eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jordanów › Budowa przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie miejscowości Wysoka gmina Jordanów

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-04-12

Jordanów: Budowa przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie miejscowości Wysoka gmina Jordanów
Numer ogłoszenia: 84868 - 2016; data zamieszczenia: 12.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jordanów , ul. Rynek 2, 34-240 Jordanów, woj. małopolskie, tel. 18 2693510, faks 18 2693526.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-jordanow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków na terenie miejscowości Wysoka gmina Jordanów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. 1) Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na dostawie, montażu i uruchomieniu 65 szt. przydomowych hybrydowych oczyszczalni ścieków pracujących w technologii nisko obciążonego osadu czynnego z zanurzonym złożem biologicznym. Oczyszczalnie muszą składać się z kompletu dwóch zbiorników, gdzie pierwszy pełni rolę osadnika wstępnego z funkcją dozowania ścieku i reaktora biologicznego oraz 11 szt. przydomowych adiabatycznych oczyszczalni ścieków pracujących w technologii SBR. Oczyszczalnie musi być znakowana CE i legitymować się certyfikatem na zgodność z normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013. Szczegółowy zakres przedmiot zamówienia określa STWiORB oraz projekt budowlano-wykonawczy, które to dokumenty stanowią integralną część SIWZ. 2) Przedmiot zamówienia realizowany będzie w miejscowości Wysoka gmina Jordanów. Szczegółowy wykaz działek w stanowi załącznik nr 11 3) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia obsługi geodezyjnej inwestycji, protokolarnego przekazania wykonanych urządzeń właścicielom lub władającym nieruchomościami objętymi inwestycją oraz przeszkolenia użytkowników oczyszczalni. 4) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia serwisu gwarancyjnego zamontowanych urządzeń przez cały okres gwarancji oraz dokonania niezbędnych przeglądów gwarancyjnych w okresie zadeklarowanym w złożonej ofercie od dnia odbioru. 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z realizacji części przedmiotu zamówienia w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie poszczególnych mieszkańców gminy. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie korekcie proporcjonalnie do faktycznie wykonanych PBOŚ. Kompletna PBOŚ musi spełniać wytyczne normy zharmonizowanej PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 - Małe oczyszczalnie ścieków dla obliczeniowej liczby mieszkańców (OLM) do 50 - Część 3: Kontenerowe i/lub montowane na miejscu przydomowe oczyszczalnie ścieków i być znakowana znakiem CE. Wymaga się, aby oferta zabezpieczona była pełnym raportem z badań PBOŚ, tzn. badania: wodoszczelności, trwałości, skuteczności oczyszczania i wytrzymałości, zgodnym z normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013, wystawionym przez jednostkę notyfikowaną w Komisji Europejskiej. Wszystkie badania na zgodność z normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 muszą być wykonane wyłącznie w laboratorium notyfikowanym przez Komisję Europejską zgodnie z Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2014 poz. 883 z późn. zm.). Do ofert należy dołączyć Deklarację Właściwości Użytkowych CE wystawioną przez producenta na podstawie dokonanych badań przez jednostkę notyfikowaną sporządzoną zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającym zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. U. Unii Europejskiej z dnia 4 kwietnia 2011 r. L 88/5) i obowiązującymi przepisami krajowymi oraz raport zbiorczy wydany przez jednostkę notyfikowaną przeprowadzającą badania, zawierający wszystkie szczegółowe, wartościowe wyniki badań na zgodność z normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013. Wymogi dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia 1.Gwarancja na wykonane roboty i zainstalowane zbiorniki oraz urządzenia udzielona zostanie na okres (ilość lat) zadeklarowany przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. 2. Jeżeli w jakimkolwiek miejscu SIWZ oraz w załącznikach do niej, przy opisywaniu przedmiotu zamówienia Zamawiający użył znaków towarowych i nazw producentów, należy je traktować wyłącznie jako przykładowe. Wymienione znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów czy urządzeń służących do wykonania niniejszego zamówienia służą wyłącznie doprecyzowaniu przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie urządzeń równoważnych. Ciężar udowodnienia, że materiał lub urządzenie jest równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy. Parametry równoważności określono w SIWZ oraz STWiORB, który jest integralną częścią SIWZ. 3. Przeglądy gwarancyjne, będą wykonywane z częstotliwością zgodną z wymaganiami technicznymi producenta dla zaoferowanego typu urządzeń zgodnie z przedstawionym przez wykonawcę, harmonogramem przeglądów. Przegląd musi odbyć się minimum raz w roku. 4. Wykonawca przez okres gwarancji zadeklarowany w złożonej ofercie będzie świadczył nieodpłatne usługi serwisu gwarancyjnego (w tym usługi przeglądów gwarancyjnych) zainstalowanych urządzeń. Koszty dotyczące serwisu i ewentualnej wymiany części należy zawrzeć w cenie oferty. W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia kosztów tych przeglądów w ofercie wykonawczej. 5. Wymaga się, aby częstotliwość wywozu osadów z oczyszczalni ścieków objętych zamówieniem była nie większa niż jeden raz na 12 miesięcy. Informacja dotycząca częstotliwość wywozu osadów z oferowanych oczyszczalni ścieków musi być zawarta w specyfikacji technicznej zaprojektowanych i oferowanych zespołów urządzeń. 6. Wymaga się, aby oferowane urządzenia nie wymagały w trakcie eksploatacji stosowania biopreparatów wyłączając okres ich rozruchu (pierwszy oraz po każdej naprawie). 7. Zamawiający wymaga, aby w celu potwierdzenia wysokiej jakości oferowanych PBOŚ wykonawca załączył do oferty Certyfikat zgodności systemu zarządzania jakością z wymaganiami normy ISO 9001 (norma PN-EN ISO 9001:2009P - Systemy zarządzania jakością) dla producenta PBOŚ w zakresie wysokich standardów produkcji. 