretariat I piętro, natomiast kserokopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do Oferty. Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia zostanie wykluczony z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt.4 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy- Prawo zamówień publicznych. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 w/w ustawy tj. Zmawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca warunek dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności spełnił, na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - załącznik nr 2 do SIWZ oraz jeżeli: - jest wpisany do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Niegowa w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami Ustawy z dn. 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.); - posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania odpadów, wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów; kopię dokumentu wykonawca załącza do oferty - jest wpisany do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska - kopię dokumentu wykonawca załącza do oferty

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający w celu uznania, że Wykonawca spełnia warunek dot. posiadania wiedzy i doświadczenia, żąda złożenia przez Wykonawcę oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - załącznik nr 2 do SIWZ oraz pełnego wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił powyższy warunek jeżeli wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje min.1 usługę odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, polegającą na odbieraniu i zagospodarowywaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w sposób ciągły przez min. 12 m-cy o wartości min 20.000,00 zł brutto/ m-c. Wykaz stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Wykonawca do wykazu załącza dowody, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie dla min. jednego zadania spełniającego warunek Zamawiającego. Dokumentem takim mogą być referencje, poświadczenie lub oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia ( w przypadku usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert). Jeżeli w wykazie Wykonawca wykaże usługę świadczoną na rzecz Zamawiającego, nie ma obowiązku przedkładania takich dowodów. Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca spełnia warunek dot. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, żąda złożenia przez Wykonawcę oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - załącznik nr 2 do SIWZ oraz następujących dokumentów: - wykazu narzędzi - załącznik nr 4 do SIWZ wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami; - oświadczenie o posiadaniu oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę usług w celu zapewnienia jakości - załącznik nr 9 do SIWZ wraz z dokumentami potwierdzającymi dyspozycję Zamawiający uzna, że Wykonawca warunek dot. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w zakresie warunku dotyczącego potencjału technicznego spełnił, jeżeli wykaże, że spełnia wymagania określone w SIWZ oraz w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r., w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w szczególności wykazać, że: Dysponuje lub będzie dysponować samochodami specjalistycznymi i samochodem ciężarowym, spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami szczególnymi, w ilości : - co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z pojemników 1 100 l oraz z pojemników 120 l i 240 l, pojazdy muszą posiadać silniki spełniające wymagania minimum EURO 4, - co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z pojemników 1100 l oraz z worków, - pojazd o masie całkowitej do 3,5 tony przystosowany do odbioru odpadów z posesji o utrudnionym dojeździe o szerokości jezdni do 2,5 m, - samochód ciężarowy przystosowany do odbioru odpadów wielkogabarytowych posiadający silnik spełniający wymagania minimum EURO 4 Wszystkie w/w pojazdy muszą być w dyspozycji Wykonawcy, winny być trwale i czytelnie oznakowane (nazwa firmy, dane adresowe i numery telefonu), winny być zarejestrowane, posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu. Wszystkie pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych przez Zamawiającego. Dowodem potwierdzającym dysponowanie sprzętem jest aktualny dokument (np. dowód rejestracyjny z aktualnymi badaniami technicznymi - w przypadku samochodów będących własnością wnioskodawcy - lub umowa leasingu, najmu lub inny dokument potwierdzający posiadanie pojazdu). Wykaz sprzętu i urządzeń stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. - Posiada lub będzie posiadać odpowiednią do przedmiotu zamówienia, bazę magazynowo- transportową , usytuowaną w gminie Niegowa lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy, spełniającą wymagania przepisów budowlanych, sanitarnych i ochrony środowiska. Baza magazynowo-transportowa ma zapewniać możliwość garażowania taboru samochodowego na jej terenie. Do terenu, na którym położona jest baza, musi posiadać tytuł prawny. W zakresie spełnienia tego warunku Wykonawca złoży oświadczenie o posiadaniu odpowiednio wyposażonej bazy magazynowo-transportowej - załącznik nr 9 do SIWZ oraz załączy dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (umowa - jeśli Wykonawca nie jest właścicielem nieruchomości, obejmująca prawo korzystania z nieruchomości stanowiącej bazę na okres obowiązywania umowy lub dokument potwierdzający prawo własności, którym może być: akt własności, odpis z księgi wieczystej nie starszy niż 3 miesiące z oświadczeniem Wykonawcy, że do dnia złożenia oferty nie uległy zmianie wpisy w księdze wieczystej lub inny dokument z którego jasno wynika, że Wykonawca jest właścicielem nieruchomości;

