eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jab³onka › Wykonanie parkingu przy szkole oraz modernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Jab³once Borach

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych


Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2016-06-15

Jab³onka: Wykonanie parkingu przy szkole oraz modernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Jab³once Borach
Numer og³oszenia: 87843 - 2016; data zamieszczenia: 15.06.2016
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jab³onka , ul. 3 Maja 1/206, 34-480 Jab³onka, woj. ma³opolskie, tel. 018 2611146, faks 018 2652468.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.jablonka.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Wykonanie parkingu przy szkole oraz modernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Jab³once Borach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie parkingu przy szkole oraz modernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Jab³once Borach zgodnie z wymogami okre¶lonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, oraz zgodnie z wiedz± i sztuk± budowlan± oraz w³a¶ciwymi przepisami i normami. 2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie parkingu przy szkole oraz modernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Jab³once Borach. Zakres robót niezbêdnych do prawid³owego wykonania przedmiotu umowy, o którym mowa w ust. 1, obejmuje w szczególno¶ci: - utwardzeni terenu - po³o¿enie kostki brukowej - wykonanie izolacji termicznej ¶cian przyziemia budynku wraz wykoñczeniem z ok³adziny kamiennej 3. Szczegó³owy zakres prac precyzuje, dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiar robót (przedmiar jest jedynie materia³em pomocniczym, nie stanowi podstawy obliczenia ceny oferty), opis przedmiotu zamówienia stanowi±ce za³±czniki do niniejszej SIWZ. 4. CPV 45.11.12.00-0 roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne 45.22.33.00-9 roboty budowlane w zakresie parkingów 45.26.25.12-3 roboty kamieniarskie roboty wykoñczeniowe 45.32.00.00-6 roboty izolacyjne 45.40.00.00-1 roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych 5. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia stanowi± za³±czniki Za³±cznik Nr 8 do SIWZ Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych Za³±cznik Nr 9 do SIWZ Przedmiary robót(przedmiar jest jedynie materia³em pomocniczym, nie stanowi podstawy obliczenia ceny oferty) Za³±cznik Nr 10 do SIWZ Dokumentacja projektowa 6. Wszystkie dobrane typy materia³ów i urz±dzeñ, jakie przytoczono w projekcie budowlanym, przedmiarze robót nale¿y traktowaæ jako przyk³adowe, maj±ce na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia oraz okre¶laj±ce standard techniczny i jako¶ciowy, z mo¿liwo¶ci± zast±pienia ich zamiennie innymi materia³ami i urz±dzeniami, co najmniej równorzêdnymi, pod warunkiem osi±gniêcia za³o¿onych Standardów technicznych i jako¶ciowych oraz odpowiadaj± opisowi zamówienia i nie powoduj± naruszenia warunków, na podstawie, których wydano decyzjê - pozwolenia na budowê. Wszystkie zastosowane materia³y musz± posiadaæ atesty, aprobaty certyfikaty oraz byæ zgodne z Polskimi Normami. 7. Je¿eli w dokumentacji zastosowano materia³y i urz±dzenia z podaniem konkretnych firm, które zaproponowa³ projektant, to Wykonawca ma prawo do zmian producenta na innego, oferuj±cego urz±dzenia lub materia³y takiej samej lub lepszej jako¶ci (ofertom takim winny towarzyszyæ wszelkie informacje niezbêdne do kompletnej oceny przez Zamawiaj±cego, w³±cznie z obliczeniami projektowymi, specyfikacjami technicznymi, analiz± cen oraz innymi odpowiednimi szczegó³ami). U¿yte do budowy materia³y musz± posiadaæ odpowiednie atesty wydane przez uprawnione instytucje. W przypadku, gdy zmiany te spowoduj± konieczno¶æ aktualizacji dokumentacji technicznej Wykonawca zobowi±zany jest przeprowadziæ j± na w³asny koszt i przedstawiæ do akceptacji projektantowi, który wykona³ dokumentacjê, na podstawie, której przygotowano przetarg. Wykonawca zobowi±zany jest w takim przypadku do uzyskania wszelkich wymaganych zmian decyzji, uzgodnieñ i pozwoleñ..