8. Zamawiający wymaga, aby producent PBOŚ spełniał wymogi standardów zarządzania środowiskowego PN-EN ISO14001:2005 - Systemy Zarządzania Środowiskowego. Certyfikat ISO 14001 należy dołączyć do oferty. Wymogi dotyczące oferowanych PBOŚ - hybrydowe: Dopuszcza się oczyszczalnie ścieków posiadające zgodność z normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013. Technologia oczyszczania ścieków- hybryda - niskoobciążony osad czynny ze złożem biologicznym, gdzie poszczególne procesy biologicznego oczyszczania ścieków następują po sobie w mechanicznie rozdzielonych komorach urządzenia. Nie dopuszcza się oczyszczalni jedno zbiornikowych przepływowych z osadem czynnym. Nie dopuszcza się oczyszczalni gdzie obydwa procesy biologicznego oczyszczania zachodzą w jednej komorze. Nie dopuszcza się zmiany technologii oczyszczania ścieków. Nie dopuszcza się instalacji oczyszczalni, których zbiorniki zbudowano na planie koła (w postaci pionowo ustawionego walca lub stożka). Zbiorniki oczyszczalni muszą być monolityczne, wykonane z polietylenu wysokiej gęstości PEHD formowanego metodą wytłaczania z rozdmuchem lub rotomuldingu, zapewniając szczelność i trwałość. Oczyszczalnie hybrydowe Ciąg technologiczny musi składać się z minimum dwóch osobnych zbiorników, t/j osadnika gnilnego a następnie bioreaktora. Urządzenia muszą zapewnić możliwość montażu bioreaktora w pewnej odległości od osadnika gnilnego, ponieważ takie rozwiązanie umożliwia wyeliminowanie przepompowni ścieków surowych. Do budowy należy zastosować oczyszczalnie ścieków pracujące w układzie technologicznym składającym się z ustawionych szeregowo komór realizujących następujące procesy jednostkowe: a. osadnik gnilny (komora beztlenowa), b. złoże biologiczne (komora tlenowa), c. osad czynny (komora tlenowa). Procesy tlenowe nie mogą być realizowane w jednej komorze. Osadnik gnilny musi by wyposażony w filtr doczyszczający gwarantujący zatrzymanie zawiesin oraz króciec umożliwiający włączenie w instalacje systemu wentylacji. W celu wyeliminowania problemów wynikających z nierównomierności w dopływie ścieków osadnik musi posiadać funkcję sekwencyjnego dozowania ścieków. Minimalne parametry techniczne pokazane są w tabeli. Dla oczyszczalni o przepustowości: Zakres przepustowościQdmin - Qdmax m3/d: 0,15-0,9, 0,75-1,4, 1,05-1,8 Minimalna pojemność netto osadnika wstępnego m3: 2,20, 2,20, 3,20 Minimalna własna retencja buforowa oczyszczalni w m3;0,70, 1,10, 1,50 Min. objętość czynna złoż,a biologicznego w oczyszczalni m3: 1,2, 1,2, 1,2 Bezwzględnym warunkiem dopuszczającym oczyszczalnię do zastosowania jest zachowanie minimalnych parametrów osadnika wstępnego oraz wykazania, że oczyszczalnia posiada minimalną retencję buforową zgodnie z wyżej zamieszczoną tabelą. Ścieki podczyszczone w osadniku gnilnym dozowane są sekwencyjnie na złoże biologiczne pracujące w technologii złoża zanurzonego, napowietrzanego drobno-pęcherzykowo. W celu równomiernego wymieszania i napowietrzenia ścieków oraz uzyskania odpowiedniego obciążenia hydraulicznego wypełnienia bioreaktor musi posiadać wewnętrzną cyrkulację złoża (ścieki muszą wielokrotnie przepłynąć przez złoże). Oczyszczalnia posiada powierzchnię złoża biologicznego w ilości 170 m2/m3 oraz minimalną objętość czynną złoża biologicznego w oczyszczalni ścieków wynoszącą 1,2 [m3] co przy czasowym ograniczeniu dopływu ścieku surowego zapewnia maksymalnie szybki samoczynny rozruch technologiczny. Ścieki oczyszczone w komorze złoża biologicznego przepływają do komory osadu czynnego gdzie poddawane są ostatecznemu napowietrzaniu realizowanemu przez dyfuzor drobno-pęcherzykowy. Komora ta pełni równocześnie rolę osadnika dla zerwanej (lub obumarłej) błony biologicznej oraz osadu nadmiernego. Szafa sterownicza Wszystkie mechaniczne i elektryczne części oczyszczalni ścieków są umieszczone w szafie sterowniczej wykonanej z tworzywa sztucznego do zainstalowania na zewnątrz. Oprócz jednostki sterującej szafa składa się także z innych niezbędnych części. Elementy szafy sterowniczej Główne elementy to: - sprężarka powietrza - zespół 2. elektrozaworów zapewniający rozpływ powietrza - jednostka sterująca; Części składowe jednostki sterującej widoczne na zewnątrz to - klawiatura sterująca; - dwuwierszowy wyświetlacz LCD wskazujący stan działania i informujący o awariach; - diody świetlne wskazujące stan działania. Sterowanie: Proces oczyszczania ścieków musi być sterowany automatycznie. Sterownik oczyszczalni musi posiadać realizować następujące funkcje: - dozowanie ścieków z osadnika do bioreaktora, - recyrkulacja ścieków z bioreaktora do osadnika, - realizacja funkcji rozruchu oczyszczalni (28 dni), - funkcja urlopu włączana ręcznie z automatycznym powrotem po 2 tygodniach, - możliwość rozbudowy sterownika o obsługę pompy koagulantu strącającego fosfor, - możliwość rozbudowy sterownika o modem GSM informujący użytkownika o zdarzeniach, - pamięć stała niewrażliwa na zaniki prądu. - automatyczne zakończenie realizacji trybu urlopowego, - sygnalizacja (diody LED) stanu pracy urządzeń, alarmy, - wyświetlacz LCD informujący o aktualnym cyklu pracy, alarmach, - rejestracja czasu pracy sterownika i dmuchawy, - rejestracja zdarzeń takich jak zanik prądu, odłączenie dmuchawy - wewnętrzny brzęczek informujący o alarmach, - zegar czasu rzeczywistego, - wewnętrzny bezpiecznik, oraz czujnik temperatury zabezpieczający sterownik przed przegrzaniem, - pomiar rzeczywistego prądu pobieranego przez dmuchawę i zawory, - zegar odliczający serwis oczyszczalni oraz serwis dmuchawy, - tryb umożliwiający sprawdzenie działania dmuchawy i zaworów, - opcja przywrócenia ustawień fabrycznych. Sterownik musi być znakowany CE. Deklarację Zgodności dotyczącą sterownika należy dołączyć do oferty. W celu ochrony przed wilgocią sterowanie oczyszczalni powinno być umieszczone w obudowie zintegrowanej z urządzeniem, której klasa szczelności będzie nie niższa niż IP65 potwierdzona wynikami badań załączonymi do oferty. Kompletna PBOŚ musi spełniać wytyczne normy zharmonizowanej PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 - Małe oczyszczalnie ścieków dla obliczeniowej liczby mieszkańców (OLM) do 50 - Część 3: Kontenerowe i lub montowane na miejscu przydomowe oczyszczalnie ścieków i być znakowana znakiem CE. Wymaga się, aby oferta zabezpieczona była pełnym raportem z badań PBOŚ, tj.: - wodoszczelności dla wszystkich oferowanych oczyszczalni, a nie poszczególnych zbiorników lub oczyszczalni z innego typoszeregu, wykonanego przez laboratorium notyfikowane zgodnie z załącznikiem A normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013, a w szczególności tablicą 1 przedmiotowej normy, - wytrzymałości konstrukcyjnej dla oferowanych oczyszczalni (największa oczyszczalnia, a nie największy pojedynczy zbiornik). W tym zakresie Zamawiający wymaga dostarczenia raportu wytrzymałości konstrukcyjnej wykonanej przez laboratorium notyfikowane zgodnie z załącznikiem C normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013 dla warunków suchych i mokrych lub metodą obliczeniową obejmującą najbardziej niekorzystne warunki pracy urządzenia wykonanej przez laboratorium notyfikowane zgodnie z normą PN EN 12566-3:2005+A2:2013.Obliczenia wytrzymałościowe winny uwzględniać wysokość wody gruntowej natomiast badania wykonane w wykopie winny być wyrażone procentowym ubytkiem wody w czasie badań. - efektywności oczyszczania dla parametrów: BZT5, ChZT, zawiesina, azot, fosfor. W badaniach zgodnie z rozporządzeniem trzeba podawać stężenia zanieczyszczeń ścieków surowych i oczyszczonych oraz wartość procentową. Zamawiający wymaga (zgodnie z normą PN EN 12566-3:2005+A2:2013), aby badanie efektywności oczyszczania było wykonane przez laboratorium notyfikowane zgodnie z załącznikiem B normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013 (dla najmniejszej oczyszczalni z typoszeregu). Wszystkie pojedyncze systemy dla oczyszczonych ścieków musza legitymować się najwyższymi dopuszczalnymi wartościami wskaźników zanieczyszczeń zgodnymi z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2014 roku w sprawie warunków jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego: a)pięciodobowe biochemiczne zapotrzebowanie tlenu (BZT5) -25 mg O2/l b)chemiczne zapotrzebowanie tlenu (ChZTCr), -125 mg O2/l c)zawiesina ogólna - 35 mg l d)azot Kjeldahla - 15 mg N l e)fosfor ogólny - 2 mg P l zawartymi w dostarczonym raporcie. Przebadane urządzenie musi być dwuzbiornikowe (osadnik + bioreaktor), co ma być potwierdzone w raporcie z badań. W trosce o niskie koszty eksploatacji związane z wyborem osadu Zamawiający wymaga, aby w dostarczonym raporcie na skuteczność oczyszczania zawarta była jasna informacja o braku usuwania osadu podczas przeprowadzanych badań. Nie będzie wystarczające oświadczenie producenta. Zamawiający będzie brał pod uwagę informacje zawarte w raporcie z badań przeprowadzonych przez laboratorium notyfikowane. Zamawiający wymaga oczyszczalni posiadających niską energochłonność nie większą niż 0,75 kWh/d dla oczyszczalni o przepływie nominalnym 900 l d. W trosce o niskie koszty eksploatacji związane z energochłonnością Zamawiający wymaga, aby oferent wykazał za pomocą dostarczonych dokumentów, że energochłonność nie będzie wyższa niż 0,75 kWh/d dla oczyszczalni o przepływie nominalnym 900 l d. Nie będzie wystarczające oświadczenie producenta. Zamawiający będzie brał pod uwagę informacje zawarte w raporcie z badań przeprowadzonych przez laboratorium notyfikowane. Informacja o energochłonności winna wynikać z raportu zgodnie z normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 p. B.5. e. Zamawiający wymaga, aby raport ze skuteczności oczyszczania obejmował urządzenie pracujące w technologii wymaganej w dokumentacji technicznej i SIWZ. Zamawiający nie dopuszcza składania raportów dla urządzeń pracujących w technologiach pokrewnych. - trwałość materiału (badanie materiału) - badanie wykonane zgodnie z rozdziałem 6.5 normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013 określające właściwość materiału, z którego wykonana jest oczyszczalnia, zgodnym z normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013, wystawionym przez jednostkę notyfikowaną w Komisji Europejskiej. W celu potwierdzenia jakości proponowanych urządzeń do ofert należy dołączyć Deklarację Właściwości Użytkowych CE wystawioną przez producenta na podstawie dokonanych badań przez jednostkę notyfikowaną sporządzoną zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającym zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych wraz ze zmianami i obowiązującymi przepisami krajowymi. W celu potwierdzenia przez producenta wysokich standardów produkcji należy dołączyć do oferty Certyfikat DIN EN ISO 9001:2008 oraz spełniać wymogi standardów zarządzania środowiskowego potwierdzone certyfikatem ISO14001:2005. Dopuszcza się rozwiązania równoważne pod warunkiem zachowania podstawowych parametrów technicznych i jakościowych proponowanych urządzeń do opisanych w Specyfikacji Technicznej. Parametry równoważności oczyszczalni hybrydowych: Zamawiający dbając o interes publiczny oczekuje od Wykonawców zaoferowania urządzeń PBOŚ posiadających określone parametry użytkowe, jakościowe oraz wysokiej jakości cechy techniczne. Oczekiwania Zamawiającego zawarte są w niżej wymienionych parametrach równoważności: Parametry równoważności: -Dopuszcza się oczyszczalnie ścieków posiadające zgodność z normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 potwierdzone pełnym raportem z badań zgodnym z normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013, wystawionym przez laboratorium notyfikowane przez Komisję Europejską tj. - raportem wodoszczelności dla wszystkich oferowanych oczyszczalni, a nie poszczególnych zbiorników lub oczyszczalni z innego typoszeregu, wykonanego przez laboratorium notyfikowane zgodnie z załącznikiem A normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013, a w szczególności tablicą 1 przedmiotowej normy, - raportem wytrzymałości konstrukcyjnej dla oferowanych oczyszczalni (największa oczyszczalnia, a nie największy pojedynczy zbiornik). W tym zakresie Zamawiający wymaga dostarczenia raportu wytrzymałości konstrukcyjnej wykonanej przez laboratorium notyfikowane zgodnie z załącznikiem C normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013 dla warunków suchych i mokrych lub metodą