Biłgoraj: Wykonanie przebudowy stadionu lekkoatletycznego na terenie OSiR w Biłgoraju
Numer ogłoszenia: 86359 - 2014; data zamieszczenia: 18.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Biłgoraj , Plac Wolności 16, 23-400 Biłgoraj, woj. lubelskie, tel. 84 6869600, faks 84 6869665.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bilgoraj.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie przebudowy stadionu lekkoatletycznego na terenie OSiR w Biłgoraju.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. Przebudowa stadionu lekkoatletycznego na terenie OSiR w Biłgoraju Zakres prac: W ramach przebudowa stadionu lekkoatletycznego, który po przebudowie będzie stadionem lekkoatletycznym kat. V, przewiduje się miedzy innymi wykonanie n/w zakresu obiektów i robót: A. Bieżnia 6-cio torowa 400 m. o nawierzchni poliuretanowej - konkurencje biegowe. B. Konkurencje techniczne w zakolach bieżni nawierzchnia poliuretanowa w tym : - Skok wzwyż - Skok w dal i trójskok - Pchnięcie kulą - Rzut oszczepem - Rzut młotem i dyskiem C. Boisko piłkarskie trawiaste o wym. 103 x 64 m A. Bieżnia lekkoatletyczna z nawierzchnią poliuretanową: Minimalne parametry nawierzchni poliuretanowej typu sandwich posiadającej certyfikat IAAF: Grubość: min. 13 mm, pogrubienia zgodnie z projektem Wytrzymałość na rozciąganie (MPa): większa równa 0,8 Wydłużenie względne przy rozciąganiu (procent): 80 plus/minus 8 wytrzymałość na rozdzieranie (N): >100 Ścieralność, aparat Stuttgart (mm): mniejsza równa 0,40 Odporność na działanie zmiennych cykli - wygląd: bez zmian - przyrost masy (procent): mniejsza równa 0,60 Mrozoodporność - wygląd powierzchni: bez zmian - przyrost masy (procent): mniejsza równa 0,3 Przyczepność do podkładu (MPa) - asfaltobetonowego: większa równa 0,50 Odporność na uderzenie (mm2): 500 - 720 Twardość Shorea typ A [o]: 47 plus minus 7 Zmiana wymiarów w temp. 60oC (procent): mniejsza równ 0,02 Deformacja pionowa w temp. 23stopni C (mm): max. 1,8 Odporność na starzenie (nr skali szarej): min. 5 Przepuszczalność : nieprzepuszczalna Nominalna długość bieżni będzie wynosić 400 m. Bieżnia składa się z dwóch prostych i dwóch wiraży, których promienie będą sobie równe. Od strony wewnętrznej będzie ograniczona elementami systemowego odwodnienia szczelinowego np. Aco Sport. Nachylenie poprzeczne bieżni będzie wynosić 1 %, a nachylenie podłużne, mierzone w kierunku biegu 0,1 %. Dokładny opis technologii wykonania bieżni znajduje się w opisie technicznym projektu. Odwodnienie bieżni: Do odwodnienia bieżni lekkoatletycznej projektuje się korytka szczelinowe. Oprócz funkcji odwodnienia system będzie spełniać rolę linii ograniczającej bieżnię od strony wewnętrznej - zgodnie z przepisami IAAF. W zależności od potrzeby mogą zostać pokryte 13 mm warstwą sztucznej nawierzchni lub zostać wyposażone w przykrycia z tworzywa sztucznego czy w nakładany profil elastyczny (strefy przejściowe). Rów z wodą dla konkurencji biegu z przeszkodami: Długość rowu z wodą, włącznie z przeszkodą (barierą), będzie wynosić 3.66 m , a szerokość - 3.66 m . Powierzchnia dna rowu z wodą będzie wykonana z tworzywa syntetycznego lub przykryta matą o wystarczającej grubości, celem zapewnienia bezpiecznego lądowania i oparcia kolców butów zawodników. Głębokość rowu od strony przeszkody (bariery) powinna wynosić 50 cm, na długości około 30 cm B. Konkurencje lekkoatletyczne uzupełniające: -Skok wzwyż: Minimalna długość rozbiegu wyniesie, co najmniej 15 m. Na ostatnich 3 metrach nawierzchnia rozbiegu, włącznie z miejscem odbicia, ma być pogrubiona, co najmniej do 20mm. -Skok w dal i trójskok: Długość rozbiegu - mierzona od odpowiedniego miejsca odbicia do końca rozbiegu - będzie wynosić zarówno dla skoku w dal jak i trójskoku, co najmniej 40 m, co oznacza, że zaprojektowana skocznia dla skoku w dal (rozbieg + zeskocznia) musi mieć minimalną długość 50 m, a skocznia dla trójskoku musi mieć minimalną długość 61m. Szerokość rozbiegu 1,22m +- 0,01m. -Pchnięcie kulą: Rzutnia do pchnięcia kulą oprócz koła o średnicy 2,135 m z zamontowanym progiem (mającym kształt łuku, którego krawędź wewnętrzna powinna pokrywać się z wewnętrzną krawędzią obręczy) należy zapewnić sektor rzutów o minimalnej długości ok. 20 m. -Rzut młotem i dyskiem: Rzutnia do rzutu dyskiem i młotem została zaprojektowana, jako rzutnia z jednym koncentrycznym kołem o średnicy 2,50 m, w którym dla przeprowadzenia konkursu rzutu młotem montuje się