II.1.5)

  przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych

  • Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówieñ uzupe³niaj±cych

II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne 45.22.33.00 - Roboty budowlane w zakresie parkingów 45.26.25.12 - Kamieniarskie roboty wykoñczeniowe 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.40.00.00 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych .

II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 26.08.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Przystêpuj±c do niniejszego postêpowania ka¿dy Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 2 000,00 z³ (s³ownie z³otych: dwa tysi±ce z³otych). 2. Wykonawca mo¿e wnie¶æ wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieni±dzu, 2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo - kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z pó¼n. zm.). 3. Wadium w pieni±dzu nale¿y wnie¶æ przelewem na konto Zamawiaj±cego: Bank BS Jab³onka Nr 74 8798 0002 0000 0000 0026 0014 z dopiskiem Wadium przetargowe na wykonanie parkingu przy szkole oraz modernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Jab³once Borach. 4. W przypadku wadium wnoszonego w pieni±dzu, jako termin wniesienia wadium przyjêty zostaje termin uznania rachunku Zamawiaj±cego. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej ni¿ pieni±dz - orygina³ dokumentu potwierdzaj±cego wniesienie wadium nale¿y z³o¿yæ przed up³ywem terminu sk³adania ofert w siedzibie Zamawiaj±cego Urz±d Gminy Jab³onka, ul. 3 Maja 1 34-480 Jab³onka - kasa UG w pok. 105 lub do³±czyæ do oferty. Orygina³ gwarancji/porêczenia powinien byæ umieszczony w ofercie w sposób umo¿liwiaj±cy jego zwrot zgodnie z ustaw±. 6. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób okre¶lony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy, a jego oferta zostanie uznana za odrzucon± na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy. 7. Wadium musi byæ wniesione najpó¼niej do wyznaczonego terminu sk³adania ofert, tj. do dnia 30-06-2016 roku do godz. 12:00. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowaln± form± wadium zostanie wykluczony z postêpowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzucon±. 8. Zasady zwrotu wadium oraz jego utraty okre¶la art. 46 ust. 1-5 ustawy Prawo zamówieñ publicznych

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Warunek zostanie spe³niony, je¿eli wyka¿e siê realizacj± wykonaniem, co najmniej 1 roboty w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie polegaj±cej na budowie, rozbudowie, remoncie lub rewitalizacji/zagospodarowaniu placu zwi±zanej z utwardzeniem terenu wraz z robotami brukarskimi o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 80.000,00 z³ brutto (s³ownie: osiemdziesi±t tysiêcy brutto) - za³. nr 6 do SIWZ Ponadto, je¿eli za³±czony wykaz wykonanych robót budowlanych bêdzie potwierdzaæ wysoko¶æ tych robót w walucie innej ni¿ PLN, Wykonawca powinien dokonaæ przeliczenia na PLN wg ¶redniego kursu NBP z dnia, w którym og³oszenie o zamówieniu zosta³o opublikowane w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. W przypadku, gdy w przedstawionym wykazie wskazane zostan± przez Wykonawcê warto¶ci w walucie innej, ni¿ PLN, Zamawiaj±cy dokona przeliczenia na PLN wg kursu ¶redniego NBP na dzieñ, w którym og³oszenie o zamówieniu zosta³o opublikowane w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tabele kursów walut dostêpne s± pod nastêpuj±cym adresem internetowym http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zostanie spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi w specjalno¶ci: - konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ odpowiadaj±ce wymaganiom okre¶lonym w ustawie Prawo budowlane, lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. W przypadku gdy wykonawca dysponuje personelem kierowniczym spoza terytorium RP osoby te musz±: - posiadaæ wykszta³cenie i kwalifikacje wymagane do ¶wiadczenia us³ug we wskazanych wy¿ej bran¿ach budowlanych, - posiadaæ decyzjê o uznaniu kwalifikacji zawodowych we wskazanych wy¿ej bran¿ach budowlanych zgodnie z ustaw± z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej lub posiadaæ prawo do ¶wiadczenia us³ug transgranicznych.- za³. nr 5 do SIWZ

III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone;
  • wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:

