eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mirosławiec › Realizacja kolejnego etapu zadaniaPrzebudowa dojazdów pożarowych i dróg leśnych o długości około 15,50 km na terenie Nadleśnictwa Mirosławiec - odcinek I o długości około 1,20 km oraz odcinek III o długości około 1,50 km

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-04-13

Mirosławiec: Realizacja kolejnego etapu zadania: Przebudowa dojazdów pożarowych i dróg leśnych o długości około 15,50 km na terenie Nadleśnictwa Mirosławiec - odcinek I o długości około 1,20 km oraz odcinek III o długości około 1,50 km
Numer ogłoszenia: 87778 - 2016; data zamieszczenia: 13.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Mirosławiec , ul. Wolności 30, 78-650 Mirosławiec, woj. zachodniopomorskie, tel. 067 2595094, faks 067 2596331.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_miroslawiec

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: państwowa jdnostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Realizacja kolejnego etapu zadania: Przebudowa dojazdów pożarowych i dróg leśnych o długości około 15,50 km na terenie Nadleśnictwa Mirosławiec - odcinek I o długości około 1,20 km oraz odcinek III o długości około 1,50 km.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3.1.1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA obejmuje: 3.1.1.1. ZAKRES 1 - wykonanie odcinka I o długości około 1,20 km w terminie do 31 lipca 2016 r. 1. Przedmiot zamówienia dotyczy dojazdu pożarowego numer 16 o długości 1km 200,54 m, który zlokalizowany jest na terenie Starostwa Powiatowego w Wałczu w gminie Mirosławiec. Istniejący dojazd posiada nawierzchnię gruntową nieutwardzoną. Dojazd spełnia funkcje przeciwpożarowe i użytkowe (techniczna obsługa przyległych terenów leśnych). Szerokość pasa drogowego jest zmienna i oscyluje w granicach 2,00-4,00m. Na całej długości trasy występują koleiny. Występowanie w/w ubytku w nawierzchni jest wynikiem osłabienia nośności konstrukcji dojazdu oraz niepoprawnego ukształtowania dojazdu w przekroju poprzecznym. Wzdłuż istniejącego dojazdu występują płytkie rowy odwadniające. Dojazd pożarowy biegnie przez lasy mieszane, tzn. liściaste oraz iglaste, z czego wnioskować można, że podłoże gruntowe jest stosunkowo wilgotne. 2. Rzędne terenu objętego opracowaniem wynoszą od 135 do 141 m n.p.m. Przebieg drogi wpisano w istniejącą trasę, wprowadzając na niej 5 łuków poziomych o promieniu od R=100m do R=500m. Proste przejściowe i poszerzenia na łukach należy wykonać wg projektu. Zaprojektowano 4 mijanki. Każda mijanka ma szerokości 3,0m co daje łączną szerokość z drogą min. 6,5m. 3. Zaprojektowane mijanki mają następujące wymiary: - długość skosu: 21,0 m, - długość mijanki (peron właściwy): min. 23,0 m, - szerokość mijanki: 3,0 m, - odległość pomiędzy sąsiednimi mijankami: 200-300 m 4. Dojazd pożarowy zaczyna się przy dojeździe pożarowym Nadleśnictwa Mirosławiec z jednej strony, a kończy się na granicy Nadleśnictwa Mirosławiec, łącząc się z drogą Nadleśnictwa Świerczyna z drugiej strony. 5. Zjazdy z projektowanej drogi pożarowej na dukty leśne i drogi w liniach oddziałowych zaprojektowano o szerokości 3,5m. Krawędzie zjazdów wyłukowano promieniami R=3,0 ÷ 13,0m. 6. Jezdnie na projektowanym odcinku zaprojektowano o przekroju poprzecznym jednostronnym ze spadkiem 4%. Spadek poprzeczny mijanek wynosi 6%. Jezdnię ograniczono poboczami z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o gr. 10 cm i szerokości 0,75m z każdej strony, spadek poprzeczny poboczy wynosi 6%. 7. Zaprojektowano konstrukcję nawierzchni dojazdu pożarowego: - warstwa ścieralno - wzmacniająca z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm o gr.10cm, - warstwa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/63mm o gr.20cm, - warstwa odcinająca z piasku o gr. 10cm, - warstwa gruntu nasypowego lub rodzimego. 8. Do wykonania nawierzchni należy użyć wyłącznie kruszywa pochodzenia naturalnego, nieodpadowego, wytworzonego z litej skały. Dopuszcza się stosowanie skał magmowych (np. granit, bazalt). Nie dopuszcza się do stosowania skał osadowych (np. kruszywo wapienne). 9. Niweletę projektowanej drogi dostosowano do istniejącego ukształtowania terenu. Spadki podłużne projektowanej drogi wynoszą od 0,22% do 3,83%. Większe załamania niwelety wyokrąglono łukami kołowymi o promieniach od 500m do 3000m. 10. Założono odwodnienie powierzchniowe w kierunku terenu istniejącego. W miejscu możliwego gromadzenia się wód deszczowych przy drodze zaprojektowano przydrożne rowy odwadniające o przekroju trapezowym. 11. Projektowane rowy posiadają następujące parametry: - przekrój poprzeczny trapezowy, - pochylenie skarp 1:2, - głębokość rowu 40 cm, - szerokość rowu 30 cm. 12. Podczas robót ziemnych zakłada się do ponownego wbudowania około 40% ziemi pozyskanej z wykopów, tj. około 258m3. 