pierścień redukcyjny zmniejszający średnicę koła do 2,135 m. W obydwóch konkurencjach zaprojektowano taki sam sektor rzutów - wycinek koła o kącie 34,92°. Mając na uwadze fakt, że obydwa rzuty - dla zapewnienia bezpieczeństwa zawodnikom i sędziom muszą być wykonywane z klatki ochronnej. -Rzut oszczepem Rzutnia do rzutu oszczepem składa się z rozbiegu o szerokości 4 m i długości od 30 m do 33,5 m oraz z sektora rzutów o kącie ok. 29°. C. Boisko piłkarskie trawiaste o wym. 103 x 64 m: Istniejące boisko piłkarskie o wym. 64,0 x 103 m z nawierzchnią trawiastą przeznaczone do modernizacji wraz ze strefami bezpieczeństwa linii bramkowych i autowych Konstrukcja nawierzchni boiska trawiastego: 1) spadki w układzie kopertowym 0,5% z poziomymi brzegami boiska, 2) warstwy boiska - utwardzenie i zagęszczenie gruntu rodzimego - niwelowanie i zagęszczenie dna boiska zgodnie z projektowanymi spadkami po wcześniejszym zdjęciu humusu i przepchaniu mas ziemnych wraz z wywozem nadmiaru lub dowozem niedoboru); - wykonanie drenażu rurowego, - wykonanie drenażu warstwowego z pospółki lub piasku (warstwa o grubości średnio 37,5 cm na całej powierzchni boiska) - wykonanie specjalnej mieszanki ziemno-piaskowej poza miejscem wbudowania i jej rozłożenie jako podłoża pod trawnik sportowy. Pod siew daje się 15 cm substratu. Ziemia powinna być przesiana i wymieszana w mieszarce bębnowej o średnicy sita max 2 cm. Dobranie składu mieszanki musi gwarantować zachowanie przepuszczalności wodnej podłoża zgodnie z normą DIN 18035, - założenie sytemu nawadniającego, - wykonanie nawierzchni trawiastej poprzez siew wgłębny nasion traw, - pielęgnacja murawy po jej założeniu polegająca na wgłębnym spulchnianiu maszyną aktywną kołkami o średnicy ok. 16mm w ilości ok. 100 szt/m2 do głębokości 20 cm, nawożenie podlewanie. 3) opis drenażu: - drenaż typu jodełka o szerokości rowu 40 cm, - rów drenarski bez podsypki wypełniony rurą drenarską fi 80 lub 100 mm i zasypany pospółką lub częściowo żwirem, - dren powinien iść również za bramką i obwodowo przy bieżni, - wypełnienie pospółką rowu drenarskiego powinno połączyć się z warstwą z pospółki w drenażu poziomym. D. Ogrodzenie niskie bieżni: Ogrodzenie palisadowe wys. 100 cm o dużej wytrzymałości i jakości z elementów panelowych. Słupki stalowe o profilu zamkniętym 60x60 mm mocowane w fundamencie betonowym. W ogrodzeniu przewidziano bramki i furtki. E. Ogrodzenie wysokie zewnętrzne: Zaprojektowano ogrodzenie zewnętrzne wysokie o dwóch wysokościach h=220 cm i h=400 cm, Ogrodzenie zaprojektowano jako panelowe. W ogrodzeniu zaprojektowano bramki i furtki. F. Roboty rozbiórkowe, przygotowawcze i pozostałe towarzyszące: W ramach robót przewiduje się wykonanie wycinki drzew, rozbiórkę i utylizacje trybun przeznaczonych do rozbiórki, rozebranie istniejących ogrodzeń, rozebranie nawierzchni istniej bieżni żużlowej z odwiezieniem wszystkich materiałów pochodzących z rozbiórek w miejsce wskazane przez inwestora na odległość do 1km. G. Roboty branży elektrycznej i teletechnicznej: W ramach obiektów i robót branży elektrycznej przewiduje się wykonanie: 1. Zalicznikowej linii kablowej zasilającej tablicę informacyjną 2. Dostawa i montaż tablicy informacyjnej LED dla dwóch dyscyplin stadionowych tj. piłki nożnej i lekkoatletyki o n/w minimalnych parametrach, jakie powinna wyświetlać tablica: - wynik spotkania piłkarskiego (GOSCIE - GOSPODARZE) - czas trwania spotkania piłkarskiego - aktualny czas bieżący (data, godziny, minuty) - czas trwania konkurencji lekkoatletycznej (np. biegu) - moduł wyświetlający nazwy drużyn i zawodników oraz reklamy - warunki pogodowe - temperatura powietrza (ew. siła i kierunek wiatru, wilgotność itp.) 3. Oświetlenia bieżni 4. Kanalizacji kablowej 5. Zasilenie tablic elektronicznych lekkoatletycznych 5kpl. H. Instalacje sanitarne zewnętrzne: W ramach obiektów i robót branży sanitarnej przewiduje się wykonanie: - kanalizacji deszczowej odprowadzającej wody drenarskie z odwodnienia boiska i bieżni - instalacji nawadniania murawy boiska I. Dostawa i montaż osprzętu do konkurencji sportowych. J. Dostawa wyposażenia ruchomego. K. Inwentaryzacje geodezyjne powykonawcze, certyfikaty Uzyskanie certyfikatu PZLA dla stadionu kategorii V, certyfikatu IAAF na nawierzchnie i urządzenia, dokumentacja powykonawcza, wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej, sytuacyjno-wysokosciowej wszystkich obiektów i urządzeń oraz uzbrojenia podziemnego wykonanych i przebudowanych w ramach zadania inwestycyjnego. Dokładny zakres określony jest w dokumentacji projektowej, oraz pomocniczo w załączonym przedmiarze robót. UWAGA !!! 