  • o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej

  • lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz oferty przetargowej (Za³±cznik nr 1 do SIWZ); 2. W przypadku Konsorcjum nale¿y do³±czyæ szczegó³ow± informacjê o Wykonawcach stanowi±cych Konsorcjum (Za³±cznik nr 2 do SIWZ) - je¶li dotyczy; 3. Pe³nomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postêpowaniu albo do reprezentowania wykonawcy w postêpowaniu i do zawarcia umowy, je¿eli osoba reprezentuj±ca Wykonawcê w postêpowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upowa¿niona do jego reprezentowania we w³a¶ciwym rejestrze; 4. Kosztorys ofertowy 5. Oferta oraz wszystkie wymagane za³±czniki wymagaj± podpisu osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z wymaganiami ustawowymi. W przypadku, kiedy ofertê sk³ada kilka podmiotów wspólnie, ofertê oraz wszystkie za³±czniki musz± byæ podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania ka¿dego z podmiotów. 6. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielnie zamówienia winni ustanowiæ pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego postêpowania. Do oferty nale¿y za³±czyæ pe³nomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców ewentualnie umowê o wspó³dzia³aniu, z której bêdzie wynikaæ przedmiotowe pe³nomocnictwo, o ile nie wynika to z innych dokumentów za³±czonych przez Wykonawcê. 7. Sposób oceny spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Ocena spe³nienia powy¿szych warunków bêdzie dokonywana metod± spe³nia - nie spe³nia, w oparciu o wymagane dokumenty i o¶wiadczenia do³±czone do oferty. Z tre¶ci za³±czonych dokumentów musi wynikaæ jednoznacznie, i¿ Wykonawca spe³ni³ w/w warunki. 8. Uzupe³nienie wymaganych dokumentów jest mo¿liwe po up³ywie terminu sk³adania ofert na podstawie art. 26 ust. 3. 9. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia: - wymagane w pkt III.4.2. i III. 4.4 niniejszej czê¶ci dokumenty winien z³o¿yæ ka¿dy Wykonawca. Pozosta³e dokumenty wymagane w niniejszej czê¶ci winny byæ z³o¿one wspólnie przez Wykonawców. 10. Wykonawca mo¿e polegaæ na wiedzy i do¶wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolno¶ciach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowi±zany jest udowodniæ zamawiaj±cemu, i¿ bêdzie dysponowa³ tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu pisemne zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówieñ publicznych). 11. Podmiot, który zobowi±za³ siê do udostêpnienia zasobów zgodnie z pkt 10. odpowiada solidarnie z wykonawc± za szkodê zamawiaj±cego powsta³± wskutek nieudostêpnienia tych zasobów, chyba ¿e za nieudostêpnienie zasobów nie ponosi winy. 12 Wykonawca mo¿e wystêpowaæ tylko w jednej Ofercie, czy to indywidualnie czy te¿ jako Partner Konsorcjum w odniesieniu do tego samego zadania inwestycyjnego. 13. W celu potwierdzenia spe³nienia opisanych wy¿ej warunków Wykonawca musi za³±czyæ do oferty dokumenty okre¶lone w Rozdziale 12 SIWZ na podstawie, których zostanie dokonana ocena spe³nienia warunków okre¶lonych w Rozdziale 11 SIWZ. 14. Ocena spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie dokonana wg formu³y spe³nia - nie spe³nia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i o¶wiadczeniach (wymaganych przez Zamawiaj±cego i podanych w SIWZ) do³±czonych do oferty. 15. Zamawiaj±cy wezwie w trybie art.26 ust.3 Wykonawców, którzy w okre¶lonym terminie nie z³o¿yli o¶wiadczeñ i dokumentów potwierdzaj±cych spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu lub, którzy z³o¿yli dokumenty zawieraj±ce b³êdy, do ich uzupe³nienia w wyznaczonym terminie chyba, ¿e mimo ich uzupe³nienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne by³oby uniewa¿nienie postêpowania. 16. Zamawiaj±cy zwróci siê do wykonawcy o udzielenie w okre¶lonym terminie wyja¶nieñ dotycz±cych powi±zañ, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, istniej±cych miêdzy przedsiêbiorcami, w celu ustalenia, czy zachodz± przes³anki wykluczenia wykonawcy. 17. Zamawiaj±cy, oceniaj±c wyja¶nienia, bierze pod uwagê obiektywne czynniki, w szczególno¶ci wp³yw powi±zañ, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, istniej±cych miêdzy przedsiêbiorcami, na ich zachowania w postêpowaniu oraz przestrzeganie zasady uczciwej konkurencji. 18. Zamawiaj±cy wykluczy z postêpowania o udzielenie zamówienia wykonawców, którzy nale¿±c do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z pó¼n. zm.), z³o¿yli odrêbne oferty w tym samym postêpowaniu, chyba ¿e wyka¿±, ¿e istniej±ce miêdzy nimi powi±zania nie prowadz± do zachwiania uczciwej konkurencji pomiêdzy wykonawcami w postêpowaniu o udzielenie zamówienia. 19. Zamawiaj±cy wykluczy z postêpowania o udzielenie zamówienia wykonawcê, który nie z³o¿y³ wyja¶nieñ, oraz wykonawcê, który nie z³o¿y³ listy, o której mowa w art. 26 ust. 2d

