eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Stworzenie oprogramowania specjalnego przeznaczenia dla użytkownika z niepełnosprawnością ruchową

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2015-04-14

Warszawa: Stworzenie oprogramowania specjalnego przeznaczenia dla użytkownika z niepełnosprawnością ruchową
Numer ogłoszenia: 84538 - 2015; data zamieszczenia: 14.04.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 12072 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Warszawski, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 55 32 403, faks 22 55 32 213.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Stworzenie oprogramowania specjalnego przeznaczenia dla użytkownika z niepełnosprawnością ruchową.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa stworzenia oprogramowania specjalnego przeznaczenia dla użytkownika z niepełnosprawnością ruchomą. Wymagania funkcjonalne: Przedmiotem zamówienia jest stworzenie platformy PISAK (zwanej dalej Platformą) rozumianej jako aplikacja zarządzająca wraz z modułami użytkowymi i społecznościowymi opisanymi dalej. Cała Platforma powinna zakładać możliwość obsługi poprzez jednobitowy sygnał wejściowy (np. jeden przycisk) lub kursor sterowany ruchami głowy. Żadna z funkcjonalności nie powinna wymagać innej interakcji dla swojego sprawnego działania. Ruchy głowy rejestrowane są na pomocą kamery wideo 2D lub 3D podłączonej do komputera. Platforma powinna zostać zintegrowana z systemem interfejsów mózg-komputer OpenBCI (http://bci.fuw.edu.pl) rozwijanym na Wydziale Fizyki UW, w szczególności musi być zapewniona możliwość uruchomienia Platformy z poziomu interfejsu graficznego OpenBCI. Dozwolona jest wyjściowa, jednorazowa konfiguracja przez opiekuna (będącego w pełni manualnie sprawną osobą, ale przy założeniu, że jest komputerowym laikiem). Powinna być zapewniona możliwość nawigowania pomiędzy różnymi funkcjonalnościami. Funkcjonalności między sobą powinny być spójne (kolorystycznie i funkcjonalnie) i działać według tej samej bądź podobnej logiki. Wszelkie prezentowane elementy powinny być duże i wyraźne, podstawowa estetyka powinna być wysokokontrastowa. Zakłada się wysoki poziom modyfikowalności poszczególnych komponentów Platformy, aby ułatwić dostosowywanie jej do różnych niepełnosprawności. W szczególności, wszystkie elementy interfejsu użytkownika powinny być konfigurowalne z poziomu plików konfiguracyjnych zapisanych w formacie tekstowych plików JSON. Wygląd elementów interfejsu powinien być konfigurowalny za pomocą arkuszy stylów CSS. Powinna być zapewniona łatwa zmiana wyglądu interfejsu (użycie innego pliku CSS). Wykonawca przed dostarczeniem modułu, ma obowiązek przeprowadzić minimum 2 cykle testów modułów z przynajmniej pięcioma osobami niepełnosprawnymi z grupy docelowej Platformy PISAK, to jest z osobami z niepełnosprawnością ruchową, z poważnymi zaburzeniami w komunikacji, potocznie nazywane niemówiącymi, które na skutek niepełnosprawności ruchowej w obrębie kończyn górnych nie mogą posługiwać się ogólnie dostępnymi środkami komunikacji takimi jak komputery, tablety lub telefony komórkowe. Pierwszy cykl powinien wykazać w formie raportu konieczne do wprowadzenia poprawki, a wynikiem drugiego cyklu tych testów powinien być raport wykazujący przetestowane ścieżki interakcji z aplikacjami, brak istotnych niedogodności zgłaszanych przez użytkowników. Całość oprogramowania powstającego w ramach projektu PISAK powinna być zgodna z licencją GPL v. 3 i powinna być napisana w języku Python w wersji 3 z użyciem biblioteki Clutter (biblioteka ta jest dostępna na licencji otwartej LGPL) do obsługi warstwy graficznej. Dopuszcza się zaimplementowanie krytycznych fragmentów kodu w postaci binarnych modułów do Pythona napisanych w języku C++. Kod powinien być napisany w sposób multiplatformowy. Powinno być możliwe uruchomienie Platformy co najmniej