eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gronowo Elbląskie › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Gronowo Elbląskie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-04-18

Gronowo Elbląskie: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Gronowo Elbląskie
Numer ogłoszenia: 86339 - 2014; data zamieszczenia: 18.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gronowo Elbląskie , ul. Łączności 3, 82-335 Gronowo Elbląskie, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 055 2315623, faks 055 2315623.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Gronowo Elbląskie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Gronowo Elbląskie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1.Odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych oraz odpadów pozostałych po segregacji (kod 200301) będzie się odbywała bezpośrednio od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej. Właściciel nieruchomości umożliwi Wykonawcy swobodny dostęp do pojemnika na odpady. Jeżeli nieruchomość nie jest wyposażona w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych lub odpadów pozostałych po segregacji Wykonawca na wniosek właściciela nieruchomości ma obowiązek takowy dostarczyć wówczas koszt pojemnika pokrywa właściciel nieruchomości bezpośrednio u Wykonawcy. Pojemniki muszą być szczelne, zamykane oraz zapewniać zebranie wszystkich odpadów z terenu nieruchomości w okresie między kolejnymi wywozami. Pojemniki do gromadzenia odpadów zmieszanych oraz odpadów pozostałych po segregacji ustala się o pojemności w dm3: 110, 120, 240. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych oraz odpadów pozostałych po segregacji - nie mniej niż 1 raz na dwa tygodnie. Jeżeli ustawienie pojemników do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych jest niemożliwe lub utrudnione, właściciele nieruchomości mogą, po uzgodnieniu z Wykonawcą, stosować do zbiórki tych odpadów worki o pojemności 120 dm3. Odbiór odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę, zatwierdzonym przez Zamawiającego i podanym do ogólnej wiadomości, w tym również udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego. 2.Odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych oraz odpadów pozostałych po segregacji (kod 200301) w terenie zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie poprzez ustawione pojemniki-kontenery we wskazanych miejscach zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. Właściciel nieruchomości/zarządca umożliwi Wykonawcy swobodny dostęp do pojemników-kontenerów służących do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych lub odpadów pozostałych po segregacji. Jeżeli nieruchomość nie jest wyposażona w pojemniki-kontenery do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych lub odpadów pozostałych po segregacji Wykonawca na wniosek właściciela nieruchomości/zarządcy ma obowiązek takowe dostarczyć - koszt wyposażenia nieruchomości w pojemniki-kontenery pokrywa właściciel nieruchomości/zarządca bezpośrednio u Wykonawcy. Pojemniki-kontenery muszą być szczelne, zamykane oraz zapewniać zebranie wszystkich odpadów z terenu nieruchomości w okresie między kolejnymi wywozami. Pojemniki do gromadzenia odpadów zmieszanych lub odpadów pozostałych po segregacji ustala się o pojemności w dm3: 110, 120, 240 i 1100. Kontenery do gromadzenia odpadów ustala się o pojemności: 5m3, 7m3, 10m3. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych oraz odpadów pozostałych po segregacji -1 raz na tydzień. W/w odpady przekazywane będą przez mieszkańców we własnym zakresie do wyznaczonych miejsc. Odbiór odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę, zatwierdzonym przez Zamawiającego i podanym do ogólnej wiadomości, w tym również udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego. 3.Selektywne odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy następujących frakcji odpadów tj.: -papier i tektura, kod 200101, 150101 -szkła, opakowania ze szkła, kod 200102,150107 -metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe kod 200140, 200139, 150104, 150102, 150105, 150106, odbywać się będzie poprzez ustawienie co najmniej jednego zestawu składającego się z trzech pojemników (makulatura, tworzywo, szkło) we wskazanych miejscach zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest do dostarczenia i ustawienia w/w pojemników we wskazanych miejscach. Pojemniki do gromadzenia odpadów selektywnie zebranych ustala się o pojemności w dm3: 1100 oraz 2500, oznaczonych odpowiednio do każdej frakcji odpadów: -kolor niebieski lub napis Makulatura - pojemniki przeznaczone do gromadzenia odpadów z papieru oraz makulatury, częstotliwość wywozu nie mniejsza niż: 1 raz na kwartał, -kolor żółty lub napis Tworzywo - pojemnik przeznaczony do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych, metali oraz opakowań wielomateriałowych, częstotliwość wywozu nie mniejsza niż: 1 raz na dwa tygodnie, -kolor zielony lub napis Szkło - pojemnik przeznaczony do gromadzenia odpadów ze szkła bezbarwnego oraz kolorowego, częstotliwość wywozu nie mniejsza niż: 1 raz na miesiąc. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany wielkości pojemników i częstotliwość wywozu w/w odpadów komunalnych segregowanych. W/w odpady przekazywane będą przez mieszkańców we własnym zakresie do wyznaczonych miejsc. Odbiór odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę, zatwierdzonym przez Zamawiającego i podanym do ogólnej wiadomości, w tym również udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania wszystkich odpadów selektywnie zebranych. 4.Selektywne odbieranie i zagospodarowanie odpadów z terenu gminy frakcji - przeterminowane leki (kod 200131*, 200132) odbywać się będzie poprzez ustawienie pojemnika do gromadzenia odpadów we wskazanej aptece. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia i ustawienia pojemnika we wskazanej aptece - VERBENA w Gronowie Elbląskim. Częstotliwość wywozu wg zgłoszenia do Wykonawcy. W/w odpady są przekazywane przez mieszkańców we własnym zakresie do wyznaczonego miejsca. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania wszystkich odpadów selektywnie zebranych. 5.Selektywne odbieranie i zagospodarowanie odpadów z terenu gminy frakcji: a)zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny kod 200121*, 200135, 200136, 200123* b)zużyte baterie i akumulatory kod 200133*, 200134 c)odpady budowlane i rozbiórkowe kod 170101, 170102, 170103, 170107, 200399 d)meble i inne odpady wielkogabarytowe kod 200307, e)zużyte opony 160103, f)chemikalia w tym opakowania po chemikaliach kod 150110*, 200113*, 200114*, 200115*, 200119*, 200127*, 200129*, g)odpady zielone kod 200201, h)odpady ulegające biodegradacji inne niż zielone kod 200201, 200108, i)papier i tektura kod 150101, 200101 j)metal kod 150104, 200140, k)tworzywa sztuczne kod 150102, 170203, 200139, l)szkło i opakowania ze szkła kod 150107, 200102, m)opakowania wielomateriałowe kod 150105, n)odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach 200399 odbywać się będzie poprzez ustawione pojemniki-kontenery do gromadzenia odpadów w punkcje selektywnego zbierania odpadów komunalnych zlokalizowanym w Gronowie Elbląskim ul. Łączności 3. Mieszkańcy zamieszkałych nieruchomości na terenie Gminy Gronowo Elbląskie będą mogli dostarczać nieodpłatnie i na własny koszt w/w frakcje odpadów do punktu. Wykonawca wyposaży punkt w niezbędną ilość urządzeń w tym pojemniki i kontenery umożliwiające prawidłowy odbiór i zagospodarowanie dostarczonych do niego odpadów w sposób zgodny z wymogami obowiązującego w tym zakresie prawa. Odbieranie odpadów komunalnych winno być na bieżąco, po zapełnieniu kontenerów-pojemników. Wykonawca zobowiązany jest do utworzenia punktu, odbioru i zagospodarowania wszystkich odpadów selektywnie zebranych. Zamawiający zapewni obsługę punktu, poprzez wyznaczenie miejsca do usytuowania pojemników-kontenerów, zamykanie i otwieranie punktu. Ponadto wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów wielkogabarytowych 1 raz w ciągu trwania umowy na w miesiącu październiku bezpośrednio od mieszkańców. Odpady wielkogabarytowe będą wystawiane przez mieszkańców w systemie do krawężnika. Odbiór odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę, zatwierdzonym przez Zamawiającego i podanym do ogólnej wiadomości, w tym również udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego. 6.Wymagania dla pojazdów i urządzeń, którymi Wykonawca ma obowiązek realizować przedmiot zamówienia: 1.Wykonawca odbierający odpady komunalne przez cały okres realizacji zamówienia, zobowiązany jest dysponować pojazdami sprawnymi technicznie, zarejestrowanymi i dopuszczonymi do ruchu drogowego, przystosowanych do odbierania: zmieszanych odpadów komunalnych, selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, odpadów komunalnych gromadzonych w kontenerach. 2.W przypadku wystąpienia awarii pojazdów, Wykonawca ma obowiązek zapewnić pojazd zastępczy o tych samych parametrach. 3.Pojazdy przeznaczone do realizacji zamówienia winny być oznakowane w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy poprzez umieszczenie na nich nazwy firmy, adresu i numeru telefonu. 