obliczeniową obejmującą najbardziej niekorzystne warunki pracy urządzenia wykonanej przez laboratorium notyfikowane zgodnie z normą PN EN 12566-3:2005+A2:2013. Obliczenia wytrzymałościowe winny uwzględniać wysokość wody gruntowej natomiast badania wykonane w wykopie winny być wyrażone procentowym ubytkiem wody w czasie badań. - raportem efektywności oczyszczania dla parametrów: BZT5, ChZT, zawiesina, azot i fosfor. Uwaga w badaniach zgodnie z rozporządzeniem trzeba podawać stężenia zanieczyszczeń ścieków surowych i oczyszczonych oraz wartość procentową. Zamawiający wymaga (zgodnie z normą PN EN 12566-3:2005+A2:2013), aby badanie efektywności oczyszczania było wykonane przez laboratorium notyfikowane zgodnie z załącznikiem B normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013 (dla najmniejszej oczyszczalni z typoszeregu), Wszystkie pojedyncze systemy dla oczyszczonych ścieków musza legitymować się najwyższymi dopuszczalnymi wartościami wskaźników zanieczyszczeń zgodnymi z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2014 roku w sprawie warunków jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego: a)pięciodobowe biochemiczne zapotrzebowanie tlenu (BZT5) -25 mg O2/l b)chemiczne zapotrzebowanie tlenu (ChZTCr), -125 mg O2/l c)zawiesina ogólna - 35 mg/l d)azot Kjeldahla - 15 mg N/l e)fosfor ogólny - 2 mg P/l zawartymi w dostarczonym raporcie. Średnie wartości ścieków surowych (wpływających do oczyszczalni) winny mieścić się w przedziałach określonych w w/w normie p. B.3.2. Właściwości dopływu: a)BZT5- od 150 do 500 mgO2/l b)ChZT - od 300 do 1000 mgO2/l c)Zawiesina - od 200 do 700 mg/l d)Azot - od 25 do 100 mg/l e)Fosfor ogólny - od 5 do 20 mg/l Przebadane urządzenie musi być dwuzbiornikowe (osadnik + bioreaktor), co ma być potwierdzone w raporcie z badań. W trosce o niskie koszty eksploatacji związane z wyborem osadu Zamawiający wymaga, aby w dostarczonym raporcie na skuteczność oczyszczania zawarta była jasna informacja o braku wywozu osadu podczas przeprowadzanych badań. Nie będzie wystarczające oświadczenie producenta. Zamawiający będzie brał pod uwagę informacje zawarte w raporcie z badań przeprowadzonych przez laboratorium notyfikowane. Zamawiający wymaga oczyszczalni posiadających niską energochłonność nie większą niż 0,75 kWh/d dla oczyszczalni o przepływie nominalnym 900 l/d. W trosce o niskie koszty eksploatacji związane z energochłonnością Zamawiający wymaga, aby oferent wykazał za pomocą dostarczonych dokumentów, że energochłonność nie będzie wyższa niż 0,75 kWh/d dla oczyszczalni o przepływie nominalnym 900 l/d. Nie będzie wystarczające oświadczenie producenta. Zamawiający będzie brał pod uwagę informacje zawarte w raporcie z badań przeprowadzonych przez laboratorium notyfikowane. Informacja o energochłonności winna wynikać z raportu zgodnie z normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 p. B.5. e. Zamawiający wymaga, aby raport ze skuteczności oczyszczania obejmował urządzenie pracujące w technologii wymaganej w dokumentacji technicznej i SIWZ. Zamawiający nie dopuszcza składania raportów dla urządzeń pracujących w technologiach pokrewnych. - raportem trwałość materiału (badanie materiału) - badanie wykonane zgodnie z rozdziałem 6.5 normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013 określające właściwość materiału, z którego wykonana jest oczyszczalnia, Zamawiający nie dopuszcza możliwości wykonywania badań przez laboratorium akredytowane lub przez osobę prywatną, a jedynie potwierdzonych przez laboratorium notyfikowane. Cała procedura badań skuteczności oczyszczania (pobranie próbek, wykonanie obliczeń, analiza badań) musi być wykonana zgodnie z normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 wyłącznie w laboratorium notyfikowanym przez Komisję Europejską. -Technologia oczyszczania ścieków - złoże biologiczne z niskoobciążonym osadem czynnym, gdzie poszczególne procesy biologicznego oczyszczania ścieków następują po sobie w mechanicznie rozdzielonych komorach urządzenia. Nie dopuszcza się oczyszczalni jednozbiornikowych przepływowych z osadem czynnym. Nie dopuszcza się oczyszczalni gdzie obydwa procesy biologicznego oczyszczania zachodzą w jednej komorze. Nie dopuszcza się zmiany technologii oczyszczania ścieków. Nie dopuszcza się instalacji oczyszczalni, których zbiorniki zbudowano na planie koła (w postaci pionowo ustawionego walca lub stożka) lub sześcianu. -Dopuszcza się tylko zbiorniki monolityczne z PEHD wykonane metodą rozdmuchu lub włókna szklanego. Nie dopuszcza się zbiorników spawanych, zgrzewanych i skręcanych. Wszystkie króćce oczyszczalni winny być zainstalowane na stałe. Zamawiający nie dopuszcza urządzeń z króćcami łączonymi na uszczelkę. Jeżeli króćce oczyszczalni będą spawane np. PE należy do oferty dołączyć ważny certyfikat spawacza PE wydany przez Urząd Dozoru Technicznego w celu udokumentowania zapewnienia spawów odpowiednio wysokiej jakości. -Oczyszczalnia musi posiadać system cyrkulacji gwarantujący wielokrotny przepływ ścieku przez złoże biologiczne. -Minimalna powierzchnia właściwa złoża biologicznego w oczyszczalni ścieków musi wynosić 170 m2/m3, a minimalna objętość czynna złoża biologicznego w oczyszczalni ścieków powinna wynosić 1,2 [m3]. Nie dopuszcza się oczyszczalni o mniejszej powierzchni złoża biologicznego w zbiorniku. -Minimalna pojemność netto osadnika wstępnego 2200 litrów dla oczyszczalni do Qdmax = 1,4 m3/d. - Minimalna pojemność netto osadnika wstępnego 3200 litrów dla oczyszczalni do Qdmax = 1,8 m3/d. -Minimalna pojemność netto bioreaktora 2200 litrów. Bioreaktor zawierający filtr na wylocie. -Oczyszczalnia hybrydowa musi posiadać system dozowania ścieku z osadnika do bioreaktora realizowany przez sterownik, minimalną pojemność buforową zgodnie z wyżej zamieszczoną tabelą oraz system recyrkulacji osadu z bioreaktora do osadnika wstępnego realizowany przez sterownik. -Podstawowe parametry sterownika: odporność na zaniki prądu, funkcja zarządzania dozowaniem ścieku i recyrkulacją osadu, funkcja urlopowa, rejestrator czasu pracy, pomiar rzeczywistego prądu pobieranego przez dmuchawę i zawory, wewnętrzny bezpiecznik oraz czujnik temperatury zabezpieczający sterownik przed