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwi±zane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której bêdzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian

Mo¿liwo¶æ dokonywania istotnych zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy Zamawiaj±cy przewiduje tylko w nastêpuj±cych przypadkach: 1) Zmiany danych teleadresowych, osób reprezentuj±cych firmê, kluczowych specjalistów (inspektorów nadzoru) przedstawionych w umowie na inne legitymuj±ce siê, co najmniej równowa¿nymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane na wniosek Zamawiaj±cego lub Wykonawcy w postaci pisemnej zgody Zamawiaj±cego. 2) Zmiana podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca realizuje przedmiot umowy - na wniosek Wykonawcy w postaci pisemnej zgody Zamawiaj±cego 3) Rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie wykonawcy - na wniosek Wykonawcy w postaci pisemnej zgody Zamawiaj±cego 4) Niezgodno¶ci dokumentacji zgromadzonej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego z rzeczywistym stanem faktycznym, który ujawni siê w toku realizacji przez Wykonawcê zamówienia publicznego, a jest wynikiem okoliczno¶ci niezawinionych przez Zamawiaj±cego 5) Zmiana danych podmiotowych dotycz±cych kierownika budowy i robót, oraz inspektora nadzoru (zmiana osób, przy pomocy, których wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymuj±ce siê, co najmniej takimi samymi uprawnieniami, jakie wymagane by³y w SIWZ) 6) W wyniku urzêdowej zmiany stawki podatku VAT. Nale¿ny podatek VAT naliczony zostanie do ceny netto w fakturze wg stawki zgodnej z obowi±zuj±cym prawem w dniu wystawienia faktury, co nie dotyczy przypadków objêcia Wykonawcy, który w dniu podpisania umowy nie by³ p³atnikiem VAT, obowi±zkiem podatkowym w zakresie tego. 7) Zmiany terminu wykonania umowy o czas opó¼nienia, je¿eli takie opó¼nienie wyst±pi lub bêdzie mia³o wp³yw na wykonanie przedmiotu umowy w przypadkach: a) zawieszenie robót przez Zamawiaj±cego b) szczególnie niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych c) zmian w dokumentacji dokonanych na wniosek Zamawiaj±cego d) opó¼nienia przekazania terenu realizacji robót e) zmiany terminu dokonania odbioru robót przewidzianych w umowie f) odmiennych od przyjêtych warunków geologicznych g) odmiennych od przyjêtych warunków terenowych w szczególno¶ci istnienia niezinwentaryzowanej infrastruktury podziemnej sieci, instalacji lub innych niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych h) si³y wy¿szej, w wyniku, której nie jest mo¿liwe zachowanie przez Wykonawcê okre¶lonego umow± terminu realizacja zamówienia publicznego, tj. wyst±pienie wyj±tkowego zdarzenia lub okoliczno¶ci, warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych zachowanie technologii wykonania robót, i) w przypadku wyst±pienia robót dodatkowych, koniecznych do wykonania podstawowego zakresu zadania oraz konieczno¶ci wprowadzenia zmian ilo¶ciowych do przedmiaru robót na skutek sytuacji niemo¿liwej wcze¶niej do przewidzenia, zmian technologii wykonania robót lub zmiany materia³ów, je¿eli nowe rozwi±zania bêd± korzystne dla zamawiaj±cego, przy zachowaniu nie pogorszonych standardów jako¶ciowych, j) konieczno¶ci