13. Zakłada się humusowanie projektowanych rowów odwadniających oraz skarp dojazdu 5-cio cm warstwą humusu. 14. Zaprojektowano wycinkę drzew kolidujących ze skrajnią projektowanej drogi leśnej. Wykonawca robót, w ciągu 10 dni od przekazania placu budowy, przy pomocy geodety wytyczy przebieg drogi i oznaczy drzewa do wycinki. Przebieg drogi i kolidujące z drogą drzewa muszą być tak oznaczone, aby możliwe było późniejsze wykonanie drogi wraz ze wszystkimi parametrami, takimi jak poszerzenia na łukach, wyłukowania zjazdów, skrzyżowania, mijanki, pobocza, rowy, projektowane nasypy i wykopy. Wykonawca zgłosi Zamawiającemu zakończenie robót związanych z wytyczeniem przebiegu drogi i oznakowaniem drzew do wycinki. W ciągu 3 dni od zgłoszenia, Zamawiający dokona kontroli przeprowadzonych robót i, jeśli nie będzie miał uwag, przystąpi do wycinki drzew i wywozu drewna. Ze względów bezpieczeństwa, w okresie prowadzenia prac usuwania drzew zabrania się wykonywania prac budowlanych. Zamawiający zastrzega, że okres przeprowadzania prac usuwania drzew i wywozu drewna nie przekroczy 15 dni roboczych. Po wykonaniu w/w robót, Zamawiający niezwłocznie zawiadomi Wykonawcę o możliwości kontynuowania prac budowlanych. 15. Ze względu na skalę oraz zakres przedsięwzięcia nie przewiduje się negatywnego oddziaływania planowanej inwestycji na środowisko. Oddziaływanie na środowisko zamierzonej inwestycji będzie miało charakter wyłącznie lokalny. 16. Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy cały projekt wynieść w teren i sprawdzić zgodność rozwiązań projektowych z istniejącym terenem. 17. W razie zmian podłoża należy dogęścić badania geologiczne. 18. Dokładny opis przedmiotu zamówienia znajduje się w n/w załącznikach: 1) Załącznik nr 10.1. - Dokumentacja projektowa 2) Załącznik nr 11.1. - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót 3) Załącznik nr 12.1. - Przedmiar robót. 3.1.1.2. ZAKRES 2 - wykonanie odcinka III o długości około 1,50 km w terminie do 30 kwietnia 2017 r. w 2 etapach: - ETAP I: wykonanie elementów robót do kwoty nakładów ok. 80 000,00 zł netto w terminie do 30 listopada 2016 r. Zamawiający przewiduje wykonanie robót o większym zakresie w przypadku zwiększenia nakładów inwestycyjnych w 2016 roku na przedmiot zamówienia. - ETAP II: wykonanie pozostałych robót budowlanych terminie do 30 kwietnia 2017 r. 1. Przedmiot zamówienia dotyczy dojazdu pożarowego numer 5 o długości 1km 527,28m, który zlokalizowany jest na terenie Starostwa Powiatowego w Wałczu w gm. Mirosławiec i Wałcz. Istniejący dojazd posiada nawierzchnię gruntową nieutwardzoną. Dojazd spełnia funkcje przeciwpożarowe i użytkowe (techniczna obsługa przyległych terenów leśnych). Szerokość pasa drogowego jest zmienna i oscyluje w granicach 2,00-4,00m. Na całej długości trasy występują koleiny. Występowanie w/w ubytku w nawierzchni jest wynikiem osłabienia nośności konstrukcji dojazdu oraz niepoprawnego ukształtowania dojazdu w przekroju poprzecznym. Wzdłuż istniejącego dojazdu występują płytkie rowy odwadniające. Dojazd pożarowy biegnie przez lasy mieszane, tzn. liściaste oraz iglaste, z czego wnioskować można, że podłoże gruntowe jest stosunkowo wilgotne. 2. Rzędne terenu objętego opracowaniem wynoszą od 135 do 139 m n.p.m. Trasa dojazdu w planie odwzorowuje istniejący na chwilę obecną stan. Istniejący dojazd pożarowy przeznaczony do przebudowy składać się będzie z odcinka prostego. Zaprojektowano 3 mijanki. Każda mijanka ma szerokości 3,0m co daje łączną szerokość z drogą min. 6,5m. Zaprojektowane mijanki mają następujące wymiary: - długość skosu: 21,0 m, - długość mijanki (peron właściwy): min. 23,0 m, - szerokość mijanki: 3,0 m, - odległość pomiędzy sąsiednimi mijankami: ok. 300 m 3. Dojazd pożarowy zaczyna się przy dojeździe pożarowym Nadleśnictwa Mirosławiec z jednej strony, a kończy się na granicy Nadleśnictwa Mirosławiec, łącząc się z drogą Nadleśnictwa Świerczyna z drugiej strony. 4. Zjazdy z projektowanej drogi pożarowej na dukty leśne i drogi w liniach oddziałowych zaprojektowano o szerokości 3,5m. Krawędzie zjazdów wyłukowano promieniami R=3,0 ÷ 13,0m. 5. Jezdnie na projektowanym odcinku zaprojektowano o przekroju poprzecznym jednostronnym ze spadkiem 4%. Spadek poprzeczny mijanek wynosi 6%. Jezdnię ograniczono poboczami z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o gr. 10 cm i szerokości 0,75m z każdej strony, spadek poprzeczny poboczy wynosi 6%. 6. Zaprojektowano 2 konstrukcje nawierzchni dojazdu pożarowego: 1) Konstrukcja odcinka w km: - od km 0+000,00 do km 0+600,0 oraz od km 1+000,00 do km 1+527,28: - warstwa ścieralno - wzmacniająca z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm o gr.10cm, - warstwa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/63mm o gr.20cm, - warstwa odcinająca z piasku o gr. 10cm, - warstwa gruntu nasypowego lub rodzimego. 