przegrzaniem, rejestracja zdarzeń takich jak zanik prądu lub odłączenie dmuchawy, wewnętrzny brzęczek informujący o alarmach. -z uwagi na oszczędność energii, wymaga się aby urządzenia były energooszczędne i dla oczyszczalni przebadanej (najmniejszej z typoszeregu) wymaga się aby dobowe średnie zużycie energii wynosiło nie więcej niż 0,75 kWh/dobę, co jasno i czytelnie musi być potwierdzone w raporcie z badań z laboratorium notyfikowanego, -Przy rozpatrywaniu równoważności komór filtracyjnych będzie brane pod uwagę pole powierzchni infiltracji komory a nie jej pojemność. W celu udokumentowania równoważności proponowanych oczyszczalni ścieków do przedmiotu zamówienia należy dołączyć do oferty: karty katalogowe zawierające wszystkie wymiary, pojemności, elementy składowe oczyszczalni; rysunki i opisy umożliwiające Zamawiającemu ocenę oferty oraz jednoznaczne stwierdzenie, które oczyszczalnie z danego typoszeregu zostały zaproponowane jako równoważne. Producent oczyszczalni powinien posiadać potwierdzenie wysokich standardów produkcji w postaci Certyfikatu DIN EN ISO 9001:2008 oraz spełniać wymogi standardów zarządzania środowiskowego PN-EN ISO14001:2005. Certyfikat ISO 9001 i ISO 14001 należy dołączyć do oferty. Wymogi dotyczące oferowanych PBOŚ - adiabatyczne: Dopuszcza się oczyszczalnie ścieków posiadające zgodność z normą EN 12566-3:2005+A2:2013 przebadane przez laboratorium notyfikowane w Komisji Europejskiej co powinno być potwierdzone pełnym raportem z badań. Oczyszczalnia jest mikrostacją oczyszczania ścieków z osadem czynnym działającym w systemie SBR posiadającą własną odporność na zmiany temperatur zewnętrznych, co winno być potwierdzone raportem z badań. Oczyszczalnia musi być znakowana CE i posiadać Deklarację Właściwości Użytkowej z normą EN 12566-3:2005+A2:2013, z pełnym raportem z badań wykonanych w notyfikowanym laboratorium. Ciąg technologiczny musi składać się z minimum dwóch osobnych zbiorników, tj osadnika gnilnego, a następnie bioreaktora. Do budowy należy zastosować oczyszczalnie ścieków pracujące w układzie technologicznym składającym się ze zbiorników (komór) realizujących następujące procesy jednostkowe w układzie SBR. a) Osadnik wstępny, spełniający następujące funkcje: - magazynuje pierwotny i wtórny osad; - zatrzymuje substancje osadzające się i tworzące zawiesinę - magazynuje ścieki wchodzące; - służy jako zbiornik buforowy przeznaczony do niwelowania różnic objętości i ładunku przychodzących ścieków domowych. Działanie oczyszczalni ścieków jest pilotowane przez mikroprocesor, który steruje kompresorem i elektrozaworami w celu rozdziału prądu powietrza w różnych podnośnikach oraz w systemie napowietrzania przez rurowy dyfuzory membranowe. b) Oczyszczanie substancji organicznych Proces odbywa się w 5. fazach, które następują kolejno po sobie, i które mogą być powtarzane kilka razy dziennie (przeważnie 4 razy na dzień). Faza 1: Porcjowe dozowanie ścieków z osadnika wstępnego do reaktora SBR Faza 2: Napowietrzanie Faza 3: Osadzanie Faza 4 : Odprowadzanie oczyszczonego ścieku Faza 5 : Odprowadzanie osadu nadmiernego Opis poszczególnych faz: Faza 1: Porcjowe dozowanie ścieków z osadnika wstępnego do reaktora SBR Ścieki nieoczyszczone dozowane są z osadnika wstępnego do reaktora SBR poprzez podnośnik, wykonany tak, aby nie przepompowywać wstępnego osadu (oczyszczalnia wyposażona w układ klarujący). Konstrukcja podnośnika gwarantuje minimalny poziom ścieku w osadniku wstępnym bez konieczności stosowania innych zanurzonych części. Faza 2: Napowietrzanie Podczas tej fazy ścieki są napowietrzane i mieszane za pomocą systemu napowietrzania poprzez wewnętrzny rurowy dyfuzor membranowy zainstalowany na dnie zbiornika. System napowietrzania oczyszczalni zasilany jest powietrzem z otoczenia i sterowany przez szafę sterującą znajdująca się na zewnątrz. Do wytworzenia sprężonego powietrza używa się sprężarki. Proces napowietrzania odbywa się zasadniczo w sposób przerywany. Napowietrzanie pozwala na jednoczesne uzyskanie dwóch efektów: - dostarczenie tlenu bakteriom znajdującym się w osadach, co jest niezbędne do przemiany ich materii i do biodegradacji mikroorganizmów; - intensywne mieszanie ścieków i wtórnego osadu Faza 3: Osadzanie Jest to faza spoczynkowa, w czasie której nie odbywa się żaden proces napowietrzania. Nagromadzony osad czynny ulega procesowi sedymentacji w dolnej partii zbiornika, natomiast w górnej części pozostaje oczyszczony ściek. Na powierzchni mogą się tworzyć osady flotujące. W celu osiągnięcia wysokiego stopnia sedymentacji zbiornik reaktora powinien być skonstruowany w kształt leja Imhoffa. Faza 4 : Odprowadzanie oczyszczonego ścieku W fazie tej oczyszczony ściek z reaktora SBR zostaje odpompowany pompą mamutową do rury odpływowej. W ciągu hydraulicznym przewodu odpływowego musi znajdować się komora do poboru próbek. Faza 5 : Odprowadzanie osadu nadmiernego W tej fazie zgromadzony osad nadmierny znajdujący się przy samym dnie zbiornika w reaktorze SBR przerzucany jest do zbiornika osadu wstępnego przy pomocy podnośnika cieczy (pompy mamutowej). Po zakończeniu procesu odsysania zaczyna się faza nr 1. Standardowo w ciągu dnia odbywają się cztery tego typu cykle (4 cykle po 6 godzin). W trybie automatycznym system dostosowuje się do indywidualnego czasu pracy i dziennych ilości cykli uzależnionych od potrzeb Użytkownika. Dodatkowo istnieje też możliwość ręcznego przestawienia urządzenia na ograniczony czas pracy, na przykład w okresie wakacyjnym. Ten tryb pracy znacznie skraca czas działania sprężarki. Ważne: Wentylacja komór jest obowiązkowa. Gazy fermentacyjne muszą być odprowadzane poprzez system wentylacji wyposażony w ekstraktor statyczny (na wyposażeniu), umieszczony w odległości minimum 0,40 m powyżej kalenicy i przynajmniej 1 m od jakiegokolwiek skrzydła okiennego lub innej wentylacji. Denitryfikacja Rozpad azotu następuje w wyniku procesu biologicznego poprzez działanie pewnych szczepów mikroorganizmów. Istnieje możliwość włączenia do programu fazy denitryfikacji uzupełniającej. W tym przypadku, wykonuje się krótkotrwałe aktywacje na początku fazy napowietrzania, aby ułatwić mieszanie się ścieków i tym samym pobudzić do działania