1. W czasie wykonywania robót Wykonawca zapewni możliwość dojazdu do eksploatowanych obiektów OSIR. 2. Materiały rozbiórkowe oraz nadmiar urobku ziemnego - własność Inwestora - Wykonawca wywiezie w miejsce wskazane przez Zamawiającego. 3. Tymczasowy dojazd na plac budowy wykonawca wykona od strony wschodniej stadionu przez teren istniejącej drogi nieutwardzonej (polnej) oraz teren działek stanowiących własność inwestora. 4. Wykonawca ogrodzi teren budowy od strony zachodniej i południowej zgodnie z obowiązującymi przepisami dla zapewnienia bezpieczeństwa w użytkowaniu hali sportowej oraz pozostałych obiektów pozostających w eksploatacji OSIR. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia lub innych dokumentach załączonych do niniejszej SIWZ opisano przedmiot zamówienia ze wskazaniem określeń/oznaczeń, o których mowa w art. 29 ust 3 i art. 30 ust 1- 3 Prawa zamówień publicznych, należy przyjąć, że wskazaniu takiemu towarzyszy określenie lub równoważny, równoważne opisywanym. Towary materiały urządzenia/rozwiązania równoważne w stosunku do towarów materiałów urządzeń rozwiązań opisanych w dokumentacji przetargowej za pomocą wskazań określonych w art. 29 ust 3 i art. 30 ust 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych to towary materiałyurządzenia rozwiązania o parametrach technicznych równych lub lepszych niż określone w dokumentacji przetargowej. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest zobowiązany wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. UWAGA: Wprowadza się możliwość wykonania robót zamiennych nieskutkujących wykroczeniem poza przedmiot zamówienia określony w SIWZ. Zamienność powyższa będzie możliwa stosownie do zaistniałych zmian warunków realizacji robót i pod warunkiem nie zwiększania wynagrodzenia. W przypadku zmniejszenia umownego zakresu robót, należne wynagrodzenie umowne ulegnie zmianie proporcjonalnie do zakresu wprowadzonych zmian..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w wysokości nie większej niż 35 % zamówienia podstawowego zgodnie z przypisami ustawy PZP, polegających na przebudowie ogrodzenia, ciągów komunikacyjnych, nagłośnienia i monitoringu.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.11.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1 Każdy wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, przelewem na konto bankowe Zamawiającego, prowadzone w Banku PKO BP O/Biłgoraj, Nr konta bankowego 72 1020 5385 0000 9202 0004 2549 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275, ze zm.). 2 Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: WADIUM PRZETARGOWE - PRZEBUDOWA STADIONU 3 W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż w pieniądzu, wymagane jest dołączenie do oferty dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa w punkcie 3 ppkt 2)-5) SIWZ muszą zawierać określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wszystkie przypadki utraty wadium przez Wykonawcę określone w art.46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Kserokopię dokumentów potwierdzających wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, natomiast oryginał gwarancji/poręczenia należy umieścić w ofercie w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z zapisami ustawy. 4 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 5 Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt 12 6 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7 Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8 Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesienie wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 9 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 10 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie , o którym mowa w art. 26 ust 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 11 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - zał. nr 2 do SIWZ
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej wykonał i prawidłowo ukończył dwie roboty budowlaną polegającą na budowie, remoncie, przebudowie modernizacji stadionu z boiskiem piłkarskim i bieżnią tartanową o wartości minimum 1 250 000,00 zł. każda w ramach jednego zadania (zamówienia, kontraktu, umowy), z podaniem ich rodzaju i wartość, daty i miejsca wykonania oraz załaczeniem dowodów, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujący, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - zał. nr 2 do SIWZ