4.Pojazdy muszą spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości(Dz. U. 2013, poz. 122) w zakresie wyposażenia i wymagań technicznych umożliwiających odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów. 5.Zaplecze techniczne - baza magazynowo-transportowa Wykonawca musi spełnić wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości(Dz. U. 2013, poz. 122). 7.Obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji zamówienia: 1.Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia przez cały okres wykonywania usług wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych oraz zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2.Wykonawca zobowiązany jest przed podpisaniem umowy do posiadania wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w Gminie Gronowo Elbląskie. 3.Wykonawca zobowiązany jest do przekazania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z ustawą o odpadach lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami. 4.Wykonawca odbierający od właścicieli nieruchomości odpady komunalne zmieszane, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, zobowiązany jest do ich przekazania do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o., ul. Mazurska 42, 82-300 Elbląg. 5.W przypadku, gdy regionalna instalacja przetwarzania odpadów komunalnych ulegnie awarii lub z innych przyczyn nie będzie mogła przyjmować odpadów Wykonawca jest zobowiązany w ramach obowiązującej ceny dostarczyć odpady do instalacji zastępczej. 6.Wykonawca na wniosek właściciela nieruchomości zobowiązany jest do umożliwienia wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych lub odpadów pozostałych po segregacji w okresie obowiązywania umowy. 7.Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wszystkich pojemników do selektywnego zbierania odpadów w ramach wykonania niniejszego zamówienia. 8.Pojemniki stanowiące własność Wykonawcy powinny być poddane dezynfekcji przynajmniej raz w roku. 9.Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów wielkogabarytowych 1 raz w ciągu trwania umowy w miesiącu październiku bezpośrednio od mieszkańców. Powyższe odpady będą wystawiane przez mieszkańców w systemie do krawężnika. 10.Zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie. 11.Porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 12.Dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktu zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp.. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 13.Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogram wywozu odpadów komunalnych(w formie papierowej i elektronicznej), który dostarczy Zamawiającemu, a Zamawiający umieści go na stronie internetowej urzędu. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia harmonogramu wywozu Zamawiającemu na okres od dnia podpisania umowy do 31.12.2014 r. na 2 dni przed podpisaniem umowy. Odbiór odpadów komunalnych nie może odbywać się w niedzielę i święta oraz po godzinie 18:00. W przypadku gdy dzień odbioru odpadów przypada na dzień świąteczny, dniem odbioru jest pierwszy kolejny dzień nie będący świętem lub niedzielą. 14.Harmonogramy wywozu odpadów sporządzone przez Wykonawcę muszą uwzględniać stopień napełnienia pojemników/kontenerów, względów sanitarnych oraz potrzeb właścicieli nieruchomości. 15.Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej i akceptację Zamawiającego. 16.Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i normami. 17.Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. 18.Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania niezwłocznie informacji dotyczących realizacji umowy na każde żądanie Zamawiającego, nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych od dnia otrzymania zapytania. 19.Wykonawcę obowiązuje bezwzględny zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 20.Wykonawca ma obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, tj. sporządzanie kwartalnych sprawozdań zawierających: 1)informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały one przekazane, 2)informacja o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: a)przekazanych do składowania na składowisku odpadów, b)nie przekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania. 3)liczba właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne, 4)wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem. Sprawozdanie należy przekazać Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. 