w systemach Ubuntu 14.10 i późniejszych. Wymagania dotyczące modułów użytkowych: Skanowanie: Funkcjonalność tego moduły ma być użyta jako obsługa interfejsu we wszystkich innych modułach. Symuluje ona naturalnie stosowaną przez opiekunów użytkowników docelowych metodę komunikacji polegającą na sekwencyjnym odpytywaniu użytkownika i obserwowaniu jego reakcji. W przypadku aplikacji powinno to być wykonane przez kolejne podświetlenie różnych miejsc na ekranie skojarzonych z konkretnymi opcjami i oczekiwanie przez określony czas na sygnał. Sygnałem może być sygnał z przycisku, myszki lub innego urządzenia. Zakłada się dostarczanie użytkownikowi informacji zwrotnej w postaci dźwięku po każdorazowej zmianie podświetlenia oraz po dokonaniu wyboru. Wirtualna klawiatura: Moduł zapewniający użytkownikowi możliwość napisania tekstu, prostą nawigację po nim oraz edycję (kasowanie liter, cofnięcie akcji) za pomocą mechanizmów udostępnianych przez moduł skanowania. Użytkownik ma możliwość pisania dużymi, małymi oraz polskimi literami. Ma również dostęp do standardowych znaków interpunkcyjnych i tych używanych w przestrzeni cyfrowej. Użytkownik powinien móc zapisać napisany tekst oraz wczytać inne wcześniej zapisane. Dla usprawnienia całego procesu, powinien pojawić się moduł predykcji, tj. proponujący słowa będące dopełnieniem napisanych liter. Dodatkową cechą aplikacji ma być możliwość odczytania napisanego tekstu przez syntezator mowy. Klawiatura symboliczna: Moduł dostarczający funkcjonalność analogiczną do klawiatury wirtualnej, z wyłączeniem predykcji, jednak użytkownik pisze symbolami obrazkami (Bliss, Sclera itp.). Symbole powinny również być podpisywane słowami, które opisują ich znaczenie. Ponieważ symboli jest znacznie więcej niż liter to niemożliwym jest wyświetlenie wszystkich symboli na jednym ekranie i skanowanie po nich. Moduł powinien zakładać dwa sposoby działania - podziały symboli na: a) wiele ekranów z możliwymi do wyboru symbolami oraz b) podział symboli na różne kategorie, przy czym jeden symbol może znajdować się w wielu kategoriach. Symbole powinny być automatycznie wczytywane z określonego folderu. Obsługiwane symbole będą obrazkami o rozszerzeniach: png lub svg. Powinna istnieć możliwość definiowania kategorii dla danego symbolu przez opiekuna osoby niepełnosprawnej. Przeglądarka zdjęć: Funkcjonalność pozwalająca użytkownikowi na przeglądanie zdjęć zapisanych na komputerze, łatwą nawigację po bibliotece zdjęć oraz podstawową edycję tych zdjęć (podobnie jak w aplikacjach na urządzenia mobilne jak np. proste filtry - sepia, skala szarości, obracanie, kontury, krawędzie, negatyw, odbicie lustrzane, prześwietlenie). Osoba edytująca zdjęcie powinna mieć możliwość zapisania edytowanego zdjęcia jako nowe zdjęcie. Aplikacja powinna umożliwiać przeglądanie zdjęć na pełnym ekranie (slide-show). Zdjęcia rozumiane są jako pliki graficzne w formatach: bmp, png, jpg. Prosty edytor grafiki: Moduł pozwalający użytkownikowi na wykonanie prostych rysunków również obsługiwany przez wejście jednobitowe. Aplikacja powinna dawać możliwość wyboru miejsca początku rysowania, zmiany koloru oraz grubości pędzla, powinna pozwolić na rysowanie linii prostych, jak i łuków. Użytkownik powinien móc zapisać swój rysunek, jak również i wczytać do ponownej edycji. Rysunki zapisane w niniejszej funkcjonalności powinny móc być wyświetlone w przeglądarce zdjęć. Audio: Moduł pozwalający użytkownikowi na słuchanie muzyki zapisanej na komputerze (podstawowe formaty muzyczne mp3, wav), w określonym folderze i jego podkatalogach. Zakładamy, że wgrywanie plików audio do odpowiednich katalogów wykonuje opiekun. Użytkownik powinien móc: - rozpoczynać i zatrzymywać odtwarzanie, - nawigować między albumami, pojedynczymi plikami, - regulować głośność (regulacja głośności muzyki powinna być niezależna od regulacji głośności dźwięków informacji zwrotnej