bakterie denitryfikacyjne, które zmieniają azotany w azot atmosferyczny. Ochrona przed zamarzaniem Oczyszczalnia powinna uwzględniać rozwiązanie budowy w nasypach w sytuacjach wysokiego poziomu wód gruntowych. W takich układach technicznych oczyszczalnia narażona jest na wpływ niskich temperatur (zima), które wychładzają ściek - efektem czego jest obniżenie efektywności oczyszczania i zamarzanie ścieku w oczyszczalni. Dlatego urządzenie musi posiadać własną odporność na niskie i wysokie temperatury zewnętrzne, co musi być potwierdzone raportem z badań w laboratorium notyfikowanym przez Komisję Europejską, dostarczonym wraz z ofertą. Systemy wentylacji i rewizji Oczyszczalnia wyposażona jest w integralny system wentylacji grawitacyjnej w postaci króćca znajdującego się obok króćca wlotowego. Wentylacja komór jest obowiązkowa. Gazy fermentacyjne muszą być odprowadzane poprzez system wentylacji powyżej kalenicy domu i przynajmniej 1 m od jakiegokolwiek skrzydła okiennego lub innej wentylacji. Urządzenie seryjnie jest wyposażone w reduktor odorów. To rozwiązanie gwarantuje właściwe odprowadzenie gazów i dekompresję pionów kanalizacyjnych, które nie są grawitacyjnie odpowietrzone (istotnie jest to w przypadkach budownictwa starego typu). Oczyszczalnia musi posiadać wyłącznie jeden właz rewizyjny umożliwiający prowadzenie prac serwisowych oraz wypompowanie osadu nadmiernego. Ze względów estetycznych i użytkowych oczyszczalnia nie może posiadać dwóch lub więcej włazów rewizyjnych. Wywóz osadów Oczyszczalnia standardowo wyposażona jest w moduł do redukcji osadów. Zastosowanie tego rozwiązania podczas wykonywania czynności serwisowych (raz w roku) wydłuża okres korzystania z oczyszczalni bez konieczności wywozu osadów. Wywóz osadów ściekowych w prawidłowo użytkowanej i serwisowanej oczyszczalni odbywa się z częstotliwością raz na 3-5 lat. Serwis oczyszczalni wykonywany jest przez Autoryzowanego Serwisanta. Szafa sterownicza Wszystkie mechaniczne i elektryczne części oczyszczalni ścieków są umieszczone w szafie sterowniczej wykonanej z tworzywa sztucznego do zainstalowania na zewnątrz. Oprócz jednostki sterującej szafa składa się także z innych niezbędnych części napędowych. Elementy szafy sterowniczej Główne elementy to: - cicho działająca sprężarka powietrza; - zespół 4. elektrozaworów zapewniający rozpływ powietrza do trzech faz przechodzenia ścieków oraz do napowietrzania ich; - układ sterowniczy do uruchamiania i automatycznego sterowania cyklami; Części składowe jednostki sterującej widoczne na zewnątrz to: - klawiatura sterująca; - wyświetlacz LCD wskazujący stan działania i informujący o awariach; - diody świetlne wskazujące stan działania. Sterownik oczyszczalni musi posiadać/realizować następujące funkcje: - auto kalibracja bez potrzeby ustawiania i regulacji pracy oczyszczalni przez serwis - samoczynnie dostosowujący się algorytm do ilości ścieków w czterech poziomach: urlop, mały dopływ, przepływ nominalny, przepływ przeciążeniowy - ciągły monitoring głównych urządzeń wykonawczych, zapis i zgłaszanie awarii. - licznik czasu pracy oczyszczalni - przypomnienie o serwisie, - możliwość współpracy z modemem GSM, - wewnętrzne źródło energii podtrzymujące sterownik w przypadku braku zasilania, - zegar odliczający serwis oczyszczalni - tryb umożliwiający sprawdzenie działania dmuchawy i zaworów. Sterownik musi być znakowany CE. Kompletna PBOŚ musi spełniać wytyczne normy zharmonizowanej PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 - Małe oczyszczalnie ścieków dla obliczeniowej liczby mieszkańców (OLM) do 50 - Część 3: Kontenerowe i/lub montowane na miejscu przydomowe oczyszczalnie ścieków i być znakowana znakiem CE. Wymaga się, aby oferta zabezpieczona była pełnym raportem z badań PBOŚ w tym: - efektywności oczyszczania dla parametrów: BZT5, ChZT, zawiesina, azot kj. i fosfor - nie niższa niż do 2000 RLM wg Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego. W badaniach zgodnie z rozporządzeniem trzeba podawać stężenia zanieczyszczeń ścieków surowych i oczyszczonych oraz wartość procentową. Zamawiający wymaga (zgodnie z normą PN EN 12566-3:2005+A2:2013), aby badanie efektywności oczyszczania było wykonane przez laboratorium notyfikowane zgodnie z załącznikiem B normy PN EN 12566-3+A2:2013, Dopuszcza się rozwiązania równoważne pod warunkiem zachowania podstawowych parametrów technicznych i jakościowych proponowanych urządzeń do opisanych w Specyfikacji Technicznej Parametry równoważności oczyszczalni adiabatycznych: Parametry równoważności: Oczyszczalnie ścieków posiadające zgodność z normą EN 12566-3:2005+A2:2013 potwierdzone pełnym raportem z badań zgodnym z normą EN 12566-3:2005+A2:2013, wystawionym przez laboratorium notyfikowane przez Komisję Europejską tj. - raportem efektywności oczyszczania dla parametrów: BZT5, ChZT, zawiesina, azot Kj., fosfor - nie niższa niż do 2000 RLM wg Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego. Uwaga w badaniach zgodnie z rozporządzeniem trzeba podawać stężenia zanieczyszczeń ścieków surowych i oczyszczonych oraz wartość procentową. Zamawiający wymaga (zgodnie z normą PN EN 12566-3:2005+A2:2013), aby badanie efektywności oczyszczania było wykonane przez laboratorium notyfikowane zgodnie z załącznikiem B normy PN EN 12566-3:2005+A2:2013, Zamawiający nie dopuszcza możliwości wykonywania badań przez laboratorium akredytowane lub przez osobę prywatną, a jedynie potwierdzonych przez laboratorium notyfikowane. Wszystkie badania na zgodność z normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 muszą być wykonane wyłącznie w laboratorium notyfikowanym przez Komisję Europejską zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 11 sierpnia 2004 roku (Dz. U. Nr 195, poz. 2011). - zbiorniki oczyszczalni powinny być wykonane z polietylenu PE w technologii rozdmuchu lub rotomouldingu, co zapewnia odpowiednią trwałość z zastrzeżeniem że nie mogą być klejone, skręcane lub spawane (przegrody wewnętrzne także nie mogą być spawane, skręcane lub klejone) z uwagi na możliwość niekontrolowanego rozszczelnienia. - z uwagi na jakość oczyszczania ścieków, oczyszczalnia musi pracować w technologii SBR oraz musi posiadać własną odporność