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek ten za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednim do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi wraz z ofertą wykaz osób na funkcje wymienione poniżej, które spełniają następujące wymagania: a) Jedną osobą na stanowisko Kierownika Budowy, która posiadać będzie uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno - budowlanej w rozumieniu przepisów Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r nr 83, poz.578 ze zmian.)Dopuszcza się uprawnienia równoważne do powyższych wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. b) Jedną osobą na stanowisko Kierownika Robót w specjalności instalacyjnej, która posiadać będzie uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych drogowej w rozumieniu przepisów Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r nr 83, poz.578 ze zmian.)Dopuszcza się uprawnienia równoważne do powyższych wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. c) Jedna osobą na stanowisko Kierownika Robót w w specjalności instalacyjnej, która posiadać będzie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w rozumieniu przepisów Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r nr 83, poz.578 ze zmian.)Dopuszcza się uprawnienia równoważne do powyższych wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. d) Jedna osobą na stanowisko Kierownika Robót w w specjalności drogowej, która posiadać będzie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie budowy dróg w rozumieniu przepisów Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r nr 83, poz.578 ze zmian.)Dopuszcza się uprawnienia równoważne do powyższych wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. Za ważne uznaje się uprawnienia wydane również przez inne niż Rzeczpospolita Polska państwa Unii Europejskiej, Konfederację Szwajcarską, państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, na podstawie ustawy z dnia 18 marca 2008 r o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. nr 63 poz. 394) oraz art. 20a ust 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządzie architektów, inżynierów budownictwa i urbanistów (Dz.U. z 2001 r. Nr 5 poz.42 ze zm)
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - zał. nr 2 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1 Do formularza oferty należy dołączyć: - Dokumenty i oświadczenia określone w dziale VI SIWZ - Dowód wpłaty wadium określone w dziale VIII SIWZ - Pełnomocnictwa - jeżeli dotyczy - zobowiązanie innych podmiotów-jeżeli dotyczy. Przed podpisaniem umowy Zamawiający żąda przedłożenia: - Kosztorysu ofertowego - harmonogramu rzeczowo-finansowego
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
§ 32. 1. Strony przewidują możliwość dokonani zmiany istotnych postanowień umowy i określają warunki zmiany 1.1. Zmiana terminu przewidzianego na zrealizowanie przedmiotu zamówienia: a. wstrzymanie realizacji przedmiotu umowy przez Zamawiającego; ze względu na czynniki, których Zamawiający nie mógł przewidzieć, b. inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością wykonania przedmiotu umowy w ustalonym terminie oraz czynniki o charakterze siły wyższej W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych wyżej, termin przewidziany na zrealizowanie przedmiotu umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 1.2 Zmiana zakresu robót i wynagrodzenia umownego w przypadku: a)ograniczenia finansowego po stronie zamawiającego z przyczyn od niego niezależnych, b)zmiany sposobu spełnienia świadczenia. Zmiany technologiczne, spowodowane koniecznością zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdy zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy. c) Zamawiający dopuszcza możliwość ograniczenia zakresu robót i obniżenia wynagrodzenia w sytuacji której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy a nie powstałych z winy Zamawiającego ani Wykonawcy. d)zmiana ustawowej stawki VAT na realizowany przedmiot umowy W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionej wyżej wynagrodzenie umowne może zostać zmienione, zmiana może polegać na zwiększeniu lub zmniejszeniu wynagrodzenia w związku ze zmianą stawki podatku VAT oraz może dotyczyć wyłącznie robót, które w harmonogramie rzeczowo- finansowym przewidziano do realizacji po terminie zmiany stawki VAT (w przypadku zwiększenia stawki podatku VAT) lub robót jeszcze niewykonanych (w przypadku zmniejszenia stawki podatku VAT) - 1.3 Zmiana umowy w zakresie danych teleadresowych, związanych z obsługą administracyjno- organizacyjną / np. zmiana nr rachunku bankowego / 1.4 Zmiana umowy w zakresie wynikającym z umowy o dofinansowanie zadania zawartej pomiędzy Zamawiającym a jednostką udzielającą dofinansowania.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: umbilgoraj.bip.lubelskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Biłgoraj