2) Konstrukcja odcinka w km: - od km 0+600,00 do km 1+000,00: - warstwa ścieralno - wzmacniająca z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm o gr.10cm, - warstwa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/63mm o gr.20cm, - warstwa wzmacniająca z gruntu stabilizowanego cementem Rm=2,5 MPa o gr. 15cm, - warstwa gruntu nasypowego lub rodzimego. 7. Do wykonania nawierzchni należy użyć wyłącznie kruszywa pochodzenia naturalnego, nieodpadowego, wytworzonego z litej skały. Dopuszcza się stosowanie skał magmowych (np. granit, bazalt). Nie dopuszcza się do stosowania skał osadowych (np. kruszywo wapienne). Niweletę projektowanej drogi dostosowano do istniejącego ukształtowania terenu. Spadki podłużne projektowanej drogi wynoszą od 0,20% do 2,95%. Większe załamania niwelety wyokrąglono łukami kołowymi o promieniach od 1000 m do 5000m. Założono odwodnienie powierzchniowe w kierunku terenu istniejącego. W miejscu możliwego gromadzenia się wód deszczowych przy drodze zaprojektowano przydrożne rowy odwadniające o przekroju trapezowym. Projektowane rowy posiadają następujące parametry: - przekrój poprzeczny trapezowy, - pochylenie skarp 1:2, - głębokość rowu 40 cm, - szerokość rowu 30 cm. 8. Podczas robót ziemnych zakłada się do ponownego wbudowania około 40% ziemi pozyskanej z wykopów, tj. około 310m3. Zakłada się humusowanie projektowanych rowów odwadniających oraz skarp dojazdu 5-cio cm warstwą humusu. 9. Zaprojektowano wycinkę drzew kolidujących ze skrajnią projektowanej drogi leśnej. Wykonawca robót, w ciągu 10 dni od przekazania placu budowy, przy pomocy geodety wytyczy przebieg drogi i oznaczy drzewa do wycinki. Przebieg drogi i kolidujące z drogą drzewa muszą być tak oznaczone, aby możliwe było późniejsze wykonanie drogi wraz ze wszystkimi parametrami, takimi jak wyłukowania zjazdów, skrzyżowania, mijanki, pobocza, rowy, projektowane nasypy i wykopy. Wykonawca zgłosi Zamawiającemu zakończenie robót związanych z wytyczeniem przebiegu drogi i oznakowaniem drzew do wycinki. W ciągu 3 dni od zgłoszenia, Zamawiający dokona kontroli przeprowadzonych robót i, jeśli nie będzie miał uwag, przystąpi do wycinki drzew i wywozu drewna. Ze względów bezpieczeństwa, w okresie prowadzenia prac usuwania drzew zabrania się wykonywania prac budowlanych. Zamawiający zastrzega, że okres przeprowadzania prac usuwania drzew i wywozu drewna nie przekroczy 15 dni roboczych. Po wykonaniu w/w robót, Zamawiający niezwłocznie zawiadomi Wykonawcę o możliwości kontynuowania prac budowlanych. 10. Ze względu na skalę oraz zakres przedsięwzięcia nie przewiduje się negatywnego oddziaływania planowanej inwestycji na środowisko. Oddziaływanie na środowisko zamierzonej inwestycji będzie miało charakter wyłącznie lokalny. 11. Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy cały projekt wynieść w teren i sprawdzić zgodność rozwiązań projektowych z istniejącym terenem. W razie zmian podłoża należy dogęścić badania geologiczne. 12. Dokładny opis przedmiotu zamówienia znajduje się w n/w załącznikach: 1) Załącznik nr 10.2. - Dokumentacja projektowa, 2) Załącznik nr 11.2. - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, 3) Załącznik nr 12.2. - Przedmiar robót..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy robót, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego. Projekt budowlany i poszczególne pozycje z przedmiaru robót opisują rodzaj robót jakie Zamawiający przewiduje do realizacji w ramach zamówień uzupełniających. Podstawą do negocjacji ceny za zamówienie uzupełniające będzie złożony kosztorys ofertowy Wykonawcy w tym postępowaniu.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 8.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 15 000,00 zł (słownie złotych: piętnaście tysięcy gr. 00/100). 8.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 8.3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy: Bank: PKO BP S.A. O/Wałcz Nr rachunku: 53 1020 2847 0000 1402 0070 3231 z dopiskiem wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Realizacja kolejnego etapu zadania: Przebudowa dojazdów pożarowych i dróg leśnych o długości około 15,50 km na terenie Nadleśnictwa Mirosławiec - odcinek I o długości około 1,20 km oraz odcinek III o długości około 1,50 km 8.4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. Jeśli treść wnoszonego wadium będzie ograniczać w jakikolwiek sposób bezwarunkowy i na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego wypłatę wadium Zamawiający uzna, że wadium zostało nieskutecznie wniesione. 8.5. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem - określenie przedmiotu zamówienia, c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. 8.6. Zgodnie z art. 45 ust. 3 ustawy wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 8.7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 8.8. Wadium musi zabezpieczyć cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 8.9. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądza należy umieścić oryginał dokumentu w kopercie z ofertą nie łącząc trwale z ofertą. 8.10. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w dokumencie wadialnym musi być wyraźnie wskazane, w imieniu jakich podmiotów wadium jest wnoszone. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie uważa się za wniesione prawidłowo. 8.11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy Pzp. 8.12. Zgodnie z art. 46 ust 4a ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należącej do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8.13. Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Ocena spełniania warunku nastąpi według formuły spełnia-nie spełnia na podstawie dostarczonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Celem spełnienia warunków zawartych w art. 22 Pzp Wykonawca: a) w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia do wykonania zamówienia wykaże, że w okresie ostatnich 5-ciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej 2 (dwa) zadania polegające na wykonaniu robót budowlanych odpowiadających przedmiotowi zamówienia w zakresie remontu lub/i budowy dróg o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto każda robota oddzielnie (słownie złotych: jeden milion gr. 00/100). Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganej wartości porównywalnej.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Ocena spełniania warunku nastąpi według formuły spełnia-nie spełnia na podstawie dostarczonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Celem spełnienia warunków zawartych w art. 22 Pzp Wykonawca: w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Wykonawca wykaże, że dysponuje jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia lub równorzędne uprawniające do kierowania robotami budowlanymi. Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza: a) odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie b) odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, c) odpowiadające im uprawnienia wydane Obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. nr 2436, poz.1623 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. nr 63, poz.394 z późn. zm).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Ocena spełniania warunku nastąpi według formuły spełnia-nie spełnia na podstawie dostarczonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. formularz ofertowy przygotowany zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ; 2. jeżeli Wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części robót Podwykonawcy to musi wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 7 do SIWZ (jeżeli dotyczy); 3. pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik; 4. kosztorys ofertowy (brak kosztorysu ofertowego złożonego zgodnie z zapisami SIWZ spowoduje odrzucenie oferty) przygotowany wg wzoru stanowiącego załączniki nr 12.1. i 12.2. do SIWZ. 4. dowody dotyczące najważniejszych robót, określające, czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami o których mowa powyżej są: a) poświadczenie, b) inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. 5.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (w oryginale). Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów, żąda złożenia w ofercie stosownych dowodów w zakresie niezbędnym do udowodnienia, iż Wykonawca dysponuje zasobami niezbędnymi dla należytego wykonania danego zamówienia, w zależności od okoliczności przypadku, z którego korzysta Wykonawca. Dowodami tymi mogą być dokumenty dotyczące w szczególności: a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Wykonawca celem udowodnienia faktycznego, czynnego korzystania z zasobów innych podmiotów w szczególności może przedstawić w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia zawierające odpowiednio do okoliczności przypadku, z którego korzysta Wykonawca informacje określone w powyższych podpunktach od a) do d). Jeżeli w ocenie Zamawiającego informacje będą niewystarczające tj. Zamawiający uzna, iż Wykonawca w niewystarczający sposób udowodnił dysponowanie niezbędnymi zasobami podmiotów trzecich dla spełnienia warunków udziału w postępowaniu zażąda, odpowiednio do okoliczności, na podstawie art. 26 ust 3 Pzp odpowiednich dokumentów od Wykonawcy. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Okres rękojmi - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