21.Wykonawca przedkłada Zamawiającemu w terminie składania pierwszego sprawozdania - wykaz wszystkich posesji od których zostały odebrane odpady komunalne, wraz ze wskazaniem ilości i pojemności pojemników z jakich od nich odpady odebrano. W terminie kolejnych sprawozdań - wykaz posesji, które nie były zamieszczone we wcześniejszym wykazie, a odebrano z nich w okresie objętym sprawozdaniem odpady komunalne wraz ze wskazaniem ilości i pojemności pojemników z jakich odpady odebrano. 22.Wykonawca ma obowiązek sporządzania i przedstawiania Wójtowi Gminy Gronowo Elbląskie miesięcznych raportów zawierających informacje o ilości odebranych odpadów z podziałem na frakcje, sposobach ich zagospodarowania oraz adresach nieruchomości, od których zostały odebrane odpady łącznie z danymi z miejsc i punktu selektywnej zbiórki. Raporty muszą być przekazywane w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych i załączane do faktur. 23.Wykonawca zobowiązany jest w uzasadnionych wypadkach, na żądanie Zamawiającego przedstawić kopie dowodów dostarczania odpadów do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania, tj. karty ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów. 24.Wykonawca zobowiązany jest okazać na żądanie Zamawiającego wszystkich dokumentów potwierdzających wykonanie zamówienia zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. 25.Wykonawca wyznaczy koordynatora umowy, który będzie dostępny pod nr telefonu w dni robocze w godzinach od 8:00 do 15:00. 26.Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Zamawiającego o wszystkich nieprawidłowościach związanych z postępowaniem z odpadami na terenie nieruchomości, z których odbierane są odpady komunalne. 27.Wykonawca zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności związanej z przedmiotem zamówienia przez okres realizowania umowy. 28.Wykonawca zachowa uzyskane w trakcie realizacji zamówienia dane, a w szczególności dane osobowe, w poufności oraz będzie przestrzegać zasad wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 ze zm.). 29.Wykonawca zobowiązany jest do wykazania w terminie 14 dni od podpisania umowy, gotowość funkcjonowania punku selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, jak również rozmieszczenia wszystkich zestawów do selektywnej zbiorki odpadów składających się z trzech pojemników (makulatura, tworzywo, szkło) we wskazanych miejscach zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. 30.Zamawiający ma prawo w każdym czasie skontrolować Wykonawcę, w szczególności pojazdy Wykonawcy świadczące usługi na terenie gminy, czy przed rozpoczęciem usługi na terenie gminy są one puste, lub po zakończeniu usługi na terenie gminy odpady są dostarczane do miejsc przetwarzania odpadów. 31.Wykonawca zobowiązany jest do opracowania trasówki tak by wszystkie odpady były zbierane tylko na terenie gminy. Zabrania się dopełniania pojazdu odpadami z terenu innej gminy. Pojazdy po zapełnieniu, bez dodatkowego postoju będą dostarczały odpady do zakładu przetwarzania odpadów. 32.Wykonawca ma obowiązek prowadzenia dokumentacji potwierdzającej: 1)Koszt odbioru jednego pojemnika o poj. 120 l do gromadzenia odpadów zmieszanych. 2)Koszt zagospodarowania tony odpadów zmieszanych. 3)Koszt odbioru jednego pojemnika selektywnie zebranych odpadów komunalnych (w poszczególnych rodzajach odpadów). 4)Koszt zagospodarowania tony selektywnie zebranych odpadów komunalnych ( w poszczególnych rodzajach odpadów). 5)Koszt organizacji i przeprowadzenia oraz odbierania i zagospodarowania odpadów wielkogabarytowych w ramach jednej wystawki. 6)Koszt jednostkowy dostarczenia i rozmieszczenia, a także czyszczenia pojemników do gromadzenia odpadów selektywnych. Oferent na potrzeby prawidłowego skalkulowania ceny ofertowej może posłużyć się ogólną charakterystyką Gminy Gronowo Elbląskie w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych 1.Powierzchnia geodezyjna Gminy Gronowo Elbląskie wynosi 8.915 ha 2.Na terenie gminy jest około 1391 gospodarstw domowych (nieruchomości zamieszkałych), w podziale na miejscowości przedstawia się następująco: Błotnica - 13 Dworki - 30 Fiszewo- 69 Jasionno - 47 Gajewiec - 12 Mojkowo - 12 Kopanka Pierwsza - 20 Kopanka Druga - 18 Karczowiska Górne - 58 Nowy Dwór Elbląskie - 40 Oleśno - 72 Nogat - 38 Różany - 26 Szopy - 20 Rozgart - 37 Wiktorowo - 34 Wikrowo - 35 Gronowo Elbląskie - 483 Jegłownik - 327 Ilość gospodarstw domowych może wzrosnąć lub zmaleć w ciągu realizacji zamówienia w zależności od deklaracji jakie zostaną złożone przez właścicieli nieruchomości. 