wykonania prac wynikaj±cych z zaleceñ organów administracji architektoniczno-budowlanej np.: Nadzoru Budowlanego, PIP, Konserwatora Zabytków itp. wydanych stosownie do ich w³a¶ciwo¶ci; k) przekroczenie ustawowych terminów wydania przez organ administracji lub innych instytucji bran¿owych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ itp., l) odmowa wydania przez w/w organy wymaganych decyzji, uzgodnieñ, zezwoleñ itp., ³) opó¼nieñ Zamawiaj±cego w przekazaniu Wykonawcy dokumentów wymaganych przepisami, do których przekazania by³ zobowi±zany m) wstrzymanie wykonania prac przez uprawnione organy n) zmiana prawa lub obowi±zuj±cych norm wywo³uj±cych konieczno¶æ zmiany zakresu lub harmonogramu pracy 8) zmiany sposobu realizacji przedmiotu zamówienia w postaci: a) konieczno¶ci realizacji zamówienia przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w specyfikacjach, dokumentacji technicznej, w przypadku gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem zamówienia, b) odmiennych od przyjêtych w specyfikacjach, dokumentacji technicznej, warunków geologicznych skutkuj±cych niemo¿no¶ci± zrealizowania przedmiotu zamówienia przy dotychczasowych za³o¿eniach technologicznych, c) odmiennych od przyjêtych w specyfikacjach, dokumentacji technicznej, warunków terenowych w szczególno¶ci istnienia niezinwentaryzowanej infrastruktury podziemnej sieci, instalacji lub innych niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych skutkuj±cych niemo¿no¶ci± zrealizowania przedmiotu zamówienia przy dotychczasowych za³o¿eniach technologicznych, d) konieczno¶ci zrealizowania zamówienia przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa, Zmiany dokonane w granicach przewidzianych w ustawie Prawo budowlane wynikaj±ce z: e) wprowadzenia uzgodnionych rozwi±zañ zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zg³oszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego f) gdy zmiany dokonane zosta³y podczas wykonywania robót i nie odstêpuj± w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowê w ramach art. 36a ust. 5 lub dokonane zosta³y zgodnie z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy z zastrze¿eniem art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane, g) wad dokumentacji projektowej - na wniosek Zamawiaj±cego lub Wykonawcy (pod warunkiem pisemnej zgody Zamawiaj±cego) 9) Zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia - na wskutek rezygnacji z wykonania czê¶ci robót wraz z okre¶leniem maksymalnej wielko¶ci tych robót i okre¶leniem kwoty nale¿nej za t± czê¶æ w granicach udokumentowanego interesu Zamawiaj±cego -na wniosek Inspektora Nadzoru Inwestorskiego pod warunkiem pisemnej akceptacji Wykonawcy i Zamawiaj±cego. 10) Wyst±pienie zdarzeñ niezale¿nych od stron umowy, powoduj±cych potrzeb wprowadzenia do tre¶ci umowy zmian neutralnych lub korzystnych dla zamawiaj±cego, bez zwiêkszenia ustalonego wynagrodzenia. 11) Gdy zmiany te s± korzystne dla Zamawiaj±cego bez zwiêkszenia ustalonego wynagrodzenia 12) pozosta³e zmiany okre¶lone w umowie 13. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 Ustawy zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± umowy (np. zmiana konta bankowego)