na niskie i wysokie temperatury zewnętrzne, potwierdzone raportem z badań w laboratorium notyfikowanym przez Komisję Europejską, dostarczonym wraz z ofertą. - w celu separacji części stałych zawartych w ściekach, ciąg technologiczny oczyszczalni musi składać się z dwóch oddzielnych zbiorników, z czego pierwszy powinien spełniać rolę osadnika wstępnego, a w drugim realizowane być powinny procesy tlenowe. - w celu ochrony procesów oczyszczalni przed nierównomiernością dopływu ścieków (nadmiernym napływem ścieków surowych lub czasowym brakiem ścieków) oczyszczalnia powinna posiadać zabezpieczenia w postaci bufora oraz funkcję sekwencyjnego dozowania ścieków z osadnika gnilnego do reaktora - nie dopuszcza się urządzeń, których badania zostały wykonane przez laboratorium akredytowane lub osobę prywatną, a tylko zatwierdzone przez laboratorium notyfikowane. - badania typu wykonane przez jednostkę notyfikowaną i potwierdzające zgodność z normą PN EN 12566-3:2005+A2:2013 mają obejmować całą oczyszczalnię tzn. wszystkie jej elementy jako całość (osadnik, bioreaktor, itp.). - z uwagi na różny stopień zaawansowania technicznego przyszłych użytkowników wymaga się aby oczyszczalnie ścieków pracowały w pełni automatycznie, posiadały sterownik realizujący wymienione wyżej w opisie funkcje. - z uwagi na oszczędność energii, wymaga się aby urządzenia były energooszczędne i dla oczyszczalni dla 4 RLM wymaga się aby dobowe średnie zużycie energii wynosiło nie więcej niż 0,5 kWh/dobę, co jasno i czytelnie musi być potwierdzone w raporcie z badań z laboratorium notyfikowanego, - częstotliwość wywozu osadów z oczyszczalni nie częściej niż raz na 36 miesięcy. - oczyszczalnia powinna być wyposażona w system obiegu gazów powstających podczas procesów technologicznych zabezpieczający ich przedostanie się do budynku poprzez nieszczelności w pionach kanalizacyjnych. W celu udokumentowania równoważności proponowanych oczyszczalni ścieków do przedmiotu zamówienia należy dołączyć do oferty: karty katalogowe, rysunki i opisy umożliwiające Zamawiającemu ocenę oferty. 10. Zamawiający nie dopuszcza urządzeń PBOŚ będących prototypami i nie sprawdzonych w warunkach naturalnych. W celu udokumentowania równoważności proponowanych oczyszczalni ścieków do przedmiotu zamówienia należy dołączyć do oferty: karty katalogowe, raporty z badań, zdjęcia (min. po dwie sztuki przedstawiające oczyszczalnię wewnątrz i zewnątrz), rysunki i opisy umożliwiające Zamawiającemu ocenę oferty. Wykonawca do wykonania zamówienia, zobowiązany jest stosować tylko takie wyroby budowlane, które wprowadzone zostały do obrotu na zasadach określonych w ustawie o wyrobach budowlanych. Oferta nie może obejmować urządzeń o charakterze prototypowym, nie występujących w obrocie, mających wartość jedynie badawczą..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.21 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45.23.24.23 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 20 000,00 zł ( słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Jordanowie Nr 74 8799 0001 0000 0000 0475 0036 z dopiskiem budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w m.Wysoka 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. 7. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 8. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp. 9. Zasady zwrotu wadium oraz jego utraty określa art. 46 ust. 1-5 ustawy pzp. 10. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie uważa się za wniesione prawidłowo

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek Zamawiający wymaga, złożenia wykazu robót budowlanych wykonywanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonywania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone tj. co najmniej jedną robotę budowlaną odpowiadającą przedmiotowi zamówienia polegającej na wybudowaniu w jednym zadaniu min. 76 szt. przydomowych oczyszczalni ścieków w technologii odpowiadającej przedmiotowi zamówienia i spełniający wytyczne normy zharmonizowanej PN-EN 12566-3:2005+A2:2013.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał osobę/osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami tj. będzie dysponował osobami posiadającymi uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terenie RP, w zakresie kierowania robotami budowlanymi tj: a) kierownikiem budowy - co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych, b) kierownikiem robót elektrycznych - co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, Zgodne z rozporządzeniami obowiązującymi w tym zakresie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie sieci kanalizacyjnych bez ograniczeń, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. 2016 poz.290.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 poz.65) oraz art.20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2014r poz.1946.). Ponadto Wykonawca składa oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał osobę/osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami tj. będzie dysponował osobami posiadającymi uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terenie RP, w zakresie kierowania robotami budowlanymi tj: a) kierownikiem budowy - co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych, b) kierownikiem robót elektrycznych - co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, Zgodne z rozporządzeniami obowiązującymi w tym zakresie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie sieci kanalizacyjnych bez ograniczeń, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. 2016 poz.290.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 poz.65) oraz art.20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2014r poz.1946.). Ponadto Wykonawca składa oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert na kwotę odpowiadającą kwocie złożonej oferty. Jeśli wartości podane w dokumentach będą w walutach innych niż PLN, Wykonawca winien dokonać przeliczenia waluty obcej na PLN według średniego kursu ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski na dzień wystawienia dokumentu.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;
  • zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;
  • zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich;
  • inne dokumenty

    Informacja o dokumentach potwierdzających, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom: 1. Specyfikacje techniczne oferowanych zespołów urządzeń, zawierające informacje na temat ich parametrów technicznych, potwierdzające wymagany w dokumentacji technicznej efekt redukcji zanieczyszczeń. 2. Deklarację Właściwości Użytkowych CE wystawioną przez producenta na podstawie dokonanych badań przez jednostkę notyfikowaną potwierdzającą spełnianie przez zaoferowane oczyszczalnie normy PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 sporządzoną zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającym zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. U. Unii Europejskiej z dnia 4 kwietnia 2011 r. L 88/5). 3. Pełny raport z badań potwierdzający zgodność ze zharmonizowaną normą europejską PN-EN 12566- 3:2005+A2:2013 wydany dla konkretnego typoszeregu urządzeń przez jednostkę notyfikowaną zawierający szczegółowe wyniki badań na skuteczność oczyszczania ścieków, wodoszczelność, trwałość i wytrzymałość (wg opisu w STWiORB). 4. Zaświadczenie niezależnego podmiotu potwierdzające, że producent zaoferowanych PBOŚ spełnia wymogi normy PN-EN ISO 9001:2009P - Systemy zarządzania jakością w zakresie wysokich standardów produkcji. 5. Zaświadczenie niezależnego podmiotu potwierdzające, że producent zaoferowanych PBOŚ spełnia wymogi normy PN-EN ISO 14001:2005 - Systemy Zarządzania Środowiskowego. 6. Wyniki badań szczelności obudowy sterowania zintegrowanej z urządzeniem o klasie szczelności nie niższej niż IP65. 7. W celu udokumentowania równoważności proponowanych oczyszczalni ścieków do przedmiotu zamówienia należy dołączyć do oferty: karty katalogowe, rysunki i opisy umożliwiające Zamawiającemu ocenę oferty. 8. Deklarację CE na sterownik oczyszczalni 9. Opis sterownika i funkcji jakie posiada. 10. Kartę katalogową proponowanych pomp dla ścieku surowego i oczyszczonego. 11. Raport zbiorczy wydany przez jednostkę notyfikowaną przeprowadzającą badania, zawierający wszystkie szczegółowe, wartościowe wyniki badań na zgodność z normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz ofertowy, Pełnomocnictwo jeśli dotyczy, Zobowiązanie innych podmiotów jeśli dotyczy,

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Gwarancja i rękojmia - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zmiana postanowień umowy jest dopuszczalna na zasadach określonych w ust. 2 - 5. 2. Zmiana może obejmować: 1) zmiany wprowadzone przez Zamawiającego polegające w szczególności na: wykonaniu rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji technicznej inwestycji, zmiana taka może być spowodowana: pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów eksploatacji wykonanego w ramach Umowy obiektu , lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót. Każdorazowo na taką zmianę musi wyrazić zgodę projektant sprawujący nadzór autorski. 2) zmianę terminu wykonywania robót, wymuszone okolicznościami w szczególnie uzasadnionych przypadkach niedającymi się wcześniej przewidzieć. 3) zastąpienie zakresu planowanych do wykonania Robót innym zakresem Robót przy zachowaniu wymogów jakościowych oraz wymogu zgodności z celem i zasadami realizacji Umowy. 4) w szczególnie uzasadnionych przypadkach, zmianę zakresu robót planowanych do powierzenia podwykonawcom, 5) zmiany wynikające z innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego skutkujące niemożnością wykonywania robót przez Wykonawcę lub wykonywania innych czynności przewidzianych Umową, przykładowo spowodowane przez; - działania osób trzecich (np. właściwych instytucji, organów) - warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi realizację Umowy , stanowiącymi siłę wyższą 6) koniecznością podjęcia robót dodatkowych (w ramach odrębnego zamówienia) niezbędnych dla prawidłowej realizacji Umowy, 7) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne osoby legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w SIWZ, 8) zmiany wysokości należnych podatków i opłat w szczególności zmiany stawki podatku VAT, 9) siłą wyższą uniemożliwiającą wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z SIWZ, Pojęcie siły wyższej oznacza wszelkie wydarzenia, istniejące lub mogące zaistnieć w przyszłości, które mają wpływ na realizację umowy, znajdujące się poza realną kontrolą stron i których nie można było przewidzieć lub które choć przewidywalne były nieuniknione, nawet po powzięciu przez Zamawiającego lub Wykonawcę wszelkich uzasadnionych kroków dla uniknięcia takich wydarzeń. Pojęcie to obejmuje w szczególności takie zdarzenia jak: zamieszki, wojny, pożary, powodzie, huragany, nagłe załamanie warunków atmosferycznych, promieniowania, epidemie, strajki. 10) inną okolicznością prawną, ekonomiczną lub techniczną skutkującą niemożliwością wykonania lub nienależytym wykonaniem Umowy zgodnie z SIWZ. 11) Wynagrodzenie wykonawcy określone w § 2 ust. 1 niniejszej umowy może ulec odpowiednio obniżeniu w przypadku rezygnacji z realizacji przedmiotu umowy przez właścicieli działek objętych zamówieniem. W przypadku o którym mowa w zdaniu pierwszym wynagrodzenie zostanie pomniejszone o wartość robót brutto dla niewykonanych oczyszczalni - wg cen podanych dla poszczególnych oczyszczalni w ofercie Wykonawcy. 3. Po otrzymaniu propozycji zmian, Wykonawca albo Zamawiający ( w zależności od przypadku) w terminie 14 dni zatwierdzi bądź odrzuci otrzymaną propozycję zmian bądź w tym terminie wystąpi do strony występującej z propozycją zmian przesyłając zmodyfikowaną propozycję zmian. W przypadku upływu terminu podanego w zdaniu pierwszym traktuje się iż propozycja wprowadzenia zmian została odrzucona. 4. Każda zmian umowy wymaga formy pisemnej i musi być dokonana poprzez podpisanie aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gmina-jordanow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Jordanowie ul. Mickiewicza 3,34-240 Jordanów pok.nr 9 od 7:30 do 15:30.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.04.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Jordanowie ul. Rynek 2 34-240 Jordanów - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.