3.Ilość gospodarstw domowych zdeklarowanych do: -segregowania odpadów - 818, -niesegregowania odpadów - 546. Ilość gospodarstw domowych segregujących/niesegregujących odpady może ulec zmianie w ciągu realizacji zamówienia. 4.Prognozowane ilości poszczególnych frakcji odpadów do odebrania i zagospodarowania przedstawiono w tabeli poniżej. Tabela1. Prognozowana liczba mieszkańców, nagromadzenie odpadów oraz ilości odpadów wytwarzanych - przewidziana do odbierania i zagospodarowania [Mg] 2013 rok 2014 rok (do 30 kwietnia) (szacunek) 2014 rok (od 1 maja) (szacunek) Główne dane- do przedmiotu zamówienia - nieruchomości zamieszkałe Liczba mieszkańców 5158 5160 5168 Nagromadzenie (wszystkie odpady) Mg/os/rok 0,104 0,152 0,152 Ilość odpadów komunalnych Mg/rok w tym: 537,45 250,86 530,52 Ilość odpadów komunalnych zmieszanych Mg/rok 452,71 217,82 467,36 Ilość odpadów selektywnie zebranych Mg/rok 84,74 33,04 63,16 - papier Mg/rok 1,40 1,08 2 - szkło Mg/rok 47,24 20,58 32,6 -tworzywa, metale, opakowania wielomateriałowe Mg/rok 36,10 11,38 28,56 ilość odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego wystawki Mg/rok 0 1,0 5,0 5.Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów komunalnych powstałych na wszystkich nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie gminy Gronowo Elbląskie, dlatego też w celu skalkulowania właściwej ceny ofertowej wykorzystując swoje doświadczenie i profesjonalizm powinien uwzględnić wszelkie okoliczności mające wpływ na rzeczywistą wytwarzaną i przeznaczoną do obioru ilość odpadów komunalnych m.in.: - zmianę ilości mieszkańców, - zmianę ilości nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, - zmianę dotyczącą deklarowanego przez właściciela nieruchomości sposobu zbierania odpadów.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.00.00 - Usuwanie i obróbka odpadów 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest posiadanie przez Wykonawcę aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych w odniesieniu do rodzajów odpadów, które są przedmiotem zamówienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej jedną usługę odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy o masie łącznej odebranych odpadów komunalnych niemniejszej niż co najmniej 300 Mg, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek będzie spełniony jeżeli wykonawca będzie dysponował co najmniej: a.dwoma pojazdami przystosowanymi do odbioru odpadów komunalnych zmieszanych, b.jednym pojazdem przystosowanym do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c.jednym pojazdem do odbierania odpadów w kontenerach, d.dysponować bazą magazynowo-transportową usytuowaną w gminie, z terenu której będą odbierane odpady lub odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy i na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek będzie spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności na kwotę minimum 200.000 zł. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- formularz oferty, - Oświadczenie o podwykonawcach jeżeli dotyczy,- pełnomocnictwo, o ile ofertę składa pełnomocnik

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszcza się zmianę w treści umowy: a)w przypadku zmiany przepisów określających wysokość należnego podatku VAT na usługi obejmujące zakres zamówienia zastosowany zostanie obowiązujący podatek VAT, co skutkować będzie zmianą cen jednostkowych, b)zmiany nazwy, adresu i osób reprezentujących strony umowy, zmiany formy prawnej działalności Wykonawcy, zmiany osób do kontaktu, c)odstąpienia, na wniosek Zamawiającego, od realizacji części zamówienia i związanej z tym zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodują, że wykonanie przedmiotu umowy powodowałyby niekorzystne skutki, z uwagi na cel realizacji zamówienia i racjonalne wydatkowanie d)zmiany formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, e)zmiany ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeń wykonawczych, a także zmian w prawie miejscowym w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, które będą miały bezpośredni wpływ na wykonanie przedmiotu zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.warmia.mazury.pl/gronowo_elblaskie_gmina_wiejska/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Można pobrać ze strony: bip.warmia.mazury.pl/gronowo_elblaskie_gmina_wiejska/.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.04.2014 godzina 10:00, miejsce: Ofertę należy składać w siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy Gronowo Elbląskie 82-335 ul. Łączności 3, pokój nr 11, w godz. 7:30- 15:00 osobiście lub na adres jak wyżej.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.