przy skanowaniu), - wybierać sposobu odtwarzania (po kolei, w pętli, losowo), - oznaczyć utwór jako ulubione (i później mieć możliwość wyboru wszystkich takich utworów tak jak albumu). Dodatkowo użytkownik powinien mieć możliwość korzystania z innych funkcjonalności platformy w czasie odsłuchiwania muzyki. Wideo: Moduł pozwalający użytkownikowi na obejrzenie klipu, filmu zapisanego na komputerze, w określonym folderze i jego podkatalogach, w popularnych kontenerach tj. avi, mp4, mpg, mpeg, mkv wraz z napisami, jeśli są dostępne. Zakładamy, że wgrywanie filmów i napisów do odpowiednich katalogów wykonuje opiekun. Natomiast użytkownik powinien mieć zapewnioną: - możliwość nawigacji między zapisanymi plikami na dysku, - możliwość nawigacji po filmie (play, stop, rewind), - pogłaśniania bez przerywania oglądania oraz - możliwość oglądania na pełnym ekranie, tj. bez innych wyświetlanych paneli/przycisków. Wymagania dotyczące modułów społecznościowych: Blog: Moduł pozwalający użytkownikowi na prowadzenie bloga w internecie oraz przeglądanie innych blogów prowadzonych przez użytkowników PISAKa. Użytkownik powinien móc publikować pełne posty z tekstem (bazując na działaniu klawiatury wirtualnej), obrazkami/zdjęciami (bazując na rozwiązaniu z przeglądarki do zdjęć) oraz mieć możliwość późniejszej modyfikacji. Użytkownik powinien móc czytać blogi innych użytkowników PISAKa, wyświetlanych do wyboru na wzór przeglądarki zdjęć, oglądać ich profil i mieć możliwość komentowania ich wpisów (na komentarze można odpowiadać oraz je usuwać). Blogi pisane za pomocą platformy PISAK powinny również funkcjonować w internecie (jako zwykłe strony internetowe), dostępne dla wszystkich ludzi korzystających z internetu. Użytkownik powinien móc oznaczać wybrane blogi jako ulubione i takie blogi powinny być najłatwiej dostępne z listy wszystkich blogów. E-mail: Moduł pozwalający użytkownikowi na wysyłanie oraz odbieranie maili. Z racji skomplikowanej konfiguracji skrzynek mailowych, zakłada się, że opiekun użytkownika będzie musiał przeprowadzić pierwszą konfigurację skrzynki mailowej - ustawienie serwerów poczt, szyfrowania, założenie maila u dostawcy. Jednak po tej wstępnej konfiguracji, wszelka inna aktywność mailowa powinna móc być obsługiwana z poziomu docelowego użytkownika. Użytkownik powinien móc: napisać maila (bazując na funkcjonalności klawiatury wirtualnej lub symbolicznej), wprowadzić adresata lub wybrać z listy osób, do których już wysyłał maila, odczytać maile od innych osób. Powinna być dostępna opcja odpowiedz w mailu, który otrzymał użytkownik. Użytkownik powinien mieć dostęp do wysłanych oraz odebranych maili. Pobieranie emaili powinno odbywać się z użyciem protokołu IMAP z obsługą szyfrowania. Powinna istnieć możliwość wskazania folderów IMAP, które będą traktowane jako odebrane i wysłane. Realizacja: Prace mają zostać zrealizowane w następujących etapach: 1. Stworzenie projektu wszystkich modułów użytkowych. 2. Stworzenie oprogramowania z wszystkimi modułami użytkowymi. 3. Stworzenie projektu i oprogramowania wszystkich modułów społecznościowych. Rezultat końcowy: oprogramowanie wszystkich modułów użytkowych i społecznościowych wraz z dokumentacją zdeponowane w repozytorium internetowym wskazanym przez Zamawiającego oraz raport z ostatecznego testu z pięcioma osobami niepełnosprawnymi z grupy docelowej Platformy PISAK..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72.00.00.00 - Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19.02.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Titanis Sp. z o.o., ul. J. Bruna 2/44, 02-594 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 95000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 115000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 115000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 115000,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.