16.3.Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych w tym paragrafie. 1. Zmianie może ulec termin realizacji przedmiotu umowy, o którym mowa w § 6 umowy, w przypadku: 1) wystąpienia robót dodatkowych, od wykonania których uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego, 2) wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych, wstrzymujących lub opóźniających realizację robót będących przedmiotem umowy, 3) wystąpienia wad dokumentacji projektowej skutkującej koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na termin wykonania umowy, 4) wystąpienia konieczności ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, 5) zmiany ilości jednostek przedmiarowych robót objętych umową, 6) zmiany technologiczne, w szczególności: a) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w szczególności sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, b) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategoria gruntu, kurzawka, itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, c) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, d) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, e) pojawienie się nowszej technologii wykonania robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, f) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót, 7) przestojów spowodowanych koniecznością usuwania nieumyślnych uszkodzeń istniejących urządzeń, nieoznaczonych w dokumentacji projektowej, 8) wstrzymania robót przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikających z winy stron umowy, 9) niemożności wykonywania robót, gdy obowiązujące przepisy nie dopuszczają do wykonania robót lub nakazują wstrzymanie robót z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, 10) wystąpienia opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechania przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, 11) zaistnienia innych okoliczności prawnych, ekonomicznych lub technicznych, skutkujących niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z jej postanowieniami, 12) wystąpienia zdarzenia losowego mającego charakter siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami. 2. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z w/w okoliczności termin realizacji przedmiotu zamówienia może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności, tj. o okres opóźniający lub wstrzymujący realizację zamówienia potwierdzony przez Zamawiającego i inspektora nadzoru inwestorskiego. 3. Dopuszcza się zmianę osób sprawujących funkcje na budowie, o których mowa w § 4 ust. 2 i § 5 umowy w następujących przypadkach: 1) nie wywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy, 2) jeżeli zmiana tych osób stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy. 4. Zamawiający dopuszcza zmianę osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, pod warunkiem, że zaproponowana przez Wykonawcę, na dane stanowisko, osoba wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż Zamawiający określił na etapie postępowania o zamówienie publiczne. 5. Termin zakończenia prac określony w § 6 umowy może ulec skróceniu za zgodą Stron. 6. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany albo rezygnacji przez Wykonawcę z Podwykonawców biorących udział w realizacji umowy, o których mowa w art. 26 ust. 2 b Prawa zamówień publicznych, za pomocą których Wykonawca wykazał spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 22 ust. Prawa zamówień publicznych. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia wymagania, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp oraz w SIWZ w stopniu nie mniejszym niż wymagany w toku postępowania o udzielenie zamówienia. 7. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.): 1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), 2) zmiany danych teleadresowych, 3) zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami, 4) zmiany będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron Umowy. Zmiany określone w pkt. od 1 do 4 nie wymagają obowiązku sporządzenia aneksu do umowy. 8. Wykonawca nie wprowadzi jakichkolwiek zmian bez polecenia i zgody Zamawiającego. 9. Wszelkie zmiany umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy w formie pisemnej w drodze aneksu Umowy, pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_miroslawiec
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Biuro Nadleśnictwa Mirosławiec ul. Wolności 30 w Mirosławcu, 78-650 Mirosławiec pok. nr 15.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.04.2016 godzina 12:30, miejsce: Biuro Nadleśnictwa Mirosławiec ul. Wolności 30 w Mirosławcu, 78-650 Mirosławiec pok. nr 1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.