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.jablonka.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Urz±d Gminy Jab³onka, ul. 3 Maja 1, 34-480 Jab³onka, pok. 206.

IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 30.06.2016 godzina 12:00, miejsce: Urz±d Gminy Jab³onka, ul. 3 Maja 1, 34-480 Jab³onka, pok. nr 1(sekretariat). Otwarcie ofert nast±pi w siedzibie Zamawiaj±cego dnia 30.06.2016 roku, godz. 12:05, pok. 110 (sala obrad).

IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotycz±ce finansowania projektu/programu ze ¶rodków Unii Europejskiej: : 1. Zamawiaj±cy przy wyborze najkorzystniejszej oferty bêdzie kierowa³ siê nastêpuj±cymi kryteriami: a) Kryterium cena (Kc) - 90 pkt b) Kryterium okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady (Kg) - 10 pkt l.p. Kryterium Znaczenie procentowe kryterium Maksymalna ilo¶æ punktów jakie mo¿e otrzymaæ oferta za dane kryterium 1 Cena (Kc) 90 % 90 punktów 2 Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady (Kg) 10 % 10 punktów 2. Zasady przyznawania punktów dla poszczególnych kryteriów: a) Cena /Kc/ - kryterium temu przypisuje siê wagê nie wiêcej ni¿ 90 pkt. Kryterium ceny dotyczy ceny brutto okre¶lonej w formularzu ofertowym, wyra¿onej w z³otych polskich. Liczba punktów jak± otrzyma ka¿da z ofert zostanie ustalona w nastêpuj±cy sposób: oferta, która zawiera najni¿sz± cenê otrzyma maksymaln± liczbê punktów przewidzian± dla tego kryterium (90 pkt) ilo¶æ punktów jak± otrzymaj± pozosta³e oferty zostanie ustalona wg wzoru: Kc=(Cn/Cb)x90 punktów Gdzie: Kc - ilo¶æ punktów przyznanych Wykonawcy Cn - najni¿sza zaoferowana cena, spo¶ród wszystkich ofert nie podlegaj±cych odrzuceniu Cb - cena zaoferowana w ofercie badanej b) Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady /Kg/ - kryterium temu przypisuje siê wagê nie wiêcej ni¿ 10 pkt Kryterium okres gwarancji jako¶ci dotyczy okre¶lonego przez Wykonawcê w formularzu oferty okresu gwarancji jako¶ci i rêkojmi. Kryterium okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi bêdzie ocenione na podstawie zadeklarowanego przez Wykonawcê w Formularzu Oferty okresu gwarancji jako¶ci i rêkojmi na wykonane prace. Okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi liczony jest od daty odbioru koñcowego. W Formularzu Oferty Wykonawca zaoferuje jeden z trzech wariantów okresu gwarancji jako¶ci i rêkojmi. Zamawiaj±cy przyzna punkty za zadeklarowanie przez Wykonawcê okresu gwarancji wed³ug nastêpuj±cych zasad: - za zadeklarowany okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi - 36 miesiêcy - 0 pkt - za zadeklarowany okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi - 48 miesiêcy - 5 pkt - za zadeklarowany okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi - 60 miesiêcy - 10 pkt Wykonawca mo¿e zaproponowaæ okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi za wady w pe³nych miesi±cach tj. 36 lub 48 lub 60 miesiêcy. Wykonawca nie mo¿e zaoferowaæ okresu gwarancji jako¶ci i rêkojmi krótszego ni¿ 36 miesiêcy Wykonawca nie mo¿e zaoferowaæ okresu gwarancji jako¶ci i rêkojmi d³u¿szego ni¿ 60 miesiêcy Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do tego kryterium mo¿e uzyskaæ maksymalnie 10 punktów W przypadku b³êdnego wype³nienia oferty w zakresie Okresu gwarancji jako¶ci i rêkojmi (niezgodnie z zaleceniami Zamawiaj±cego, np. brak wskazania okresu gwarancji jako¶ci i rêkojmi lub wskazanie b³êdnego zakresu) oferta otrzyma 0 pkt w tym kryterium, a jako deklarowany okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi zostanie przyjêty okres 36 miesiêcy. Bez wzglêdu na powy¿sze: Je¿eli warunki gwarancji jako¶ci i rêkojmi udzielonej przez producenta materia³ów i urz±dzeñ przewiduj± d³u¿szy okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi ni¿ gwarancja i rêkojmia udzielona przez Gwaranta - obowi±zuje okres gwarancji i rêkojmi w wymiarze równym okresowi gwarancji i rêkojmi producenta. 3. Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która uzyska ³±cznie najwy¿sz± liczbê punktów (W) obliczon± wed³ug nastêpuj±cego wzoru: W = Kc + Kg Gdzie: W - ³±czna liczba punktów jak± otrzyma³ Wykonawca Kc - liczba punktów jaka otrzyma³ Wykonawca w kryterium cena Kg - liczna punktów jak± otrzyma³ Wykonawca w kryterium okres gwarancji jako¶ci i rêkojmi 4. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, który uzyska najwy¿sz± liczbê punktów. 5. Ocena ofert dokonywana bêdzie z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku. 6. Do kontaktowania siê z Wykonawcami Zamawiaj±cy upowa¿nia: mgr Lidia Czerwonka, Bogdan Kowalczyk, mgr in¿. Mateusz £owisz.

IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.