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca spełnia warunek dot. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, żąda złożenia przez Wykonawcę oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - załącznik nr 2 do SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej na podstawie złożonego: - Oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp -załącznik nr 2 do SIWZ; - informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę 100 000,00 ( sto tysięcy złotych) wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; - opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 100.000,00zł ( sto tysięcy złotych).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oferta musi zawierać: 1. Wypełniony formularz ofertowy według załącznika nr 1 SIWZ 2. Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania wymienione w pkt. 5 i 6 SIWZ 3. W przypadku Wykonawców działających przez pełnomocnika - pełnomocnictwo (pełnomocnictwo winno być przedstawione w formie oryginału ) 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - dokument stwierdzający ustanowienie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarciu umowy. Oferta powinna zawierać: 1. Kserokopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium zgodnie z opisem zawartym w pkt. 12 SIWZ 2. Dokumenty wymienione w rozdziale 18 pkt. 2 ppkt 2.2 Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ zgodnie z art. 82 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej. Oferta powinna być napisana w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką oraz podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. Każda zapisana strona (kartka) oferty musi być ponumerowana kolejnymi numerami. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane lub podpisane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę. Parafka (podpis) winna być naniesiona w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby sporządzającej parafkę) Oferta wraz z załącznikami winna być zestawiona w sposób trwały tj. uniemożliwiający jej dekompletację.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Aspekt środowiskowy - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany. 1.2. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian w umowie, które będą mogły być dokonane z powodu zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy lub w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących sytuacji: a) konieczności wprowadzenia zmian wynikających z przekształcenia stron umowy bądź zmiany osób uprawnionych do występowania w imieniu stron, b) wystąpienia siły wyższej c) Przedłużającej się procedury wyboru Wykonawcy. d) Wystąpienia opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca lub Zamawiający ponosi odpowiedzialność, e) Wystąpienia opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca lub Zamawiający ponosi odpowiedzialność. 2.3. Strony przewidują także możliwość zmiany wynagrodzenia przewidzianego w umowie w następujących sytuacjach: a) zmiany stawek podatku od towarów i usług, b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. - jeśli zmiany przewidziane w pkt. a-c niniejszego ustępu będą miały wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę, przekraczający 5% wynagrodzenia brutto Wykonawcy, o którym mowa w umowie. 3.4. Zmiana wynagrodzenia, o którym mowa w umowie będzie możliwa maksymalnie odpowiednio o kwoty, o które zmieniły się stawki, o których mowa w pkt. a - c ust. 4 , jednak nie więcej niż o 2% wartości wynagrodzenia brutto wynikającego z zawartej umowy (ponad 5% o których mowa w zdaniu poprzedzającym) i dotyczyć może wyłącznie tych rat wynagrodzenia, które obejmują wynagrodzenie za miesiące następujące po miesiącu w którym został zawarty aneks w przedmiocie zmiany umowy. Zmiana wynagrodzenia możliwa jest wyłącznie w przypadku gdy Wykonawca wykaże, że zmiana przepisów ma wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Jednocześnie Zamawiający ma prawo żądać wykazania dokładnego sposobu wyliczenia zmiany (i udostępnienia dokumentów źródłowych stanowiących podstawę wyliczenia) wynagrodzenia przez Wykonawcę, w celu podjęcia decyzji o ewentualnym zaakceptowaniu zmiany, a Wykonawca zobowiązuje się je dostarczyć Zamawiającemu w terminie 7 dni od daty złożenia żądania przez Zamawiającego. 4.5. Strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do pisemnego wykazania zasadności wprowadzenia zmian. Żądanie zmian umowy wraz z uzasadnieniem wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. 5.6. Druga strona nie ma obowiązku wyrażenia zgody na zmianę umowy, nawet jeśli wystąpiły okoliczności, o których mowa w ust. 2 lub ust. 3 niniejszego rozdziału. 6.7. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności, w formie aneksu do umowy, stanowiącego jej integralną część.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.niegowa.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Niegowa ul. Sobieskiego 1, 42-320 Niegowa pok. 9.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.04.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Niegowa ul. Sobieskiego 1, 42-320 Niegowa pok. 6 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.