Plac Wolniści 16
23-400 Biłgoraj.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.05.2014 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta Biłgoraj Plac Wolniści 16 23-400 Biłgoraj (pok. nr 13 - sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1.Zamówienie realizowane będzie ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej. 2. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru powierzenia zamówienia podwykonawcy, Zamawiający żąda: 1.Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawie Prawo zamówień Publicznych z dn. 29 stycznia 2004 r - tekst jednolity ( tj. Dz. U. z 2013 poz. 907, 984, 1047 i 1473), w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 w ustawie Prawo zamówień Publicznych z dn. 29 stycznia 2004 r - tekst jednolity ( tj. Dz. U. z 2013 poz. 907, 984, 1047 i 1473) 2.Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawie Prawo zamówień Publicznych z dn. 29 stycznia 2004 r - tekst jednolity ( tj. Dz. U. z 2013 poz. 907, 984, 1047 i 1473), w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 w ustawie Prawo zamówień Publicznych z dn. 29 stycznia 2004 r - tekst jednolity . ( tj. Dz. U. z 2013 poz. 907, 984, 1047 i 1473), wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3.Termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej. 4,Umowa o podwykonawstwo powinna być dokonana w formie pisemnej- należy przez to rozumieć umowę o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane stanowiące część zamówienia publicznego, zawartą między wybranym przez zamawiającego wykonawcą a innym podmiotem (podwykonawcą), a w przypadku zamówień publicznych na roboty budowlane także między podwykonawcą a dalszym podwykonawcą lub między dalszymi podwykonawcami. 5. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu: a) przedmiot umowy ma być tożsamy z przedmiotem zamówienia Zamawiającego, b) umowa z podwykonawcą lub dalszym podwykonawcą nie będzie zawierała dłuższego terminu realizacji niż z generalnym Wykonawcą, c) kary umowne nie będą wyższe niż w umowie zawartej z generalnym Wykonawcą, d) niespełnienia wymagań określonych w SIWZ, e) zakres robót powierzanych podwykonawcy i termin ich wykonania, f) kwotę wynagrodzenia za wykonane roboty i warunki dokonania płatności wynagrodzenia, 6.Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za roboty wykonane przez Podwykonawców..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z BIŁGORAJA
- DOSTAWA MATERIAŁÓW I USŁUG DLA POTRZEB BIEŻĄCEGO UTRZYMANIA PRZEJEZDNOŚCI DRÓG O NAWIERZCHNI NIEULEPSZONEJ W 2024/2025 ROKU
- Modernizacja ciepłowni BPEC Sp. z o.o. Etap I poprzez nadbudowę zeroemisyjnym źródłem ciepła z pompą ciepła odzyskującą ciepło ze ścieków i instalacją fotowoltaiczną
- BUDOWA ZESPOŁU BOISK SPORTOWYCH PRZY ZESPOLE SZKÓŁ LEŚNYCH W BIŁGORAJU - ETAP VI
więcej: przetargi w Biłgoraju »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa ulicy Bohaterów Westerplatte wraz z przebudową drogi gminnej nr 747555P Pogorzela - Głuchów w Pogorzeli.
- "Poprawa efektywności energetycznej budynku Teatru Lalki i Aktora w Wałbrzychu poprzez termomodernizację i remont" w zakresie wykonania remontu foyer
- Rozbudowa instalacji gazów medycznych na Oddziale Chorób Wewnętrznych Zespołu Opieki Zdrowotnej w Bolesławcu
- "Budowa zewnętrznej windy wraz z platformą dojazdowa przystosowaną dla potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni"
- Remont istniejącego placu zabaw, położonego przy ulicy Popiełuszki 3 w Strzelinie w ramach zadania pn.: "Utworzenie nowych miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 w ramach programu "Maluch +"
- Remont części pomieszczeń i klatki schodowej oraz wykonanie instalacji p.poż. w budynku nr 1 OSW nr 2 dla Niesłyszących i Słabosłyszących im. Jana Siestrzyńskiego w Wejherowie
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.